.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:53

Zelf heb ik ook ooit in de situatie gezeten die TS schetst. Mijn vriend was wat jonger dan ik. Ik werd tante, zag mijn nichtje en wist dat ik dat ook wilde. Ineens. En mijn vriend zei dat zijn wereld in zou storten als ik ooit zwanger zou raken.
Dat was voor mij blijkbaar genoeg reden om niet met hem verder te kunnen. Ik dacht dat ik nog wel iemand zou vinden die ook zo leuk was en wel kinderen wilde.
Dat gebeurde niet. De enige mannen die ik vond waren mannen die absoluut geen kinderen wilden.
Daarom ben ik tien jaar daarna alsnog solomoeder geworden.
Maar een kennis van mij - die ook in dezelfde situatie zat - heeft gewoon tegen haar vriend gezegd: Ik wil wel kinderen. Dus ik stop met de pil. Als jij ze niet wilt, moet jij ervoor zorgen dat ze er niet komen.
Zij hebben nu twee kinderen, en nog steeds een leuke relatie. Terwijl hij eigenlijk niet wilde maar er nu heus blij mee is.

Anoniem

Re: Kinderwens maar partner niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:01

Ik heb het andersom gehad. Mijn toenmalige vriend wilde echt kinderen en liever gisteren dan vandaag. Ik wilde ze absoluut niet. Hij zei dat hij dat accepteerde maar hij bleef regelmatig het gesprek in die richting sturen. Die druk was vreselijk.

Bedenk goed voor jezelf of je er vrede mee kunt hebben als je geen kind zou krijgen. Twijfel je daarover dan zou ik mijn twijfels hebben of deze relatie de juiste is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:04

Shivatjuh01 schreef:
Hier een soortgelijke situatie.

Partner heeft 2 kinderen uit vorig huwelijk. Het klikt goed en ik geniet van het feit dat hier twee pubers rondlopen. Ik denk dat ik heel veel geluk heb met hoe welkom ik ben.

Bij begin van de relatie dit onderwerp wel besproken, maar nooit een harde nee gekregen. Mezelf ook de ruimte gegeven om te kijken of de kinderen van hem genoeg voldoening gaven.

Maar helaas nu op het punt dat ik toch niets liever wil dan zelf echt mama worden, maar m'n partner voelt er niks meer voor (mede door verleden, babytijd en ik durf bijna te zeggen traumatische ervaringen hierin).

Maar dan sta je op een pijnlijk kruispunt. Dit alles opgeven, deze geweldige relatie verbreken. Zijn kinderen en hem enorm veel verdriet doen. Of zelf steeds weer op dit punt terecht komen. En hoe lang hou je zoiets vol...

Misschien had ik er achteraf duidelijker of harder in moeten zijn. Maar dat is achteraf altijd makkelijk gezegd..

Ik weet diep van binnen dat deze wens nooit over gaat. Ik weet alleen ook echt niet hoe ik hier nu in verder moet..

Wat verdrietig, voor alle partijen. Maar niet jouw schuld, het is wat het is. Jij kunt hem niet dwingen tot nog een kind en hij kan het jou niet verbieden.

Volg je hart en kies voor je eigen geluk. Kinderen zijn echt niet zaligmakend, maar ik vind het fantastisch om moeder te zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:22

Sja.... lastig.
Maar eerlijk?
Beide partijen moeten het echt willen , anders zou je er echt niet aan moeten willen beginnen in een relatie
Een kind is nogal een verantwoordelijkheid en een kind naar volwassenheid begeleiden kost bakken vol energie , bloed, zweet en tranen
Daar moet je als stel beide volledig achter staan
En niet iets waar je maar in mee moet gaan omdat de ander zo graag wil, als je pech hebt breekt dat uiteindelijk toch op

Maar dan?
Dan heb je als degene met kinderwens een paar opties
-Je kinderwens aan de kant schuiven als je dat kunt, maar dan moet je daar wel echt zelf voor kunnen kiezen!
Niet dat je je partner in de toekomst het kwalijk gaat nemen dAt je ze niet hebt, of het nooit geprobeerd hebt

- de relatie beeindigen en op zoek naar een nieuwe liefde die ook een kinderwens heeft

- de relatie beeindigen en alleen de kinderwens uit voeren

Maar als je niet beide volledig achter de kinderwens staat, zou ik binnen die relatie echt geen kind willen brengen in de hoop dat degene zonder wens misschien achteraf toch blij gaat zijn met het kind
Spijt van geen kind is beter dan spijt van een kind ... want met die tweede is het kind namelijk ook nog eens de pineut

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:15

Hoi ts, hoe gaat het nu eigenlijk?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:05

Ik heb geen brandende kinderwens, nooit gehad ook. Mijn man riep vanaf het begin dat hij vader wilde worden.
Inmiddels zitten we op een kritiek punt, want door mijn endometriose zou ik eigenlijk nu moeten beginnen aan kids. Maar ik wil niet, mijn man is 38 en die riep laatst, als ik echt perse kids wilde, dan had ik jaren geleden al weg moeten gaan. De liefde is sterker dan de kinderwens

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 01:21

ivy_power89 schreef:
Ik heb geen brandende kinderwens, nooit gehad ook. Mijn man riep vanaf het begin dat hij vader wilde worden.
Inmiddels zitten we op een kritiek punt, want door mijn endometriose zou ik eigenlijk nu moeten beginnen aan kids. Maar ik wil niet, mijn man is 38 en die riep laatst, als ik echt perse kids wilde, dan had ik jaren geleden al weg moeten gaan. De liefde is sterker dan de kinderwens

Das toch mooi :)

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:39

Urbanus schreef:
Hoi ts, hoe gaat het nu eigenlijk?

Hier was ik ook wel benieuwd naar.

Intussen zijn wij alweer een hele tijd verder en heb ik nog nergens de moed gevonden om mijn partner te verlaten voor mijn kinderwens..

Ik hoop dat er meer dames in deze situatie zich melden in dit topic, ik kan wel wat 'lotgenoten' gebruiken....