Travel_me schreef:Nog even terug op de originele vraag, Ik ben werk zelf in de horeca en ik denk dat veel mensen te rooskleurig inzien dat alles wel gehandhaafd kan worden.
Er is helaas echt een grote groep mensen die niet bepaald slim is (of schijt aan de regels heeft). Wij hadden in de zomer een groot bord buiten staan dat mensen niet zomaar mochten gaan zitten en zeker niet met stoelen mochten slepen. 3x raden wat er iedere dag (en vaak) gebeurde. En dan moet je misschien strenger zijn? Ja maar je moet ook af en toe naar een tafel toe of iets van binnen halen. Je kunt gewoon niet de hele tijd opletten (en dat werk ik in maar een kleine zaak met misschien 15 tafels buiten (deels voor, deels achter).
Zelfde als binnen. Mensen mochten alleen zitten of naar de wc, maar nee toch onderweg naar de wc gezellig bij andere mensen staan. Tuurlijk zeggen we er wat van. Maar het gebeurd toch.
1,5 meter is echt veel meer dan de meesten denken. Ik kan gewoon niet met zoveel afstand bij de tafels vandaan staan als ik ook gerechten wil brengen. En dan zul je denken, dan moeten mensen t zelf gaan pakken. Hebben wij ook over nagedacht, maar dan heb je veel meer geloop.
Oh en als laatste nog mbt domme mensen. Wij krijgen nog steeds mensen die komen voor een koffie (to go) en vragen of ze een plekje binnen mogen uitzoeken. Hebben die onder een steen gelegen ofzo......
Bij ons gaat het qua afhaal behoorlijk goed. Komt ook omdat we een vaste groep mensen hebben die iedere week komt afhalen. Reken daarbij dat er alleen 0 uren contracten zijn, dus er zijn nauwelijks loonkosten op dit moment.
Wij doen iig niet mee met opengaan en sws tis maart. Kans is groot dat het weer niet goed genoeg is en we hebben geen heaters of overkapping. Daar geld aan uitgeven lijkt mij dan niet slim.
Nou, dat zal dan wel aan jullie bedrijf liggen, misschien komt dat door het personeel dat de gasten dom vindt, in de horeca ligt er veel aan je uitstraling, als ze je leuk een aardig vinden nemen ze alles aan, als ze een minder vriendelijke mening over je hebben hebben ze meer schijt aan je.

Anyway, hier gaat het gewoon goed, diegenen die de zware lockdown overleeft hebben en het nu met minder omzet aankunnen hebben zijn geopend.