Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:59

topsylover schreef:
Wat ik niet heel duidelijk op internet kan vinden is wanneer je nu wel en niet vruchtbaar bent. Sommige websites zeggen dat je alleen de 2 dagen rondom je ovulatie vruchtbaar bent, andere websites zeggen dat je altijd vruchtbaar bent (in mindere mate).
Ik en mijn vriend hebben een gruwelijke hekel aan kinderen dus we zijn beide doodsbang om een foutje te maken.

Dan kan ik je de cursus Sensiplan aanraden, dan weet je het daarna precies
Ook aan jou BillyJ kan ik echt de cursus aanraden. Pb mag altijd, ik wil best wat vertellen erover, evt ook via de telefoon. Dit geldt natuurlijk ook voor anderen die geïnteresseerd zijn (en nee ik heb geen aandelen :D ). Het is echt de moeite waard en er zou meer bekendheid moeten zijn voor zo’n betrouwbare en gezonde methode.
Wat CairnTerrier als eerste zegt is in ieder geval veel te onbetrouwbaar. Dat is ook wat zij zelf daaronder ook zegt. Als je niet zwanger wilt worden moet je NOOIT gaan gokken met dagen. Sensiplan daarentegen is betrouwbaarder dan de pil en dan ben je volledig hormoon- en metaalvrij

Om even kort antwoord te geven op je vraag: je bent maar 12 uur per cyclus vruchtbaar, namelijk vanaf de eisprong totdat het eitje afgebroken wordt
Echter kan sperma een aantal dagen leven en daardoor kan sperma wat je er al eerder “in gestopt” hebt, “wachten” op de eisprong. Sterker nog, sperma wat er van tevoren al in gestopt is, geeft juist makkelijker een zwangerschap dan als je pas gaat beginnen wanneer je ovuleert.
Je bent absoluut niet altijd vruchtbaar. Dat is dikke b*llshit.
12 uur plus de overlevingstijd van sperma daaraan voorafgaand is waar je rekening mee moet houden. Maar doe de cursus, zelf aanklooien is zéér onverstandig

Een leuk weetje: je kunt als je juist wél zwanger wilt worden, met de timing ook enigszins invloed uitoefenen of het een jongetje of een meisje wordt, als je een voorkeur hebt. Het is niet waterdicht, maar je kunt de kans op een jongetje of juist meisje wel vergroten door met bepaalde dingen rekening te houden. Ook geleerd tijdens de cursus. Ik wil helemaal geen kinderen maar het is wel een grappig weetje
Sowieso is het ook leuk dat je de cursus juist ook kunt gebruiken als je wél zwanger wilt worden. Je weet precies wanneer je moet schieten zegmaar. Mijn consulente werd gelijk de maand waarin ze had besloten zwanger te willen worden, zwanger. Je weet namelijk precies wat je doet

CairnTerrier

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:58

Dorine92 : leuk om te lezen! Je klinkt iig zelf heel enthousiast :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:42

CairnTerrier schreef:
Dorine92 : leuk om te lezen! Je klinkt iig zelf heel enthousiast :D

Ja voor mij was het de oplossing. Ik wilde geen hormonen en geen metaal, en een operatie vond ik ook niks. Dus ja dan blijft er weinig over. Flink gaan speuren op internet en toen vond ik waar ik al die tijd naar op zoek was. Het is geen hocus pocus en het heeft niks met gokken/spelen met vuur te maken. Het is een goed bewezen methode die zeer goed in elkaar zit. Je moet het even leren en dan heb je je leven lang plezier ervan. Man/vriend/scharrel mag mee en kan ook zien op jouw kaart hoe de zaken ervoor staan, als je dat wilt. Je leeft samen met je cyclus mee en dat is echt een toegevoegde waarde vind ik

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 08:44

Na 9 maanden heel erg cyclisch te zijn geweest met precies 31 dagen steeds ertussen. Was vorige keer het al na 28 dagen een 6 dagen in plaats van 3/4 en nu zit ik al op dag 36 en nog niks.. anderen die dat hebben gehad? (En nee niet zwanger haha)

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:06

future_vet schreef:
Na 9 maanden heel erg cyclisch te zijn geweest met precies 31 dagen steeds ertussen. Was vorige keer het al na 28 dagen een 6 dagen in plaats van 3/4 en nu zit ik al op dag 36 en nog niks.. anderen die dat hebben gehad? (En nee niet zwanger haha)

Er kan een keer een onregelmatig in zitten. Heb je gereisd? Is je slaapritme door de war? Ervaar je stress momenteel? Ben je ziek geweest?
Dat zijn allemaal factoren die je cyclus kunnen beïnvloeden. Daarnaast kan het ‘gewoon’ een keertje later zijn. Als het nog veel later is of de onregelmatigheid komt vaker voor, dan zou ik je HA contacten. Tot die tijd een oogje in het zeil houden :).

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:39

future_vet schreef:

Ik heb twee maanden geleden gewoon een keer helemaal overgeslagen.
Deze ronde maakt het dubbel en dwars goed zeg maar :')

Geen idee waar het bij mij aan lag, misschien is de cyclus toch nog niet zo op de rit als ik dacht.

Hoe lang geleden ben je gestopt met de pil?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:56

BillyJ schreef:
Ik heb wel nog eevn een vraag.

Lees dat meerdere vrouwen hier die de pil niet nemen, zich toch zorgen maken om een condoom te gebruiken als énige voorbehoedsmiddel, net als ik, want ongelukjes kunnen altijd..

Zijn er toevallig mensen die wat anders gebruiken? Zoals het vrouwencondoom of de anticonceptiecup?
Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb bvb geen diepe "schacht" en gezien ik een spiraaltje al zo fel voel en ook onzettend last had van de nuvaring. Vraag ik mij af of dat nu echt goed werkt en je dat echt niet voelt?

Ik laat me volgend jaar steriliseren.
Heb er geen trek in om me de rest van mijn leven zorgen te moeten maken of ik risico loop op kruisfruit na gemeenschap.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:06

:wave:
Hoi mag ik mij hier melden? Sinds gisteren gestopt met de pil. Voornamelijk om te kijken of ik dan wel kan afvallen of dat er een andere medische kwaal is. Moet behoorlijk wat af en dan kan ik volgend jaar gaan kijken of we voor een baby gaan.

Slik al minimaal 10 jaar de pil altijd door. In mijn stopweek vroeger kon ik niet eens staan en heel vaak flauwvallen. Nu dus wel een beetje spannend wat er nu gebeurd :')

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:40

BarbaLala schreef:
BillyJ schreef:
Ik heb wel nog eevn een vraag.

Lees dat meerdere vrouwen hier die de pil niet nemen, zich toch zorgen maken om een condoom te gebruiken als énige voorbehoedsmiddel, net als ik, want ongelukjes kunnen altijd..

Zijn er toevallig mensen die wat anders gebruiken? Zoals het vrouwencondoom of de anticonceptiecup?
Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb bvb geen diepe "schacht" en gezien ik een spiraaltje al zo fel voel en ook onzettend last had van de nuvaring. Vraag ik mij af of dat nu echt goed werkt en je dat echt niet voelt?

Heb er geen trek in om me de rest van mijn leven zorgen te moeten maken of ik risico loop op kruisfruit na gemeenschap.

Mag ik even jou leeftijd vragen? (Mag via PB).
Hier in BE is het een hele heisa om dat aan te vragen en word bijna nooit goedgekeurd als je kinderloos bent, tenzij er aantoonbare medische problemen zijn bvb ..

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:44

Dorine92 schreef:
topsylover schreef:
Wat ik niet heel duidelijk op internet kan vinden is wanneer je nu wel en niet vruchtbaar bent. Sommige websites zeggen dat je alleen de 2 dagen rondom je ovulatie vruchtbaar bent, andere websites zeggen dat je altijd vruchtbaar bent (in mindere mate).
Ik en mijn vriend hebben een gruwelijke hekel aan kinderen dus we zijn beide doodsbang om een foutje te maken.

Ook aan jou BillyJ kan ik echt de cursus aanraden. Pb mag altijd, ik wil best wat vertellen erover, evt ook via de telefoon. Dit geldt natuurlijk ook voor anderen die geïnteresseerd zijn (en nee ik heb geen aandelen :D ). Het is echt de moeite waard en er zou meer bekendheid moeten zijn voor zo’n betrouwbare en gezonde methode.
Wat CairnTerrier als eerste zegt is in ieder geval veel te onbetrouwbaar. Dat is ook wat zij zelf daaronder ook zegt. Als je niet zwanger wilt worden moet je NOOIT gaan gokken met dagen. Sensiplan daarentegen is betrouwbaarder dan de pil en dan ben je volledig hormoon- en metaalvrij

Om even kort antwoord te geven op je vraag: je bent maar 12 uur per cyclus vruchtbaar, namelijk vanaf de eisprong totdat het eitje afgebroken wordt
Echter kan sperma een aantal dagen leven en daardoor kan sperma wat je er al eerder “in gestopt” hebt, “wachten” op de eisprong. Sterker nog, sperma wat er van tevoren al in gestopt is, geeft juist makkelijker een zwangerschap dan als je pas gaat beginnen wanneer je ovuleert.
12 uur plus de overlevingstijd van sperma daaraan voorafgaand is waar je rekening mee moet houden. Maar doe de cursus, zelf aanklooien is zéér onverstandig

Een leuk weetje: je kunt als je juist wél zwanger wilt worden, met de timing ook enigszins invloed uitoefenen of het een jongetje of een meisje wordt, als je een voorkeur hebt. Het is niet waterdicht, maar je kunt de kans op een jongetje of juist meisje wel vergroten door met bepaalde dingen rekening te houden. Ook geleerd tijdens de cursus. Ik wil helemaal geen kinderen maar het is wel een grappig weetje
Sowieso is het ook leuk dat je de cursus juist ook kunt gebruiken als je wél zwanger wilt worden. Je weet precies wanneer je moet schieten zegmaar. Mijn consulente werd gelijk de maand waarin ze had besloten zwanger te willen worden, zwanger. Je weet namelijk precies wat je doet

Ik heb deze cursus van jou vaker voorbij zien komen en heb me er nooit in verdiept. Misschien zou het wel een oplossing kunnen zijn inderdaad. Het liefst zou ik hebben dat mijn vriend er een knoopje in legt, maar die weigert pertinent. :=
Ik ga dit weekend even informatie opdoen en als ik nog vragen heb stuur ik je een PB!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:23

topsylover schreef:
Dorine92 schreef:

Ik heb deze cursus van jou vaker voorbij zien komen en heb me er nooit in verdiept. Misschien zou het wel een oplossing kunnen zijn inderdaad. Het liefst zou ik hebben dat mijn vriend er een knoopje in legt, maar die weigert pertinent. :=
Ik ga dit weekend even informatie opdoen en als ik nog vragen heb stuur ik je een PB!

Is goed hoor! Je kunt ook altijd sensiplan zelf opbellen, die geven ook overal goed antwoord op

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:50

BillyJ schreef:
BarbaLala schreef:

Mag ik even jou leeftijd vragen? (Mag via PB).
Hier in BE is het een hele heisa om dat aan te vragen en word bijna nooit goedgekeurd als je kinderloos bent, tenzij er aantoonbare medische problemen zijn bvb ..

In Nederland is het ook heel moeilijk hoor.
Het heeft mij 17 jaar gekost en nu sta ik met één voet binnen de deur.
In principe akkoord mits de pre-operatieve screening en echo bij de gynaecoloog geen rare dingen opleveren.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:38

17(!!!!) jaar? Mijn hemel

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:06

Heey, ik ben nu weer een maandje begonnen met de pil en zit nu aan mijn tweede strip. Ik was er 4 jaar geleden ook mee begonnen, maar toen gestopt omdat ik heftige depressieve klachten kreeg... Ik wilde er nu weer mee beginnen omdat ik me emotioneel niet zo goed voelde, en ik hoopte dat de pil voor meer grip hierop zou zorgen. Na de eerste paar pilletjes uit de strip te hebben geslikt, merkte ik al dat ik heel moe was steeds en dat ik weer niet lekker in mijn vel zat. Juist de reden dat ik de pil weer was gaan slikken... Maar goed, wilde toch doorgaan. Uiteindelijk werd het wel beter, maar motivatie voor studie was ver te zoeken en ik bleef me ontzettend moe voelen en emotioneel ook niet echt heel lekker. Nu ben ik dus aan strip twee begonnen en ik merk nu, bij de 3e pil pas, dat ik meteen weer intens moe ben en dat mijn emotionele staat ook weer lekker labiel is geworden. Motivatie weg, erg negatief en neerslachtig etc. Ik vind dit erg frustrerend natuurlijk en weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Zou dit voor jullie genoge zijn om weer met de pil te stoppen? Of moet ik gewoon even doorzetten?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:38

Ik heb morgen een echo bij de gynaecoloog om te kijken wat er aan de hand is met mijn buik.

Heb veel stekende pijn die naar mijn been uitstraalt. Niet constant maar nu weer twee dagen op rij bijvoorbeeld.

Ben heel benieuwd, wil niet weer aan de pil dus hopelijk komt er morgen iets uit wat op te lossen is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:06

die stekende pijn had ik de eerste week na het zetten van de spiraal. Ik had het maar aan 1 kant. Hier nu 5 weken spiraaltje, de eerste week was irritant, ik werd ook net ingesteld dus dat ging dubbel op. Daarna weinig last meer, geen hoofdpijn/migraine muv heel licht (2x in totaal), week voor ongesteldheid om de dag of 2 dagen lichte kramp, beetje spotting, en nu sinds zondag heel licht ongesteld, voel er amper wat van en nog belangrijker geen 2 dagen barstende migraine. Ik hoop uiteindelijk dat het ongesteld zijn gewoon ophoudt, maar tot nu toe gaat het prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 00:36

Hoi! Ik ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft als ik.
Ik zou graag willen stoppen met de pil, dit heb ik ook een paar keer geprobeerd. Ik word dan alleen zo extreem heftig en langdurig ongesteld dat ik toch maar weer begin... Zelfs (veel) langer dan een maand :(
Heeft iemand hier ervaring mee en hebben jullie tips om daar doorheen te komen?
Er is een vermoeden van vervroegde overgang (op basis van andere klachten) maar dit is nog niet verder onderzocht. Van mij mag de hele boel eruit gesloopt worden :x

Als ik eindelijk niet meer ongesteld ben kan het ook gerust een half jaar wegblijven maar de volgende menstruatie is dan weer zo heftig. Met de pil is het onder controle te houden

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:05

Susanne ik zou dat met de gyn of huisarts bespreken. Want in de overgang spelen natuurlijk meer zaken mee.
Novasure misschien een optie?

Cemlys ik ben inmiddels 6 weken verder en heb in die 6 weken maar 9 dagen gehad dat ik zonder pijnstillers kon.
Heb nog minder last van mijn buik als ik ongesteld ben, dan dat ik niet ongesteld ben.

Vermoed dat jij een hormoon spiraal hebt? Zou mooi zijn als je menstruatie stopt.
Ik heb een koper spiraal en die heeft daar geen invloed op.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:54

MarliesV schreef:
Susanne ik zou dat met de gyn of huisarts bespreken. Want in de overgang spelen natuurlijk meer zaken mee.
Novasure misschien een optie?

Cemlys ik ben inmiddels 6 weken verder en heb in die 6 weken maar 9 dagen gehad dat ik zonder pijnstillers kon.
Heb nog minder last van mijn buik als ik ongesteld ben, dan dat ik niet ongesteld ben.

Vermoed dat jij een hormoon spiraal hebt? Zou mooi zijn als je menstruatie stopt.
Ik heb een koper spiraal en die heeft daar geen invloed op.

Ja ik heb een hormoonspiraal. Helemaal zonder werkt niet bij mij.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:00

De echo vandaag was goed, gynaecoloog kan lichamelijk daar geen aanwijzingen op vinden voor de zenuwpijn.
Dus donderdag gaat hij er uit.
Manlief gaat mee en gelijk overleggen over sterilisatie.

Want hoe dan ook, geen hormonen meer voor mij.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:31

Ik overweeg ook om te stoppen, om te kijken hoe het dan gaat. Donderdag heb ik een afspraak bij de neuroloog voor mijn migraine, dat wil ik nog even afwachten. En naast de migraine heb ik ook altijd wel hoofdpijn in minder of meerdere mate, dus het zou wel fijn zijn als dat wegging. Ik slik de pil nu zo'n 7 jaar, dus ik ben ook wel benieuwd hoe ik mij voel zonder. Hoop niet dat mijn menstruatie en acne dan heftiger is, ik slik nu de pil vaak door. Hoewel als ik wel een stopweek heb, de hoofdpijn ook niet weggaat. Maar misschien heeft dat langer nodig. Het is wel onhandig om het niet meer als anticonceptie te hebben.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 01:26

Eilish schreef:
Ik overweeg ook om te stoppen, om te kijken hoe het dan gaat. Donderdag heb ik een afspraak bij de neuroloog voor mijn migraine, dat wil ik nog even afwachten. En naast de migraine heb ik ook altijd wel hoofdpijn in minder of meerdere mate, dus het zou wel fijn zijn als dat wegging. Ik slik de pil nu zo'n 7 jaar, dus ik ben ook wel benieuwd hoe ik mij voel zonder. Hoop niet dat mijn menstruatie en acne dan heftiger is, ik slik nu de pil vaak door. Hoewel als ik wel een stopweek heb, de hoofdpijn ook niet weggaat. Maar misschien heeft dat langer nodig. Het is wel onhandig om het niet meer als anticonceptie te hebben.

Ik heb duidelijk minder hoofdpijn zonder antconceptie en ook minder acné net .. maar dit is mss persoonsgebonden.
Menstruatie is hier iets heviger geworden, maar wel korter (en ziet er beter uit mha).

Qua hoofdpijn, kan wel even duren voor dat wegebt als het idd hormoongerelateerd is.

Het is idd onhandig vind ik zelf ook, maar mijn lijf gaat toch voor.
Kijk eens naar sensiplan wat hierboven ergens werd aangeraden. Lijkt me een héél leuke methode!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 02:10

Dit is een erg interessant topic! :j

Ik had veel last van de hormonen in de pil en ben gegaan voor een implantaat (implanon geloof ik).
Na een jaar aan een stuk te bloeden heb ik het laten wegnemen, pech voor mij dat de arts een zenuw raakte en daar heb ik nu nog plezier van.
Dan ben ik op een andere pil gegaan voor een jaartje of 4 en daar moest ik vorige zomer mee stoppen omdat ik er bloedklonters van gekregen had.

Nu ben ik dus bijna een jaartje pilloos en dat is echt een zege. :j
Mijn haar begon wel erg hard uit te vallen maar dat is nu onder controle.
Mijn cyclus is nu heel stabiel waar hij met de pil regelmatig uitbleef of een dag duurde.
Ook mijn gedrag is veel rustiger geworden, minder opvliegend of stemmingswisselingen.
Ik heb wel nog steeds hoofdpijn 2 dagen voor mijn regels beginnen maar dat was met de pil ook zo. :)

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:49

Ik kom hier ook even om de hoek kijken. Heb inmiddels aardig wat methodes geprobeerd en ga het nu zonder hormonen proberen. Ruim 10 jaar aan de pil gezeten en dat ging altijd prima, maar door ziekte van Crohn was de pil geen optie meer. Daarna de prikpil en de nuvaring geprobeerd, maar bij beiden bijwerkingen en de laatste tijd voel ik me niet prettig meer bij de nuvaring. Ben ook steeds als de dood te vergeten hem er terug in te doen na gemeenschap :+ .
Spiraaltje wordt ivm de Crohn ook afgeraden, dus ben ik uitgekomen bij een caya diafragma icm een spermastoppende gel. Die gebruik ik nu sinds een paar weken, nu nog samen met de nuvaring, om eerst eens te kijken of het iets voor ons is voordat ik volledig stop met hormonen. De eerste ervaringen zijn in ieder geval overwegend positief, zowel voor mijn vriend als voor mij. De bedoeling is om het op de vruchtbare dagen te combineren met een condoom. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:46