Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:11

Daar klopt geen snars van en is veel te kort door de bocht gesteld.
En het is geen topic om het over de werking van paracetamol te hebben. :n

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:14

Wat een leuke reactie :D .
Mss kun je uitleggen wat er niet aan klopt ?

verootjoo

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:20

Nee. Ik heb getemd, ik vind het onbeschoft om een topic te kapen en door te zeuren of die paracetamol wat totaal niet ter zake doet.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:40

Waarom reageer je dan, als het niet ter zake doet ? Het kind heeft perdolan gekregen, met mss wel of mss niet een effect op het slaapgedrag. Het kan nuttig zijn om te weten dat perdolan niet alleen pijnstillend, maar ook mild ontstekingsremmend werkt.
En je hebt getemd ? Et alors ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:34

Paracetamol en daarmee Perdolan heeft geen ontstekingsremmend effect, enkel pijnstillend.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:23

Misschien eerst eens de vorige pagina lezen ?
Laat ik er maar nog een andere studie tegen aan gooien.

Citaat:
The results of this clinical trial agree with recent findings in animals studies which show paracetamol to be anti-inflammatory.

De resultaten van deze klinische studie komen overéén met recente bevindingen in dierstudies die aantonen dat paracetamol een ontstekingsremmende werking heeft.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1430204/

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:33

Misschien kunnen jullie even via pb verder discussiëren, ik vind het nl. interessanter om updates van de TS te horen :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:35

Zojuist de melding gekregen dat er niet gemodereerd wordt op offtopic berichten. Dus @ts: hopelijk was oorontsteking de belangrijkste reden van het niet goed slapen.

Bij deze ontstip ik het topic. Updates van de TS vind ik interessant maat het eindeloze onzin gezever van BigBen ben ik ondertussen meer dan zat.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:00

Iets dat me later te binnen schoot nadat ik dit topic wat had doorgelezen is een artikel dat ik vorige maand las. Dat ging over een familie waar de opa's en oma's niet in beeld waren, en zij hebben een opa en oma gevonden op een soort 'dating website' voor families zonder grootouders en ouderen zonder (klein)kinderen. Hierop hebben zij hun perfecte opa en oma gevonden en beide families zijn er zo erg mee geholpen. Misschien is dit niet iets voor nu gelijk, maar zeker iets om in gedachten te houden voor over een tijdje! <3

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 17:22

Kind heeft zeker wel grootouders, maar dat zijn mensen met gezondheidsproblemen, die ik dus niet extra wil belasten met een moeilijke nacht. Ondertussen hebben alle grootouders wel een eerste covid vaccin gehad, waardoor de dochter er al wel een paar keer overdag is geweest.

Deze nacht een iets mindere nacht. Geen huil-aanvallen maar wel gewoon veel wakker. Gelukkig was mama gewoon om 21u in bed gekropen, dus mama kan het aan.

Ik hoop dat dit topic verder kan gaan over slecht(of goed) slapen...

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:57

TS, wat vervelend dat je kleine zoveel ellende in de nacht ervaart.

Zelf slaap ik een aantal jaren al onrustig, veel intense dromen maar gelukkig niet de terror nachten zoals jou kleine.

Kan licht nog een effect hebben? Omdat ze overdag beter slaapt. Wellicht is dan een wake-up light die ook een in slaap val stand heeft een optie om te proberen.
Die kun je zo instellen dat een zon ondergang gesimuleerd wordt.

Verder helpt mijn verzwaringsdeken mij ook.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:01

Goedzo :) zolang het niet de nachtangsten zijn, maar gewoon een slechte nacht dan ben je al een heel eind. Het klinkt tot nu toe in ieder geval eeg positief. Hopwlijk trekken jullie een beetje bij.
Mijn jongste is 3 en ik moet er 2 tot 10 keer per nacht voor haar uit :')

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-21 22:15

Hier zijn de nachten nog steeds relatief goed. Ze wordt 1 tot 2 keer per nacht wakker, maar rustig. En slaapt terug in na een flesje of een knuffel.

Wel ontwikkeld zich een nieuw 'probleem'. Elke nacht lekt ze haar luier door. Dit is gelukkig een probleem waar veel ouders door gaan en ik heb al wat andere luiers klaar liggen om uit te testen.

Maar: mama moet wel gaan opletten. Want hoewel mama nu veel meer rust krijgt, voel ik me mentaal zwakker en onzekerder. Ben ik nog steeds oververmoeid? Of is er bij mij ook een onderliggend probleem? Post partum depressie? Of wil ik gewoon weer te snel te veel doen?

Waarom kan het leven soms zo ingewikkeld zijn? Zucht.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 23:06

Het is nooit te vroeg om met iemand te gaan praten hoor. Via de huisarts is dit zo geregeld, vaak hebben ze bij een huisartsenpraktijk psychologen op locatie waar je zo terecht kan.

Ik verschoonde mijn dochter 's nachts altijd gewoon snel in haar eigen bedje in het donker.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 23:10

Fijn om te horen dat jullie nachten rustiger zijn!

Het is helemaal niet gek dat je nu zelf wat minder in je vel zit. Je komt uit een situatie van overleven en vechten. Als je dan meer rust krijgt komt de fase van voelen pas.
Probeer juist ook nu wat tijd voor jezelf te pakken en het is inderdaad nooit te vroeg voor therapie want al met al doet het heel wat met een mens!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 23:19

Wat fijnTS!
Geef jezelf wat tijd, je hebt pas een paar ‘goede’ nachten achter de rug. Je hebt nog heel wat in te halen..

Hier draagt m’n dochter ‘s nachts 2 luiers over elkaar. Grotere maat past nog niet, dus prima oplossing voor zolang.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 23:45

Ik las in een ander topic ook de tip om het bedje dubbel op te maken..

Dus hoeslaken - matrasbeschermer - hoeslaken - mattasbeschermer- matras.

Dat mocht alles nat zijn je snachts zo klaar bent ;)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 00:19

Hier had huilbaby chronisch oorontsteking wat niet goed te zien was.. Bij liggen kwam er druk op de oortjes. Gevolg: huilen. Nachtenlang.

Nu je zelf wat meer rust krijgt kan het heel goed zijn dat je je juist labieler gaat voelen. Nu heb je ruimte om te voelen ipv te overleven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 07:58

Doodnormaal inderdaad na een fase van overleven, dat je dan pas de impact voelt :(:)

Wij verschoonden het luiertje 's nachts minstens 1 keer. Bij wakker worden gewoon op verschoonkussen leggen, flesje geven, luiertje vervangen, en weer helemaal netjes ingepakt terug in bed leggen om verder te slapen :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:20

de jongste van mij krijgt nu snachts geen fles meer (2,5) maar ik heb voor hem toch de duurdere pampers voor in de nacht. Die helpen toch wat beter, deed ik toendertijd met mijn oudste ook. De duurdere snachts en overdag gewoon het huismerk van supermarkt of kruidvat.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:41

Seltje schreef:
Hier zijn de nachten nog steeds relatief goed. Ze wordt 1 tot 2 keer per nacht wakker, maar rustig. En slaapt terug in na een flesje of een knuffel.

Wel ontwikkeld zich een nieuw 'probleem'. Elke nacht lekt ze haar luier door. Dit is gelukkig een probleem waar veel ouders door gaan en ik heb al wat andere luiers klaar liggen om uit te testen.

Maar: mama moet wel gaan opletten. Want hoewel mama nu veel meer rust krijgt, voel ik me mentaal zwakker en onzekerder. Ben ik nog steeds oververmoeid? Of is er bij mij ook een onderliggend probleem? Post partum depressie? Of wil ik gewoon weer te snel te veel doen?

Uit ervaring kan ik zeggen: het duurt een tijd voordat je je normale zelf weer bent (bij mij een aantal maanden nadat hij doorsliep). Je hebt heel wat in te halen/herstellen. En vergeet niet dat je nog steeds iedere nacht gestoord wordt. Waak inderdaad voor te hoge verwachtingen naar jezelf, zowel qua dingen doen als qua hoe je je mentaal zou moeten voelen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:49

Seltje schreef:

Dat is toch erg goed nieuws.

Seltje schreef:

Premium pampers.
Maar inderdaad, een paar merken testen. Het is voor ieder kind waarschijnlijk anders.

Seltje schreef:

Het leven is als een tennismatch.
Je speelt punt per punt.
Problemen één per één aanpakken.
Niet teveel vooruit denken.
Niet streven naar een perfecte situatie, waarin alle problemen opgelost zijn.
Zo'n situatie bestaat niet, en dat hoeft ook niet.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:27

Idd, ik denk ook dat je gevoel nu helemaal niet abnormaal is. Eerst stond je leven op een modus: slaap tekort.
Dan functioneer en denk je amper nog helder.

Nu gaat het slapen wat beter en is er ook weer ruimte voor andere gevoelens, en die komen nu naar boven.
Blijf er idd niet te lang mee zitten en ga op zoek naar iemand die je erin ondersteunt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:59

Seltje schreef:

Wat hier goed werkt(e) bij doorlekken was een grotere luier aan in de nacht.
Eén of twee maten groter dan hij gewoonlijk draagt en geen natte ochtenden meer _/-\o_

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:20

Of een kleine en een grote, waarbij je in de binnenste kleine een paar gaatjes prikt.