Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:41

xCODA schreef:
laraxXxemma schreef:
xCODA dat lijkt me zo moeilijk om bij zo'n studie weinig/geen contacten te kunnen leggen met je klasgenoten. Dat herken ik ook heel erg, ik denk dat ik veel makkelijker contact had kunnen leggen als ik ze in real life had gezien. Dikke knuffel. Je kan zeker niet nog vakken wisselen? Of tegen februari (als ze dan ook starten) iets anders kiezen? Ik vind het knap dat je doorbuffelt in ieder geval.

Vakken wisselen mag, maar alleen als je het betreffende tentamen en de herkansing daarvan niet haalt. Wel moet je dan in periode 4 een ander vak volgen, maar dan volg ik dus al 2 vakken. Dat wordt ook lastig, want 1 vak wordt 2 dagen gegeven. Nu heb ik bijvoorbeeld maandag en dinsdag les, volgende periode maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Eigenlijk past dus nóg een vak daar niet tussen...

Maar mocht ik het niet halen en de herkansing ook niet, is dat eigenlijk wel de enige mogelijkheid...

Ik kan wel een keer met je meekijken welke vakken relatief weinig tijd kosten/makkelijk zijn om er eventueel bij te proppen als je de her niet haalt :)

--

Hier gaat het wel redelijk. Heb feedback op mijn scriptie dus weer een heel concreet doel om aan te werken. Op zich fijne, positieve feedback maar ook heel frustrerend dat er weer feedback is op dingen die eerder al goed gekeurd waren enzo. Het is echt zo'n never ending cirkel van begeleider pleasen -O-

Maargoed, nieuwe week, nieuwe kansen :)

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:55

Eelmo schreef:
Ik kan wel een keer met je meekijken welke vakken relatief weinig tijd kosten/makkelijk zijn om er eventueel bij te proppen als je de her niet haalt :)

Dat zou suuuuper super lief zijn! <3

Ik ben nu inmiddels wel weer een heel stuk gerust gesteld! O:)

Mand

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:27

Ik heb wel een positief dingetje te melden denk ik. Heb een stage aangeboden gekregen in Afrika. Denk dat ik t ga doen :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:02

Wat lief dat je wil helpen Eelmo <3

Wat gaaf Mand!

Ik heb weer een typische maandagochtend waarop ik me erger aan alles wat school doet. Maar dat is niets nieuws de laatste paar weken :') ze hebben zelf hun opdrachten niet eens fatsoenlijk in beeld. We beginnen deze week aan een challenge Internationalisering, moeten daar woensdagochtend al een pitch over geven en er wordt gevraagd of deze in het Nederlands of Engels moet. Weten ze niet. :+

Verder afgelopen week begonnen met CBD olie. Zat er al langer over te twijfelen, maar hij was in de aanbieding met 65% korting bij de H&B dus toch maar de stap genomen. Vond het een lastig idee, maar wilde het toch een keer proberen. Zit nu op zes druppels per dag - twee in de ochtend, twee in de middag en twee in de avond vlak voor het slapengaan. Volgens mijn partner ben ik al rustiger als ik slaap en ik voel me ook wel wat uitgeruster als ik wakker wordt. Ook heb ik wel het idee dat de drukte in mijn hoofd wat afgenomen is. Kijken of het effect aanhoudt, anders blijf ik dit denk ik wel gebruiken.

Verder morgenochtend een gesprek voor een stage bij een ontzettend toffe organisatie, dus ik hoop echt dat ik die binnen kan hengelen. Vacature is me op het lijf geschreven en van wat ik tot nu toe van de organisatie heb kunnen lezen op onder andere hun website word ik al heel blij. Heel vooruitstrevend op het gebied van duurzaamheid en inclusie/diversiteit zonder dat het er te dik bovenop ligt (oftewel een hoop gebakken lucht is). Ben er echt super enthousiast over en kijk echt uit naar het gesprek. Wel een tikje zenuwachtig :+

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:24

xPabloBokt schreef:
Verder morgenochtend een gesprek voor een stage bij een ontzettend toffe organisatie, dus ik hoop echt dat ik die binnen kan hengelen. Vacature is me op het lijf geschreven en van wat ik tot nu toe van de organisatie heb kunnen lezen op onder andere hun website word ik al heel blij. Heel vooruitstrevend op het gebied van duurzaamheid en inclusie/diversiteit zonder dat het er te dik bovenop ligt (oftewel een hoop gebakken lucht is). Ben er echt super enthousiast over en kijk echt uit naar het gesprek. Wel een tikje zenuwachtig :+

Aaah heel erg veel succes morgenochtend!! :knuffel:

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 15:08

Succes Pablo! Wat ontzettend spannend! :D Laat je weten hoe het ging? Die CBD olie wil ik ook wel een keer proberen, nam voordien bach maar ben ik mee gestopt, of ik daar echt zoveel verschil mee heb gemerkt weet ik niet.

Siamsmeesje: Succes met je verplichte practicum! Ik ga ook eindelijk terug voor 1-2 lessen naar de campus en vind het echt heel fijn om mijn vrienden terug een beetje te kunnen zien. Wat vervelend van de besmetting bij je zus haar kinderen... Ga je nog wat anders doen met kerst?

Vervelend Eelmo. Dat herken ik wel, die eeuwige feedback. Je kan niet alles blijven aanpassen. Vermoeiend soms, even diep in en uit ademen.

Gefeliciteerd Mand! Wat gaaf!!

Hier gaat het ontzettend met ups en downs. Ene moment heel veel energie, andere moment zit ik weer in een put. Gisteren voelde ik ontzettend veel dus heb ik het allemaal maar even neergepend en er een opiniestuk over geschreven: https://milanoor.wordpress.com/2020/12/ ... inder-erg/

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:12

Succes xPabloBokt!!

Wat gaaf Mand!!

Hier loop ik heel erg achter. Wacht op gegevens van de KvK, begin vorige week gebeld, vrijdag gebeld en op verzoek gemaild. Als ik vandaag nog niks krijg, ga ik morgen weer bellen. Plan van aanpak is zo goed als af, maar ik ben er toch niet helemaal tevreden over. Kan mijn vinger er niet op leggen waarom niet.

Edit: mooi geschreven Calipso! Voor mij voelt schrijven vaak als een soort therapie. Ik hoop dat het jou ook helpt
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 07-12-20 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:14

Wat zijn jullie allemaal lief, dankjewel! <3

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:17

Hoi, ik lees wel mee maar ik plaats niet zoveel :) Ik vroeg me af of hier mensen zijn die in een Whatsapp groep willen? Dat je ff met elkaar kunt praten als het even niet lukt met school, of als je even in een dipje zit door de coronatijd etc.. :) Voor wie wil PB maar een nummer!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:41

Hey, ik heb na mijn aanmelden geloof ik niks meer gezegd hier, maar wel behoefte aan af en toe even mijn verhaal kwijt te doen. Ik laat nog even weten of een whatsappgroep mij ook wat lijkt. Moet ik even over nadenken :)

@Eelmo succes met het aanpassen van de feedback. Ik krijg vanmiddag ook mijn feedback terug, lever het echter pas in Maart in hoor. Zit er ook altijd heel erg tegenop, hoort bij mij ook altijd een telefoongesprek bij. Ene kant is dat super fijn, andere kant krijg je dan even extra duidelijk te horen wat nog anders moet :')

@Mand, wat gaaf!! Even gemist maar wat voor opleiding doe je? en wat ga je dan in Afrika doen?

@xPabloBokt Mag ik vragen waarvoor je die olie neemt? of dat niet eens maar waarvoor men die olie in het algemeen gebruikt?
Ik heb laatste weken veel bij de huisarts gelopen ivm paniekaanvallen door stress van mijn afstuderen.
Ik zoek eigenlijk iets wat mij helpt bij het tot rust komen. Werkt CBD olie daarbij? En kun je dit gewoon halen? Ik wil niet zomaar vanalles nemen en moet eigenlijk de huisarts weer bellen, maar wellicht kan ik dit eerst proberen. Succes bij het gesprek voor de stage! Zal voor je duimen :D

@CalipsLover Wat kun jij mooi schrijven zeg en als het je dan ook nog helpt :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:07

Het helpt voor heel veel dingen, maar ik neem het voor beter slapen, uitgerust wakker worden, algehele rust/minder stress in mijn hoofd (en ook af en toe daarbij horende hyperventilatie aanvallen) en voor mijn concentratie.

Je kunt het gewoon krijgen bij de Holland & Barrett :) het heeft geen verslavend effect en maakt niet suf, je mag er ook gewoon mee autorijden en dergelijke.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:29

xPabloBokt schreef:
Het helpt voor heel veel dingen, maar ik neem het voor beter slapen, uitgerust wakker worden, algehele rust/minder stress in mijn hoofd (en ook af en toe daarbij horende hyperventilatie aanvallen) en voor mijn concentratie.

Je kunt het gewoon krijgen bij de Holland & Barrett :) het heeft geen verslavend effect en maakt niet suf, je mag er ook gewoon mee autorijden en dergelijke.

Mijn klachten komen aardig overeen, alleen heb ik paniekaanvallen zonder hyperventileren. Ga er even naar kijken. Dank je wel!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:24

Ik heb even geen tijd voor een bijleespost maar ik studeer Music Management op de HBA! Ga dan daar dus ook producties draaien voor festivals en concerten in hostels enz

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:33

Gisteren een baaldag gehad! Een dag vol met hoorcolleges en werkgroep opdrachten. Norton op mijn laptop was verlopen en daarom kapte halverwege de werkgroep het programma Bongo ermee. Mijn vriend (heeft ICT gestudeerd) mee laten kijken via teamviewer en heeft Norton verwijderd, waardoor ik weer kon inloggen op Bongo. Vervolgens zag mijn vriend een update staan en installeerde die... ik had 3 uur aan mijn opdrachten gewerkt, niets was opgeslagen. Ik was álles kwijt! Dus uiteindelijk nog om 21:00 die opdrachten opnieuw gemaakt, ik had ze bijna af... 8)7

Vandaag erachter gekomen dat dit de 'laatste lesdag' is, want na vandaag heb ik geen dagen meer met hoorcolleges of werkgroepopdrachten. Ik moet nog wel een projectje afmaken en mijn opdrachten nakijken. :#

Ook vandaag al flink veel verwarring gehad met herinschrijving voor volgende periodes. Ik had de mails niet ontvangen (ik stond bij de administratie in een verkeerde groep), dus ik dacht de deadline voor herinschrijving gemist te hebben. Ik rondgemaild, blijkt die pas 15 december open te gaan. _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:36

xCODA schreef:
Gisteren een baaldag gehad! Een dag vol met hoorcolleges en werkgroep opdrachten. Norton op mijn laptop was verlopen en daarom kapte halverwege de werkgroep het programma Bongo ermee. Mijn vriend (heeft ICT gestudeerd) mee laten kijken via teamviewer en heeft Norton verwijderd, waardoor ik weer kon inloggen op Bongo. Vervolgens zag mijn vriend een update staan en installeerde die... ik had 3 uur aan mijn opdrachten gewerkt, niets was opgeslagen. Ik was álles kwijt! Dus uiteindelijk nog om 21:00 die opdrachten opnieuw gemaakt, ik had ze bijna af... 8)7

Vandaag erachter gekomen dat dit de 'laatste lesdag' is, want na vandaag heb ik geen dagen meer met hoorcolleges of werkgroepopdrachten. Ik moet nog wel een projectje afmaken en mijn opdrachten nakijken. :#

Ook vandaag al flink veel verwarring gehad met herinschrijving voor volgende periodes. Ik had de mails niet ontvangen (ik stond bij de administratie in een verkeerde groep), dus ik dacht de deadline voor herinschrijving gemist te hebben. Ik rondgemaild, blijkt die pas 15 december open te gaan. _O-

Pffff hartverzakking na hartverzakking voor jou. Gelukkig nog op tijd voor de inschrijvingen

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:46

CalipsoLover schreef:
Welkom Iris! Wat lastig ook. Nu zeker als je niet echt de kans krijgt om vrienden te maken. :knuffel: Hopelijk kan je hier toch een beetje je ei kwijt als het even tegen zit.

Ik heb inderdaad niet opgenomen, zat nog midden in het gesprek. Had haar dan achteraf geappt dat ik dus bezig was. Ze zei "Ja ik weet het maar wou toch een keer proberen", dat kan er bij mij op zo'n moment gewoon niet in. Deze klasgenoot weet ook dat ik er even onderdoor zit en al zeker omdat ik had aangegeven deze middag druk te zijn en geen tijd had om te vergaderen... Lastig allemaal. Ik kan er nu ook gewoon niet goed tegen als mensen over mijn grenzen gaan.

Lief! Jongens ik loop alweer twee pagina's achter, ik ga proberen om jullie berichten beter bij te houden. Ik zag nog een oproep om samen te wandelen met paarden, super leuk initatief! Leuk dat jullie dit doen en elkaar er doorheen helpen.

Ja snap ik. Sommige mensen proberen het dan toch weer hé. 8)7 Goed dat je niet alles altijd pikt. Kan ik nog wat van leren. :')

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:50

Hallo allemaal,
Succes en sterkte de komende tijd!
Nu zit ik ook met het ding dat ik tijdens online lessen mij echt niet kan concentreren.
Nu zoek ik naar een bezigheid tijdens deze lessen waarbij ik nog steeds kan luisteren maar minder geneigd ben om te gaan scrollen ergens.

Heeft iemand tips?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:55

Sterkte iedereen!

daphne_xxx tekenen misschien, vormen trekken of iets dergelijks waarbij je niet hoeft na te denken. Of haken/breien?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:58

daphne_xxx schreef:
Hallo allemaal,
Nu zit ik ook met het ding dat ik tijdens online lessen mij echt niet kan concentreren.
Nu zoek ik naar een bezigheid tijdens deze lessen waarbij ik nog steeds kan luisteren maar minder geneigd ben om te gaan scrollen ergens.

Heeft iemand tips?

Misschien de docent wat feedback geven en de lessen interactief maken? Want ik merk het zelf ook, ik raak afgeleid als er niet soms namen worden genoemd en er op wordt doorgevraagd. Hier is het gewoon: ''Weet iemand dit?'' Reageert er niemand wordt een naam genoemd, maar als die zegt ''geen idee'' wordt er niet doorgevraagd, want tja, ik heb inderdaad geen idee als ik heb lopen bokken tijdens de les :o Maar het triggert me pas om actief mee te doen als ze gaan vragen hoe ik wel op het antwoord zou kunnen komen. :)

Ik leer overigens sws heel weinig heb ik het idee, maar goed, dat kan aan mij liggen. Ik loop al het hele blok achter de feiten aan, komt vooral omdat mijn docenten de vaardigheid interactief lesgeven niet hebben. Er zijn namelijk ook nog steeds docenten die denken dat we met 18 man compleet zijn (ik geloof dat er dan 4 mensen afwezig zijn :+ ). Diezelfde docent heeft het niet door als mensen tussentijds de meeting verlaten.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:10

Bij mij helpt het als ze de informatie beperkt op een sheet hebben gezet en er veel bij vertellen op hoog tempo. Dat je er echt bij moet blijven

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:18

Kairos schreef:
daphne_xxx schreef:
Hallo allemaal,

Heeft iemand tips?

Misschien de docent wat feedback geven en de lessen interactief maken? Want ik merk het zelf ook, ik raak afgeleid als er niet soms namen worden genoemd en er op wordt doorgevraagd. Hier is het gewoon: ''Weet iemand dit?'' Reageert er niemand wordt een naam genoemd, maar als die zegt ''geen idee'' wordt er niet doorgevraagd, want tja, ik heb inderdaad geen idee als ik heb lopen bokken tijdens de les :o Maar het triggert me pas om actief mee te doen als ze gaan vragen hoe ik wel op het antwoord zou kunnen komen. :)

Ik leer overigens sws heel weinig heb ik het idee, maar goed, dat kan aan mij liggen. Ik loop al het hele blok achter de feiten aan, komt vooral omdat mijn docenten de vaardigheid interactief lesgeven niet hebben. Er zijn namelijk ook nog steeds docenten die denken dat we met 18 man compleet zijn (ik geloof dat er dan 4 mensen afwezig zijn :+ ). Diezelfde docent heeft het niet door als mensen tussentijds de meeting verlaten.

Mijn docenten proberen heel goed hun best te doen maar ik word gewoon net te weinig geprikkeld om ook echt focus te houden.
Ik vind het op deze manier gewoon niet leuk. Stond ook op het punt begin dit schooljaar om de studie een jaar uit te stellen. Gewoon omdat online mij niet prikkelt en ik het sparren met klasgenoten gewoon nodig heb.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:23

@daphne_xxx: Ik snap je helemaal! Ik mis gewoon het clubje compleet gevoel, want ik merk dat klasgenoten het ook wel makkelijker vinden nu in bed te blijven liggen. In een klaslokaal valt het op als iemand mist

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:36

Dit wat er nu aangekondigd is in Nederland is precies waar ik bang voor was. Gelukkig moet ik nu 3 dagen eerder stoppen met stage ipv 5 weken eerder zoals bij de vorige lockdown on Nederland. Maar wel erg jammer. Ben vooral blij dat de lockdown nu pas komt en niet al een paar weken terug. Dan had ik echt een probleem gehad met een examen/proeve van bekwaamheid.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:43

daphne_xxx schreef:
Hallo allemaal,

Heeft iemand tips?

Ik ben gaan haken tijdens colleges := Werkt als een trein. Ik heb ook zo'n fidget cube, maar die houdt mijn hersenen niet genoeg bezig tijdens college. Tijdens tentamens wel heel fijn trouwens. Je kan ook proberen heel obsessief aantekeningen te maken natuurlijk, maar dat werkt voor mij juist averechts.

Mooi balen idd dat alle onderwijs weer ondersteboven ligt. Maar Rutte zei een uitzondering te maken voor examenjaar en praktijkonderwijs toch?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:20

Ik zit echt weer even in een put na gisteravond. Heb over 10 minuten een projectmeeting maar lig nog steeds in bed.. ik trek dit echt niet meer