Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Dimphyl schreef:Jammer dat er zoveel mensen niet in gaan op argumenten maar alleen gooien met 'gestoord', de toon is daarmee gezet en dat was niet de bedoeling van dit topic. Snap ook niet dat daar (nog) niet op gemodereerd wordt.
Bedankt voor de afgelopen paar posts die wel meer op de inhoud reageren. Hierbij alvast 1 link die een hoop behandelt. Let wel, dit is geschreven door een immunoloog die ook nog eens bij het rivm werkzaam was.
https://www.hpdetijd.nl/2020-07-27/strengere-maatregelen-voor-verplichte-mondkapjes-helpen-juist-niet-tegen-corona/
Dit is een mening waar normaal over te discussiëren valt .
V
Maar je openingspost dus niet, dat valt voor mij onder achterna lopen van onkundige opruiers uit de hoek van Alltright , Qanon en andere conspiracy groeperingen.
Wanneer iemand zegt , zoek zelf en dan zie je de dots? Follow the money , Bill Gates implanteert chips en de big farma wil 90 % van de wereldbevolking uitroeien, dan is het niet mogelijk om daar op te reageren met bewijs dat het grote kolder is. Want dan ben je een schaap, ik heb de afgelopen maanden diverse complotdenkers op social media vragen gesteld, zaken ontkracht en hun standaard antwoord bij niet te beantwoorden vragen is dat je een schaap bent.
Heb inmiddels een gigantische kudde schapen in de tuin en sta er verbaasd over hoe juist deze mensen als hersenloze schapen vluchten in conspiracy wanen , waarschijnlijk tijd te veel en gefrustreerd dat ze niet kunnen wat ze willen. En iedereen mag geloven in wat hij of zij wil , geen probleem mee, echter wanneer de volksgezondheid door hun gedrag in het geding komt moeten ze hun mond houden .
Thioro schreef:Guinevere schreef:Ik werk in de VS als verpleegkundige en bij mij in de buurt begint nu de tweede golf, omdat veel mensen hier de regels niet volg(d)en en/of geloven dat het een hoax is. Ik ben nu net thuis uit mijn werk en al mijn patienten gisteren hadden Covid, waarvan 1 kantjeboord, en 1 palliatief/terminaal. Ik heb 3 huilende familie leden aan de telefoon gehad. Nog even paniek aan het eind van mijn dienst omdat iemand per direct geintubeerd moest worden (niet een van mijn patienten, maar ook Covid). Dat is eigenlijk een doodsvonnis; er zijn sinds het begin van de pandemie in mijn ziekenhuis pas 4 patienten met succes van de beademing afgekomen -- de rest is allemaal overleden.
Deze pik ik er even uit.
Is er een reden dat in de VS intuberen bijna gelijk staat aan een doodsvonnis? Andere behandelstrategie? Redenen om pas als laatste redmiddel te beademen?
Oprechte vraag.
'Hier' hoor je toch succesverhalen, in die zin dat ze levend van de beademing komen. Keerzijde is dat ze er vaak lang aan gelegen hebben en het een fikse aanslag is op hun lichaam.
Heb wel gehoord dat ze nu hier minder vlug intuberen dan in het begin van de pandemie omdat het dus zo'n aanslag is op het lichaam en de behandelstrategie tegen covid constant bijgeschroefd wordt.
Mensen in de zorg zitten idd op hun tandvlees en mensen buiten de zorg lijken dat helaas amper te bevatten.
Guinevere schreef:Ik werk in de VS als verpleegkundige en bij mij in de buurt begint nu de tweede golf, omdat veel mensen hier de regels niet volg(d)en en/of geloven dat het een hoax is. Ik ben nu net thuis uit mijn werk en al mijn patienten gisteren hadden Covid, waarvan 1 kantjeboord, en 1 palliatief/terminaal. Ik heb 3 huilende familie leden aan de telefoon gehad. Nog even paniek aan het eind van mijn dienst omdat iemand per direct geintubeerd moest worden (niet een van mijn patienten, maar ook Covid). Dat is eigenlijk een doodsvonnis; er zijn sinds het begin van de pandemie in mijn ziekenhuis pas 4 patienten met succes van de beademing afgekomen -- de rest is allemaal overleden.
Janinevv schreef:Irrypoppy helemaal mee eens.
En ze testen in Afrika nu voor geld omdat daar armen wel ja zeggen omdat ze geen keuze hebben.
Geen één vaccin is ooit bewezen en dan nog, terug naar normaal ? Wanneer en een vaccin is wat eventueel super slecht kan zijn? Nee Dankje
Dimphyl schreef:hey!
Er zijn vast meer bokkers die, zoals ik, hun vraagtekens zetten bij de huidige (regionale en nationale) corona-regels. Ik kon hier over niet zo snel iets vinden in één van de andere corona topics, dus dan maar zelf één aanmaken.
Ik volg zelf oa robert jensen, sven hulleman, viruswaanzin, (tisjeboy)Jay, en een aantal anderen, en mijn mening begint zich steeds meer naar hun info te vormen, vooral omdat ik geen bewijzen zie dat deze kant geen gelijk heeft.
We zijn inmiddels een maand verder na de grote demonstraties op het malieveld en BLM-demonstratie, en de corona cijfers blijven dalen, 99% heeft een 'gewone griep' na besmetting, er zijn minder mensen overleden aan corona dan gemiddeld aan de gewone griep, onze economie én geestelijke gezondheid gaat er aan..
Waarom zitten we nog steeds in een zgn 'pandemie' en 'lockdown' als er eigenlijk niks aan de hand is?
Mijn burgerlijke ongehoorzaamheid wordt iniedergeval flink getriggerd, vooral aangezien er hier dagelijks regels veranderen bij bijv. Supermarkten. -waarom moest ik gister geen karretje, en vandaag wel?
Ik ben vooral benieuwd naar links naar onderzoeken, statistieken etc die gewoon helder aantonen wat er niet klopt. -of die juist aan tonen dat het wél klopt, dat mag uiteraard ook, maar die ben ik ook nog niet tegen gekomen hier op bokt.
Dimphyl schreef:Jammer dat er zoveel mensen niet in gaan op argumenten maar alleen gooien met 'gestoord', de toon is daarmee gezet en dat was niet de bedoeling van dit topic. Snap ook niet dat daar (nog) niet op gemodereerd wordt.
Bedankt voor de afgelopen paar posts die wel meer op de inhoud reageren. Hierbij alvast 1 link die een hoop behandelt. Let wel, dit is geschreven door een immunoloog die ook nog eens bij het rivm werkzaam was.
https://www.hpdetijd.nl/2020-07-27/strengere-maatregelen-voor-verplichte-mondkapjes-helpen-juist-niet-tegen-corona/
Dimphyl schreef:maar de maatregelen nog nauwelijks versoepeld of veranderd zijn én er zelfs nog gesproken wordt over nieuwe/extra maatregelen.
Dimphyl schreef:Rien10 (en anderen die dit zeggen)
Er wordt zeker inhoudelijk gediscussieerd, ik heb nergens gevraagd om een ja en amen, ik benoem alleen dat er veel reacties zijn gekomen die ik ronduit kwetsend vind.
En ook nogmaals,
Beide. Ik vind (met de info die ik heb) de maatregelen absurd, nutteloos en vooral niet gehandhaafd. Ik ontken het virus niet- het is alleen op dit moment niet meer aan de orde om het een pandemie te noemen.
De nuance die vele niet doorhebben (of ik niet duidelijk genoeg heb benoemd) is dat ik de maatregelen in het begin, (maart/april) met het onbekende én angst, kon begrijpen, wat ik niet begrijp is dat we nu al 2 maanden nauwelijks nieuwe zieken (dus geen besmettingen maar ZIEKEN) hebben, (ook niet na Pasen of de grote demonstraties, wat allemaal wel geroepen werd) mensen zich steeds minder aan maatregelen houden, maar de maatregelen nog nauwelijks versoepeld of veranderd zijn én er zelfs nog gesproken wordt over nieuwe/extra maatregelen. Waarom, voor iets dat klaarblijkelijk al 2 maanden op zijn retour is, en daarvoor ook niet tot die uitbarsting is gekomen die voorspeld werd? (door maatregelen ja of nee is een andere discussie)
Het mondkapje verder doorvoeren is gelukkig niet gebeurd, maar dat neemt niet weg dat er nog altijd gesproken wordt over een 'nieuw normaal' voor iets dat al 2 maanden niet tot een extra sterfte of ziekte cijfer lijdt.
Dimphyl schreef:En ook nogmaals,
Beide. Ik vind (met de info die ik heb) de maatregelen absurd, nutteloos en vooral niet gehandhaafd. Ik ontken het virus niet- het is alleen op dit moment niet meer aan de orde om het een pandemie te noemen.
Kinke schreef:geen idee Kuggur, dat vraag ik aan de TS, volgens de TS is het geen pandemie meer
Dimphyl schreef:Beide. Ik vind (met de info die ik heb) de maatregelen absurd, nutteloos en vooral niet gehandhaafd. Ik ontken het virus niet- het is alleen op dit moment niet meer aan de orde om het een pandemie te noemen.
Citaat:De nuance die vele niet doorhebben (of ik niet duidelijk genoeg heb benoemd) is dat ik de maatregelen in het begin, (maart/april) met het onbekende én angst, kon begrijpen, wat ik niet begrijp is dat we nu al 2 maanden nauwelijks nieuwe zieken (dus geen besmettingen maar ZIEKEN) hebben, (ook niet na Pasen of de grote demonstraties, wat allemaal wel geroepen werd) mensen zich steeds minder aan maatregelen houden, maar de maatregelen nog nauwelijks versoepeld of veranderd zijn én er zelfs nog gesproken wordt over nieuwe/extra maatregelen.
Dimphyl schreef:Rien10 (en anderen die dit zeggen)
Er wordt zeker inhoudelijk gediscussieerd, ik heb nergens gevraagd om een ja en amen, ik benoem alleen dat er veel reacties zijn gekomen die ik ronduit kwetsend vind.
En ook nogmaals,
De nuance die vele niet doorhebben (of ik niet duidelijk genoeg heb benoemd) is dat ik de maatregelen in het begin, (maart/april) met het onbekende én angst, kon begrijpen, wat ik niet begrijp is dat we nu al 2 maanden nauwelijks nieuwe zieken (dus geen besmettingen maar ZIEKEN) hebben, (ook niet na Pasen of de grote demonstraties, wat allemaal wel geroepen werd) mensen zich steeds minder aan maatregelen houden, maar de maatregelen nog nauwelijks versoepeld of veranderd zijn én er zelfs nog gesproken wordt over nieuwe/extra maatregelen. Waarom, voor iets dat klaarblijkelijk al 2 maanden op zijn retour is, en daarvoor ook niet tot die uitbarsting is gekomen die voorspeld werd? (door maatregelen ja of nee is een andere discussie)
Het mondkapje verder doorvoeren is gelukkig niet gebeurd, maar dat neemt niet weg dat er nog altijd gesproken wordt over een 'nieuw normaal' voor iets dat al 2 maanden niet tot een extra sterfte of ziekte cijfer lijdt.
Dimphyl schreef:Het mondkapje verder doorvoeren is gelukkig niet gebeurd, maar dat neemt niet weg dat er nog altijd gesproken wordt over een 'nieuw normaal' voor iets dat al 2 maanden niet tot een extra sterfte of ziekte cijfer lijdt.