2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:58

Travel_me schreef:
Nog even terug op de originele vraag, Ik ben werk zelf in de horeca en ik denk dat veel mensen te rooskleurig inzien dat alles wel gehandhaafd kan worden.

Er is helaas echt een grote groep mensen die niet bepaald slim is (of schijt aan de regels heeft). Wij hadden in de zomer een groot bord buiten staan dat mensen niet zomaar mochten gaan zitten en zeker niet met stoelen mochten slepen. 3x raden wat er iedere dag (en vaak) gebeurde. En dan moet je misschien strenger zijn? Ja maar je moet ook af en toe naar een tafel toe of iets van binnen halen. Je kunt gewoon niet de hele tijd opletten (en dat werk ik in maar een kleine zaak met misschien 15 tafels buiten (deels voor, deels achter).
Zelfde als binnen. Mensen mochten alleen zitten of naar de wc, maar nee toch onderweg naar de wc gezellig bij andere mensen staan. Tuurlijk zeggen we er wat van. Maar het gebeurd toch.

1,5 meter is echt veel meer dan de meesten denken. Ik kan gewoon niet met zoveel afstand bij de tafels vandaan staan als ik ook gerechten wil brengen. En dan zul je denken, dan moeten mensen t zelf gaan pakken. Hebben wij ook over nagedacht, maar dan heb je veel meer geloop.

Oh en als laatste nog mbt domme mensen. Wij krijgen nog steeds mensen die komen voor een koffie (to go) en vragen of ze een plekje binnen mogen uitzoeken. Hebben die onder een steen gelegen ofzo......

Bij ons gaat het qua afhaal behoorlijk goed. Komt ook omdat we een vaste groep mensen hebben die iedere week komt afhalen. Reken daarbij dat er alleen 0 uren contracten zijn, dus er zijn nauwelijks loonkosten op dit moment.
Wij doen iig niet mee met opengaan en sws tis maart. Kans is groot dat het weer niet goed genoeg is en we hebben geen heaters of overkapping. Daar geld aan uitgeven lijkt mij dan niet slim.

Nou, dat zal dan wel aan jullie bedrijf liggen, misschien komt dat door het personeel dat de gasten dom vindt, in de horeca ligt er veel aan je uitstraling, als ze je leuk een aardig vinden nemen ze alles aan, als ze een minder vriendelijke mening over je hebben hebben ze meer schijt aan je. ;)

Anyway, hier gaat het gewoon goed, diegenen die de zware lockdown overleeft hebben en het nu met minder omzet aankunnen hebben zijn geopend.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:59

secricible schreef:
Denk je echt elnienjo? "Zullie doen het ook en wij hebben het ook zwaar"
Ik denk dat als er niet direct heel hard wordt ingegrepen bigone de spijker op de kop slaat. Jammer dat ik niet op afstand kan toekijken helaas, maar zorg nodig ga hebben in die tijd.
Het wordt even heel wankel allemaal nu.

Terrassen open zorgt naar mijn idee juist voor afname van risico. Nu staan die mensen allemaal hutje mutje in een rij voor een foodtruck/afhaalpunt en zitten daarna massaal op de stoep, gras, hekken.
De drukte kun je al weer niet meer tegengaan, laat dan beter de horeca er wat aan verdienen.

Sansevieria
Berichten: 4235
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:59

bigone schreef:
Het afgelopen jaar is gebleken dat intelligentie achteraan in het rijtje komt wanneer je broodwinning of “vrijheid” in het geding komt. Dan is het ieder voor zich en viert egoïsme de boventoon.

Precies dat...

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:01

elnienjo schreef:
secricible schreef:
Denk je echt elnienjo? "Zullie doen het ook en wij hebben het ook zwaar"
Ik denk dat als er niet direct heel hard wordt ingegrepen bigone de spijker op de kop slaat. Jammer dat ik niet op afstand kan toekijken helaas, maar zorg nodig ga hebben in die tijd.
Het wordt even heel wankel allemaal nu.

Terrassen open zorgt naar mijn idee juist voor afname van risico. Nu staan die mensen allemaal hutje mutje in een rij voor een foodtruck/afhaalpunt en zitten daarna massaal op de stoep, gras, hekken.
De drukte kun je al weer niet meer tegengaan, laat dan beter de horeca er wat aan verdienen.



Ik snap wat je zegt. Ik weet niet of het waar is maar begrijp je redenatie.
Maar wat bigone zegt is dat nu de opstand vd horeca accepteren zorgt dat de rest ook in opstand komt en binnen de kortste keren alles open wil. En dat zorgt zeker niet voor afname v risico.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:02

Travel_me schreef:
Nog even terug op de originele vraag, Ik ben werk zelf in de horeca en ik denk dat veel mensen te rooskleurig inzien dat alles wel gehandhaafd kan worden.

Er is helaas echt een grote groep mensen die niet bepaald slim is (of schijt aan de regels heeft). Wij hadden in de zomer een groot bord buiten staan dat mensen niet zomaar mochten gaan zitten en zeker niet met stoelen mochten slepen. 3x raden wat er iedere dag (en vaak) gebeurde. En dan moet je misschien strenger zijn? Ja maar je moet ook af en toe naar een tafel toe of iets van binnen halen. Je kunt gewoon niet de hele tijd opletten (en dat werk ik in maar een kleine zaak met misschien 15 tafels buiten (deels voor, deels achter).
Zelfde als binnen. Mensen mochten alleen zitten of naar de wc, maar nee toch onderweg naar de wc gezellig bij andere mensen staan. Tuurlijk zeggen we er wat van. Maar het gebeurd toch.

1,5 meter is echt veel meer dan de meesten denken. Ik kan gewoon niet met zoveel afstand bij de tafels vandaan staan als ik ook gerechten wil brengen. En dan zul je denken, dan moeten mensen t zelf gaan pakken. Hebben wij ook over nagedacht, maar dan heb je veel meer geloop.

Oh en als laatste nog mbt domme mensen. Wij krijgen nog steeds mensen die komen voor een koffie (to go) en vragen of ze een plekje binnen mogen uitzoeken. Hebben die onder een steen gelegen ofzo......

Bij ons gaat het qua afhaal behoorlijk goed. Komt ook omdat we een vaste groep mensen hebben die iedere week komt afhalen. Reken daarbij dat er alleen 0 uren contracten zijn, dus er zijn nauwelijks loonkosten op dit moment.
Wij doen iig niet mee met opengaan en sws tis maart. Kans is groot dat het weer niet goed genoeg is en we hebben geen heaters of overkapping. Daar geld aan uitgeven lijkt mij dan niet slim.


Ik ben van de zomer alleen naar kleinschalige terrastuinen van restaurants geweest en daar hield men zich zeer goed aan de maatregelen. Groepen waren simpelweg niet mogelijk/niet getolereerd.
Het zou ook de eerste zijn die ik weer durf te bezoeken. Voor terrassen op een marktplein zullen ze wat boa's moeten inzetten denk ik om te voorkomen dat jongeren tafels bij elkaar trekken.

Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:08

elnienjo schreef:
Voor terrassen op een marktplein zullen ze wat boa's moeten inzetten denk ik om te voorkomen dat jongeren tafels bij elkaar trekken.

Ik denk dat het leger wel interesse heeft in die taak. :roll:

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:09

Palmera schreef:
Travel_me schreef:
Nog even terug op de originele vraag, Ik ben werk zelf in de horeca en ik denk dat veel mensen te rooskleurig inzien dat alles wel gehandhaafd kan worden.

Er is helaas echt een grote groep mensen die niet bepaald slim is (of schijt aan de regels heeft). Wij hadden in de zomer een groot bord buiten staan dat mensen niet zomaar mochten gaan zitten en zeker niet met stoelen mochten slepen. 3x raden wat er iedere dag (en vaak) gebeurde. En dan moet je misschien strenger zijn? Ja maar je moet ook af en toe naar een tafel toe of iets van binnen halen. Je kunt gewoon niet de hele tijd opletten (en dat werk ik in maar een kleine zaak met misschien 15 tafels buiten (deels voor, deels achter).
Zelfde als binnen. Mensen mochten alleen zitten of naar de wc, maar nee toch onderweg naar de wc gezellig bij andere mensen staan. Tuurlijk zeggen we er wat van. Maar het gebeurd toch.

1,5 meter is echt veel meer dan de meesten denken. Ik kan gewoon niet met zoveel afstand bij de tafels vandaan staan als ik ook gerechten wil brengen. En dan zul je denken, dan moeten mensen t zelf gaan pakken. Hebben wij ook over nagedacht, maar dan heb je veel meer geloop.

Oh en als laatste nog mbt domme mensen. Wij krijgen nog steeds mensen die komen voor een koffie (to go) en vragen of ze een plekje binnen mogen uitzoeken. Hebben die onder een steen gelegen ofzo......

Bij ons gaat het qua afhaal behoorlijk goed. Komt ook omdat we een vaste groep mensen hebben die iedere week komt afhalen. Reken daarbij dat er alleen 0 uren contracten zijn, dus er zijn nauwelijks loonkosten op dit moment.
Wij doen iig niet mee met opengaan en sws tis maart. Kans is groot dat het weer niet goed genoeg is en we hebben geen heaters of overkapping. Daar geld aan uitgeven lijkt mij dan niet slim.

Nou, dat zal dan wel aan jullie bedrijf liggen, misschien komt dat door het personeel dat de gasten dom vindt, in de horeca ligt er veel aan je uitstraling, als ze je leuk een aardig vinden nemen ze alles aan, als ze een minder vriendelijke mening over je hebben hebben ze meer schijt aan je. ;)

Anyway, hier gaat het gewoon goed, diegenen die de zware lockdown overleeft hebben en het nu met minder omzet aankunnen hebben zijn geopend.

Palmera, smerige conclusie van je over het personeel van deze zaak, dus ligt het niet aan Corona dan ligt het aan het personeel ? Maar nooit aan de klanten?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:13

Nou ik zeg vaak bij het afrekenen nog een keer dat ze niet mogen gaan zitten en niet op het terras mogen eten. Op de stoelen die er staan om te wachten hangen ook briefjes. 3x raden er gaan alsnog veel mensen zitten eten (leeftijd 40-70). En je dan als een schaap aankijken als je ze weg moet sturen. :+

De volgende keer dat ze dit zien mogen we twee weken dicht trouwens. :+
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 26-02-21 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:14

Ik ben blij voor de horeca als ze weer open gaan. Ik hoor zo veel om mij heen over het corona virus, maar ik kan er niet meer uit opmaken wat waar is en wat niet waar is.
Om eerlijk te zijn, ik denk dat het beter is dat ze weer open gaan. Op dit moment zit iedereen thuis te drinken en te feesten en dan word de anderhalf meter echt niet bewaard. Mensen lopen ook massaal in de winkels die nog open zijn en zitten gezellig met elkaar in de auto/bus/trein.
Mijn school gaat 1 maart weer open. Het enigste wat ik daar over durf te zeggen is dat niemand zich gaan houden aan de anderhalf meter regel, mondkapjes correct dragen en handen desinfecteren.

Nu bedoel ik er niet mee dat ik zo ben. Als introvert heb ik toch niet perseé behoefte aan al het menselijk contact.

Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:16

Dat zeg ik niet Bigone. Ik zeg expliciet dat als ze je maar aardig vinden ze meer van je aannemen.
Toen het binnen roken werd afgeschaft zat mensen die het vergeten, er gewoon even niet bij stilstaan, er uit automatisme eentje opstaken, etcetera. Die kan je meteen tot dom betitelen of ze met een geintje verzoeken die peuk NU uit te maken. De collega's die hoger van de toren bliezen kregen dat minder vlot voor elkaar.

Met er bij voorbaat vanuit gaan dat je gasten (zij die je salaris betalen) dom zijn bereik je helemaal niks en ik vind het ook nogal een gebrek aan respect voor de gast.

En nee, dat zijn dus niet allenaal engeltjes.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:21

Ik ga alleen heen als je zonder sneltest mag haha. Er komt geen stok in mijn neus en al helemaal niet als ik mij gewoon goed voel.

Maar ik geef ze groot gelijk hoor dat ze open gaan! Ze zijn al lang genoeg dicht geweest.

Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:27

Juttertje88 schreef:
Ik ga alleen heen als je zonder sneltest mag haha. Er komt geen stok in mijn neus en al helemaal niet als ik mij gewoon goed voel.

Maar ik geef ze groot gelijk hoor dat ze open gaan! Ze zijn al lang genoeg dicht geweest.

Nou ja, ik zou sowieso niet gaan. Ik ga hier ook niet. Maar dat komt omdat ik de mondkapjes en het handen de hrle tijd desinfecteren walgelijk vind.
Dus ik ga 1 keer per week inkopem en verder nergens heen.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:33

sureido schreef:
Ach ja, andersom profiteren er ook genoeg Nederlanders van België, dus voor mij zou het echt geen drol uitmaken. Maar ik denk dat België dan wel meer gaat controleren :')


Just. Want wij mogen de grens niet over voor niet-essentiële reizen :)*
Of zou het misschien toch mogen om een terrasje te doen ? :=

Anders wordt het wel kassa kassa voor de belgische staat denk ik :')

Evi84
Berichten: 766
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:42

Dieselpaard schreef:
Dus...terecht. Dat verplicht binnen blijven omdat die dikke mannelijke 50 plussers die IC bedden bezetten is natuurlijk van de zotte :x


Wow, hoe grof kun je zijn. Je vergeet alle doodvonnissen die mensen bewust moeten tekenen wetende dat ze daardoor zullen sterven om net plaats te maken voor die dikke mannelijke 50 plussers, die daar liggen..

En dat voor wat ongemak van binnenblijven..

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:46

Pandora2 schreef:
sureido schreef:
Ach ja, andersom profiteren er ook genoeg Nederlanders van België, dus voor mij zou het echt geen drol uitmaken. Maar ik denk dat België dan wel meer gaat controleren :')


Just. Want wij mogen de grens niet over voor niet-essentiële reizen :)*
Of zou het misschien toch mogen om een terrasje te doen ? :=

Anders wordt het wel kassa kassa voor de belgische staat denk ik :')


Ligt eraan of ze een terras essentieel vinden....

Ik vind het wel heel erg essentieel, maar ik heb het idee dat de Belgische overheid daar misschien toch wel eens anders over kan denken :Y) *D

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:51

Tegen, want ik moet over een x aantal weken op vakantie en als we door de huidige versoepelingen weer door het dak gaan met de besmettingen, dan kan ik niet weg. Dus graag ff met versoepelingen wachten tot ik ben weggeweest :Y) :') #eigenbelang

Terug op de vraag. Aan de ene kant denk ik; het is buiten, het wordt beter weer, je zou afstand kunnen houden, je verspreid de drukte wat op andere plekken (natuur heeft het zwaar bijvoorbeeld), geeft mensen weer wat om naar uit te kijken... Andere kant; helaas hou je veel mensen die zich niet aan de regels houden (hierboven als voorbeeld, borden dat je er niet mag zitten maar toch doen en in discussie gaan met het personeel 'want ik heb het zo nodig en waarom mag het gewoon niet en doe niet zo moeilijk'; of de voorbeelden van het bij elkaar klitten van de parken afgelopen week). Kans dat de besmettingen dan over x weken weer opklimt en we, juist als het mooier weer wordt, weer minder zouden mogen...

Ik vind het lastig. Maar ben er, net als iedereen, wel een beetje klaar mee. Maar ja, corona is daar niet mee weg helaas.

lies_sparkle

Berichten: 6147
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:56

Wij gaan zeker naar het terras als het open gaat! :D

Het gaat allemaal om die aerosolen en de grote druppels.
Als je buiten zit, op afstand, lijkt mij weinig risicovol.
Binnen snap ik dan zeker weer wel dat dat gesloten blijft, maar de terrassen lekker open! :-)

speurneusc

Berichten: 5450
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:03

Ze doen juist heel veel, zonder zou het gigantisch gestegen zijn.[/quote]

Hebben we hem weer: dat kun je niet zeggen...... beide zaken kun je niet zeggen.... we hebben namelijk werkelijk geen idee![/quote]

kijk eens verder dan je landgrens.....

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:15

Heb niet alles gelezen en valt zo in dit topic

Voor de bedrijven en eigenaren begrijp ik het heel goed
Maar zelf zou niet willen zitten op een terras
De corona vliegt nog overal om de oren een besmetting kan nog te makkelijk

Ninx

Berichten: 14576
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:24

speurneusc schreef:
Ze doen juist heel veel, zonder zou het gigantisch gestegen zijn.


Hebben we hem weer: dat kun je niet zeggen...... beide zaken kun je niet zeggen.... we hebben namelijk werkelijk geen idee![/quote]

kijk eens verder dan je landgrens.....[/quote]

Ja? die oorzaak/ gevolg praatjes zijn te vlot getrokken conclusies....
Evenals dat gepraat over blijvende schade en arbeidsongeschikt raken.... heel veel angstbabbels, maar volstrekt onmogelijk daar nu al uitspraken over te doen.

IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:11

liespower94 schreef:
Wij gaan zeker naar het terras als het open gaat! :D

Het gaat allemaal om die aerosolen en de grote druppels.
Als je buiten zit, op afstand, lijkt mij weinig risicovol.
Binnen snap ik dan zeker weer wel dat dat gesloten blijft, maar de terrassen lekker open! :-)


Die aerosolen en druppels zijn juist het probleem.

Mensen hier roepen vaak 'ja maar de supermarkt' of 'ja maar de kruidvat'. Maar ze vergeten voor het gemak even dat ze daar een mondkapje op hebben, 99% van de tijd wél 1,5m afstand bewaren én dat de tijd waarop je vlak langs die persoon loopt/hangt/whatever maar heel kort is.

In de buitenlucht lijk je inderdaad minder risico te lopen, maar op een terras:
Zit je urenlang langs elkaar op (hopelijk) 1,5m afstand. Maar die 1,5m is niet heilig (als ik me goed herinner konden deze aerosolen in bepaalde situaties wel 3-4 meter ver komen) en door langdurig langs iemand te zitten op dezelfde plek loop je toch weer meer risico. Daarnaast kan personeel dus geen 1,5m afstand houden, maar, die zullen hopelijk mondkapjes dragen en niet langdurig bij je staan.

Het zijn gewoon twee hele verschillende scenario's met allemaal andere invloeden die meespelen. Je kan dus níét zeggen 'drukte in de supermarkt mag, dus terrassen ook'.

Daarnaast wordt vaak geroepen 'ja maar de parken'.
Ten eerste is zulke drukte waarbij 1,5m afstand niet gewaarborgd kan worden niet eens toegestaan. Dus, zoals secricible al eerder zei, gaat die vergelijking daar al mank. Het is niet zo dat deze drukte in parken toegestaan wordt, dus de conclusie 'terrassen moeten dus ook gewoon mogen' klopt al niet.


Ninx schreef:
Ja? die oorzaak/ gevolg praatjes zijn te vlot getrokken conclusies....
Evenals dat gepraat over blijvende schade en arbeidsongeschikt raken.... heel veel angstbabbels, maar volstrekt onmogelijk daar nu al uitspraken over te doen.


je hebt gelijk dat harde uitspraken over de gevolgen van corona niet kunnen. Maar. Er zijn al flink wat indicaties van relatief grote groepen mensen die toch al restschade hebben, of langdurig nog ziek of vermoeid zijn na het doorlopen van Corona. Dwz, er zijn dus tekenen die daarop wijzen. Moeten we dat maar negeren zodat een groep egoïstische Nederlanders er even op uit kan door op een terrasje een drankje te doen? Dan zou je net zo goed de conclusie kunnen trekken dat de cijfers op dit moment nog helemaal niet op (veel) meer faillissementen wijzen en dus is er niks aan de hand met de horeca. Beide vergelijkingen gaan, ook hier, mank. Men moet uitgaan van de aanwijzingen die we op dit moment hebben. Dat is dus dat er naar alle waarschijnlijkheid wél sprake gaat zijn van restschade. Én dat er naar alle waarschijnlijkheid wel veel faillissementen etc. aan gaan komen straks. Op beide zou je dus moeten handelen.
En daarbij is de balans belangrijk zoals ik al eerder aanstipte: ga je teveel naar een van de twee kanten hellen (economie verbeteren door horeca en winkels weer helemaal open te zetten vs. alles helemaal dichtgooien zodat besmettingen omlaag gaan) dan is die balans weg en wordt de situatie alsmaar erger.

Als de cijfers ernaar zijn en er worden strenge regels opgesteld die ook kunnen worden gehandhaafd, dan by all means, ga lekker terrassen. Maar daar zijn we nu nog niet.


Ik zag dat er een paar reacties waren op mijn opmerking over financiële hulp: nee, van puur alleen deze financiële hulp zal je niet kunnen rondkomen. Dat snap ik ook. Maar alle beetjes helpen en die 600€ per maand (weet niet of dit klopt maar ik herhaal even wat iemand zei) is toch weer 600€ per maand minder aan spaargeld/pensioen wat je kwijtraakt. En niet alle bedrijven hebben er recht op, dat is inderdaad afhankelijk van voorwaarden. Ik weet het fijne ook niet van die voorwaarden, maar ik geloof wel dat ze vast met een bepaalde redenering zijn opgesteld. Zullen er ondanks (of door gebrek aan) financiële hulp bedrijven omvallen? Zeker. Is dat jammer? Zeker! Maar het is helaas een gevolg van broodnodig beleid om de gezondheidszorg overeind te houden. Als die inklapt doordat er teveel druk op komt, dan zijn we nog veel verder van huis en zal dat ook flinke gevolgen hebben voor de economie. Het is dus niet 'oh we laten de zorg lekker inklappen, survival of the fittest en dan kunnen wij economisch weer vooruit'. Het is en blijft een wisselwerking. Je kan ze niet los van elkaar zien.

Ik zeg overigens ook nergens dat het beleid perfect is nu. Of dat de situatie voor corona perfect was. Dat is het niet en daar moet ook zeker aan gewerkt worden. Maar dat doet er toch verder ook niet toe? We hebben gewoonweg geen andere opties dan maatregelen te blijven houden totdat corona op een manageable niveau zit. En daar zijn we nog niet, sterker nog, we gaan weer een nieuwe golf tegenmoed die veel zal vragen van de Nederlandse motivatie, mentaliteit en veerkracht. Misschien moeten we meer besmettingen inderdaad op de koop toenemen zodat we nu even ietsjes losser kunnen gaan wbt horeca, zodat we straks weer de verantwoordelijkheid kunnen pakken en de motivatie hebben om weer een nieuwe lockdown in te gaan. Ik weet het niet, ik vertrouw erop dat de regering in samenspraak met OMT, RIVM, gedragspsychologen en economen etc hier een goede keuze in kan maken. Maar laten we het dan wel legaal doen, en niet eigenwijs zijn. Want wij, als leek, hebben de kennis en het overzicht niet om daar een goede keuze in te maken.

Dimphyl

Berichten: 2140
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: 2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:21

Tijd dat alles weer open gaat!
1.5 meter afstand bij bedienen in de buitenlucht niet mogelijk, laat me niet lachen, in de supermarkten zit er ook geen 1.5 meter tussen jou en je caissière, of tussen jou en je mede-boodschappenhaler. En je bedienend personeel staat ook geen 20 minuten bij je tafel.

Het is belachelijk dat horeca zichzelf maar moet bedruipen, het geld dat ze krijgen is niet eens genoeg voor de huur bij velen, tel daarbij op je vaste personeel, inkoop voor vanalles en GWL, de meesten zijn al 7 maanden hun eigen zuurverdiende geld aan het inleveren!

Beter op 1.5 meter afstand aan tafels, dan met zn allen in een vondelpark of op een schaatsbaan, lijkt mij??

Voor mij kan het niet snel genoeg gaan, wil graag weer aan het werk ipv uitkering (dat is namelijk óók NIKS) en mijn vriend (chef) is de afhaal die niks oplevert ook wel beu.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: 2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:23

Het is inderdaad onzin dat een supermarkt/kruidvat minder besmettelijk zou zijn dan een terras, mits er regels worden gehandhaafd natuurlijk. Als de tafels daadwerkelijk op 1.5 meter staan, je niet meer dan met twee personen aan een tafel mag en de obers gewoon een mondkapje dragen is het gewoon te overzien.

Dimphyl

Berichten: 2140
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:25

Shaggy09 schreef:
Het is inderdaad onzin dat een supermarkt/kruidvat minder besmettelijk zou zijn dan een terras, mits er regels worden gehandhaafd natuurlijk. Als de tafels daadwerkelijk op 1.5 meter staan, je niet meer dan met twee personen aan een tafel mag en de obers gewoon een mondkapje dragen is het gewoon te overzien.


Die terrassen stonden vorig jaar al op 1.5 meter.. behalve mondkapjes waren al deze regels afgelopen zomer al in spel.
(Overigens, mondkapjes plicht zou tot 1 maart lopen, hebben ze ook niks over gezegd of t verlengd wordt ja of nee..)

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:25

Met het verschil dat supermarkt/kruidvat eerste levensbehoefte heeft en dat terras niet.