Shampoobar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:09

troi schreef:
germie schreef:
Iemand ze wel eens van ali geprobeerd? Zijn toch flink goedkoper.

Yep, bevalt me uitstekend, doe het al jaren. En dat voor 2.50 per bar. Oh en ze lijken vaak verdraaid op de nederlandse :P

Dat was mij ook al opgevallen.
Je hebt ook dropshippers. Maar ook gewoon winkels die hier een ander labeltje er over plakken.

Zout zit in ieder geval in alle bars, en vaak ook een parfum als geurtje. ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:33

Forcalquier schreef:
Ik heb een tijdje de bars van shampoobars gebruikt maar helaas reageerde mijn haar afgrijselijk.
Ik heb nogal veel en dik, pluizig haar met droge punten. Na 1 maand gebruiken had ik na 1 dag al een vette haaraanzet en vreselijke klitten, kammen deed gewoon zeer.

Ik werk in het internationaal paardentransport waarbij uitgebreide douche en tuttel-sessies haast onmogelijk zijn, het gedoe met de bars was helaas gewoon te veel werk en bovendien kreeg ik niet het gewenste effect -O-
Ik heb de bars aan mijn moeder gegeven en die is gelukkig wel heel tevreden.

Sinds een paar maanden gebruik ik de shampoo & conditioner van Macrovita (metolijf.nl) die ook vrij zijn van sulfaten (helaas wel in flessen) Gek genoeg gaat mijn haar daar wel heel goed op. Ik kan het nu zelfs aan de lucht laten drogen zonder met een ontploft kapsel rond te lopen.
Ik heb het nu zelfs aangedurfd om de shampoo & conditionerbar van hun merk Aromaesti te bestellen maar dan wel voor de momenten dat ik thuis de tijd heb.

Aromaesti en macrovita zijn hier top, zelfs bij mijn huid en haar. Ik bestel alleen daar nog

Muurp

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:43

Ga daar eens kijken. :) Dan maar eerst een fles gebruiken.

Heb nu nog wel een aantal Lush bars liggen... Kijken of ik die kan verkopen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:25

Ik heb helemaal geen ervaring met deze bars.
Maar nu zag ik net bij de plaatselijke Jumbo een nieuwe uitstalling van Happy Soaps.

Ik ga het topic helemaal doorlezen, maar is dat merk wat?

Waar ik extra benieuwd naar ben is hun deo. Iemand ervaring met hoe goed deze werkt (hoewel ik begrijp dat de werking nogal persoonlijk is)?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:47

Cemlys schreef:
Forcalquier schreef:
Ik heb een tijdje de bars van shampoobars gebruikt maar helaas reageerde mijn haar afgrijselijk.
Ik heb nogal veel en dik, pluizig haar met droge punten. Na 1 maand gebruiken had ik na 1 dag al een vette haaraanzet en vreselijke klitten, kammen deed gewoon zeer.

Ik werk in het internationaal paardentransport waarbij uitgebreide douche en tuttel-sessies haast onmogelijk zijn, het gedoe met de bars was helaas gewoon te veel werk en bovendien kreeg ik niet het gewenste effect -O-
Ik heb de bars aan mijn moeder gegeven en die is gelukkig wel heel tevreden.

Sinds een paar maanden gebruik ik de shampoo & conditioner van Macrovita (metolijf.nl) die ook vrij zijn van sulfaten (helaas wel in flessen) Gek genoeg gaat mijn haar daar wel heel goed op. Ik kan het nu zelfs aan de lucht laten drogen zonder met een ontploft kapsel rond te lopen.
Ik heb het nu zelfs aangedurfd om de shampoo & conditionerbar van hun merk Aromaesti te bestellen maar dan wel voor de momenten dat ik thuis de tijd heb.

Aromaesti en macrovita zijn hier top, zelfs bij mijn huid en haar. Ik bestel alleen daar nog

Ik heb inmiddels ook flinke uitbreiding in de badkamer en reiskoffer :o Van doucheproducten tot gezichtscreme, mijn huid en haar zijn enorm opgeknapt en ik koop ook nergens anders meer. Ik geef de producten ook cadeau en iedereen is enthousiast.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:51

Ik heb geprobeert tot op heden...shampoobar.nl, vond ik op zich oke. Valt bij mij erg snel uit elkaar maar beviel op zich goed. Helemaal Shea was echt niks voor mijn haar...valt bij mij af en ik ben nu bezig met Happy Soaps, tot nu toe by far de fijnste shampoo en bodybar.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:28

Boras schreef:
Ik heb helemaal geen ervaring met deze bars.
Maar nu zag ik net bij de plaatselijke Jumbo een nieuwe uitstalling van Happy Soaps.

Ik ga het topic helemaal doorlezen, maar is dat merk wat?

Waar ik extra benieuwd naar ben is hun deo. Iemand ervaring met hoe goed deze werkt (hoewel ik begrijp dat de werking nogal persoonlijk is)?

Ik heb de deodorant. Bij mij werkt hij de hele dag, maar ik doe ook niet echt rare dingen. Ik vind hem prettig ruiken, ik heb die met eucalyptus.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:15

Ik heb de deo van Happysoaps sweet roots. Vind 'm op zich prettig, ruikt lekker en goed aan te brengen maar als ik intensief beweeg heb ik toch natte oksels. De geur blijft redelijk goed maar ik wil toch nog een andere geur proberen om te kijken of die langer houdt.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:37

Ik gebruik sinds kort ook de shampoo bar van N.A.E. en heb sindsdien gewoon geen haaruitval meer! *\o/* *\o/* Ik had er van alle middeltjes voor geprobeerd maar ik kwam er maar niet af, voor de lol een keer zo'n bar getest en weg haaruitval!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:31

Ha allemaal,

ik kom ook even binnenvallen. Iemand ervaring met shampoobars in combinatie met seborroïsch eczeem op de hoofdhuid?

Ik gebruik nu 2x per week Denorex shampoo, maar doe dit al lange tijd en er zit gewoon geen verbetering in (dus shampoo is nodig als onderhoudsdosering zeg maar). Naast de Denorex gebruik is ook nog een normale shampoo, om de geur van vers gelegd asfalt een beetje te maskeren :')

Iemand ervaring met een shampoobar die de hoofdhuid verzorgt, waardoor ik hopelijk de Denorex af kan gaan bouwen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:20

Ik heb er al 10x naar staan kijken, maar voor zoveel als ik normaal gebruik, vond ik ze best duur. En mijn ervaring is dat gewone blokken zeep hier verdwijnen waar je bij staat.

Heel milieu onvriendelijk, maar wij doen met z'n 2en maar 2 weken met 1 liter badschuim, die gebruiken we onder de douche.

Shampoo en conditioner doe ik iets langer mee, maar nog steeds teveel.
ML doet vies werk en ik zit elke dag vol zand, hooi etc.

Wat is het grootste verschil met gewoon een blok zeep??

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:27

Muurp schreef:
Ga daar eens kijken. :) Dan maar eerst een fles gebruiken.

Heb nu nog wel een aantal Lush bars liggen... Kijken of ik die kan verkopen.

Mag ik vragen welke lushbars je in de aanbieding hebt? :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:46

superpony schreef:
Ik heb er al 10x naar staan kijken, maar voor zoveel als ik normaal gebruik, vond ik ze best duur. En mijn ervaring is dat gewone blokken zeep hier verdwijnen waar je bij staat.

Heel milieu onvriendelijk, maar wij doen met z'n 2en maar 2 weken met 1 liter badschuim, die gebruiken we onder de douche.

Ze gaan hier langer mee dan een fles shampoo. Ik heb de laatste keer besteld half november, 2 blokjes shampoo van aromaesti en het tweede blokje ben ik vorige week ofzo pas aan begonnen, dus ik doe 3 maand met 1 blokje, de conditioner al wel een jaar volgens mij. Handen wassen gebruiken we gewone dove blokjes voor maar ook dat gaat lang mee.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:05

superpony schreef:

Wow, dan verbruiken jullie echt veel....

Met 1L badschuim/ douchgel doe ik zn beetje 3/4 jaar.... normale fles shampoo ook meerdere maanden. Maar ik douche dan ook zeker niet iedere dag en ben zuinig in gebruik. Schampoo precies genoeg om overal in mn haar een beetje schuim te krijgen en douchgel meestal een klein kneepje op mijn washandje.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:21

Ik ben nog steeds erg tevreden met de shampoo bars heb ze nu in de aanbieding van loving blends gekocht omdat deze zo lekker roken... ik vind persoonlijk dat ze niet lang mee gaan ik kan ong 15x wassen met een bar maar mss gebruik ik heel erg veel...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 03:19

mvdende schreef:
superpony schreef:

Met 1L badschuim/ douchgel doe ik zn beetje 3/4 jaar.... normale fles shampoo ook meerdere maanden. Maar ik douche dan ook zeker niet iedere dag en ben zuinig in gebruik. Schampoo precies genoeg om overal in mn haar een beetje schuim te krijgen en douchgel meestal een klein kneepje op mijn washandje.

Ja, we gebruiken veel, maar ik ga echt niet vies naar bed en we zijn allebei echt smerig. Er komt echt veel zand en vies van me af als ik douche.

Qua schuim gebruik ik niet gek veel, maar denk dat het ook niet echt geconcentreerd is.

En dat is een beetje dubbel. Heb weleens duurdere schuim en daar doe je meer en langer mee, maar als je zoveel gebruikt, pak je toch snel iets goedkopers.

Ik vind die bars echt veel beter qua milieu. Wij leveren bijv plastic apart in en wij hebben meer plastic afval dan restafval. De grijze bak zetten we amper buiten. En ik ben verder echt niet van kant en klaar voedsel, teveel verpakt of dat soort dingen.

Heb je ook afwas? Had even terug wel iets milieu vriendelijks gekocht, maar maakte echt heel slecht de pannen schoon, dus maar weer gewone afwas.

Als we een bar nemen, wil ik wel een speciaal bakje/plankje.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:41

superpony schreef:
mvdende schreef:

Ja, we gebruiken veel, maar ik ga echt niet vies naar bed en we zijn allebei echt smerig. Er komt echt veel zand en vies van me af als ik douche.

Qua schuim gebruik ik niet gek veel, maar denk dat het ook niet echt geconcentreerd is.

En dat is een beetje dubbel. Heb weleens duurdere schuim en daar doe je meer en langer mee, maar als je zoveel gebruikt, pak je toch snel iets goedkopers.

Ik vind die bars echt veel beter qua milieu. Wij leveren bijv plastic apart in en wij hebben meer plastic afval dan restafval. De grijze bak zetten we amper buiten. En ik ben verder echt niet van kant en klaar voedsel, teveel verpakt of dat soort dingen.

Heb je ook afwas? Had even terug wel iets milieu vriendelijks gekocht, maar maakte echt heel slecht de pannen schoon, dus maar weer gewone afwas.

Als we een bar nemen, wil ik wel een speciaal bakje/plankje.

Ik heb een foam pompje gekocht. Sinds ik die heb vind ik puur product helemaal niet meer fijn. Je kunt handenvol gebruiken terwijl je minder zeep/shampoo verbruikt. Ik gebruik het om de flessen shampoo die ik nog heb op te maken. Ik doe zo al bijna een half jaar met 1 fles terwijl ik vaak douche en niet zuinig ben in gebruik. Beneden hebben we er ook 1 als zeeppompje en we vinden het allemaal veel fijner aanvoelen bij gebruik als pure vloeibare zeep. Misschien een optie voor jullie?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:11

Ow, dat zoek ik op. Ken ik niet?

Was even bij KV en waren wat shampoo bars in de aanbieding, maar wist niet welk merk het beste was. Had ik nog niet opgeslagen. En wil echt een goed plankje of doosje hebben. Anders ken ik het wel.......

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:15

Toevallig iemand die naast de shampoo bars, interesse heeft in de natuurlijke deo’s van happy soap?
Ik heb er twee liggen die weg mogen.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:53

Ik heb vandaag voor het eerst een shampoobar van de HEMA geprobeerd. Tot nu toe erg tevreden.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:34

MiniMaxi schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst een shampoobar van de HEMA geprobeerd. Tot nu toe erg tevreden.

Ik wist niet dat die ze nu ook hadden. Leuk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:24

Wat is jullie ervaring met de natuurlijke deo's van happy soaps?
Ik ben allergisch voor nagenoeg alle deo, ik gebruik nu deo van odorex, maar dat is eigenlijk ook troep. Ik zweet nooit heftig, of uberhaupt niet haha, dus wellicht kan ik deze van happy soaps eens proberen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:31

Die deo’s werkten voor mij helaas niet.
Had er goede verhalen over gelezen maar ik ging er meer door zweten.
Ben nu overgestapt op nuud en ik heb nog nooit zo’n goede deo gehad. Ik hoef deze maar eens per 4 dagen aan te brengen, ook als ik sport of nachtelijk zweet!
Een vriendin van mij maar eens per week. Wat een verademing :)

Ik heb van de week nog even een vergelijkingsfoto gemaakt van mijn shampoo bar. De roze gebruik ik sinds half november en ziet er nu zo uit ten opzichte van een nieuwe (de gele)
Afbeelding
Ik was m’n haar ongeveer eens per week, ze gaan dus echt lang mee als je ze goed bewaard :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:02

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 03:15

xTammyy schreef:
Die deo’s werkten voor mij helaas niet.
Had er goede verhalen over gelezen maar ik ging er meer door zweten.
Ben nu overgestapt op nuud en ik heb nog nooit zo’n goede deo gehad. Ik hoef deze maar eens per 4 dagen aan te brengen, ook als ik sport of nachtelijk zweet!
Een vriendin van mij maar eens per week. Wat een verademing :)

Ik heb van de week nog even een vergelijkingsfoto gemaakt van mijn shampoo bar. De roze gebruik ik sinds half november en ziet er nu zo uit ten opzichte van een nieuwe (de gele)
[ [url=m/xCLPn1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik was m’n haar ongeveer eens per week, ze gaan dus echt lang mee als je ze goed bewaard :D

hmm, niet gek. Heb je lang of kort haar en dik of dun?

Ik was mn haar wel elke dag en heb half lang haar, maar wel dik. Meestal gebruik ik niet heel veel shampoo, maar wel iets meer cremespoeling.