30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:56

Mdrf schreef:
Ik meld mij: 35 en still single . Ook totaal geen kinderwens, daarom ook bewust niet actief op zoek geweest vanwege dan de discussie kunnen oplopen om toch kinderen te nemen. En nu ik 35 ben is dat gewoon een gepasseerd station haha.

Maar ook geen behoefte eraan, vind de vrijheid heerlijk en ben ook graag alleen.

Herkenbaar, ik heb ook geen zin in serieus daten gewoon omdat ik mijn tijd niet wil delen maar ook omdat ik de discussie uit de weg ga. :D 37 en 3 jaar single maar niet ready to mingle. Het is me-time :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:58

Ik doe dus wel de singelreizen, maar doe daar wel waar ik zelf zin in heb. Heb nu een aantal keren gewoon lekkere strandvakantie gedaan. Heb ik zin om mee te gaan op een excursie of dagtripje, dan doe ik dat. Heb ik geen zin blijf ik lekker bij het hotel of ga naar het strand. Zijn altijd wel mensen die hetzelfde willen. Het fijne vind ik dan dat je niet 's avonds alleen zit te eten.

Inmiddels ook echt leuke vriendinnen aan over gehouden en nu met corona mis ik die vakanties wel heel erg :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:02

Relaxed schreef:
Wat doen jullie qua vakanties? Dat vind ik wel een nadeel, alleen op vakantie vind ik helemaal niks aan en singlereizen zijn duur en vrij beperkt qua data..

Ik doe dus wel singlereizen, vind het superleuk om gelijkgestemden te ontmoeten. Ook alle verschillende verhalen waarom iemand alleen is en te merken dat de ene er helemaal ok mee is en de andere eigenlijk op zo'n reis best wel hoopt iemand te ontmoeten :)

Ik heb singlereizen gedaan maar ook heel wat in mijn eentje gebackpackt. Ik ben in 2019 naar Mexico geweest (in mijn uppie) en zou vorig jaar weer naar Midden-Amerika (wederom alleen). Als je backpackt kom je zoveel mensen tegen dat je vanzelf wel weer mensen treft om een tijdje mee op te trekken. Ik vind het heerlijk :+:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:03

Relaxed schreef:
Ik doe dus wel de singelreizen, maar doe daar wel waar ik zelf zin in heb. Heb nu een aantal keren gewoon lekkere strandvakantie gedaan. Heb ik zin om mee te gaan op een excursie of dagtripje, dan doe ik dat. Heb ik geen zin blijf ik lekker bij het hotel of ga naar het strand. Zijn altijd wel mensen die hetzelfde willen. Het fijne vind ik dan dat je niet 's avonds alleen zit te eten.

Inmiddels ook echt leuke vriendinnen aan over gehouden en nu met corona mis ik die vakanties wel heel erg :j

Dit zou ik ook doen als ik niet met mijn dochter op vakantie zou gaan. Lijkt me erg leuk. Misschien later als ze ouder is en niet meer met mama op vakantie wil. :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:04

Gimme_Joy schreef:
Zijn er meiden die alleen op vakantie gaan? Of met zo'n singles reis? Ik heb daar nooit wat voor gevoeld... Helemaal dat alleen op vakantie gaan lijkt me niet zo leuk. Je kan ervaringen met niemand delen en alleen in een restaurant eten enzo... Voel me dan toch opgelaten ofzo :+

Ik vind alleen reizen heerlijk, maar het is verhoudingsgewijs wel duurder en sommige locaties durf ik niet alleen (zuid afrika bijvoorbeeld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:06

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:

Dit zou ik ook doen als ik niet met mijn dochter op vakantie zou gaan. Lijkt me erg leuk. Misschien later als ze ouder is en niet meer met mama op vakantie wil. :D

Ik vind het net schoolreisje voor volwassenen, maar dan zonder de stomme verplichte activiteiten en zonder corvee :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:20

Gimme_Joy schreef:
Zijn er meiden die alleen op vakantie gaan? Of met zo'n singles reis? Ik heb daar nooit wat voor gevoeld... Helemaal dat alleen op vakantie gaan lijkt me niet zo leuk. Je kan ervaringen met niemand delen en alleen in een restaurant eten enzo... Voel me dan toch opgelaten ofzo :+

Ja ik. Dat schreef ik al twee berichten er boven. :)
Geen probleem om alleen op stap te gaan.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:21

F_Orumster schreef:
Ik vind alleen reizen heerlijk, maar het is verhoudingsgewijs wel duurder en sommige locaties durf ik niet alleen (zuid afrika bijvoorbeeld)

Zuid Afrika zou ik idd ook niet snel alleen naartoe gaan, al is het wel een land wat nog op mijn lijstje staat om naar terug te gaan. Zo mooi!
Amerika ben ik alleen naartoe geweest en vorig jaar ben ik een midweek naar een huisje geweest, gewoon in NL uiteraard. Verder ga ik weinig op vakantie, want een paard en ergens vind ik alleen op vakantie gaan wel lastig. Een singlereis zou ik ooit nog wel eens willen doen, maar ik vind het een enorme bak geld voor de dingen die ik dan wil (Ijsland, Lapland, Zuid Afrika)

Relaxed ik vind het wel tof om te lezen dat die reizen jou zo goed zijn bevallen! Dat geeft hoop :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:22

Winged schreef:
Relaxed schreef:
Wat doen jullie qua vakanties? Dat vind ik wel een nadeel, alleen op vakantie vind ik helemaal niks aan en singlereizen zijn duur en vrij beperkt qua data..

Ik doe dus wel singlereizen, vind het superleuk om gelijkgestemden te ontmoeten. Ook alle verschillende verhalen waarom iemand alleen is en te merken dat de ene er helemaal ok mee is en de andere eigenlijk op zo'n reis best wel hoopt iemand te ontmoeten :)

Ik heb singlereizen gedaan maar ook heel wat in mijn eentje gebackpackt. Ik ben in 2019 naar Mexico geweest (in mijn uppie) en zou vorig jaar weer naar Midden-Amerika (wederom alleen). Als je backpackt kom je zoveel mensen tegen dat je vanzelf wel weer mensen treft om een tijdje mee op te trekken. Ik vind het heerlijk :+:

Cool, zulke reizen in je eentje! Als ik niet zo veel paarden had gehad dan had ik dat ook wel gedaan. Heerlijk! Lekker gaan en staan waar je zelf wil.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:23

Ik ben ook wel eens alleen op vakantie gegaan. Maar dat was een rondreis met de auto en ging ik niet echt uit eten enzo.

Ik zit te denken om eens zo'n singles reis te doen, al heb ik er een beetje zo'n awkward gevoel bij.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:24

Volgens mij hebben we hier straks een groep vrijgezelle dames die dan maar samen op vakantie gaan _O- Met de standaard regel 'je mag mee, maar als je niet meegaat is het ook helemaal prima :+ '

Singlereizen zijn heel leuk, en zijn ook vooral geen date-reizen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:32

Winged schreef:
Volgens mij hebben we hier straks een groep vrijgezelle dames die dan maar samen op vakantie gaan _O- Met de standaard regel 'je mag mee, maar als je niet meegaat is het ook helemaal prima :+ '

Ja dat is wel een beetje mijn motto. Ik hoor ook heel vaak achteraf van vriendinnen "oh had het maar gezegd, dan had ik wel met je mee willen gaan".

Ergens wat eten in je eentje is altijd wel grappig. Veel mensen vinden dat inderdaad ongemakkelijk. Vroeger deed ik het vrij regelmatig. Wel zo makkelijk om ergens even wat te gaan eten als je toch in de stad bent. Meestal kreeg ik dan wel een gratis toetje van de obers. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:34

Winged schreef:

Standaard vraag na de vakantie: "Zat er nog wat bij" :roll:

Meestal vind ik de dames veel leuker en gezelliger dan de mannen :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:36

Jessix schreef:
Ergens wat eten in je eentje is altijd wel grappig. Veel mensen vinden dat inderdaad ongemakkelijk. Vroeger deed ik het vrij regelmatig. Wel zo makkelijk om ergens even wat te gaan eten als je toch in de stad bent. Meestal kreeg ik dan wel een gratis toetje van de obers. :D

Veel mensen om je heen vinden het ongemakkelijk _O- en Zielugh. Joh, ik werk tijdens het eten mijn reisdagboek bij, lees helemaal ontspannen een boek, drink tussendoor een biertje. Het is zowat het enige moment in een dag dat ik even stil zit _O- Ben ook wel eens spontaan bij een groepje Nederlandse meiden aan tafel geschoven. Hartstikke gezellig en helemaal prima. (zij nodigden mij uit trouwens :+ )

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:38

Ik reis heel veel, vind het heerlijk alleen! Er mag ook vooral niemand mee op vakantie, behalve mijn moeder... voor de rest doe ik liever wat ik zelf wil, op het moment dat ik dat zelf wil :)) Het enige nadeel is alleen dat er inderdaad bestemmingen zijn die ik liever niet alleen doe.. maar ik ben bijvoorbeeld drie jaar terug nog alleen in Iran geweest, dat vond ik wel het toppunt van stoerheid. Ten zuiden van de Sahara zou ik echter niet alleen durven, of Zuid-Amerika.. dat vind ik dan wel weer eng. Dus gaan we maar gewoon elke keer naar het Midden-Oosten :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:40

Winged schreef:
Jessix schreef:

Veel mensen om je heen vinden het ongemakkelijk _O- en Zielugh. Joh, ik werk tijdens het eten mijn reisdagboek bij, lees helemaal ontspannen een boek, drink tussendoor een biertje. Het is zowat het enige moment in een dag dat ik even stil zit _O- Ben ook wel eens spontaan bij een groepje Nederlandse meiden aan tafel geschoven. Hartstikke gezellig en helemaal prima. (zij nodigden mij uit trouwens :+ )

Ja inderdaad! Zo ervaar ik het ook.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:43

Hier ook 30+ en single, en het bevalt me uitstekend, ik loop er eigenlijk alleen tegenaan bij praktische zaken.
Zoals inderdaad vakanties, ga niet graag alleen. Scheelt dat ik sowieso niet zo'n vakantieganger ben, ik vermaak me wel bij de paarden. Aantal keer met vriendinnen op vakantie geweest, met wisselend resultaat :+
Of spontaan even de deur uit en iets samen doen, met vrienden moet je eerst afspreken.
Nou zijn er genoeg dingen die ik gerust alleen doe, alleen op vakantie gaan valt daar niet onder.

Verder merk ik het bij dingen als een huis kopen. Ik dacht altijd dat je zoiets samen met iemand zou doen, en toen ik alleen een huis kocht vroegen ook veel mensen als eerste van goh met wie?
Ik ben heel blij dat me dat zelfstandig lukt maar merk vooral hierover best veel reacties. Ook de tuinman die vraagt waar mijn man is enzo. Dan denk ik van waarom ga je er vanuit dat die er is :+
Maar goed dat vond ik dus wel wat lastiger, voelde me toen wel wat alleen bij sleutel overdracht etc.
Ik ben wel erg blij dat ik die stap gezet heb, het voelt wel heel zelfstandig :j

En financieel; veel vrienden van mij wonen in een veel groter en duurder huis, omdat je met zn 2en nou eenmaal meer te besteden hebt.
En veel collega's die 4 dagen werken ipv 5. Als je alleen bent dan zijn 4 dagen gewoon al snel te weinig.

Maar zoals je ziet, vooral praktische bezwaren. Veel relaties om mij heen zijn een voorbeeld van hoe ik echt niet zou willen leven.
Ik denk dat ik ook wel vrij veel slechte voorbeelden in mijn omgeving heb gehad, dat zal niet meehelpen.
Maar verder geniet ik enorm van het mijn eigen gang gaan en voel ik me ook totaal niet alleen, ook niet in de avonden of weekenden :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:47

Relaxed schreef:
Winged schreef:

Standaard vraag na de vakantie: "Zat er nog wat bij" :roll:

Meestal vind ik de dames veel leuker en gezelliger dan de mannen :')

:j _-:(

En de standaard vraag van mensen die je een tijd niet hebben gezien: En hoe is het in de liefde? :\
Of: En, heb je al een nieuwe liefde? En dan erachteraan: Meid, je ziet er nog zo goed uit, jij moet toch zo een leuke man kunnen krijgen? :roll:
Of collega’s die denken dat je naar een cosmetisch arts gaat zodat mannen je aantrekkelijker vinden.... eeh nee, denk je echt dat ik nu geen man zou kunnen krijgen ofzo? Ik WIL er geeneen. Maar dat is moeilijk uit te leggen aan een wanhopige collega die van de ene in de andere relatie valt en nooit alleen wil zijn.
Of je krijgt de vraag: Waarom doe je Botox en fillers want je wilt toch geen man?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:50

Temeraire schreef:
En financieel; veel vrienden van mij wonen in een veel groter en duurder huis, omdat je met zn 2en nou eenmaal meer te besteden hebt.
En ook nog eens veel meer belastingvoordelen hebt dan een single -O- .
Maar je moet maar zo denken: jouw stekje, lekker helemaal van jou, en je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen. Als de relatie van die vrienden stuk loopt zullen ze waarschijnlijk het huis moeten verkopen omdat ze elkaar niet kunnen uitkopen.

Samantha_

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:56

Ik ga nu met m’n kinderen alleen op vakantie. Ook een keer zo’n estivant alleenstaande ouder vakantie gedaan. Dat was erg leuk maar niet zo mijn ding gok ik.
Paar x All in Turkije en Spanje etc met kids. Heerlijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:57

Winged schreef:

Haha ja, ik wil ook graag naar IJsland!
Maar dat staat nog op de planning om met een vriendin te doen (die wel een rela heeft, maar nog geen kinderen).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:01

Als er geen pandemie was dan zou ik vorig jaar naar Ijsland geweest zijn. Met 3 kindvrije metgezellen. In een koud land is een metgezel op vakantie wel prettiger omdat je toch wat eerder wat uurtjes minder kunt wegens slecht weer. Dan is samen tijd doorbrengne wel fijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:01

Suzanne F. schreef:
:j _-:(

En de standaard vraag van mensen die je een tijd niet hebben gezien: En hoe is het in de liefde? :
Of: En, heb je al een nieuwe liefde? En dan erachteraan: Meid, je ziet er nog zo goed uit, jij moet toch zo een leuke man kunnen krijgen? :roll:
Of collega’s die denken dat je naar een cosmetisch arts gaat zodat mannen je aantrekkelijker vinden.... eeh nee, denk je echt dat ik nu geen man zou kunnen krijgen ofzo? Ik WIL er geeneen. Maar dat is moeilijk uit te leggen aan een wanhopige collega die van de ene in de andere relatie valt en nooit alleen wil zijn.
Of je krijgt de vraag: Waarom doe je Botox en fillers want je wilt toch geen man?

Oh zijn dat dan ook van die types die echt niks meer aan hun uiterlijk doen als ze eenmaal een man hebben? Die zeg maar niet begrijpen dat je het zelf ook gewoon leuk vindt om er leuk en verzorgd uit te zien. In een ander topic zag ik ook iemand eens opmerken dat we dat alleen maar doen om te verleiden :roll:

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:02

Roodvos schreef:
Temeraire schreef:
En ook nog eens veel meer belastingvoordelen hebt dan een single -O- .
Maar je moet maar zo denken: jouw stekje, lekker helemaal van jou, en je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen. Als de relatie van die vrienden stuk loopt zullen ze waarschijnlijk het huis moeten verkopen omdat ze elkaar niet kunnen uitkopen.

Ik heb in mijn werk zo veel gezeik gezien met te verdelen huizen, dat ik niet weet of ik er ooit een met iemand zou willen kopen :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:03

O ijsland staat ook op mijn lijstje