Depressief zijn in een lockdown

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oona

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:18

Hey lieve vriendin, ik ben heel blij dat ik je mocht bezoeken en ik ga zeker nog langs komen. Ik vind je onwijs sterk en net als ik hier al paar keer gelezen heb : wij willen jou niet kwijt.
Je bent het waard om voor te vechten, vergeet dat niet! Ook al denk je daar momenteel anders over.
Heel moedig om je verhaal hier te delen.
Dikke knuffel ❤

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:20

Wat ben je stoer en dapper TS!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:31

Ook een stille meelezer hier, wat fijn en bemoedigend om te lezen dat je tijdens sport achter nieuwe inzichten gekomen bent! :)
Ook al posten mensen niet altijd reacties, weet dat er heel veel mensen hier voor je zijn en je steunen! :knuffel:

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:09

Lieve Kaat,

Heel heftig allemaal. Zo heftig dat ik niet goed weet wat te zeggen. Wat ik wel weet is dat wij jou niet kwijt willen! Ik hoop zo hard dat je je weg mag terugvinden! Je bent sterk Kaat, nu ik dit allemaal lees en hoe duidelijk je in je verhaal bent!
Je bent het absoluut waard er te zijn!

Dikke knuffel
Sara

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:02

Wat ben jij een topper Kaat <3

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:17

Een absolute vechter ben je! Ik zal ook wat vaker posten als dat je helpt om het van je af te blijven schrijven :j en ik ga op zoek naar een kaart voor je :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:09

Hier ook een stille meelezer vanaf het eerste uur. Ik heb grote bewondering voor je en vind je een mooi mens. Wat een ellende allemaal :knuffel:
Normaal heb ik wel praatjes en weet ook wat te zeggen. Alleen niet met dit verhaal daarvoor vind ik het te ingrijpend. Zet hem op meisje. :knuffel:

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:18

Hoi Kaat, WAT een inzichten opeens...!
"Een mens zou er duizelig van worden" - maar ook hoopvol!! **\O/** *\%/*

Ik vond het verdrietig om te lezen 'dat je je soms te midden van mensen zo wanhopig kon voelen'. Kennelijk heb je nu zicht op oud trauma :(:).
De optimist zegt: trauma kun je verwerken. (We leven al bijna in 2021, er kan heel veel en we hebben emdr.) (Mijn lief hield mij ooit op de been met de 'strijdkreet' we leven in 2002 en er kan heel veel' ;). Hij heeft groot gelijk!)

En inzichten rondom ASS kunnen ook veel goeds doen, juist in het contact met mensen.

Wat een perspectieven!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:20

Ik heb heel veel bewondering voor je openheid en voor je kracht. Ik wens je alle moed toe, je kunt het!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 00:52

pien_2010 schreef:
Hier ook een stille meelezer vanaf het eerste uur. Ik heb grote bewondering voor je en vind je een mooi mens. Wat een ellende allemaal :knuffel:
Normaal heb ik wel praatjes en weet ook wat te zeggen. Alleen niet met dit verhaal daarvoor vind ik het te ingrijpend. Zet hem op meisje. :knuffel:

Hier nog eentje. Je bent een keistoere meid en gun je een leven waarin je liefde en geluk vind, maar ook tegenslagen kunt verwerken, opstaan en met opgeheven hoofd weer verder. Hou vol! <3

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:46

Sorry kaat als ik niet altijd reageer.. maar heb een kleine meid van 3maand.. en durf soms ook wel in slaap vallen .. hb niet altijd de fut om te typen.. lezen doe ik wel altijd. En ben ik blij als ik nieuws lees dat het goed met je gaat.

Maar ik denk wel aan je!
En wat er hier boven word gezegt , daar ben ik mee eens. Ik wil niet nog een meid van bokt kwijt. Dus kom op kaat ! Yes we cann! Blijven Klimmen e **\O/** kweet zeker da je het kan! Prachtige foto mee u diertjes <3

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 08:29

Lieve, lieve Bokkers

IK heb gezien dat jullie weer veel tijd geïnvesteerd hebben om mooie berichtjes te schrijven. Die andere manieren om spanning los te laten staan nog volledig in zijn kinderschoenen. Maar ze zijn er nu wel, ze moeten gewoon nog opgestart worden. Ik geniet zelf ook meer van het boogschieten en merk dat ik aanzienlijk beter word. Dat is dus iets wat ik ga blijven oppikken hier en heel graag hierna ook zou beoefenen als sport naast het paardrijden (en evt. de combi horseback achery).

Ik ben heel benieuwd naar je kaartje Eekhoornerik. Mijn lieve vriendinnen Oona en OlympicOrry, ook aan jullie even bedankt om te reageren hier. Ik ga mijn best doen om terug op het goede pad terecht te komen zodat we later nog veel mooie ritten kunnen maken.

Maar dat ik een vechter, doorzetter en dapper ben.. Dat geloof ik zelf wel niet. Ik kan de drang niet weerhouden. Ik begin in mijn oud, destructief patroon van thuis te vallen. Ik ga even bespreken met de psychiater straks of het toch niet aan de Sipralexa zou liggen dat ik echt acuut suicidaal geworden ben, want is wel heel toevallig in die periode. De ernst van de wonden bij het automutileren wordt ook slechter. Ik WIL gewoon naar jullie transparant zijn. Ik stel mij heel kwetsbaar op, ja. Misschien té kwetsbaar. Maar dit is de realiteit en we zijn allemaal toch gewoon mensen.

Ik ben gisteren in de weer geweest met mondmaskertjes te versieren. Als de ene patiënt er dan ook nog eentje wilt.. euh.. ja, maar enkel diertjes! Dus 5-tal maskertjes verder.. := Ze zijn niet bedoeld om echt te dragen, gewoon voor de leuk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels zijn we terug maandag en dat is spannend; want dat betekend hopelijk meer antwoorden op mijn vragen en meer kansen om antwoorden daarop te krijgen. Vandaag staat sowieso een gesprek met de psychiater op de planning en ik zou in de namiddag boxen. Ik.. boxen.. :') Ik zie het echt niet voor me maar enfin, we gaan het zien. Vandaag wil ik ook contact opnemen met mijn psyschologe van het CGG van voor mijn opname. Die zal wel wat verschieten na haar 2 weken afwezigheid :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 08:54

Misschien is het ergens ook wel "goed" dat je in het destructieve patroon van thuis begint te vervallen.
Dan kunnen ze ook op de kliniek zien wat dat inhoud en voor jou betekent. Op die manier kunnen ze je gerichter helpen!
En wat een leuke maskertjes zeg!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:02

Die maskers heb je leuk versierd zeg! Heel gaaf :j

En je doet het top hoor... positief over jezelf denken is moeilijk, dat klopt. Maar wij blijven het gewoon zeggen! Goed dat je (weer verder) in gesprek gaat. En leuk dat je een nieuwe hobby gevonden hebt!

Succes en sterkte weer deze maandag!

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:41

Ohhh zou je niet kunnen kijken of je katoenen maskers met textielstiften van kerstdiertjes voorzien zodat ze wel echt gedragen kunnen worden (en gewassen)? Lijken me erg leuke kerstkadootjes voor de mensen die je wilt verwennen.

Jij vind jezelf niet dapper en stoer, ik vind dat wel. Door dit topic laat je mensen zien hoe het kan gaan en maakt daarmee de drempel voor anderen wellicht lager om hulp in te roepen. Daar mag je hoe dan ook trots op zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:25

Herkenbaar is om negatief te denken over jezelf. Dus als ik zo'n bui heb, en mezelf in de spiegel zie, dan tuit ik vaak mijn lippen en geef mezelf een kusje en dan zeg ik hardop: "Pien kappen, je bent een lief en leuk mens". }>
En ik vind je wel moedig zoals Bloemetje 75 al schrijft. Ook stoer en dapper en ik vind je heel erg creatief. Leuke maskertjes :j

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:55

Hoi TS, naar dat het nu weer zo slecht gaat. Maar wel goed dat je zo eerlijk blijft!

Bovendien gaat het nu al niet meer zo slecht als toen je werd opgenomen. Tenminste, dat denk ik op basis van wat je hier post. Je hebt suïcidale gedachten, maar je bent niet alleen maar destructief bezig. Tussen je zwakke momenten door ben je creatief en ondernemend bezig. Er zijn geen garanties voor de toekomst, maar er is wel veel meer hoop. Er is licht - niet zozeer aan het eind van de tunnel maar in de tunnel.

O ja, ik zou nog met muziektips komen. Wat ik wilde meegeven is alleen van mijn kant wel een heel verhaal, dus daar wacht ik nog even mee.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:55

Hoe is het nu met je?
Mijn kaartje is op de post gegaan hoor, geen idee wanneer die aankomt. Van nl naar be, en dat met corona en in December :Y)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 17:29

Het gaat vandaag eigenlijk echt niet goed. Slecht geslapen. Ze hebben mij mijn bed moeten uitsleuren, twee maaltijden geskipt. Ik was echt in een destructieve bui en voelde het zo al opborrelen in de ochtend. Ik wou heel, heel graag sporten maar door mijn wondzorg was ik laat voor de soep en daardoor dus te laat om aan te sluiten bij de sport. Je kan achteraf nog aan de begeleiding vragen om even mee te komen met je maar die hadden het net intens druk. Nog even gewacht.. En dan ontplofde de bom. Met dat opborrelend gevoel wandel ik dan de gang door, muziek luid met een zelfbeschadigend plan en doel in mijn hoofd. En dat heb ik gedaan. Gebeld met mijn dij vol bloed, geholpen door een boertige verpleger waarvan ik het zelf maar moest verzorgen. Gezellig. Dusja, eigenlijk is de hele dag al waardeloos geweest naast het redelijk reproductief gesprek met de psycholoog. Die zie ik dus morgen samen met mijn ouders.

En weer dat zinnetje 'Ik heb het zó gehad' dat keer op keer mijn hoofd weer doorspookt. En gewoon de zin om mij ergens, diep onder de aarde te begraven in een warm holletje en er nooit meer uit te komen.

Ik kreeg vandaag een brief maar helaas van de vrederechter (wel positief) dus ik kijk nog uit naar jullie mooie kaartjes.

Ohja, overigens zouden we het weekend voor Kerst en de Kerstdagen zelf naar huis mogen. Ik zal wellicht niet overnachten omdat ik mezelf nog onvoldoende vertrouw maar ga vooral heel blij zijn om alle dieren terug te zien en we hebben al leuke plannen voor met het gezin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:01

Aai over je bol :(:)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:09

Het is een soort kringetje he :(:)
Hoe vervelend ook, het is 'goed' dat het hier ook gebeurd. Hier kun je wellicht je triggers beter onderzoeken. En bekijken wat je nodig hebt. Wellicht een vast dag schema wat je kan helpen?
Elke dag zelfde tijd op staan, ontbijten etc etc. Kan een heleboel rust geven en vandaaruit verder bekijken. Dag bij dag, stapje voor stapje. Ik vind je dapper! :(:)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:11

:knuffel:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:41

:* knuffel voor je.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 22:56

Saskia9 schreef:
Het is een soort kringetje he :(:)
Hoe vervelend ook, het is 'goed' dat het hier ook gebeurd. Hier kun je wellicht je triggers beter onderzoeken. En bekijken wat je nodig hebt. Wellicht een vast dag schema wat je kan helpen?
Elke dag zelfde tijd op staan, ontbijten etc etc. Kan een heleboel rust geven en vandaaruit verder bekijken. Dag bij dag, stapje voor stapje. Ik vind je dapper! :(:)

Vaste dagschema's zijn er in principe al. Vast uur opstaan, ontbijten, activiteiten, pauze etc. Dus daaraan ligt het al niet. Heb nu wel enkele dingen die ik moet bijhouden om meer overzicht te krijgen van hoe of wat. Als het goed is nemen mijn ouders daar morgen een notitieboekje voor mee.

Momenteel ben ik de wanhoop nabij en dat heb ik ook duidelijk gemaakt aan de psycholoog vandaag. Ik hoop heel hard op goed nieuws donderdag ivm mijn transfer, dat dingen snel mogen gaan zodat ik vooruit loop. But we must wait and see..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:08

Misschien heb ik het gemist maar waarvoor is de transfer?
En waarom voel je wanhoop? Kan je psycholoog iets met je gevoel doen? :(:)