Ik ga ‘m zeker wel halen, al zal het nog wel even duren voordat ik aan de beurt ben.
Ik zit zelf in de farmaceutische wetenschappen, wat het wel een stuk makkelijker maakt om een gegronde keuze te maken. Wat ik erg jammer vind is dat er, naar mijn mening, niet genoeg informatie is voor mensen die misschien niet dezelfde achtergrond hebben als ik. Er is veel foute informatie in de omgang. In mijn omgeving hoor ik veel mensen die zich niet willen vaccineren om redenen die niet waar zijn. Dat vind ik erg jammer. Natuurlijk is iedereen vrij om zijn of haar keuze te maken, maar het is zo jammer als men dat doet op basis van foute informatie.
Overigens zou ik me niet zo veel druk maken over het verkorte traject van het ontwikkelen van vaccins

Dat kan nu gewoon een stuk sneller omdat ze er een gigantische hoeveelheid geld tegen aan smijten. Daarnaast zit bij de gewone ontwikkeling van een medicijn vaak wat tijd (maanden) tussen elke clinical trial. Dat is nu niet zo. Zo kan het proces echt een stuk sneller verlopen.
Wel snap ik dat mensen bang zijn voor de gevolgen op de lange termijn. Al denk ik zelf dat die gevolgen niet zo groot zullen zijn, omdat het hier om mRNA gaat, en niet het virus zelf. Dat maakt het ontwikkelen van een medicijn ethisch zo lastig. Kies ik ervoor om nu een medicijn op de markt te brengen met het risico dat een kleine groep daar op lange termijn een bijwerking van ondervindt, of breng ik het medicijn niet op de markt voordat ik alle bijwerkingen weet, met het gevolg dat mensen aan de ziekte sterven...