Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:55

Volgens mij (gehoord dus weet het niet zeker) werden in Italie en ook in de Us iedereen aan de beademing gegooid. In ons land werd er overlegd met de zieke voor zover mogelijk. Daar is passieve euthanasie bijna niet bespreekbaar.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:00

bigone schreef:
Dimphyl schreef:
Jammer dat er zoveel mensen niet in gaan op argumenten maar alleen gooien met 'gestoord', de toon is daarmee gezet en dat was niet de bedoeling van dit topic. Snap ook niet dat daar (nog) niet op gemodereerd wordt.

Bedankt voor de afgelopen paar posts die wel meer op de inhoud reageren. Hierbij alvast 1 link die een hoop behandelt. Let wel, dit is geschreven door een immunoloog die ook nog eens bij het rivm werkzaam was.

https://www.hpdetijd.nl/2020-07-27/strengere-maatregelen-voor-verplichte-mondkapjes-helpen-juist-niet-tegen-corona/

Dit is een mening waar normaal over te discussiëren valt .
V
Maar je openingspost dus niet, dat valt voor mij onder achterna lopen van onkundige opruiers uit de hoek van Alltright , Qanon en andere conspiracy groeperingen.
Wanneer iemand zegt , zoek zelf en dan zie je de dots? Follow the money , Bill Gates implanteert chips en de big farma wil 90 % van de wereldbevolking uitroeien, dan is het niet mogelijk om daar op te reageren met bewijs dat het grote kolder is. Want dan ben je een schaap, ik heb de afgelopen maanden diverse complotdenkers op social media vragen gesteld, zaken ontkracht en hun standaard antwoord bij niet te beantwoorden vragen is dat je een schaap bent.
Heb inmiddels een gigantische kudde schapen in de tuin en sta er verbaasd over hoe juist deze mensen als hersenloze schapen vluchten in conspiracy wanen , waarschijnlijk tijd te veel en gefrustreerd dat ze niet kunnen wat ze willen. En iedereen mag geloven in wat hij of zij wil , geen probleem mee, echter wanneer de volksgezondheid door hun gedrag in het geding komt moeten ze hun mond houden .

Zet die schapen dan maar hier neer, kunnen er best een paar bij :Y)

Met ongeloof sommige posts zitten lezen. Het coronavirus is op zichzelf niet nieuw en komt al heel lang bij dieren voor. Het probleem zit hem nu in een nieuwe streng genaamd Covid19 die ineens op mensen over kan gaan waar dit bij de andere strengen geen probleem was. ‘HET coronavirus’ is op zich dus al een niet kloppende term ookal word deze in de volksmond wel ze gebruikt.
Verder hebben de mensen in Nederland echt niets te klagen volgens mij. Na een volledige lockdown hier en de versoepelingen die daarop volgden komen nu de eerste nieuwe maatregelen alweer. Tijdens de eerste hoogtepunten zijn er treinen en vliegtuigen met spoed omgebouwd om patiënten over te kunnen plaatsen uit de gebieden waar zelfs de veldhospitalen vol lagen naar gebieden waar nog wel plek was. Dat zullen ze vast niet gedaan hebben zodat die mensen een leuk ritje of vluchtje hadden.
En of je nu wel of niet in Covid19 gelooft moet je helemaal zelf weten maar het zou wel fijn zijn als je dan als mens voldoende respect kan opbrengen voor je medemens door je aan de gestelde richtlijnen en regels te houden. Ik word in ieder geval liever niet ziek en voorkom ook graag dat mensen om mij heen dat wel worden mocht ik ongemerkt toch het virus bij me dragen. Zoveel word er nu ook weer niet van je gevraagd toch.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:01

Passieve euthanasie bestaat niet. Euthanasie is een actieve beëindiging van het leven. De term wordt vaak verward met palliatieve sedatie maar is niet te vergelijken.

Wat nederland zo anders maakt dan andere landen (en mede daardoor hebben we ook relatief lage Ic capaciteit) is dat je veel meer focussen op comfort dan op behandelen. Als we van tevoren dus al weten dat iemand weinig kans maakt de beademing menswaardig te overleven, of als de overlevingskansen klein zijn kiezen we voor een symptomatisch beleid (we behandelen de symptomen, niet meer de ziekte).
De 80-jarige met weinig kans op herstel na een IC opname wordt bij ons dus vrijwel altijd al niet opgenomen maar met bijvoorbeeld morfine comfortabel gehouden.

Edit: als reactie op bigone.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:10

Thioro schreef:
Guinevere schreef:
Ik werk in de VS als verpleegkundige en bij mij in de buurt begint nu de tweede golf, omdat veel mensen hier de regels niet volg(d)en en/of geloven dat het een hoax is. Ik ben nu net thuis uit mijn werk en al mijn patienten gisteren hadden Covid, waarvan 1 kantjeboord, en 1 palliatief/terminaal. Ik heb 3 huilende familie leden aan de telefoon gehad. Nog even paniek aan het eind van mijn dienst omdat iemand per direct geintubeerd moest worden (niet een van mijn patienten, maar ook Covid). Dat is eigenlijk een doodsvonnis; er zijn sinds het begin van de pandemie in mijn ziekenhuis pas 4 patienten met succes van de beademing afgekomen -- de rest is allemaal overleden.

-O-

Deze pik ik er even uit.
Is er een reden dat in de VS intuberen bijna gelijk staat aan een doodsvonnis? Andere behandelstrategie? Redenen om pas als laatste redmiddel te beademen?
Oprechte vraag.
'Hier' hoor je toch succesverhalen, in die zin dat ze levend van de beademing komen. Keerzijde is dat ze er vaak lang aan gelegen hebben en het een fikse aanslag is op hun lichaam.

Heb wel gehoord dat ze nu hier minder vlug intuberen dan in het begin van de pandemie omdat het dus zo'n aanslag is op het lichaam en de behandelstrategie tegen covid constant bijgeschroefd wordt.

Mensen in de zorg zitten idd op hun tandvlees en mensen buiten de zorg lijken dat helaas amper te bevatten.

Ik denk niet dat dat specifiek in de VS alleen zo is. Intuberen is erg ingrijpend. Ik heb gewerkt met jonge kinderen die veel lagere saturaties hadden in gewone omstandigheden, palliatief waren voordat ze 5 waren,... bij een groot deel van hen zou al niet meer geïntubeerd worden omdat de kans quasi 0 was dat ze van de beademing zouden afkomen en hun levenskwaliteit door beademing hoe dan ook achteruit zou gaan. Dat was dan nog in ‘gewone’ omstandigheden als ze bv een verkoudheid zouden oplopen....

Iemand schreef ook iets over luider praten met mondmasker: normaal zal dat niet nodig zijn, maar in communicatie met mensen met een gehoorprobleem levert een mondmasker wel degelijk moeilijkheden op. Mensen met een gehoorprobleem die anderen doorgaans wel kunnen verstaan door bv gebruik te maken van een hoorapparaat, kunnen dat nu niet altijd. Enerzijds omdat het mondbeeld en de mimiek wegvallen en men daar minder gebruik van kan maken, maar anderzijds ook omdat het geluid toch ook wat vervormd wordt. Luider praten zal niet noodzakelijk helpen, maar duidelijk articuleren, niet te snel spreken en in de richting van iemand met een gehoor probleem spreken kunnen wel degelijk helpen.

TS: ik denk dat hier wel inhoudelijk gereageerd is. Een heel aantal mensen zijn het daarentegen niet met je eens. Ieder mag zijn eigen mening hebben lijkt mij. Ik kan ergens begrijpen dat mensen tegen de regels zijn; ik ben het ook niet overal mee eens. Wat ik wel moeilijk vind, is dat er behoorlijk wat mensen zijn die zich niet aan de regels houden bv omdat ze er niet achter staan en ze op die manier anderen die zich wel aan de regels willen houden of risicopatient zijn of... in gevaar brengen of tot op zekere hoogte ‘dwingen’ om dan ook tijdelijk de regels niet te (kunnen) volgen (denk aan mensen die je bv omver lopen, in je persoonlijke ruimte komen).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:11

Onder de indruk van hoe goed sommigen hier zaken kunnen verwoorden en vooral blij om te zien dat er veel weldenkende mensen zijn die wel vertrouwen in de overheid en de experts.

@Guinevere: wat een ellende maken jullie daar mee! Sterkte!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:36

Op Amazone prime staat de serie Lennox Hil. Hierin worden een aantal artsen gevolgd in een New Yorks ziekenhuis. Op het laatst breekt daar Covid 19 uit en hebben ze daarover nog en laatste aflevering gemaakt. Wel een aanrader om nog even te kijken.

Maand abbo op amazone kost 3 euro

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:50

Guinevere schreef:
Ik werk in de VS als verpleegkundige en bij mij in de buurt begint nu de tweede golf, omdat veel mensen hier de regels niet volg(d)en en/of geloven dat het een hoax is. Ik ben nu net thuis uit mijn werk en al mijn patienten gisteren hadden Covid, waarvan 1 kantjeboord, en 1 palliatief/terminaal. Ik heb 3 huilende familie leden aan de telefoon gehad. Nog even paniek aan het eind van mijn dienst omdat iemand per direct geintubeerd moest worden (niet een van mijn patienten, maar ook Covid). Dat is eigenlijk een doodsvonnis; er zijn sinds het begin van de pandemie in mijn ziekenhuis pas 4 patienten met succes van de beademing afgekomen -- de rest is allemaal overleden.

-O-

Heftige baan, zeker in de VS, denk ik. Sterkte !!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:25

Janinevv schreef:
Irrypoppy helemaal mee eens.
En ze testen in Afrika nu voor geld omdat daar armen wel ja zeggen omdat ze geen keuze hebben.

Geen één vaccin is ooit bewezen en dan nog, terug naar normaal ? Wanneer en een vaccin is wat eventueel super slecht kan zijn? Nee Dankje

Een vaccin is eigenlijk helemaal niks engs aan. Het ergste wat op de lange termijn kan gebeuren is dat jouw immuunsysteem het vergeet en je niet meer immuun bent.

Bijvoorbeeld bij mazelen zit er wat dood/verzwakt virus in met een hulpstofje die extra jouw immuuncellen aantrekt. Jouw immuuncellen denken dit moet ik onthouden en zodoende krijg je immuniteit en word je dus niet ziek als je de ‘echte’ mazelen tegenkomt. Andere vaccins werken precies hetzelfde. Bij hpv is het niet het hele virus maar enkel een herkenningsvlaggetje van het virus waaraan je immuunsysteem genoeg info heeft om het te onthouden.

In het geval van een corona vaccin zal dit hetzelfde zijn (waarschijnlijk met enkel een herkenningsvlaggetje). Het hulpstofje zal hetzelfde zijn als al bij alle vaccins wordt gebruikt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:35

Dimphyl schreef:
hey!

Er zijn vast meer bokkers die, zoals ik, hun vraagtekens zetten bij de huidige (regionale en nationale) corona-regels. Ik kon hier over niet zo snel iets vinden in één van de andere corona topics, dus dan maar zelf één aanmaken.

Ik volg zelf oa robert jensen, sven hulleman, viruswaanzin, (tisjeboy)Jay, en een aantal anderen, en mijn mening begint zich steeds meer naar hun info te vormen, vooral omdat ik geen bewijzen zie dat deze kant geen gelijk heeft.

We zijn inmiddels een maand verder na de grote demonstraties op het malieveld en BLM-demonstratie, en de corona cijfers blijven dalen, 99% heeft een 'gewone griep' na besmetting, er zijn minder mensen overleden aan corona dan gemiddeld aan de gewone griep, onze economie én geestelijke gezondheid gaat er aan..
Waarom zitten we nog steeds in een zgn 'pandemie' en 'lockdown' als er eigenlijk niks aan de hand is?

Mijn burgerlijke ongehoorzaamheid wordt iniedergeval flink getriggerd, vooral aangezien er hier dagelijks regels veranderen bij bijv. Supermarkten. -waarom moest ik gister geen karretje, en vandaag wel?

Ik ben vooral benieuwd naar links naar onderzoeken, statistieken etc die gewoon helder aantonen wat er niet klopt. -of die juist aan tonen dat het wél klopt, dat mag uiteraard ook, maar die ben ik ook nog niet tegen gekomen hier op bokt.

Het is hier al eerder gezegd: Bedoel je dat je de maatregelen onzinnig vind, waardeloos vind. Of denk je dat het virus maar een griepje is?

Dimphyl schreef:
Jammer dat er zoveel mensen niet in gaan op argumenten maar alleen gooien met 'gestoord', de toon is daarmee gezet en dat was niet de bedoeling van dit topic. Snap ook niet dat daar (nog) niet op gemodereerd wordt.

Bedankt voor de afgelopen paar posts die wel meer op de inhoud reageren. Hierbij alvast 1 link die een hoop behandelt. Let wel, dit is geschreven door een immunoloog die ook nog eens bij het rivm werkzaam was.

https://www.hpdetijd.nl/2020-07-27/strengere-maatregelen-voor-verplichte-mondkapjes-helpen-juist-niet-tegen-corona/

Ja hoor, er wordt inhoudelijk gediscussieerd. Alleen zegt niet iedereen ja en amen op hetgeen jij benoemt.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 21:22

Rien10 (en anderen die dit zeggen)
Er wordt zeker inhoudelijk gediscussieerd, ik heb nergens gevraagd om een ja en amen, ik benoem alleen dat er veel reacties zijn gekomen die ik ronduit kwetsend vind.

En ook nogmaals,
Beide. Ik vind (met de info die ik heb) de maatregelen absurd, nutteloos en vooral niet gehandhaafd. Ik ontken het virus niet- het is alleen op dit moment niet meer aan de orde om het een pandemie te noemen.

De nuance die vele niet doorhebben (of ik niet duidelijk genoeg heb benoemd) is dat ik de maatregelen in het begin, (maart/april) met het onbekende én angst, kon begrijpen, wat ik niet begrijp is dat we nu al 2 maanden nauwelijks nieuwe zieken (dus geen besmettingen maar ZIEKEN) hebben, (ook niet na Pasen of de grote demonstraties, wat allemaal wel geroepen werd) mensen zich steeds minder aan maatregelen houden, maar de maatregelen nog nauwelijks versoepeld of veranderd zijn én er zelfs nog gesproken wordt over nieuwe/extra maatregelen. Waarom, voor iets dat klaarblijkelijk al 2 maanden op zijn retour is, en daarvoor ook niet tot die uitbarsting is gekomen die voorspeld werd? (door maatregelen ja of nee is een andere discussie)

Het mondkapje verder doorvoeren is gelukkig niet gebeurd, maar dat neemt niet weg dat er nog altijd gesproken wordt over een 'nieuw normaal' voor iets dat al 2 maanden niet tot een extra sterfte of ziekte cijfer lijdt.
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 29-07-20 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:25

Dat is omdat als we nu alles los gaan gooien we in het najaar een groot probleem krijgen. Zulke respiratoire virussen staan erom bekend in het najaar voornamelijk op te vlammen, dus voor het najaar alles weer los zou wel stom zijn.
Dat ze er nu over spreken is alleen maar slim, beter op voorhand voorbereid zijn dan straks midden in de ellende halsoverkop weer een beleid moeten maken.

En de maatregelen zijn toch enorm versoepeld sinds maart/april :?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:29

Dimphyl schreef:
maar de maatregelen nog nauwelijks versoepeld of veranderd zijn én er zelfs nog gesproken wordt over nieuwe/extra maatregelen.

De maatregelen zijn enorm versoepeld! Bijna alles mag weer open, de enige echte regel die nog overblijft is anderhalve meter.

Maar het aantal infecties klimt nu ook weer. (Wereldwijd, dus wat je er precies niet pandemie aan vindt weet ik niet.)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:29

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:31

Ik snap deze beredenering wel, wel nieuwe besmettingen en maar weinig ziekenhuisopnames . Maar het kan zo zijn dat door het huidige veelvuldige testen veel gevallen worden onderschept die normaal bij pa en ma en opa en oma op visite waren gegaan. De grootste groep positieven op dit moment zijn 20 tot 40 jarige mensen . Studenten en werkenden dus vaak met oudere familieleden. Haal je die er niet uit krijg je toestanden zoals in maart .
En wat de huidige besmetting aan extra ziekenhuisopnames gaat geven is pas over een week of nog iets later bekend. Want je hebt met incubatietijd te maken. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen maar dat is eigenlijk voor iedereen koffiedik kijken , zoals Rutte in het begin zei, 100 %beslissingen met 50 % kennis. Misschien zijn de huidige en toekomstige maatregelen too much maar weet je, wanneer echt iedereen zich aan de eersten had gehouden waren de daarop volgenden niet nodig geweest . En dat is het tegenstrijdige van groepen als viruswaanzin , ze hebben dus niet door dat door hun gedrag de maatregelen nog langer duren.

rien10

Dimphyl schreef:
Er wordt zeker inhoudelijk gediscussieerd, ik heb nergens gevraagd om een ja en amen, ik benoem alleen dat er veel reacties zijn gekomen die ik ronduit kwetsend vind.

En ook nogmaals,
Beide. Ik vind (met de info die ik heb) de maatregelen absurd, nutteloos en vooral niet gehandhaafd. Ik ontken het virus niet- het is alleen op dit moment niet meer aan de orde om het een pandemie te noemen.

De nuance die vele niet doorhebben (of ik niet duidelijk genoeg heb benoemd) is dat ik de maatregelen in het begin, (maart/april) met het onbekende én angst, kon begrijpen, wat ik niet begrijp is dat we nu al 2 maanden nauwelijks nieuwe zieken (dus geen besmettingen maar ZIEKEN) hebben, (ook niet na Pasen of de grote demonstraties, wat allemaal wel geroepen werd) mensen zich steeds minder aan maatregelen houden, maar de maatregelen nog nauwelijks versoepeld of veranderd zijn én er zelfs nog gesproken wordt over nieuwe/extra maatregelen. Waarom, voor iets dat klaarblijkelijk al 2 maanden op zijn retour is, en daarvoor ook niet tot die uitbarsting is gekomen die voorspeld werd? (door maatregelen ja of nee is een andere discussie)

Het mondkapje verder doorvoeren is gelukkig niet gebeurd, maar dat neemt niet weg dat er nog altijd gesproken wordt over een 'nieuw normaal' voor iets dat al 2 maanden niet tot een extra sterfte of ziekte cijfer lijdt.

Dat ontkennen Door jou van de ernst van de situatie en jouw laatste zin vind ik kwetsend. Zo zie je maar. Alles kan kwetsend zijn. Jij vind het een. Ik het ander.

Kuggur

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:32

geen idee Kuggur, dat vraag ik aan de TS, volgens de TS is het geen pandemie meer

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:35

Dimphyl schreef:
En ook nogmaals,

Je hebt dus duidelijk niet genoeg info :)

En er gebeurt achter de schermen nog veel om mogelijk besmette mensen van de straat te houden. Zo mag ik twee weken m’n huis niet uit omdat ik contact heb gehad met iemand die twee dagen na ons contact positief getest is.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:36

Kinke schreef:
geen idee Kuggur, dat vraag ik aan de TS, volgens de TS is het geen pandemie meer

Ah, ik begrijp het, vond het al wat vreemd gezien de grafiek in de link geen indicatie gaf dat de pandemie voorbij is.
(Waarom vraag je het de ts, denk je dat je een antwoord krijgt dat minder surrealistisch is dan haar bijdragen tot nu toe.... :D )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:36

Dimphyl schreef:

Afdeling informeer jezelf: de who heeft op gegeven moment (relatief vroeg) gesteld dat covid-19 een pandemie is.
Het belang van zo'n uitspraak zijn bepaalde dingen makkelijker te regelen.

En zeker internationaal gezien is er nul reden om die uitspraak in te trekken.
Citaat:
De nuance die vele niet doorhebben (of ik niet duidelijk genoeg heb benoemd) is dat ik de maatregelen in het begin, (maart/april) met het onbekende én angst, kon begrijpen, wat ik niet begrijp is dat we nu al 2 maanden nauwelijks nieuwe zieken (dus geen besmettingen maar ZIEKEN) hebben, (ook niet na Pasen of de grote demonstraties, wat allemaal wel geroepen werd) mensen zich steeds minder aan maatregelen houden, maar de maatregelen nog nauwelijks versoepeld of veranderd zijn én er zelfs nog gesproken wordt over nieuwe/extra maatregelen.

Ik houd wel van nuance, maar dit volg ik niet.

Zo is er de nuance dat covid-19 geen gewone griep is, maar daar wel op lijkt.
Dus tja, de R is uit de maand 'logisch dat het virus op zijn retour is'.
Zo voel ik het zelf ook, maar ik weet dat mijn gevoel per definitie niet betrouwbaar is.

De mensen die nu besmet raken hebben doorgaans de leeftijd dat ze het virus goed verdragen (= milde of geen symptomen, geen ziekenhuis nodig) - maar ze hebben wel ouders en/ of grootouders - en die kunnen besmet raken. En hebben wel dat ziekenhuis nodig.

Ik vind het dus niet genuanceerd, maar EGOÏSTISCH.
(Mondkapjes dragen om mijn oma te beschermen, dat is belachelijk.)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:37

Dimphyl schreef:

En ook nogmaals,

Waarom is het precies geen pandemie dan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:41

Omdat je iets niet in je nabije omgeving ziet betekend niet dat het er niet is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:47

Dimphyl schreef:

Dat komt met name doordat Nederland bezig is geweest met 'flatten the curve'. Ondertussen begint het weer toe te nemen (of heb je de dagelijkse berichten gemist waarin de stijging aantoonbaar is), landen om ons heen scherpen de regels weer aan (en niet zonder reden) en in de US is het gewoon echt vreselijk wat daar momenteel gebeurt om maar wat te noemen. Ik hoop dat dat een ver van mijn bed show blijft, al is het hier ook ontzettend verdrietig als je kijkt naar de aantal overleden mensen (ben zelf ook iemand eraan verloren in de familie, dus ik kan er sowieso maar moeilijk bij dat mensen viruswaanzin in de mond durven nemen en doen alsof dat 'echt' is. Zouden meer mensen het maar meer serieus nemen...

Eens kijken als een naaste of goede bekende overlijdt, of mensen dan nog zo erover praten. Jammer dat velen pas inzien hoe ernstig het is als ze het van kortbij meemaken. Maar we kunnen er echt niet onderuit dat dit een wereldwijde pandemie is waaraan vre-se-lijk veel mensen overlijden, en waar we geowon met z'n allen samen wat moeten doen om het te 'bestrijden'.

Ik zeg overigens niet dat ik het 100% eens ben met hoe alles gebeurd is en nog gebeurd, maar ik vind het echt intens verdrietig dat mensen er zo makkelijk over denken en daar vaak ook naar handelen; zoals je wel ziet als je naar de supermarkt gaat om maar wat te noemen... Het is echt een dikke middelvinger opsteken naar de mensen in de zorg die zo kei en keihard werken, mensen die overleden zijn en familie leden die mensen verloren zijn en ga zo maar door. Ik kan daar echt verdrietig om worden. Maar goed, iedereen z'n eigen mening natuurlijk ;)

Daarbij vind ik dat mensen ook verder mogen kijken dan alleen Nederland. Het is toch hartverscheurend wat in vele andere landen nu gaande is, en dat kan hier net zo goed (WEER) realiteit worden. De stijgende lijn liegt er gewoon echt niet om, die aangeeft dat het hier ook weer snel oploopt momenteel. Dat mag gewoon echt heel serieus genomen worden vind ik.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-07-20 21:52, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:51

Ts, gisteren zijn er in Europa 15.000 gevallen geregistreerd , vandaag 17.000 dus het loopt op n snel ook, daarnaast liggen er nog steeds mensen in ziekenhuizen in kritische toestand en elke dag gaan er mensen aan dood . Ik heb Europa als voorbeeld genomen , wanneer ik de hele wereld neem sla je stijl achterover.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:53

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt