Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is voor jou een zwaardere beperking?, een avondklok (20-6u) of een bewegingsbeperking (15km)?

Avondklok (vanaf 20u tot 4 - 6u)
152 (19%)
Bewegingsbeperking (max. 15 km)
578 (75%)
Anders (toelichting)
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 766

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:46

moonsparkle schreef:
Hoe ziet zo'n werkgevers verklaring er eigenlijk uit? Het lijkt me iets wat zo simpel na te maken is.

Geloof dat die via de overheid beschikbaar wordt gesteld voor werkgevers om in te vullen :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:47

Dan wens ik ze bij de afdeling P&O bij zorginstellingen (of andere grote bedrijven die door moeten) veel succes met invullen.
Dat is alle personeel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:47

Mag ik hopen, maar wie weet gaan wij gewoon eerder dicht met werk. zal wel balen zijn, weer minder uren per dag. (Ging van 9 naar 3 en straks naar 2...)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:53

Keet schreef:
moonsparkle schreef:
Hoe ziet zo'n werkgevers verklaring er eigenlijk uit? Het lijkt me iets wat zo simpel na te maken is.

Geloof dat die via de overheid beschikbaar wordt gesteld voor werkgevers om in te vullen :)

Dan duurt het denk ik toch ook nog even voor er gecontroleerd kan worden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:55

Hoe ze het gaan controleren weet ik niet :? denk dat ze uit gaan van de eerlijkheid van de werkgever oid? Want dat is vrij onhaalbaar denk ik.
Maar ik weet niet hoe ze dat voor zich zien.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:57

Ik weet van mijn vriend die in de eerste golf over de grens moest de vrachtbrief voldoende was.
Nu misschien ook wel je rooster genoeg?
Dat zal waarschijnlijk niet tellen als je van kantoor komt?

Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat zo snel gaan doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:58

DuoPenotti schreef:
Dan wens ik ze bij de afdeling P&O bij zorginstellingen (of andere grote bedrijven die door moeten) veel succes met invullen.
Dat is alle personeel.

En hoe snel hebben ze die verklaring. Ik heb morgen al late dienst.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:32

DuoPenotti schreef:
Dat zal waarschijnlijk niet tellen als je van kantoor komt?

Zal er ook vanaf hangen lijkt me. Collega's van me hebben diensten tot 19:00 op kantoor. Dan ben je rond 19:15 weg en niet iedereen woont binnen een uur reistijd.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:40

Als jij in de avonden op kantoor werkt lijkt het mij toch ook dat een werkgeversverklaring voldoende is?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:44

Mijn paarden staan aan huis en ik werk nooit tot later dan 18.00 dus een avondklok zou voor mij geen ramp zijn. Een bewegingsbeperking wel. Mijn vriend en het grootste deel van mijn familie (inclusief mijn vader) wonen in Duitsland.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:49

Ik vind beperking in beweging wel vervelender. Avondklok natuurlijk ook maar dat valt qua paard iig wel op te lossen en verder is er nu ook niet zo heel veel meer te doen 's avonds.

Echter is beperking in beweging wel anders, want dan zou ik paard niet kunnen zien (staat in een andere provincie) en mn ouders, zusje,(zelfde provincie als paard) eventuele familie en vrienden niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:02

Arme afhaalrestaurants en cafetaria. Die zullen dan nog minder omzet draaien. Al zal er na 20.00 uur vaak niet veel meer worden afgehaald maar toch.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:05

Ik heb gestemd op bewegingsbeperking. Ik zou dan mijn vriend en mijn vader niet meer mogen zien, en ondanks dat ik corona tot nu toe heel goed kan hendelen, zou dat me echt breken.

Ze wonen trouwens allebei redelijk dichtbij (naar mijn mening). Mijn vader op ongeveer 16 kilometer en mijn vriend op ongeveer 30 kilometer.

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:13

Ik vind persoonlijk een avondklok zwaarder wegen dan een bewegingsbeperking.

Mijn paard staat dichtbij, maar niet aan huis. Verder studeer/werk ik vaak tot een uur of 6 en dan moet ik nog thuis zien te komen. Eenmaal thuis is het al snel 7 uur. Het scheelt dat hij in volpension staat, maar gezien zijn leeftijd is het wel echt belangrijk dat hij beweegt en vooral blijft bewegen.
Daar maak ik mij op dit moment wel zorgen om.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:21

Ik vind de bewegingsbeperking zwaarder dan de avondklok. Enige goede vriendin, die zelf ook geen gekke dingen doet, woont verder dan die 15 km. Door haar te bezoeken loop ik naar mijn mening geen extra risico. We zijn allebei niet van de rave feesten, met haar chill ik gewoon op de bank en kijken we een film. Gezien ik me best wel eenzaam voel, zou ik het fijn vinden als ik daar nog naartoe kan.

Maar ja, sinds het waarschijnlijk een avondklok gaat worden, ben ik benieuwd hoe mijn werkgever het gaat regelen, sinds open blijven als supermarkt tot 20/21/22 uur eigenlijk geen zin heeft, als je klanten om 20u al thuis moeten zijn. Dus ja, ik ga er wel weer op achteruit waarschijnlijk, want de kans is groot dat we eerder dichtgaan :')

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:28

Ik vind de avondklok niet zo heel erg.

Zit wel met een vraag in mijn gedachten. Ik heb op 27 januari in de ochtend een examen in Brussel. Hiervoor moet ik de 26e 's avonds naar mijn kot vertrekken. Nu moet mijn vader me brengen, aangezien het openbaar vervoer echt heel veel langer duurt en ik ook liever niet met te veel mensen in contact kom.

Nu kunnen we makkelijk voor 20u vertrekken, maar mijn vader zal dan wel echt later terugkomen. Ook wanneer ik gehaald zal worden de volgende dag, zal ik niet voor 20u thuis zijn (eerder rond 22u of 22.30u). Hoe zit het met dat soort gevallen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:46

Joy_Mennings schreef:

Zit wel met een vraag in mijn gedachten. Ik heb op 27 januari in de ochtend een examen in Brussel. Hiervoor moet ik de 26e 's avonds naar mijn kot vertrekken. Nu moet mijn vader me brengen, aangezien het openbaar vervoer echt heel veel langer duurt en ik ook liever niet met te veel mensen in contact kom.

Nu kunnen we makkelijk voor 20u vertrekken, maar mijn vader zal dan wel echt later terugkomen. Ook wanneer ik gehaald zal worden de volgende dag, zal ik niet voor 20u thuis zijn (eerder rond 22u of 22.30u). Hoe zit het met dat soort gevallen?

's middags vertrekken? Niet de volgende dag halen maar later?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:48

Joy_Mennings schreef:

Heen en weer tussen Veldhoven en Brussel kan toch wel voor 20u? Kun je wel 3x op en neer voor die tijd.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:32

Sheran schreef:
Joy_Mennings schreef:

's middags vertrekken? Niet de volgende dag halen maar later?

Iris82 schreef:
Joy_Mennings schreef:

Heen en weer tussen Veldhoven en Brussel kan toch wel voor 20u? Kun je wel 3x op en neer voor die tijd.

Ik heb om 9u 's ochtends een examen dus ik zal echt de 26e in Brussel moeten zijn. De enige die mij kan halen en brengen is mijn vader. Hij is docent en heeft de hele week overdag van 9u tot minstens 16u online lessen. Wanneer hij om 16u zou vertrekken om mij op te halen, gaan we het zeer waarschijnlijk nog niet redden om voor 20u terug te zijn.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:38

Op nos.nl staat dat een eventuele avondklok pas vrijdag op z'n vroegst in zou kunnen gaan.
"Het zou op z'n vroegst vrijdag kunnen, zodat werkgevers en andere instanties de tijd hebben voor het treffen van voorbereidingen."

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:45

Keet schreef:
moonsparkle schreef:

Het is een papier waarop staat voor welk bedrijf je werkt, op welke locatie, en je verblijfsadres.
Met dit papier mag je de kortste route tussen je werklocatie en woning reizen.

Zover ik begreep komt er nog geen registratie systeem voor deze verklaringen, omdat dat simpelweg niet in een paar dagen te realiseren is.

Uiteraard is alles na te maken..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:46

@oy: JEn als je het weekend gaat? Dus het ene weekend heen en het andere weekend terug?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:52

Sheran schreef:
@oy: JEn als je het weekend gaat? Dus het ene weekend heen en het andere weekend terug?

Als ik langer dan 48u ga dan moet ik een negatieve test kunnen voorleggen, daar nog een keer testen en de hele week in quarantaine (met uitzondering van het examen). Dat doe ik liever niet. Heb daarvoor ook nog een mondeling examen en met iedereen die op kot zit zijn er heel veel problemen met het internet ook.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:15

Ik krijg een werkgeversverklaring. Het gaat 24/7 door bij ons.
Scheelt misschien wel iets dat ik de politie uit mijn streek ook regelmatig op het werk zie :x
Paard staat op 14,6 , dus ook binnen de 15 km. Ouders en broertje wonen binnen de 10 km.

Ik werk ook nog bij de dierenambulance, daar moeten ze ook een verklaring gaan afgeven, denk ik.
Daar zit ik op 44 km, dus dat zou misschien moeten laten schieten.

Ik heb met beide geen problemen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:17