[pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat was de uitslag van jouw test?

Positief
100 (11%)
Negatief
754 (88%)

Totaal aantal stemmen: 854

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:56

Denise_Storm schreef:
mememe schreef:
Hier ook bekend inderdaad, ik ben gelukkig negatief getest, maar mijn vriend is wel positief. Dus voorlopig zitten we voor minstens 10 dagen binnen. GGD zal morgen wel bellen.

Weet je waar ik dan benieuwd naar ben... De klachten van jouw vriend waren er eerder toch en jullie zijn tegelijk getest toch? Als jij dan over 4 dagen test wat dan de uitslag is...

Ja geen idee wat het dan zou worden, hangt er vanaf of ik klachten blijf houden en of het erger wordt. In principe hoef ik voorlopig niet totdat klachten veranderen, zoiets stond er in de e-mail.
Waren ook al meer gevallen bekend dat de 1 wel besmet was en de ander niet.
Zelfde als die andere vriend, die zijn vriendin had het wel en hij niet. Terwijl ze ook tegelijkertijd getest hadden.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:04

mememe schreef:
Hier ook bekend inderdaad, ik ben gelukkig negatief getest, maar mijn vriend is wel positief. Dus voorlopig zitten we voor minstens 10 dagen binnen. GGD zal morgen wel bellen.

Misschien een rare vraag. Maar jullie zitten dan samen in quarantaine? Ben je niet bang dat hij je alsnog aansteekt? Of hoe gaat zoiets? Ik vraag me dat oprecht af... mijn vriend heeft namelijk astma en copd. Zijn moeder woont bij ons in en heeft ook een zeer slechte gezondheid. En ik heb me wel eens af gevraagd.... als ik het nu krijg. Of 1 van hun. En de rest test negatief. Wat dan? Want mijn schoonmoeder is invalide . Die kan niet zomaar ergens anders heen. En ik kan ook niet zomaar met ons jonge zoontje ergens anders gaan wonen.... dus ik vroeg me af hoe andere mensen dat aanpakken....

xChanelx

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:11

@mememe: begrijp ik het dan goed dat A en B samenleven, A positief en B negatief getest is en B bij jullie op bezoek is geweest? En dat je vriend nu positief is en jij negatief?

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:13

xChanelx schreef:
@mememe: begrijp ik het dan goed dat A en B samenleven, A positief en B negatief getest is en B bij jullie op bezoek is geweest? En dat je vriend nu positief is en jij negatief?

Mayasfrenk schreef:
Ja klopt helemaal, hoe het allemaal komt geen idee. Denk zelf dat we het zondagmiddag in de supermarkt hebben opgelopen en dat die vriendin het ergens anders heeft opgelopen.

mememe schreef:

Misschien een rare vraag. Maar jullie zitten dan samen in quarantaine? Ben je niet bang dat hij je alsnog aansteekt? Of hoe gaat zoiets? Ik vraag me dat oprecht af... mijn vriend heeft namelijk astma en copd. Zijn moeder woont bij ons in en heeft ook een zeer slechte gezondheid. En ik heb me wel eens af gevraagd.... als ik het nu krijg. Of 1 van hun. En de rest test negatief. Wat dan? Want mijn schoonmoeder is invalide . Die kan niet zomaar ergens anders heen. En ik kan ook niet zomaar met ons jonge zoontje ergens anders gaan wonen.... dus ik vroeg me af hoe andere mensen dat aanpakken....

Ja in principe zitten we nu minstens 10 dagen in quarantaine met mekaar. Volgens het ene pamflet mag ik wel boodschappen doen, maar volgens de e-mail van de GGD moet ik thuisblijven. Dus voorlopig blijf ik thuis, boodschappen kunnen vrienden en familie eventueel brengen, maar ik had gelukkig wat extra's al gehaald. :) . Dus sowieso 2 dagen redden we nog wel en het zijn in principe maar 10 dagen en dan mogen we weer buiten, mits klachtenvrij etc.
We houden onderling 1,5 meter afstand minstens, geen zoen, geen knuffel en apart slapen. Wij hebben gelukkig 2 wc's, dus de ene maakt gebruik van de wc boven en de ander van de wc beneden en dan zorgen dat het schoon blijft. Deurklinken schoonhouden en voor de rest kan je volgens mij niet zoveel, wij hebben geen kinderen en zijn gelukkig met zijn 2én. Dus ik denk dat we dit wel gaan redden :) . In de hoop dat het mij over gaat slaan en anders krijg ik het straks nog, daar doe je niks aan. Kan straks zo zijn dat ik het in december bijvoorbeeld in de winkel op loop.
We kunnen er met zijn allen verder niet zoveel aan doen, hopen dat iedereen gezond blijft en dat we straks gewoon kerst en oud en nieuw kunnen vieren.
De 2 andere vrienden die hier op visite waren zondag en zaterdag op dat feestje, hebben zich vandaag ook laten testen. Verder kunnen we niet zoveel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:31

Mememe die vrienden, hebben die ook klachten dat ze zich laten testen?

Mijn vader is positief test afgelopen vrijdag, heeft sinds donderdag op vrijdag nacht klachten en heeft gelijk een ander bed opgezocht en woont nu in de camper op de oprit. Mijn moeder valt namelijk zwaar in de risico groep. Heeft inmiddels milde klachten die bij haar ziekte kunnen passen of bij Corona en wordt daarom vandaag getest.

Huisvriendin van mij is gisteren in quarantaine gegaan. Is donderdag in contact geweest met een kindje (6 weken oud) die het weekend positief is getest. De GGD geeft aan dat ze niet zelf mag testen tot ze klachten heeft. Want zonder klachten kan je vals negatief testen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:33

MarliesV schreef:
Mememe die vrienden, hebben die ook klachten dat ze zich laten testen?

Mijn vader is positief test afgelopen vrijdag, heeft sinds donderdag op vrijdag nacht klachten en heeft gelijk een ander bed opgezocht en woont nu in de camper op de oprit. Mijn moeder valt namelijk zwaar in de risico groep. Heeft inmiddels milde klachten die bij haar ziekte kunnen passen of bij Corona en wordt daarom vandaag getest.

Huisvriendin van mij is gisteren in quarantaine gegaan. Is donderdag in contact geweest met een kindje (6 weken oud) die het weekend positief is getest. De GGD geeft aan dat ze niet zelf mag testen tot ze klachten heeft. Want zonder klachten kan je vals negatief testen.

Er zijn er toch genoeg die zonder klachten getest zijn en positief waren.
En een baby met Corona? Dat heb ik sowieso nog niet eerder gehoord.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:37

Nee dat was ook ff schrikken, ze werkt in een moeder-kind huis en werd door haar leidinggevende gebeld, arme kind is begin september geboren en ligt dus nu met moeders in het ziekenhuis. Zo zielig!

Maar dat is het lastige ook Suzanne, zij mag dus niet getest worden omdat ze geen klachten heeft geeft de GGD aan, dan is de kans groter op vals negatief. Betekend niet dat je niet positief kan testen zonder klachten want je bent volgens hen het meest besmettelijk in de twee dagen voordat je klachten krijgt.
Dat is toch krom?

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:39

Ik heb geen idee of die twee vrienden klachten hebben. Ze zullen vandaag wel de uitslag krijgen, maar het is niet te zeggen of wij daardoor nu met corona zitten. Mijn vriend doet aan contactsport en daar zijn naast hem, nog 2 besmet. Het gaat nu echt hard |( .
@MarliesV . Sterkte daar, jeetje dat lijkt mij ook niet makkelijk. En een baby met corona, oh dat arme kindje :( . Het komt steeds dichterbij voor iedereen.

Ja klopt je bent de eerste 2 dagen op je besmettelijke, nou ik hoop dat het hier dan van de week snel voorbij is. Heb er gewoon slecht van geslapen, lig ook op een ander bed nu. Gelukkig hadden we mijn oude bed hier nog, matras is wel wat harder dan het normale bed waar ik op sliep de laatste maanden :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:52

Mememe wat een nare situatie.

Ik ben maandag getest omdat ik verkouden werd. Gelukkig negatief. Had ik wel verwacht ook, ik was wat oververmoeid vorige week en dan word ik standaard verkouden in de herfst.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:16

Ik heb mij vanmorgen laten testen, zijn er mensen die dezelfde dag nog uitslag hebben gekregen?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:32

Zover ik weet krijg je de uitslag op zn vroegst de volgende dag.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:42

Ja tot nu toe krijgt iedereen de volgende dag de uitslag. Vaak ook nog wel flink na de 24 uur. Hier beide keren wel 28 uur moeten wachten denk ik :j
Hier al de hele week druk met schoonhouden en stofzuigen, hopelijk kunnen we van de week gewoon weer naar buiten. Dan komt er nog een enorme berg was, 2 bedden helemaal wassen en stofzuigen en dan hopen dat het schoon genoeg is. Vanochtend weer laten testen, wilde de GGD graag, van mij had het niet gehoeven. :')
Gelukkig had ik nu een ander en ging de test heel goed, dus hopen dat het weer negatief is. Dat zou dan in ieder geval betekenen dat ik gewoon verkouden ben geweest. Fingers crossed :o

@Rennie89, had je ook al klachten waardoor je moest testen? Viel de test je mee of tegen?
@SusanH, had ik inderdaad ook hoor, helemaal omdat ik die dag daarvoor nog7,5 km had hardgelopen. Hopelijk ben je snel weer beter :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:14

Ik kreeg gisteren avond te horen dat een collega waar ik 2 volle diensten mee heb gewerkt Corona positief was getest, gisteren kreeg ik in de loop van de dag steken hoofdpijn en een lichte verhoging en een brok in mijn keel gevoel door opgehoopt slijm. Heb nu geen verhoging maar wel die brok in mijn keel nog en zo nu en dan steken hoofdpijn. Afentoe hoesten. Loopneus heb ik maar heb ik al maanden dus zie dat niet als symptoom. De test viel mij mee in mijn neus maar keel is bij mij gevoelig, heb heftige gag-reflex :+ dus eff poedersuiker. Hoesten vol in het gezicht van degene die mij controleerde :+ kon snel terecht, vanmorgen gebeld voor afspraak meer in de buurt en 2,5 uur later werd ik getest.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:24

Rennie89 schreef:
Ik heb mij vanmorgen laten testen, zijn er mensen die dezelfde dag nog uitslag hebben gekregen?

Zusje van mijn vriend een tijdje terug. Sochtends om 8 uur laten testen en om 17.30 uitslag. Mijn moeder had de uitslag de ochtend daarop. Beide hadden ze geen voorrang. Maar ken ook mensen die er 3 dagen op gewacht hebben. Dus zou er echt vanuit gaan dat het lang kan duren.
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 21-10-20 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:24

Ik heb me gistermiddag om 14.08 laten testen en zit ook nog op uitslag te wachten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:45

Ik ben maandag getest rond half 3. En dinsdag avond heel laat de mail. Zag het pas vanmorgen want ik lag er vroeg in.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:37

Ik heb net de uitslag gekregen. Gelukkig negatief.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:38

Vealosz schreef:

Gelukkig! Heb/had je wel symptomen of een andere aanleiding voor testen?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:45

Rennie89 schreef:
Vealosz schreef:

Gelukkig! Heb/had je wel symptomen of een andere aanleiding voor testen?

Mijn vriend was in aanraking geweest mogelijk met iemand met corona. En gezien dat ik in de zorg werk, leek het me verstandig ook maar te testen ondanks dat ik geen symptomen heb.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:47

Deden ze niet moeilijk dan zonder klachten?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:50

Rennie89 schreef:
Deden ze niet moeilijk dan zonder klachten?

Nee, want ik moest wel. Ik werk in de zorg he. Ik durf niet te gaan werken als ik misschien wel door mijn vriend besmet ben. En ik kan niet thuiswerken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 17:31

Bij mij in het ziekenhuis alleen testen bij klachten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:35

Wij ook hoor. Arts van onze zorgorganisatie zegt ook dat testen zonder klachten geen zin heeft.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:58

Ik heb wel heel snel de uitslag binnen :Y) maar het is negatief, wel een lastige situatie omdat ik natuurlijk vrij recent met die besmette persoon in aanraking ben geweest en in principe is er een incubatie tijd van Max 10 dagen, De coronaire informatie lijn adviseerde dus ook om die 10 dagen te hanteren maar als ze dat echt verwachten zou dit betekenen dat een flink team niet zou mogen werken en komt het bedrijf heel erg in de problemen. En dit betreft een vitaal beroep, zonder ons gaan er geen vliegtuigen van de grond, vracht en passagiers. Dus morgen nog even met de ggd zelf bellen, kijken hoe en wat zij adviseren.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:05

Een klant van mij is ook getest zonder klachten omdat ze in de zorg werkt En een aantal collega’s positief waren en die was wel degelijk positief dus testen zonder klachten heeft wel zin blijkbaar... zijn nu juist meer mensen die zonder klachten positief zijn