Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:13

Palmera schreef:
Nee, die maatregelen heb ik van meet af aan al krankzinnig gevonden,

Het is allemaal een éthische afweging; economie versus doden/druk op gezondheidszorg.

Daarom ook het ´krankzinige´dualisme in de beperkingen; wel locals opsluiten, internationaal geld uitgeven toestaan.

Wat betreft de OP vraag; niet vaccineren geeft het snelste weerstand onder de bevolking. Dat geeft ook het snelste de meest doden. Wederom een ethische vraag.

Vaccineren daarentegen is wel een bescherming tegen de gevolgen doch geeft geen immuniteit; maakt continue herhalen nodig. Goed voor de economie van pharma, niet helemaal in het belang van de individuele burger.

De oplossing lijkt mij evident: laat je vacccineren en zoek daarna besmetting op :)*

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:18

Huertecilla schreef:
niet vaccineren geeft het snelste weerstand onder de bevolking. Dat geeft ook het snelste de meest doden.

Het 2de zeker, dat hebben we gezien.
Het 1ste is lang niet zeker, we hebben meer dan een jaar mét covid en zonder vaccin geleefd en dat gaf helemaal geen trend in de goede richting. Integendeel, er kwamen vervelende varianten in beeld en het werd eerder slechter dan beter.

Citaat:
Vaccineren daarentegen is wel een bescherming tegen de gevolgen doch geeft geen immuniteit; maakt continue herhalen nodig.

Vaccineren doet qua immuniteit net hetzelfde als de ziekte doormaken, maar op een gecontroleerde manier. Of er herhaling nodig zijn moeten we afwachten, er zijn vaccinaties die levenslang gelden en anderen die moetne herhaald worden.

BigOne

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:33

Er word elke keer maar gewezen op de overbevolking. Dat is niet de reden dat het virus vrolijk de wereld overvloog, de wereldwijde economische belangen wel, Chinezen en Italianen die volop over en weer reizen met betrekking tot de modeindustrie, vakantiegangers tot in de kleinste uithoeken van de wereld, de consument die zich laaft aan alle goedkope troep van fastfashion en zooi van Alibaba. We willen alles, we willen goedkoop en we willen het gisteren. We willen de hele wereld over, alles zien , als het even kan zo goedkoop mogelijk dus richting Azië. We vreten ons vol aan eten dat uit de hele wereld komt en dan word er over overbevolking gepraat ? Ligt toch echt voor het merendeel aan onszelf dat we het virus de wereld over hebben gesleept.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:37

bigone schreef:
Dat is niet de reden dat het virus vrolijk de wereld overvloog, de wereldwijde economische belangen wel, Chinezen en Italianen die volop over en weer reizen met betrekking tot de modeindustrie, vakantiegangers tot in de kleinste uithoeken van de wereld,
---
Ligt toch echt voor het merendeel aan onszelf dat we het virus de wereld over hebben gesleept.

Inderdaad.

Nu weer zo snel mogelijk met vaccinatiebewijs op vakantie.... 8)7

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:40

Ik laat me zolang het kan niet vaccineren.
1: Het is niet duidelijk hoelang het vaccin effectief is.
2: Ik ken best wat mensen die echt ziek waren van het vaccin waarvan 1 jonge gezonde vrouw die binnen de 48u een beroerte kreeg.
3: Ik hoop stilletjes dat ik corona overleef wat ik diep vanbinnen ook geloof, anders is het pech.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:42

Nou ja in basis is dat reizen niet perse het probleem, want toen dat virus er niet was, was dat geen probleem :+ dan zou je kunnen denken dat zo'n virus uberhaupt geen kans moet krijgen om 'voet aan de grond' te krijgen. Maw de oorspronkelijke oorzaak voorkomen.
Wellicht is nu geleerd dat als zoiets de kop op steekt om dan eerder in te grijpen. ik weet het niet zeker, maar ik vermoed / hoop dat dat kwartje wel gevallen is ..

Vwb dat niet reizen.. ik word er een beetje kriegel van dat, althans in mijn omgeving, de mensen die zelf al overal heen gereisd zijn, nú zeggen 'ja maar nu moet je niet meer reizen'.. dan denk ik 'ja Henkie, jij hebt alles wat je wilde al gezien.. das makkelijk kletsen dan.. ' :+

En wat zeg je dan tegen mensen die leven van tourisme? Zoek t uit verder, ga maar.. euh... wat anders doen.. (Dat was na andere rampen ook zo, dat de lokale bevolking riep om alsjeblieft weer te komen, want ze hadden geen inkomen) ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:45

Betadine, ik snap je redenen. Echter de opmerking jonge vrouw beroerte na prik. Weet je wel hoeveel mensen in Nederland een beroerte krijgen per dag. Na vaccinatie betekend lang niet altijd door vaccinatie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:48

Ibbel schreef:
Ik vind persoonlijk de lockdownmaatregelen vooral juist voor de ouderen (die bij variabele maatregelen toch in ieder geval de sjaak zouden zijn) heel ingrijpend.

Reken even mee: je bent 80, heb een levensverwachting van nog ongeveer 5 jaar tegen die tijd, en je moet 2 jaar inleveren. Geen reizen, geen musea, geen vrienden, geen familie. Niets. Dat is 40% van je overblijvende tijd verloren.

Nu ben je 20, je hebt een levensverwachting van nog 60 jaar. Je moet 2 jaar inleveren: geen feesten, geen katers, geen kotspartijen, geen verbrande longen van lachgasexperimenten... (ja ja, zo nuttig zíjn die feestjaren helemaal niet :)) ) 3% van je tijd om te leven verloren.

Wie verliest nu het meest? Die jongere, die nog járen heeft om het in te halen? Of die oudere, bij wie magere Hein toch al in de nek hijgt?

Is dit serieus? De 80-jarige heeft ook al 80 jaar gehad he. En wie weet valt die jongere wel 2 maanden na de lockdown dood neer. Dus jouw redenatie is niet helemaal sluitend.

Daarbij had ik in de eerste lockdown ene hele dure museumjaarkaart lopen. :)) Dus niet alleen bejaarden kunnen niet naar musea, familie en vrienden.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:50

Palmera schreef:
Corona is een pandemie. Deze werd is zwaar overbevolkt. Daarom kon deze pandemie ontstaan en zich gemakkelijk verspreiden. Een heel normaal en natuurlijk trayect. De zwakkeren vallen weg, de sterkeren blijven in leven. Opschonen. Komt in de dieren en planten wereld ook gewoon voor.

Dus ik snap niet waarom daartegen gestreden moet worden, waarom we tegen beter weten in iedereen in leven willen houden, doorjonken en de aarde nóg meer uitputten. Waarom ons eigen hachie boven de rest van wat leeft staat (we roeien alles uit en nemen alle ruimte in) is mij een raadsel.

Dus ik daarom hoef ik geen vaccin. Ik vind dat de mensheid moet indammen. En als corona het niet doet doet een volgende het wel.

Dit is een enorm controversieel antwoord waar ik het wel volledig mee eens ben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:50

Toerisme is inderdaad een grote bron van inkomsten, de landen die er van bestaan bouwen ook niets anders op want de buitenlanders komen wel. Maar het gaat niet alleen om toerisme , het is alles bij elkaar. En ik vind het prima wanneer mensen reizen alleen hebben sommige mensen hun mond vol van vervuiling, de wereld gaat naar de kloten en dat tikken ze vanaf hun strandje op Thailand waar ze al aan het nadenken zijn waar ze op wintersport heen gaan. Wanneer mensen zo bezorgt zijn om milieu en onze aarde dan ga je eens in de paar jaar op reis en niet twee drie keer per jaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:53

bigone schreef:
Toerisme is inderdaad een grote bron van inkomsten, de landen die er van bestaan bouwen ook niets anders op want de buitenlanders komen wel. Maar het gaat niet alleen om toerisme , het is alles bij elkaar. En ik vind het prima wanneer mensen reizen alleen hebben sommige mensen hun mond vol van vervuiling, de wereld gaat naar de kloten en dat tikken ze vanaf hun strandje op Thailand waar ze al aan het nadenken zijn waar ze op wintersport heen gaan. Wanneer mensen zo bezorgt zijn om milieu en onze aarde dan ga je eens in de paar jaar op reis en niet twee drie keer per jaar.

Tja dus mensen die geven om duurzaamheid en zich zorgen maken om overbevolking mogen dan ook niet:
- vlees of zuivel eten
- kinderen krijgen
- een auto rijden
- een vrijstaand huis bezitten dat niet duurzaam is

Die moeten dus alles PRECIES zo doen dat het het allerduurzaamst is.

Je kan beter geen kinderen krijgen en bewust veel plantaardig eten en dan WEL naar Thailand gaan dan overal maar schijt aan hebben. Duurzaamheid is geen wedstrijd, het is een ideaal waarbij elk stapje helpt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:58

Men moet niets. Nadenken hoe je ecologische voetafdruk zo klein mogelijk is en daar op anticiperen is niets mis mee.
Een vrijstaand huis kan compleet energie neutraal zijn. Kinderen zijn nodig om de maatschappij draaiende te houden.
Vleesconsumptie zuivel, zolang 90 % naar het buitenland gaat is die beker melk of stukje vlees niet het probleem.
En je mag alles, je moet je alleen afvragen of het goed is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:00

bigone schreef:
En ik vind het prima wanneer mensen reizen alleen hebben sommige mensen hun mond vol van vervuiling, de wereld gaat naar de kloten

Ja, maar ... als vliegen niet vervuilend zou zijn was dat geen probleem ´dus´ het is niet het reízen op zich :+

Quarantaine zoals we dat nu kennen is voor het eerst georganiseerd toegepast in Venetië in de strijd tegen de pest. Proberen een balans te vinden tussen de economie van reizen (handel) en de gevaren daarvan!!! mbt verspreiding van de zwarte dood.
Mobiliteit en verspreiding van ziektes zijn direct evenredig.

Ja maar ík heb nog niets van de wereld gezien!!!....

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:00

MarlindeRooz schreef:
bigone schreef:

Tja dus mensen die geven om duurzaamheid en zich zorgen maken om overbevolking mogen dan ook niet:
- vlees of zuivel eten
- kinderen krijgen
- een auto rijden
- een vrijstaand huis bezitten dat niet duurzaam is

Die moeten dus alles PRECIES zo doen dat het het allerduurzaamst is.

Je kan beter geen kinderen krijgen en bewust veel plantaardig eten en dan WEL naar Thailand gaan dan overal maar schijt aan hebben. Duurzaamheid is geen wedstrijd, het is een ideaal waarbij elk stapje helpt.

Amen. Ik word er zo moe van dat als je een bepaald soort duurzame mening hebt, je meteen door mensen die zich daardoor aangevallen voelen wordt overspoeld met "DaN mOeT jE jE oOk AaN dE rEsT hOuDeN"

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:14

MarlindeRooz schreef:
Ibbel schreef:
Ik vind persoonlijk de lockdownmaatregelen vooral juist voor de ouderen (die bij variabele maatregelen toch in ieder geval de sjaak zouden zijn) heel ingrijpend.

Reken even mee: je bent 80, heb een levensverwachting van nog ongeveer 5 jaar tegen die tijd, en je moet 2 jaar inleveren. Geen reizen, geen musea, geen vrienden, geen familie. Niets. Dat is 40% van je overblijvende tijd verloren.

Nu ben je 20, je hebt een levensverwachting van nog 60 jaar. Je moet 2 jaar inleveren: geen feesten, geen katers, geen kotspartijen, geen verbrande longen van lachgasexperimenten... (ja ja, zo nuttig zíjn die feestjaren helemaal niet :)) ) 3% van je tijd om te leven verloren.

Wie verliest nu het meest? Die jongere, die nog járen heeft om het in te halen? Of die oudere, bij wie magere Hein toch al in de nek hijgt?

Is dit serieus? De 80-jarige heeft ook al 80 jaar gehad he. En wie weet valt die jongere wel 2 maanden na de lockdown dood neer. Dus jouw redenatie is niet helemaal sluitend.

Daarbij had ik in de eerste lockdown ene hele dure museumjaarkaart lopen. :)) Dus niet alleen bejaarden kunnen niet naar musea, familie en vrienden.

Statistisch gezien heeft een 20-jarige heel weinig kans om de komende 2 maanden dood te vallen.
Bij een 80-jarige is die kans veel groter.
Ik denk, net zoals Ibbel, dat de gevolgen het zwaarst zijn voor de ouderen. En ook voor mensen met gezondheidsproblemen.
Als iets leuks niet kan doorgaan kan je dat relativeren door te zeggen dat het het niet weg is, maar uitgesteld wordt. Op het moment dat je aan je laatste (gezonde) jaren bezig bent heb je die uitweg niet. En dat moet mentaal toch wel moeilijk zijn.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:15

Ik verbaas me een beetje over de hoeveelheid mensen die de reden aandragen dat Covid door moet razen omdat er te veel mensen op aarde zijn. Zij vinden het dus prima dat mensen een dood sterven waarin ze eerst een tijdje zwaar benauwd worden om daarna gewoon de verstikkingsdood te sterven, dus behoorlijk moeten lijden, maar er wordt hier wel te pas en te onpas druk op andere mensen uitgeoefend om hun paard zo snel mogelijk een "humane" dood te laten sterven door hem in te laten slapen.
Is het dan niet humaner om voor mensen te gaan pleiten voor een actieve euthanasie en verplichte sterilisatie? Ben erg benieuwd naar de criteria die hiervoor zouden moeten gaan gelden...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:18

Soepblik schreef:
Palmera schreef:
Corona is een pandemie. Deze werd is zwaar overbevolkt. Daarom kon deze pandemie ontstaan en zich gemakkelijk verspreiden. Een heel normaal en natuurlijk trayect. De zwakkeren vallen weg, de sterkeren blijven in leven. Opschonen. Komt in de dieren en planten wereld ook gewoon voor.

Dus ik snap niet waarom daartegen gestreden moet worden, waarom we tegen beter weten in iedereen in leven willen houden, doorjonken en de aarde nóg meer uitputten. Waarom ons eigen hachie boven de rest van wat leeft staat (we roeien alles uit en nemen alle ruimte in) is mij een raadsel.

Dus ik daarom hoef ik geen vaccin. Ik vind dat de mensheid moet indammen. En als corona het niet doet doet een volgende het wel.

En daar had ik het volgende antwoord op, welke ik nog net zo valide vind:

VuurVleugels schreef:
Ik ben het eens met Palmera dat we destructief bezig zijn met het verwoesten van de aarde.

Ik denk wel dat overbevolking een kleinere bijdrage daaraan is dan een selectief, klein groepje (rijke) mensen die dit in stand houden. Zomaar gaan 'snoeien' gaat ons niet helpen, integendeel. Het grootste deel van de bevolking wil dat deze aarde het overleefd, maar wordt het onmogelijk gemaakt. Pas nu komt duurzame kleding een beetje op, maar nog geen 5 jaar geleden was het haast onmogelijk voor een Jan Modaal gezin om voor het hele gezin kleding te kopen die niet bijdroeg aan de verwoesting van de aarde. En dat is nog maar een fractie van de oorzaken.

Mijn moeder (inmiddels overleden aan kanker) was sowieso komen te overlijden aan corona, geen vraag over mogelijk. Die vrouw had zó veel aandoeningen door een auto-ongeluk, ze had geen schijn van kans gehad. En dan kan je nu zeggen, 'jouw moeder had een zwak immuunsysteem dus haar overlijden schoont de zaak lekker op', maar mijn moeder was één van de grootste advocaten voor een betere en meer duurzame leefwijze. Zij leerde mensen hoe ze een biodiverse tuin konden aanleggen. Zij leerde mensen hoe ze duurzaam eten konden maken. Zij leerde mensen elkaar beter te begrijpen en bemiddelde conflicten. Op haar uitvaart waren meer dan 200 mensen, er stonden zelfs mensen buiten het zaaltje, allemaal mensen die zij positief aangeraakt had en die van haar hadden geleerd meer respect voor de aarde en voor elkaar te hebben.

Dat had dus 'gesnoeid' geweest, als we van de redenatie van Palmera uitgaan. Iemand die zeer actief bijdroeg aan het behoud van de aarde was weg gevallen. Terwijl de buurman die géén verzwakt immuunsysteem door een auto-ongeluk had, maar wel zijn destructieve leefwijze doorzette, het heeft overleeft en nu vrolijk op dezelfde toer verder gaat.

Wie had er dan beter 'gesnoeid' kunnen worden, als je even alleen maar kijkt naar het behoud van de aarde?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:24

Sclimpre schreef:
MarlindeRooz schreef:

Statistisch gezien heeft een 20-jarige heel weinig kans om de komende 2 maanden dood te vallen.
Bij een 80-jarige is die kans veel groter.
Ik denk, net zoals Ibbel, dat de gevolgen het zwaarst zijn voor de ouderen. En ook voor mensen met gezondheidsproblemen.
Als iets leuks niet kan doorgaan kan je dat relativeren door te zeggen dat het het niet weg is, maar uitgesteld wordt. Op het moment dat je aan je laatste (gezonde) jaren bezig bent heb je die uitweg niet. En dat moet mentaal toch wel moeilijk zijn.

Het is 100% zeker dat die 80-jarige al 80 jaar geleefd heeft. Dat kan je niet zeggen over die 20 jarige.

Natuurlijk is het zwaar dat jij je laatste jaren zo moet doorbrengen. Maar dat moet wel vanwege een pandemie die erg gevaarlijk is voor oude mensen. Dus je volgt die maatregelen ook voor je eigen veiligheid. Dat kan je van iemand van 20 niet zeggen. De kans dat die op de IC komen of doodgaan door corona is heel klein.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:27

irmaz schreef:
Ik verbaas me een beetje over de hoeveelheid mensen die de reden aandragen dat Covid door moet razen omdat er te veel mensen op aarde zijn. Zij vinden het dus prima dat mensen een dood sterven waarin ze eerst een tijdje zwaar benauwd worden om daarna gewoon de verstikkingsdood te sterven, dus behoorlijk moeten lijden, maar er wordt hier wel te pas en te onpas druk op andere mensen uitgeoefend om hun paard zo snel mogelijk een "humane" dood te laten sterven door hem in te laten slapen.
Is het dan niet humaner om voor mensen te gaan pleiten voor een actieve euthanasie en verplichte sterilisatie? Ben erg benieuwd naar de criteria die hiervoor zouden moeten gaan gelden...

Er worden iedere dag miljoenen wezens op gruwelijke wijze mishandeld vermoord. En dat alleen al zodat wij ze kunnen opeten. (Werk ik ook aan mee). Waarom mogen sommige wezens wel lijden voor het plezier van een ander en anderen niet? De wereld is heel krom. Maar is het ethisch dat een hele grote groep maatregelen moet volgen die er zijn voor een heel klein % mensen?

En een soepelere euthanasiewet zou ik echt top vinden. Als iemand dood wil wie is een ander dan om dat tegen te spreken vind ik. Spijt krijg je toch niet meer als je al dood bent. :+

Ethisch gezien was die algemene lockdown top. Maar als je “ongevoelig” kijkt dan betwijfel ik of het de beste optie was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:29

Klein maar het gaat niet alleen om doodgaan , lees de topics over Corona patiënten , jong, sterk, compleet gevloerd. Al maanden en dat overkomt 10 % van alle gevallen. Ook na een weekje snotteren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:31

bigone schreef:
Klein maar het gaat niet alleen om doodgaan , lees de topics over Corona patiënten , jong, sterk, compleet gevloerd. Al maanden en dat overkomt 10 % van alle gevallen. Ook na een weekje snotteren.

10% ja? Zou graag een bron zien.

Ik heb +-10 jaar last gehad van de Mexicaanse griep destijds dus ik weet hoe dat soort zaken werken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:34

KootMiraDrum schreef:
V.w.b. mutaties, er zijn er velen, 12.000 (filmpje van 5 mnd geleden), op hele kleine plekjes in een virusdeel. Daar is niet tegen te vaccineren, tegen al die mutaties. Bovendien is dat wat nu geprikt wordt geen vaccin. Pierre Capel over mutaties: https://www.youtube.com/watch?v=aOb9M9fSoMQ Zo zie je rond 10.00 wat er verandert in de codes.

Ik heb geen tijd om je filmpjes te kijken, maar dit is toch helemaal niet waar? Sars-Cov-2 is een RNA-virus, en die staan erom bekend (veel) fouten te maken bij de reproductie in de gastheer. Ofwel: bij iedere besmetting ontstaan er varianten, of mutaties zo je wil. Aangezien er inmiddels miljoenen mensen besmet zijn geweest, moeten er ook miljoenen, misschien wel miljarden, variaties zijn.

Echter, het merendeel van die variaties, of mutaties, heeft geen effect op de werking van het virus. Of het is een mutatie die de werking van het virus negatief beïnvloed. Deze variatie zal niet overleven omdat die weg gedrukt wordt door een meer effectieve variatie. Als er bedoeld wordt dat er 12.000 mutaties zijn die de toets der biologische kritiek hebben doorstaan dan lijkt mij dat waarschijnlijker.

En je hoeft ook helemaal niet tegen al die variaties te vaccineren. Als je kan vaccineren tegen de grootste gemene deler van al die variaties kom je ook een heel eind. En dat is wat er nu gebeurt, er wordt een afweer opgeroepen tegen het zgn. spike-eiwit. Als die door een mutatie van vorm verandert heeft dat mogelijk wel een nadelige invloed op de effectiviteit van het vaccin.

En dat is dan weer exact wat men onderzoekt als er wordt gekeken of een vaccin ook werkzaam is tegen de Britse, Zuid-Amerikaanse, Indiase, Afrikaanse en welke andere mogelijke variant dan ook.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:36

irmaz schreef:

Wat mij betreft zeg ik niet dat we/ze het rond hadden moeten razen, ik zeg dat ik denk dat we overbevolkt zijn, verkeerd met de aarde omgaan en dat ik denk dat de natuur toch wel weer met iets nieuws komt net zo lang tot we het niet meer kunnen oplossen ôf dat de mens voordat dat kan gebeuren zelf leven op aarde wel onmogelijk maakt

Ik vind het niet prima dat mensen een nare dood sterven

Wat Ibbel eerder zei maar ik weet niet of dat in dit topic was over druk op de knop alle Chinezen weg alle problemen opgelost of dat het je familie zou zijn, wanneer ik zoiets zeg begrijp ik heel goed dat ik ook geimpliceerd ben, ik ben niet onaantastbaar ofzo.
Maar zo'n keuze kunnen we niet maken en wanneer het evenwicht hersteld gaat worden op wat voor manier dan ook ben ik er of al niet meer of ga ik dan dood. Zo simpel is het. Maar ik heb ook niet het idee dat ik erg belangrijk ben of veel toe te voegen heb ofzo. We hebben er überhaupt geen keuze meer in denk ik, tenzij we heel snel heel veel dingen gaan veranderen. Nogmaals kijk de documentaire van David Attenborough even, die legt een hele mooie tijdlijn neer en daar wordt je niet heel vrolijk van

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:39

Soepblik schreef:
Palmera schreef:

Allen is het niet helemaal waar.

Overbvolking voorkom je als de 40- overlijd, want dan voorkom je kinderen.
Als ouderen overlijden in grote getale, dan heb je wellicht 15 jaar wat minder mensen op de wereld.
En dan moeten we ook stoppen met het behandelen van Kanker, en hart en vaat ziektes -> zwakkeren

De wetenschap is al vaker aangehaald hier en die is anderom : als we de levenstandaard kunnen verhogen , dan neemt de bevolkingsgroei af. Dat is al zo vaak onderzocht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:42

MarlindeRooz schreef:
bigone schreef:

10% ja? Zou graag een bron zien.

Ik heb +-10 jaar last gehad van de Mexicaanse griep destijds dus ik weet hoe dat soort zaken werken.

https://www.google.nl/amp/s/eenvandaag. ... jong-bent/

Dit zijn de bewezen gevallen , daarnaast is er nog een grote groep die in een kortere periode weer opkrabbelt .