Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tanya schreef:Ik zit bij Ditzo. Wilde ook echt niet bij eentje die onder Achmea valt, omdat zij ook een zorgverzekering aanbieden die tegen alles is waar ik voor sta (euthanasie, abortus, rechten voor transmensen etc). Dat zijn bv FBTO, de Friesland en Zilveren Kruis.
Siersma schreef:Ik ben overgestapt naar De Friesland. Nu is er van mijn nieuwe verzekering en mijn oude verzekering afgeschreven voor januari. Zo irritant want gaat om een bedrag boven de 200€. En als ik dan kijk op de site van mijn oude verzekering staat er zelfs dat ik niks afgesloten heb voor volgend jaar. Moet je daar zelf weer achteraan
SIEMxFUNNY schreef:Siersma schreef:Ik ben overgestapt naar De Friesland. Nu is er van mijn nieuwe verzekering en mijn oude verzekering afgeschreven voor januari. Zo irritant want gaat om een bedrag boven de 200€. En als ik dan kijk op de site van mijn oude verzekering staat er zelfs dat ik niks afgesloten heb voor volgend jaar. Moet je daar zelf weer achteraan
Oeps hier ook. Gelijk morgen maar bellen.
Leuk om het topic door te lezen. Heeft mij geholpen bij mijn keuze
Tanya schreef:Ik zit bij Ditzo. Wilde ook echt niet bij eentje die onder Achmea valt, omdat zij ook een zorgverzekering aanbieden die tegen alles is waar ik voor sta (euthanasie, abortus, rechten voor transmensen etc). Dat zijn bv FBTO, de Friesland en Zilveren Kruis.
Suliko schreef:Tanya schreef:Ik zit bij Ditzo. Wilde ook echt niet bij eentje die onder Achmea valt, omdat zij ook een zorgverzekering aanbieden die tegen alles is waar ik voor sta (euthanasie, abortus, rechten voor transmensen etc). Dat zijn bv FBTO, de Friesland en Zilveren Kruis.
Door dit bericht bij Ditzo gekeken, daar zou ik veel goedkoper mee uitkomen, maar helaas vergoeden zij geen alternatief.![]()
Ik zit nu bij VGZ, waar ik vanaf volgend jaar 172 voor betaal per maand, wat ik echt belachelijk vind.
Veel heb ik niet nodig, maar wel heb ik graag 9-12 fysio erin, anticonceptie, alternatief (250, 40,- pd). Daarnaast ggz basiszorg, ik vind het nog onduidelijk hoe dat nou zit, maar als ik het goed begrijp valt dit vaak onder de basisverzekering (als het gecontracteerd is 100% en anders 75/80% bij ongecontracteerd?)
Pff ik vind het maar lastig allemaal. Ik zit al sinds mijn 18e bij de vgz en ben daar wel klaar mee. Tandzorg mag er van mij ook uit, ik ben goedkoper uit als ik dat zelf betaal.
Marije_jiplover schreef:Waar ik trouwens van baalde was het bericht dat Zilveren Kruis besloten heeft om een deel van de zorg geleverd door de praktijkondersteuner niet meer te vergoeden.
Hoe kan het dat een verzekering zoveel macht heeft dat ze dat kunnen beslissen?
wouterpaard schreef:Ik heb vandaag zitten vergelijken maar vind het maar lastig. Ik ga ongeveer 3x per jaar naar de Paradontoloog. (Gem 115 euro per behandeling) Waar ik eerder 500 euro 100% vergoeding kreeg lees ik nu nagenoeg overal 75% of 80% voor de t codes. Moet even heel goed uitrekenen of 500 dan nog wel uit kan of 250 en zoals iedereen ervaart premie hoger maar krijg er dus minder voor…
Marije_jiplover schreef:Waar ik trouwens van baalde was het bericht dat Zilveren Kruis besloten heeft om een deel van de zorg geleverd door de praktijkondersteuner niet meer te vergoeden.
Independence schreef:Suliko schreef:
Door dit bericht bij Ditzo gekeken, daar zou ik veel goedkoper mee uitkomen, maar helaas vergoeden zij geen alternatief.![]()
Ik zit nu bij VGZ, waar ik vanaf volgend jaar 172 voor betaal per maand, wat ik echt belachelijk vind.
Veel heb ik niet nodig, maar wel heb ik graag 9-12 fysio erin, anticonceptie, alternatief (250, 40,- pd). Daarnaast ggz basiszorg, ik vind het nog onduidelijk hoe dat nou zit, maar als ik het goed begrijp valt dit vaak onder de basisverzekering (als het gecontracteerd is 100% en anders 75/80% bij ongecontracteerd?)
Pff ik vind het maar lastig allemaal. Ik zit al sinds mijn 18e bij de vgz en ben daar wel klaar mee. Tandzorg mag er van mij ook uit, ik ben goedkoper uit als ik dat zelf betaal.
En heb je bijvoorbeeld ook bij Unive gekeken? Die vergoeden volgens mij alles wat jij wilt en dan betaal je 125 euro
Boras schreef:wouterpaard schreef:Ik heb vandaag zitten vergelijken maar vind het maar lastig. Ik ga ongeveer 3x per jaar naar de Paradontoloog. (Gem 115 euro per behandeling) Waar ik eerder 500 euro 100% vergoeding kreeg lees ik nu nagenoeg overal 75% of 80% voor de t codes. Moet even heel goed uitrekenen of 500 dan nog wel uit kan of 250 en zoals iedereen ervaart premie hoger maar krijg er dus minder voor…
Wij zaten/zitten volgens mij helemaal in hetzelde schuitje
Ik ga er morgen mee aan de slag.
Flower033 schreef:Marije_jiplover schreef:Waar ik trouwens van baalde was het bericht dat Zilveren Kruis besloten heeft om een deel van de zorg geleverd door de praktijkondersteuner niet meer te vergoeden.
Bij het opzetten van dit zorgstelsel is (door de politiek) bepaald dat de grootste zorgverzekeraar in een regio de contracten met de huisartsen regelt. En zorgverzekeraars hebben de taak gekregen om ervoor te zorgen dat de zorgkosten niet te hard stijgen. In het Financiele Dagblad staat een aardig artikel over hoe onderhandelingen met ziekenhuizen gaan.
Recent werd gezegd dat de politiek 5 miljard wil gaan bezuinigen op de zorg. Dat klopt niet. Het doel is om tot 2050 (of zoiets) de zorgkosten met 5 miljard minder te laten stijgen. Het tv-programma 'Even tot hier' had daar 2 weken geleden een item over.
Dat aanvullende en tandartsverzekeringen elk jaar duurder worden en/of minder vergoeding geven, komt doordat het eigenlijk geen verzekering meer is. Een verzekering vergoedt schade die ontstaat door een onzeker voorval. Je weet dus niet of je een vergoeding nodig hebt. Bij heel veel aanvullende verzekeringen weet je dat wel. Je ziet dat vooral bij fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen, orhtodontie. én brillen (!). Heeft u uw brilvergoeding al gebruikt? Hoezo verzekering?
En het mag, daar niet van. Maar doordat iedereen uitrekent wat ie nodig heeft, krijg je dus verzekeringen (abonnementen) waarvan de premie bijna gelijk is aan de schade-uitkeringen. Wil een verzekeraar de premie niet te veel verhogen, dan moet dus de vergoeding naar beneden.
wouterpaard schreef:Boras schreef:
Ik ben nu overgegaan naar cz als ing klant. 1 pakket van 1 euro per maand waarbij de pil wordt vergoed. (Doe ik normaal nooit maar voor deze prijs) en tandartspakket 7,50 voor 300 euro vergoeding. Wel voor 75% kon nergens 100% vinden wat aansluit dus dan maar zo.
merel_gomez schreef:Zorg en zekerheid, iemand hier ervaring mee? Deze komt er steeds bij mij uit.. heb er eerder nooit van gehoord...