(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658

Electra63

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:46

Ik kan het helaas niet delen.
In het Parool(online) vandaag een groot artikel.
Een aantal hoogleraren ziet geen aanleiding om te stoppen met AZ.
Ze denken dat dit is ingegeven op de publicaties in de media en de slechte naam van AZ.
Maar er zijn geen cijfers/feiten gevonden dat er een verband is.
Ieder uur krijgen 11 mensen trombose en deze cijfers zijn niet verhoogd.

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 16:05

Jorex schreef:
Ik hoop dat ik eind mei gewoon mijn tweede prik krijg. Ik weiger me nu ook nog eens 2 keer te laten inenten door een ander vaccin. Dus als ik mijn tweede niet krijg, dan haal ik er daarna ook geen andere meer dit jaar. Want de wisselwerking tussen 2 vaccins daar zijn al helemaal geen dingen over bekend.

Zelfde verhaal hier. Ik heb mij nu 1 keer toevertrouwd aan het vaccin. Als het dan daadwerkelijk misse boel blijkt te wezen dan komt er bij mij geen ander Coronavaccin meer in.
Maar laten we niet teveel op de feiten vooruit lopen. Het lijkt allemaal mee te vallen en niet in verband te liggen met het vaccin.
Ik moet wel zeggen dat mijn vertrouwen in de regering wel steeds dieper zakt met deze acties.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 16:47

Ok , vaccineren gaat verder.

Ik ga donderdagavond, ik ga er vanuit dat het goed getest is en dat het een veilig middel is.

Wie laat het ook nog zetten? Of wie haakt af?

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:11

Hier ook gewoon voor de tweede hoor! Al duurt dat nog even, 24 mei! Ben benieuwd of ik op de 2e ook reactie krijg of niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:11

Ik ga voor de 2e :j begin mei.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:35

Hier ook gewoon de tweede 27 mei.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:36

Ja hoor ik ga gewoon voor de tweede, ik zie geen reden het niet te doen. Ik moet begin mei weer.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:41

Ik ga ook voor nummer 2. Ben aan de eerste ook niet doodgegaan, dus ik ga er vanuit dat mijn lichaam er tegen kan.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:08

Ik heb op Vrijdag 5 Maart mijn eerste prik gekregen via mijn werk. Ze hadden over en we zijn opgeroepen omdat het anders zonde zou zijn om het weg te gooien. Ik ben er niet echt ziek van geweest. Alleen erg moe, beetje verhoging en een pijnlijke arm. Ik heb nog steeds op de plek waar gespoten is een dikke harde warme plek zitten, net onder de huid. Je kan het niet zien, alleen voelen. Mijn huisarts vertelde mij aan de telefoon, een aantal dagen geleden dat ik een zogenaamde "Covid-arm" heb en het vanzelf weggaat. Meer mensen hier last van gehad? En hoelang duurde het bij jullie voordat het weg was?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:25

Hier na 3 weken nog steeds een harde plek onderhuids. Zo groot als 10 cent. En waar gespoten is, is de huid nog wT droog en verkleurd

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:40

Themba schreef:
Hier na 3 weken nog steeds een harde plek onderhuids. Zo groot als 10 cent. En waar gespoten is, is de huid nog wT droog en verkleurd

Ja precies dat.. alleen is mijn plek groter dan een 2euro muntstuk. Smeer jij er wat op?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:20

JECKYLL schreef:
Themba schreef:

Ja precies dat.. alleen is mijn plek groter dan een 2euro muntstuk. Smeer jij er wat op?

Bepanthan zalf zodat het droge wat minder word. Verder merk ik dat de plek langzaam aan kleiner word. Gok dat als het tijd is voor de volgende de plek wel weg is.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 15:20

Ik ga ook gewoon de tweede halen, jammer alleen dat mei nog even duurt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:09

Nu 24 uur geleden AZ gehad. Tot nog toe alleen een iets pijnlijke prikplek. Misschien wat moe maar kan ook psychisch zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:15

Ik ben morgen aan de beurt. Ben benieuwd.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:10

IMJ schreef:
Nu 24 uur geleden AZ gehad. Tot nog toe alleen een iets pijnlijke prikplek. Misschien wat moe maar kan ook psychisch zijn :D

Ik ga zo mijn eerste halen. En houd me hier aan vast. Beetje moe en zeer plekje op de arm kan ik wel aan. :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:28

san4nie schreef:
IMJ schreef:

Ik ga zo mijn eerste halen. En houd me hier aan vast. Beetje moe en zeer plekje op de arm kan ik wel aan. :D

Gisteren met 3 collega's geprikt. 1 heeft milde klachten.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:30

Ik heb vrijdag avond de eerste gehad. Die nacht slecht geslapen omdat ik niet op de geprikte arm kon liggen. Zaterdagochtend iets verhoging en niet 100% fit, dus paracetamol genomen. Toen ging het prima. Lekker paardjes gereden enzo. Toen de 2e paracetamol s avonds uitwerkt, werd het wel koorts, dus toch weer een 3e genomen en daarna ging het prima. Nu zondag middag. Vanmorgen toch maar wel even ziek gebeld voor mijn werk, aangezien dat toch fysiek te zwaar is als ik weer koorts krijg en zo voelde het wel vanmorgen. Arm doet nog steeds iets pijn bij druk of als ik hem boven schouderhoogte optil,verder niet. Nu kijken hoe het de rest van de dag gaat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:47

Bowo schreef:
Ik heb vrijdag avond de eerste gehad. Die nacht slecht geslapen omdat ik niet op de geprikte arm kon liggen. Zaterdagochtend iets verhoging en niet 100% fit, dus paracetamol genomen. Toen ging het prima. Lekker paardjes gereden enzo. Toen de 2e paracetamol s avonds uitwerkt, werd het wel koorts, dus toch weer een 3e genomen en daarna ging het prima. Nu zondag middag. Vanmorgen toch maar wel even ziek gebeld voor mijn werk, aangezien dat toch fysiek te zwaar is als ik weer koorts krijg en zo voelde het wel vanmorgen. Arm doet nog steeds iets pijn bij druk of als ik hem boven schouderhoogte optil,verder niet. Nu kijken hoe het de rest van de dag gaat.

Had daar al rekening meegehouden. Ik ben rechts maar slaap op links. Toch rechts laten vaccineren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:54

IMJ schreef:
Bowo schreef:

Had daar al rekening meegehouden. Ik ben rechts maar slaap op links. Toch rechts laten vaccineren.

dat had ik ook al bedacht: ALS ik ooit de prik krijg, moet ie in mijn rechterarm. Ik heb zenuwschade van gordelroos en kan alleen in 1 bepaalde houding op mijn linkerzij slapen, anders verga ik van de pijn.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:59

Ik slaap eigenlijk op beide zijdes wel, maar blijkbaar wil mijn lichaam toch graag ook op links kunnen liggen

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:13

Oh ik had er niet echt bij nagedacht, had hem misschien ook liever in de andere gehad. Nouja, zit er nu al in. Hopen dat het meevalt.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:31

Ik heb donderdagavond ook de 1ste gehad en dacht ik slaap op links dan laat ik hem rechts zetten (kan ik in ieder geval lekker liggen vannacht)
De eerste nacht super geslapen , geen centje pijn, maar naarmate de vrijdag vorderde hoe meer last ik kreeg van....................mijn linker arm! En eind van de middag , ik had de houtkachel zo opgewarmd dat de kamer temperatuur 28,5 graden aangaf en ik nog rillend voor de kachel zat hahaha
En een spierpijn dat ik had, echt het gevoel dat mijn armen door een mangel gehaald waren :(:)

Vrijdag in totaal 4 paracetamolletjes geslikt en gister ochtend ook nog 1, daarna nergens last meer van.

Nichtje van mij heeft hem ook donderdag gehad en zij begint nu pas op te knappen.

Collega kreeg hem vrijdag en omdat zij Positief getest is geweest in januari hoeft zij maar 1x de Astra Zenica geprikt te worden ivm al aanwezige anti stoffen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:34

karuna schreef:
Garantie is er niet maar bij az is nu gebleken dat de kans daarop best aanwezig is. Meer dan vooraf gedacht en veel meer dan bij de rest

Maar tot nu toe is er wel als een van de eerste met az gevaccineerd. En wie geeft jou een garantie dat je met de andere vaccinaties niet ziek zal worden?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:48

Hubbels schreef:
Ik heb donderdagavond ook de 1ste gehad en dacht ik slaap op links dan laat ik hem rechts zetten (kan ik in ieder geval lekker liggen vannacht)
De eerste nacht super geslapen , geen centje pijn, maar naarmate de vrijdag vorderde hoe meer last ik kreeg van....................mijn linker arm! En eind van de middag , ik had de houtkachel zo opgewarmd dat de kamer temperatuur 28,5 graden aangaf en ik nog rillend voor de kachel zat hahaha
En een spierpijn dat ik had, echt het gevoel dat mijn armen door een mangel gehaald waren :(:)

Vrijdag in totaal 4 paracetamolletjes geslikt en gister ochtend ook nog 1, daarna nergens last meer van.

Nichtje van mij heeft hem ook donderdag gehad en zij begint nu pas op te knappen.

Collega kreeg hem vrijdag en omdat zij Positief getest is geweest in januari hoeft zij maar 1x de Astra Zenica geprikt te worden ivm al aanwezige anti stoffen.

Hubbels dat laatste vind ik wel bijzonder. Ik heb zelf de GGD infolijn gebeld omdat ik in dec corona heb gehad, degene die ik sprak zei dat van 1 prik na besmetting in deze vaccinatieronde nog geen sprake was?