Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:58

Ga weg uit dit topic met je wappie onzin. Neem nog een sinaasappel en ga zonder mondkapje op de IC werken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:27

hahahatsjoe schreef:
veneri schreef:
Waar ik benieuwd naar ben he... als je nou al ingeent bent.... je wordt later ziek en laat je testen. Kan je dan door de enting een positieve uitslag krijgen, terwijl je misschien geen covid hebt op dat moment,maat gewoon verkouden bent?

Ik heb hem nog niet gehad en ben voorlopig niet aan de beurt. Twijfel ook best wel.... lees hier mee voor de ervaringen van anderen.

Waarom zou je je in godsnaam laten vaccineren tegen een virus waardoor 2% in het ziekenhuis beland waarvan 75% oudere mannen met overgewicht en / of onderliggende ziektes ? Het merendeel van de mensen dat dood gaat is oud, net als met de griep. Ben je vergeten dat je een eigen immuunsysteem hebt ? Lees hier over mensen die al corona hebben gehad en die zich nog laten vaccineren, met een vaccin dat nog in de fase 3 testfase zit, dus je doet mee aan een experiment. En kom niet met het argument ik doe het voor een ander, want dat is niet zo, je wilt jezelf beschermen tegen deze ziekte, net als tegen griep, waarvan de vaccins jaren onderzoek gehad hebben... Niet dat ik me laat vaccineren tegen de griep, daarvoor heb ik een immuunsysteem. Het is nog niet eens zeker dat je dan helemaal beschermd bent, dat weten ze niet, kun je overal lezen. En nog zoiets, in elk land waar de vaccinaties beginnen schieten de besmettingen omhoog. Verpleeghuis in Friesland was zonder besmettingen, mensen zijn gevaccineerd en 14 worden er ziek, personeel positief getest, 2 doden. Ik snap jullie echt niet.

Ga alsjeblieft weg uit dit topic, hier zijn andere topics voor.

Mijn afspraak is morgen om half 12. Was even bang dat ik niet kon gaan omdat ik gisterochtend koorts had, meteen laten testen (negatief)en nu voel ik me al weer prima.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:36

hahahatsjoe schreef:
veneri schreef:
Waar ik benieuwd naar ben he... als je nou al ingeent bent.... je wordt later ziek en laat je testen. Kan je dan door de enting een positieve uitslag krijgen, terwijl je misschien geen covid hebt op dat moment,maat gewoon verkouden bent?

Ik heb hem nog niet gehad en ben voorlopig niet aan de beurt. Twijfel ook best wel.... lees hier mee voor de ervaringen van anderen.

Waarom zou je je in godsnaam laten vaccineren tegen een virus waardoor 2% in het ziekenhuis beland waarvan 75% oudere mannen met overgewicht en / of onderliggende ziektes ? Het merendeel van de mensen dat dood gaat is oud, net als met de griep. Ben je vergeten dat je een eigen immuunsysteem hebt ? Lees hier over mensen die al corona hebben gehad en die zich nog laten vaccineren, met een vaccin dat nog in de fase 3 testfase zit, dus je doet mee aan een experiment. En kom niet met het argument ik doe het voor een ander, want dat is niet zo, je wilt jezelf beschermen tegen deze ziekte, net als tegen griep, waarvan de vaccins jaren onderzoek gehad hebben... Niet dat ik me laat vaccineren tegen de griep, daarvoor heb ik een immuunsysteem. Het is nog niet eens zeker dat je dan helemaal beschermd bent, dat weten ze niet, kun je overal lezen. En nog zoiets, in elk land waar de vaccinaties beginnen schieten de besmettingen omhoog. Verpleeghuis in Friesland was zonder besmettingen, mensen zijn gevaccineerd en 14 worden er ziek, personeel positief getest, 2 doden. Ik snap jullie echt niet.

Niks in het leven is zeker je kan morgen ook een auto ongeluk krijgen. Dit topic is ook niet voor dit soort discussies daarvoor verwijs ik je naar het corona vaccin topic of het viruswaanzin topic.

Tevens is er in verpleeghuizen nog niet gevaccineerd. Met pfizer kan het al niet zodra je medicatie voor bloeddruk gebruikt. Denk dat de meeste oude mensen dat ook wel slikken dus als ze dan zijn gevaccineerd zou een beetje vreemd zijn.

Ik voel me nog prima hoor na het vaccin en we zijn al bijna 2 week verder. Voel me niks niet anders als normaal. Wel opgelucht dat ik dat rot virus nu niet meer kan krijgen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:48

Zebrastreep, bij mijn organisatie (verpleeghuis zorg ) is er wel degelijk afgelopen weekend gevaccineerd! Edit en met pfizer, en echt niet iedereen slikt bloeddruk verlagende medicatie hoor, ik heb daar trouwens wel een email over gehad meen ik.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 12:52

hahahatsjoe schreef:

Je hoeft ons ook niet te snappen. Dit topic is voor mensen die al gevaccineerd zijn of binnenkort gevaccineerd worden. Mensen die hierin hun keuze al gemaakt hebben. Dit topic is er om ervaringen met elkaar te delen en elkaar vragen te kunnen stellen. Niet om te discussiëren. Ik denk dat je jouw post beter kan zetten in het viruswaanzin topic.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:56

hahahatsjoe schreef:
veneri schreef:

Je bent toch echt in het verkeerde topic terecht gekomen en je bericht is trieste stemmingmakerij. Er is ook het Viruswaanzin topic, past perfect bij jouw wereldvreemde theorieen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 13:00

Pfff Maartje dat is even schrikken! Gelukkig ben je negatief en kan je vaccinatie doorgaan!

Brudoe, als het goed is heb je hem inmiddels gehad! Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Hopelijk heb je weinig bijwerkingen.

Ik merk dat ik het spannend vind dat de scholen weer open gaan vanaf 8 febr. Ik krijg 14 febr. mijn 2e vaccinatie en wil echt graag heel fit en gezond blijven tot dan (erna natuurlijk ook). Ik zit zo in dubio of ik haar naar school laat gaan of een weekje thuis houdt. Maar ze wil zo graag ... Na de 14e is het hier voorjaarsvakantie. Na die week ben ik volledig beschermd, dus die week vakantie voelt ook wel fijn omdat we gewoon thuis blijven natuurlijk en zo contacten kunnen beperken.

Arabesk

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:01

Ben net terug. Bij mij liep de computer vast :+. Je voelt amper wat van de prik. Zo klaar.

chocky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:29

Voor mij is het nu dag drie na de tweede enting. Geen verhoging of koorts meer, de schijf bij de plaats van de enting is ook aan het verdwijnen. Nog wel wat moe en hoofdpijn.
Zou het zo weer doen, een paar daagjes niet fit is beter dan covid!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:00

SVRL schreef:
Er komt nog een vaccin van Janssens op de markt. Ik zit in de studie. In maart kom ik te weten of ik het vaccin of de placebo kreeg. De inspuiting was pijnlijk en maar arm is even gevoelig geweest. Een collega van me heeft niets gevoeld, ik vermoed dan ook dat ik het vaccin kreeg. Deze week werden mijn collega's ingeënt met het vaccin van Pfizer. Omdat ik in de studie zit, mag ik alleen maar geënt worden met dat van Janssens. Laat ik me deblinderen, krijg ik echter het vaccin van Janssens niet meer, wat inhoud dat ik geen 2de inenting krijg als ik inderdaad het vaccin ipv de placebo kreeg. En omdat er nog geen onderzoek gedaan is naar wat de gevolgen zijn als je met 2 types gevaccineerd wordt, kan ik in dat geval ook niet overgaan naar een ander vaccin. Voelt best wel dubbel aan.

Zit jij ook in de HERALD studie?

Ik doe daar namelijk ook aan mee. Ik krijg vandaag mijn 2e injectie.
1ste injectie echt helemaal niks van gevoeld.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 02-02-21 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:24

NatasjavE schreef:
SVRL schreef:
Er komt nog een vaccin van Janssens op de markt. Ik zit in de studie. In maart kom ik te weten of ik het vaccin of de placebo kreeg. De inspuiting was pijnlijk en maar arm is even gevoelig geweest. Een collega van me heeft niets gevoeld, ik vermoed dan ook dat ik het vaccin kreeg. Deze week werden mijn collega's ingeënt met het vaccin van Pfizer. Omdat ik in de studie zit, mag ik alleen maar geënt worden met dat van Janssens. Laat ik me deblinderen, krijg ik echter het vaccin van Janssens niet meer, wat inhoud dat ik geen 2de inenting krijg als ik inderdaad het vaccin ipv de placebo kreeg. En omdat er nog geen onderzoek gedaan is naar wat de gevolgen zijn als je met 2 types gevaccineerd wordt, kan ik in dat geval ook niet overgaan naar een ander vaccin. Voelt best wel dubbel aan.

Volgens mijn papieren zit ik in de Ensemble2 studie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:50

Oh dat is een andere dan waar ik aan mee doe.

Ik zit nu in de wachtkamer %)

Toch altijd even spannend

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:55

Ik heb de eerste gehad. Wat een massa, veel mensen aan het klagen dat het niet Corona proof was. In de wachtkamer even spannend, maar nu gelukkig weer thuis. :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 16:01

Spannend Natasja!

Brudoe, echt waar!? Ik vond het bij mij goed geregeld qua afstand e.d. Ik stond er alleen wel van te kijken dat ze mijn werkgeversbrief en afspraakbrief niet hoefden te zien. Ze vroegen alleen of ik ergens een ''ja'' had ingevuld op de gezondheidsverklaring en wilden mijn ID zien. BSN en ID nummer werden in het systeem gezet. Maar ik bedacht me dat mijn afspraak wellicht al in het systeem gezet was bij het maken van de afspraak.

Vriendin van me baalt. Zij heeft de eerste vaccinatie gehad en had toen wat hoofdpijn. Verder kiplekker. Maar ze is bekend met regelmatig hoofdpijn. Het werd na de vaccinatie erger. De andere dag had een dochter klachten en hebben ze laten testen. Nu blijkt ze positief te zijn en haar dochters ook.
Het is natuurlijk uitgesloten dat je van het Pfizer vaccin zelf corona kunt krijgen dus waarschijnlijk was ze al positief voor ze gevaccineerd is (maar dan zonder klachten).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:15

Vayo schreef:
Spannend Natasja!

Brudoe, echt waar!? Ik vond het bij mij goed geregeld qua afstand e.d. Ik stond er alleen wel van te kijken dat ze mijn werkgeversbrief en afspraakbrief niet hoefden te zien. Ze vroegen alleen of ik ergens een ''ja'' had ingevuld op de gezondheidsverklaring en wilden mijn ID zien. BSN en ID nummer werden in het systeem gezet. Maar ik bedacht me dat mijn afspraak wellicht al in het systeem gezet was bij het maken van de afspraak.

Vriendin van me baalt. Zij heeft de eerste vaccinatie gehad en had toen wat hoofdpijn. Verder kiplekker. Maar ze is bekend met regelmatig hoofdpijn. Het werd na de vaccinatie erger. De andere dag had een dochter klachten en hebben ze laten testen. Nu blijkt ze positief te zijn en haar dochters ook.
Het is natuurlijk uitgesloten dat je van het Pfizer vaccin zelf corona kunt krijgen dus waarschijnlijk was ze al positief voor ze gevaccineerd is (maar dan zonder klachten).

Ik heb ook wel een week hoofdpijn gehad. Twijfelde ook om te testen maar ik was eigenlijk zo goed als thuis. Aangezien er niemand ziek is geworden thuis , had ik dit zonder vaccin waarschijnlijk ook wel gehad. Ik zei al na een week is het over en ja hoor was ook zo. Ik heb dit wel vaker dat ik een week alleen maar hoofdpijn heb die soms heel zwaar is maar ook spontaan weer over. En corona zou ook haast niet kunnen , week voor het vaccin ben ik alleen maar thuis geweest om al te voorkomen dat ik überhaupt ziek zou kunnen worden. Als een huisgenoot of iemand op werk ook klachten zou hebben dan zou ik zeker testen.

Maar nu vraag ik mij wel af of de hoofdpijn komt van het vaccin of dat het nou komt omdat ik dat anders ook wel had gehad.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:16

Ik moet ook nog ongesteld worden een dezer dagen :+ dus dat wordt gezellig.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 16:19

Zebrastreep schreef:
Vayo schreef:
Spannend Natasja!

Ik heb ook wel een week hoofdpijn gehad. Twijfelde ook om te testen maar ik was eigenlijk zo goed als thuis. Aangezien er niemand ziek is geworden thuis , had ik dit zonder vaccin waarschijnlijk ook wel gehad. Ik zei al na een week is het over en ja hoor was ook zo. Ik heb dit wel vaker dat ik een week alleen maar hoofdpijn heb die soms heel zwaar is maar ook spontaan weer over. En corona zou ook haast niet kunnen , week voor het vaccin ben ik alleen maar thuis geweest om al te voorkomen dat ik überhaupt ziek zou kunnen worden. Als een huisgenoot of iemand op werk ook klachten zou hebben dan zou ik zeker testen.

Maar nu vraag ik mij wel af of de hoofdpijn komt van het vaccin of dat het nou komt omdat ik dat anders ook wel had gehad.

Lastig zijn dat soort dingen he! Ik heb na een lange werkdag met een mondkapje op ook altijd een dag keelpijn. Hoofdpijn heb ik ook makkelijk. Het maakt je aan het twijfelen dit soort berichten. En ik ben ook nog eens best bang positief te raken voor mijn tweede vaccinatie.

Nu was het wel zo dat haar dochter echt klachten kreeg nog geen 24 uur nadat ze de vaccinatie gehad heeft. Hoogstwaarschijnlijk heeft ze het via haar dochter gekregen. Dit was tevens de reden dat ze zijn gaan testen. Omdat dochter klachten had en vanwege haar toenemende hoofdpijn ''voor de zekerheid''. Daarna de andere gezinsleden ook getest en nog 2 kinderen bleken positief zonder klachten.

Ohh feest Arabesk -O- sla de chocolade maar in :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:28

Net 2e prik gehad. Ik ben nu aan het wachten. (Half uur wachten na de prik) Zo even temperatuur meten en bloeddruk en dan mag ik naar huis. Het viel weer reuze mee.

Nu afwachten of ik in de placebo groep of vaccin groep zit :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:35

Zebrastreep schreef:
Vayo schreef:
Spannend Natasja!

Lastig zijn dat soort dingen he! Ik heb na een lange werkdag met een mondkapje op ook altijd een dag keelpijn. Hoofdpijn heb ik ook makkelijk. Het maakt je aan het twijfelen dit soort berichten. En ik ben ook nog eens best bang positief te raken voor mijn tweede vaccinatie.

Nu was het wel zo dat haar dochter echt klachten kreeg nog geen 24 uur nadat ze de vaccinatie gehad heeft. Hoogstwaarschijnlijk heeft ze het via haar dochter gekregen. Dit was tevens de reden dat ze zijn gaan testen. Omdat dochter klachten had en vanwege haar toenemende hoofdpijn ''voor de zekerheid''. Daarna de andere gezinsleden ook getest en nog 2 kinderen bleken positief zonder klachten.

Ohh feest Arabesk -O- sla de chocolade maar in :')

Ik heb al een jaar op en af corona gerelateerde klachten. Dit deels doordat ik gewoon angstig ben voor ziektes en symptomen kan inbeelden die er absoluut niet zijn , maar dat zit echt tussen mijn oren. Sinds mijn hersenschudding is mijn hoofd helaas een stuk gevoelige geworden. Mijn moeder heeft ook heel vaak hoofdpijn dus het is wel een bekende klacht.

Daarom neem ik het vaccin ook dat ik die spanning gewoon kwijt ben. Ik denk dat ik daarna spontaan bijna geen klachten meer heb :') . Ik heb vaker zulke fases maar na een jaar ben ik er wel behoorlijk klaar mee.

Ik blijf nu ook zoveel mogelijk thuis , maar moet bijvoorbeeld wel heen naar school voor examens en praktijklessen. Verder alleen op stage maar daar moet ik toch al oppassen met de zwakke doelgroep. Verder naar mijn paard maar die staat ook in een weiland een stukje van stal af en komt meestal toch niemand tegen. Even rijden doen we nu ook niet.... En verder kom ik eigenlijk nergens. Dus als ik al besmet zou raken zou dat gebeuren via mijn ouders of door een collega op stage. Op school acht ik de kans vrij klein omdat mensen echt wel thuis blijven bij klachten , anders worden ze toch weggestuurd. Af en toe zit er iemand tussen die het niet helemaal begrijpt. Maar tot nu toe ( afkloppen) ben ik nog niet ziek geweest. Ook is er in mijn woonplaats en provincie vrij weinig Corona en is de kans dat je het oploopt nog wel vrij klein.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:16

NatasjavE schreef:

Ik doe ook mee aan deze studie. Vandaag mijn 1ste gehad.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:38

brudoe schreef:
Ja met mijn specialist . Ben nog extra moeten gaan bloedprikken om te kijken of het bloed goed genoeg was. Hij gaf groen licht en moest de prik zeker gaan halen. Maar toch, iets met prikangst en angst voor bijwerkingen

Hoe is het nu met je brudoe?

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:39

Arabesk schreef:
brudoe schreef:
Ja met mijn specialist . Ben nog extra moeten gaan bloedprikken om te kijken of het bloed goed genoeg was. Hij gaf groen licht en moest de prik zeker gaan halen. Maar toch, iets met prikangst en angst voor bijwerkingen

Hoe is het nu met je brudoe?

Op hoofdpijn en vermoeidheid na gelukkig goed! Als het hier bij blijft mag ik niet klagen :) Hoe is het met jou? Nergens last van?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:40

Zere arm, verder moe en knorrig maar dat wijt ik aan pms :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:14

Zo, 40 min in de rij moeten staan maar nr1 zit er in, nu nog 15 min wachten.