Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee1991

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:04

Nou, inmiddels kan ik zeggen dat je wel héél lomp moet zijn wil je ergens achter blijven hangen. Ik ben van mezelf behoorlijk lomp :+ en er is nog nooit iets geks gebeurd. Nog niet misschien.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:14

Ik heb long covid gehad, daar schijnt deze piercing ook voor te helpen…ik zit er over te denken om ook contact te zoeken met deze kliniek. Iemand ervaring hiermee?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 17:40

Renee1991 schreef:
Nou, inmiddels kan ik zeggen dat je wel héél lomp moet zijn wil je ergens achter blijven hangen. Ik ben van mezelf behoorlijk lomp :+ en er is nog nooit iets geks gebeurd. Nog niet misschien.

Haha. Dat stelt gerust.

Billy schreef:
Ik heb long covid gehad, daar schijnt deze piercing ook voor te helpen…ik zit er over te denken om ook contact te zoeken met deze kliniek. Iemand ervaring hiermee?

Geen ervaring uiteraard. Maar ben wel benieuwd of dat werkt.
Hoop van wel want dan doet het misschien ook was voor mijn ME/CVS overgehouden na Pfeiffer. Symptomen zijn zo enorm gelijk.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:18

Zoek op fb even de daith kliniek Eindhoven op de groep medische daith piercing voor fysieke en mentale klachten. Daar staan ook berichten over mensen met long covid op en natuurlijk veel ervaringen met hoofdpijn en migraine..

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:35

Renee1991 schreef:
In Veldhoven kun je uit een stuk of 20 piercings kiezen :j Dus er zit vast iets bij!

Ik zag toevallig vandaag op Facebook wat verschillende modellen langs komen. Zat me ook af te vragen of je in het begin een simpele gladde krijgt zeg maar en later een mooie. Maar je mag dus gelijk al kiezen. Dat is wel fijn! Ben benieuwd welke ze hebben als ik ga!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 17:53

Zijn er bokkers die weleens zelf de piercing hebben verwisseld?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:57

magootie schreef:
Renee1991 schreef:
In Veldhoven kun je uit een stuk of 20 piercings kiezen :j Dus er zit vast iets bij!

Ik zag toevallig vandaag op Facebook wat verschillende modellen langs komen. Zat me ook af te vragen of je in het begin een simpele gladde krijgt zeg maar en later een mooie. Maar je mag dus gelijk al kiezen. Dat is wel fijn! Ben benieuwd welke ze hebben als ik ga!

Hier krijg je een beetje een indruk:
https://nvs-klinieknederland.nl/prijzen ... producten/

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 18:21

Dankje! :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:13

Whizz schreef:
Zijn er bokkers die weleens zelf de piercing hebben verwisseld?

Ik heb de daith geprobeerd en ben uiteindelijk uit paniek weer naar de piercingwinkel gegaan omdat het écht niet lukte. Andere piercings waar ik ‘zicht’ op heb, lukken wel.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 23:01

Hallotjes!

Ik kwam dit topic tegen nadat ik vrijdag een daith heb laten zetten bij VNS Uden. Ik vond het zo spannend, maar het was gefixt voor ik het doorhad. Ik vind alleen de ring die er in zit huge, kan niet wachten tot er iets kleiners in mag. Vandaag had ik allemaal bloed in mn oor, ik vrees dat het nog even duurt…

Ik heb heel veel hoofdpijn, spanning in mijn lijf oa door ADHD en PTSS en ik heb een week of 6 geleden een ongeluk gehad waardoor mijn lijf uit balans is. De fysio/osteo/dryneedle-meneer krijgt het niet in balans omdat er zoveel spanning bij komt kijken. Ik ben stap voor stap opzoek naar die balans.

Ik vond het plaatsen mega meevallen, maar had daarna ineens heel veel pijn in mijn arm. Nu is mn arm een van de plaatsen waar ik schade heb en veel spanning ervaar, dus mogelijk gewoon een stressreactie. Hoofdpijn is wel veel verbeterd. Ik had altijd last bij het dragen van een cap of pet, ‘s avonds of als ik een poosje achter een pc had gezeten. Maar sinds vrijdag niet meer. Vooralsnog positief dus.

Ik wist niet dat er zoiets bestond als probeernaaldjes, maar ik had zelf graag een shenmen piercing erbij gehad. Heeft iemand van jullie die beide tegelijk gekregen?

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 07:20

Mmmm, goed om te weten! Thanks Juangi, ik blijf er maar van af :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 07:37

Als ik zo die meest voorkomende problemen lees bij NVS klinieken, zou ik er gewoon 1 moeten nemen..
Denk dat ik dan in Nieuwegein een afspraak maken. :) Zal het binnenkort eens regelen met mijn broer.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:15

Mag ik vragen aan de mensen die de piercing al langer hebben, hoe de ervaring is op langere termijn? Werkt het dan nog?
Ik ben een beetje bang dat je lichaam eraan went en dat dan de zenuw niet meer wordt " getriggerd" (sorry ik weet even het juiste woord niet).
Net als bijvoorbeeld een ring of horloge. De 1e periode voel je hem zitten, maar daarna niet meer. Werkt de piercing na bijvoorbeeld een jaar nog wel?

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 09:27

Bij mij wel Muppetmayo. Mijn migraine is nooit helemaal weggegaan maar wel veel minder geworden. Ik heb minder vaak aanvallen, van drie, vier keer per maand naar misschien drie keer per jaar. Ik kan je niet vertellen hoe blij ik daarmee ben. Ik vond het een prettig idee dat het niet zo ingrijpend is. Ik dacht bij mezelf als het niet helpt dan heb ik een leuke oorbel die er ook weer uit kan. Ik heb het in november 2021 laten doen en ik ben er nog steeds blij mee.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:33

Wat een geweldig topic! Ik had nog nooit gehoord van een medicinale piercing. En wat hierboven gezegd wordt: ik herken zóveel klachten, dat ik al even heb gekeken voor een afspraak.
Maarrrrr… ik heb gehoorapparaten. Iemand van jullie enig idee of dat samengaat met zo’n piercing?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:13

Dat klinkt superfijn en positief Whizz! Wat fijn dat het voor jou zo'n verschil maakt.
Ik denk dat ik langzaam maar de keus moet gaan maken waar ik hem ga laten zetten als ik dit zo hoor :)

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:47

Ik heb een daith aan beide kanten, een sinds augustus 2021 en de andere sinds april 2022 en ben nu teruggegaan van 8/9 aanvallen per jaar naar geen enkele. (na de eerste piercing nog een aanval gehad, maar aan de andere kant van mijn hoofd dan normaal. Dit was ook iets wat de piercer had aangegeven wat kon gebeuren.)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 15:24

Ceetje_bokt schreef:
Wat een geweldig topic! Ik had nog nooit gehoord van een medicinale piercing. En wat hierboven gezegd wordt: ik herken zóveel klachten, dat ik al even heb gekeken voor een afspraak.
Maarrrrr… ik heb gehoorapparaten. Iemand van jullie enig idee of dat samengaat met zo’n piercing?

Ik ben audicien (in opleiding), tenzij je oorstukjes op maat hebt die ook buiten de gehoorgang zelf zitten, zou het zeker geen probleem moeten zijn. Wat voor toestellen heb je?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 18:32

sans6 schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Ik ben audicien (in opleiding), tenzij je oorstukjes op maat hebt die ook buiten de gehoorgang zelf zitten, zou het zeker geen probleem moeten zijn. Wat voor toestellen heb je?

Ik heb apparaten van Schoonenberg met slangetjes en microfoon in het oor, dus geen oorstukjes op maat. Dank je voor je antwoord.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 18:33

Ik was vandaag met iemand naar een piercingzaak. Maar ik ben gister met nieuwe medicijnen begonnen. Ik moet eerst nog een anti-epileptica proberen, voor de cgrp-remmers. En als ik een daith piercing laat zetten, doe ik het liever bij een kliniek denk ik. Dat met die naaldjes klinkt wel goed.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 22:44

muppetmayo schreef:
Mag ik vragen aan de mensen die de piercing al langer hebben, hoe de ervaring is op langere termijn? Werkt het dan nog?
Ik ben een beetje bang dat je lichaam eraan went en dat dan de zenuw niet meer wordt " getriggerd" (sorry ik weet even het juiste woord niet).
Net als bijvoorbeeld een ring of horloge. De 1e periode voel je hem zitten, maar daarna niet meer. Werkt de piercing na bijvoorbeeld een jaar nog wel?

Hier inmiddels al zeker 7 jaar en ik merk niet dat het weer terug gekomen is in de frequentie van voorheen.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 20:33

Hier in november ‘21, nog steeds blij mee en werking is nog hetzelfde.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 10:22

Ik schop het topic weer omhoog.
Mijn vorige Daith was bij een gewone piercer gezet en die heb ik eruit gehaald . Na gister weer een migraine aanval te hebben gehad ga ik morgen al een daith laten zetten bij van daith in Uden. Ik hoop echt dat dit gaat helpen maar ben nu wel erg nerveus ervoor om hem te laten zetten .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:15

En hoe is het gegaan?
Hopelijk gaat het je helpen.

Hier zit hij nu 2 weken.
Ik heb in deze 2 weken geen migraine gehad, wel 1 keer hele flinke hoofdpijn, maar had toen ook opgezette klieren en lichte keelpijn. Dus ik denk dat er even een virusje tussendoor kwam.
Ik vind het voor nu nog te vroeg om te zeggen of het echt helpt. Maar goed er is wel hoop dus :)

Mijn energie niveau is ook altijd erg laag, ik had gehoopt dat dit nu ook omhoog zou gaan.
En ook dat ik beter zou slapen.
Helaas daar (nog) geen enkel verschil in, terwijl dat ook wel mogelijk zou zijn met een daith.
Maar ik heb begrepen dat dit nog wel kan gaan komen want je kan zo'n 1,5 maandnodig hebben om te herstellen.

Nou we gaan het zien....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:32

muppetmayo schreef:

Bij mij zit de piercing nu een jaar.

Ik kwam van vrijwel 24/7 en 7 dagen in de week gezichtsverlamming rechts, met tijdens migraine (4 a 5 dagen per week) spraakproblemen (geen woorden vinden) en krachtverlies in rechter arm af vóór de piercing.

Sinds de piercing is gezet: geen aangezichtsverlamming meer gehad.
Geen spraakproblemen en krachtverlies meer.
2 keer lichte hoofdpijnaanval gehad (2u ongeveer, liggen en rustig aan doen en het was over)
en 1 migraine aanval van 4u inclusief misselijkheid (maar toen had ik stiekem al wel 3 dagen de hint dat ik even rustig aan moest doen structureel genegeerd...)

Mijn levenskwaliteit is dus, een jaar nadien, nog steeds net zo hard verbeterd, zo niet meer.

Grootste verschil buiten de migraine zit erin dat ik voor mijn gevoel meer plaats heb in mijn hoofd om dingen te verwerken.
Meer 'bedenktijd' tussen een prikkel/vraag en mijn reactie. Ik klapte er eerst altijd dírect in met een reactie :))

10 november gaat mijn man er ook een laten zetten (net als ik bij NVS veldhoven). En dan ga ik mijn ringetje laten vervangen door een mooi sieraad :+: