Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:53

SophieO schreef:
Had voor vandaag 21,6 gram kh. incl de foute cracker ;p Eet nu gewoon niet zoveel kh, dus dan kan die cracker toch wel :D


Dan is het toch geen foute cracker? ;)

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:00

Afbeelding

Mijn broodje hamburger

- Het eerder genoemde en gelinkte broodje, maar dan met maanzaad <3
- Veldsla
- Plakje rookvlees
- Kipburger au naturel
- Plakje cheddar
- Plakjes komkommer
- Stukjes augurk

Augurken in zoetzuur zijn meestal niet KHA... MAARRRR die van Kesbeke zijn dat wel... Ik kan ze alleen nog maar bij de AH vinden. Alle zoetzuur wordt gemaakt met suiker en Kesbeke gebruikt zoetstof. En ze smaken totaal niet anders... :D
Dus bij deze de tip van flip, ik hou echt van augurken :+

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:05

Janine1990 schreef:
SophieO schreef:
Had voor vandaag 21,6 gram kh. incl de foute cracker ;p Eet nu gewoon niet zoveel kh, dus dan kan die cracker toch wel :D


Dan is het toch geen foute cracker? ;)

Jawel, want er zitten teveel kh in per 100 gram. Maar goed, aangezien ik blijkbaar niet zoveel kh eet, kan ik de cracker wel eten.
Maar volgende keer even zien of ik wel de juiste crackers kan vinden. :D

Dyphusion
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:44

SophieO schreef:
Jawel, want er zitten teveel kh in per 100 gram. Maar goed, aangezien ik blijkbaar niet zoveel kh eet, kan ik de cracker wel eten.
Maar volgende keer even zien of ik wel de juiste crackers kan vinden. :D


Sorry ik kom even binnen vallen
Maar het ligt niet alleen aan de KH, ook aan de ingrediënten. Er is een bepaald merk waarvan je de crackers kunt eten op basis van de ingrediënten, maar die ook niet aan de <5 regel voldoen.
Ik ga weer in de meeleesstand

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:49

@Janine: ik lees er vast ergens overheen, maar wil je het recept voor die broodjes nog eens plaatsen? Ik kan hem écht niet terugvinden :+ Ze zien er lekker uit!

Ik liep vanmiddag echt zwaar chagrijnig door de supermarkt. Geen inspiratie. En dan ook nog eens weekend... en het weekend daar hoor gewoon lekker eten bij, patatdag, wat lekkers tussendoor enzo. Wat ook niet hielp was dat mijn vriend al 1,5 kilo kwijt is en ik... halve kilo erbij. En ik heb écht zo goed opgelet deze week. Van 2/3 glazen cola per dag naar alleen water met heel klein beetje siroop of thee. Salades, groenten, kip... maar goed, vanavond even naar het strand geweest en uitgewaaid. Daarna afgesloten met 1 wijntje als troost.

Morgenavond gaan we high winen/beeren met vrienden! Past totaal niet in het dieet, maar genieten moet ook kunnen *\o/* En de rest van de dag goed rekening meehouden.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:59

Denise_Storm schreef:
@Janine: ik lees er vast ergens overheen, maar wil je het recept voor die broodjes nog eens plaatsen? Ik kan hem écht niet terugvinden :+ Ze zien er lekker uit!

Ik liep vanmiddag echt zwaar chagrijnig door de supermarkt. Geen inspiratie. En dan ook nog eens weekend... en het weekend daar hoor gewoon lekker eten bij, patatdag, wat lekkers tussendoor enzo. Wat ook niet hielp was dat mijn vriend al 1,5 kilo kwijt is en ik... halve kilo erbij. En ik heb écht zo goed opgelet deze week. Van 2/3 glazen cola per dag naar alleen water met heel klein beetje siroop of thee. Salades, groenten, kip... maar goed, vanavond even naar het strand geweest en uitgewaaid. Daarna afgesloten met 1 wijntje als troost.

Morgenavond gaan we high winen/beeren met vrienden! Past totaal niet in het dieet, maar genieten moet ook kunnen *\o/* En de rest van de dag goed rekening meehouden.


https://www.koolhydraatarmrecept.nl/lek ... arm-brood/

Jammer dat je dat wijntje als troost hebt gezien. Dat was bij mij altijd mijn valkuil. Ik werk nu met andere doelen, uiteraard gewicht maar aan diverse gewichten hang ik een beloning. Dat maakt de behoefte aan troost vele malen kleiner en houdt het proces positief :)

Ik heb zeker geen bezwaar tegen een wijntje, maar er moet geen emotionele waarde aan het afvalproces vast hangen. Ik heb nog een glas liggen in de koelkast. En die wilde ik als ik onder de 100 was. Dat ben ik, en ik heb vakantie, maar nog niet gehad. Ik wil een moment van optimaal genieten.


Dyphusion schreef:
SophieO schreef:
Jawel, want er zitten teveel kh in per 100 gram. Maar goed, aangezien ik blijkbaar niet zoveel kh eet, kan ik de cracker wel eten.
Maar volgende keer even zien of ik wel de juiste crackers kan vinden. :D


Sorry ik kom even binnen vallen
Maar het ligt niet alleen aan de KH, ook aan de ingrediënten. Er is een bepaald merk waarvan je de crackers kunt eten op basis van de ingrediënten, maar die ook niet aan de <5 regel voldoen.
Ik ga weer in de meeleesstand


Hooooo wacht ff, kan je dat eens uitleggen? Hoe maakt het lichaam onderscheid tussen de ingrediënten?

Sirius_

Berichten: 10958
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 06:42

Je hebt clean keto en lazy keto.
Bij clean let je op de ingrediënten, geen slechte e-nummers, geen aspartaam etc.

Ik doe lazy (dirty noemen ze het ook wel) keto, dwz ik let alleen op de koolhydraten. Overigens hou ik mij niet altijd aan <5 per 100 gram. Groentes tel ik niet, en bij overige dingen zorg ik dat het in mijn dagtotaal past. Ik vaak met lazy keto dusdanig goed af dat ik de behoefte niet voel om clean te gaan eten.

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 07:54

@sirius_, wat bedoel je met groente tel ik niet? Tel je dan niet bv je komkommer, tomaat, broccoli?

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 09:20

Ik heb daar ook last van . Ben super blij dat vriendje lief mee doet maar hij zegt continue “ ik weeg nu 92 en een paar dagen terug 94” . En ik zit nu op twee kilo eraf in twee weken .
Ik gun het hem , maar ik word er ook chagrijnig van ofz :')

Aan de andere kant , voorheen supporte hij totaal niet . Wanneer ik zei dat ik wat gewicht wilde verliezen ging hij in de avond nog even naar de supermarkt “voor zichzelf” en kwam terug met een bak Ben & Jerry’s. Ja die kan dat weerstaan ? :(:)

Dus, doorgaan, volhouden, en jezelf belonen op momenten dat het kan.

vanavond ga ik naar T zusje. Altijd zo lekker . Denk dat ik bij de gerechtjes best wat op de kh kan letten , maar die desserts.... <3 _/-\o_

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:26

Sirius_ schreef:
Je hebt clean keto en lazy keto.
Bij clean let je op de ingrediënten, geen slechte e-nummers, geen aspartaam etc.

Ik doe lazy (dirty noemen ze het ook wel) keto, dwz ik let alleen op de koolhydraten. Overigens hou ik mij niet altijd aan <5 per 100 gram. Groentes tel ik niet, en bij overige dingen zorg ik dat het in mijn dagtotaal past. Ik vaak met lazy keto dusdanig goed af dat ik de behoefte niet voel om clean te gaan eten.



Aaah thanks! Ik dacht dat lazy/dirty niet letten op de macro's was.

Dan doe ik dus ook lazy/dirty

Piepiekuiken
Berichten: 240
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:46

Ik volg vanaf het begin al mee, doe dit eigenlijk al een jaar of twee af en aan haha. En niet altijd even serieus maar ik voel me er veel beter bij.

Nu heb ik vanaf het begin crackers en brood ed gewoon geskipt. Maar nu kwam ik deze crackers tegen...
https://www.jumbo.com/sigdal-bakeri-zee ... 238009STK/

Koolhydraten: 37,1 g
Waarvan suikers: 1,7

Met als ingrediënten:
Ingrediënten
Zonnebloempitten
sesamzaadjes
volkoren roggebloem
haverzemelen
havervlokken
lijnzaad
speltzemelen
tarwezemelen
water
zeezout 1%
zout
kruidenmengeling 0,1%


Wat vinden jullie?

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:55

Ik ben een beginner, maar ik eet ze niet... Zonde van de rest van m'n dag... 1 zo'n cracker is toch bijna 10 gram kh...

Ik tel de niet-suikers ook mee, of is dat fout?


Ik probeer vandaag niet te ontbijten, ik neem straks alleen middageten. In het kader van vanavond bbq... :+

Piepiekuiken
Berichten: 240
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:06

Janine1990 schreef:
Ik ben een beginner, maar ik eet ze niet... Zonde van de rest van m'n dag... 1 zo'n cracker is toch bijna 10 gram kh...

Ik tel de niet-suikers ook mee, of is dat fout?


Ik probeer vandaag niet te ontbijten, ik neem straks alleen middageten. In het kader van vanavond bbq... :+



Dat vraag ik mij dus af.. Er zitten in ieder geval geen toegevoegde suikers in, alleen maar die al in de ingrediënten zitten.. zoals bijv die havervlokken. De een zegt je mag absoluut geen havermout bij een vetodieet, de ander zegt dat dat af en toe wel mag omdat het langzame koolhydraten zouden zijn.
En bij andere producten is het soms toch zo dat het koolhydraatgehalte vrij hoog is maar je dat meer kunt zien als vezels bijv?

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:14

Piepiekuiken schreef:
Janine1990 schreef:
Ik ben een beginner, maar ik eet ze niet... Zonde van de rest van m'n dag... 1 zo'n cracker is toch bijna 10 gram kh...

Ik tel de niet-suikers ook mee, of is dat fout?


Ik probeer vandaag niet te ontbijten, ik neem straks alleen middageten. In het kader van vanavond bbq... :+



Dat vraag ik mij dus af.. Er zitten in ieder geval geen toegevoegde suikers in, alleen maar die al in de ingrediënten zitten.. zoals bijv die havervlokken. De een zegt je mag absoluut geen havermout bij een vetodieet, de ander zegt dat dat af en toe wel mag omdat het langzame koolhydraten zouden zijn.
En bij andere producten is het soms toch zo dat het koolhydraatgehalte vrij hoog is maar je dat meer kunt zien als vezels bijv?


Ik denk sowieso dat je deze manier van eten (ik vind het niet echt een dieet, en eigenlijk niets dat bedoeld is om af te vallen is een dieet, het is het aanleren van andere/gezondere eetgewoontes) gewoon moet inpassen op wat jou het beste past.

Ik at een paar jaar geleden elke dag havermout, heerlijk, kan je inderdaad heel lang op volhouden. Maar als je zelf crackers kan maken, waarom zou je dan dit gaan kopen? Ik mag graag in de keuken staan dus misschien scheelt dat wel. Maar zelf crackers maken betekent dat er meer vet en eiwit in komt en minder koolhydraten. Dus veel gunstiger. En zoveel tijd kost het niet.

Vezels zijn inderdaad belangrijk, onder meer voor de stoelgang. Maar is het niet zo dat bij keto/lowcarb dit voornamelijk uit groenten gehaald dient te worden?

Piepiekuiken
Berichten: 240
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:28

Ik denk sowieso dat je deze manier van eten (ik vind het niet echt een dieet, en eigenlijk niets dat bedoeld is om af te vallen is een dieet, het is het aanleren van andere/gezondere eetgewoontes) gewoon moet inpassen op wat jou het beste past.

Ik at een paar jaar geleden elke dag havermout, heerlijk, kan je inderdaad heel lang op volhouden. Maar als je zelf crackers kan maken, waarom zou je dan dit gaan kopen? Ik mag graag in de keuken staan dus misschien scheelt dat wel. Maar zelf crackers maken betekent dat er meer vet en eiwit in komt en minder koolhydraten. Dus veel gunstiger. En zoveel tijd kost het niet.

Vezels zijn inderdaad belangrijk, onder meer voor de stoelgang. Maar is het niet zo dat bij keto/lowcarb dit voornamelijk uit groenten gehaald dient te worden?[/quote]

Ja dat is ook zo. En zelf maken is ook veel leuker :P Alleen voordat je dan weer de nodige ingrediënten in huis hebt.. Daarvoor doe ik het dan toch te weinig denk ik. Maar zeker wel een optie om het een keer te proberen!

En idd, het is de bedoeling dat je die inderdaad zoveel mogelijk uit groenten haalt. Maar ik weet dat ik me soms een tijd lang helemaal groen en geel eet aan groenten, maar van die stoelgang blijft gewoon weinig over. (Zal ook wel met de hoeveelheid vet te maken hebben, maar ben gewoon zoekende naar een tussenoplossing haha)
Misschien dan toch maar aan supplementen oid gaan denken, maar als deze crackers wel effect zouden hebben lijkt mij dat beter toch?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:35

Het gevaar van dingen eten met veel kh/100gr tijdens keto is dat het te veel invloed heeft op je suikerspiegel

Dus de discussie wel/niet slecht is niet helemaal de goede
Past het in een keto dieet volgens de richtlijnen? Nee...

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:41

Sunrise19 schreef:
Ik heb eventueel voor de liefhebbers een boek die ik via email kan sturen. Koolhydraatarm 30 dagen menu. Leuk om mee te beginnen. Is niet keto. Maar mooie richtlijn om mee te beginnen.

Ik zou graag ook willen. Moet toch zeker 10kg af.

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:46

Piepiekuiken schreef:
Ik volg vanaf het begin al mee, doe dit eigenlijk al een jaar of twee af en aan haha. En niet altijd even serieus maar ik voel me er veel beter bij.

Nu heb ik vanaf het begin crackers en brood ed gewoon geskipt. Maar nu kwam ik deze crackers tegen...
https://www.jumbo.com/sigdal-bakeri-zee ... 238009STK/

Koolhydraten: 37,1 g
Waarvan suikers: 1,7

Met als ingrediënten:
Ingrediënten
Zonnebloempitten
sesamzaadjes
volkoren roggebloem
haverzemelen
havervlokken
lijnzaad
speltzemelen
tarwezemelen
water
zeezout 1%
zout
kruidenmengeling 0,1%


Wat vinden jullie?


Mijn cracker is per stuk 3,7 gram kh.. Per 100 gram was het eigenlijk teveel, maar per stuk valt het wel mee. Ik had de tasty basics crackers meerzaden van de AH.

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:49

Denise_Storm schreef:
Daarna afgesloten met 1 wijntje als troost.

Morgenavond gaan we high winen/beeren met vrienden! Past totaal niet in het dieet, maar genieten moet ook kunnen *\o/* En de rest van de dag goed rekening meehouden.

Maar als je altijd zo denkt, ga je toch steeds uit de ketose?

Boras
Berichten: 9986
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:09


Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:11

Die zijn lekker ja! Ik heb er laatst kaneel slagroom bij gedaan :~

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:13

Ik ga die pannekoeken ook een keer proberen! Lijkt heel goed met die ingrediënten. Zat altijd met amandelmeel, slagroom en ei, dat was lekker maar het is het net niet.

Boras
Berichten: 9986
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:45

Joanne1987 schreef:
Die zijn lekker ja! Ik heb er laatst kaneel slagroom bij gedaan :~


Ok, dit klinkt als een domme vraag :D Maak je kaneel slagroom door zoetstof en kaneel bij de slagroom te doen?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:53

Zoetstof gebruik ik eigenlijk niet, had alleen kaneel gedaan maar zoetstof kan natuurlijk wel!

Boras
Berichten: 9986
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:08

Joanne1987 schreef:
Zoetstof gebruik ik eigenlijk niet, had alleen kaneel gedaan maar zoetstof kan natuurlijk wel!


Met kaneel is zuurstof misschien helemaal niet nodig :)
Hoeveel kaneel zou je ongeveer doen bij zeg 100 ml slagroom?