Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danjel

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:55

Respect Emma! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:09

Suzanne F. schreef:
Emma_V schreef:
Minder eten dan wat je verbruikt :) het aantal kcal wat je verbruikt kun je op internet makkelijk berekenen. Ik ben daar dagelijks 500-800 kcal onder gaan zitten wat neerkwam op ongeveer 1500 kcal per dag. Met uiteraard af en toe ruimte voor wat lekkers.

Maar dan moet je bijna wel flink sporten want anders mag je wel heel weinig eten. ik zit de hele dag op kantoor en verbruik volgens mij echt weinig calorieën. Als ik daar 500 in de min op moet dan kan ik niks eten denk ik, een wortel.

Dat ligt aan je lengte en gewicht.. Mij wordt altijd nog 1500 kcal aangeraden om af te vallen, dat lukt prima met voeding, hoef ik niet perse bij te sporten.. Maar als je maar klein bent is dat natuurlijk anders.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 06:46

Mijn man en ik gaan volgende week naar de diëtiste. Voor ons is het ook echt tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 06:51

Ik ben even aan het kijken naar WW en twijfel welk plan ik moet nemen. Wat hadden jullie? :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:06

Goedemorgen ik meld mij ook :wave: ,

TS ik kan mij helemaal vinden in jou! Ook hier vandaag 12 weken geleden bevallen van een dochter. Mijn motivatie momenteel is dat ik echt een gezonde en fitte mama wil zijn voor haar :j

Ik ben 3 weken geleden bij een gewichtsconsulent gestart, na het eerste weeg moment was ik 1,2 kilo kwijt *\o/* . Ik wil / moet er overigens ook nog een kilo of 30 af. Maar ik wil wel in kleine stapjes te werk gaan. Mijn eerste doel nu is -7,5

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:10

DeMolenhoek schreef:
Ik ben even aan het kijken naar WW en twijfel welk plan ik moet nemen. Wat hadden jullie? :)

Ik doe de digitale versie, heb een jaar lidmaatschap.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:24

Relaxed schreef:
Dat ligt aan je lengte en gewicht.. Mij wordt altijd nog 1500 kcal aangeraden om af te vallen, dat lukt prima met voeding, hoef ik niet perse bij te sporten.. Maar als je maar klein bent is dat natuurlijk anders.

Als ik 1500 calorieën eet dan kom ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:29

Danjel schreef:
DeMolenhoek schreef:

Klopt, ik doe het ook digitaal :j Maar ondertussen heeft het systeem mij al plan groen gegeven :) Misschien weet jij antwoord op mijn vraag: Bij de zero punten staat aardbei. Maar daarbij staat 1 stuk. Wil dit zeggen dat maar 1 aardbei zero points is en ik de rest wel moet tellen?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:41

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:

Als ik 1500 calorieën eet dan kom ik aan.

Hoe ben je daar zo zeker van?

@DeMolenhoek ik ben zelf erg te spreken over WW, of in ieder geval over het concept! Ik ben er destijds wel weer mee gestopt omdat ik het best wat geld vind, en je moet je maaltijden echt goed vooruit plannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:46

Ik vind het ook vrij veel geld inderdaad. Maar hoop dat het mij wat rust geeft ivm alles wegen en cal tellen. Dat is altijd een flink stress moment, zeker met kind en vriend die ondertussen van alles willen. Hoop dat het wat rust brengt dat een heel aantal voedingsmiddelen niet gewogen moeten worden.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:46

DeMolenhoek schreef:
DeMolenhoek schreef:

Klopt, ik doe het ook digitaal :j Maar ondertussen heeft het systeem mij al plan groen gegeven :) Misschien weet jij antwoord op mijn vraag: Bij de zero punten staat aardbei. Maar daarbij staat 1 stuk. Wil dit zeggen dat maar 1 aardbei zero points is en ik de rest wel moet tellen?[/quote]

Ik doe ook de ww. Heb het blauw programma geadviseerd gekregen.

Je kan het aanpassen als je het toevoegt naar 5 stukje bjv en dan past ie automatisch je punten aan. Maar zero points telt ie niet ook niet als je er meer van neemt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:56

DeMolenhoek schreef:
Ik vind het ook vrij veel geld inderdaad. Maar hoop dat het mij wat rust geeft ivm alles wegen en cal tellen. Dat is altijd een flink stress moment, zeker met kind en vriend die ondertussen van alles willen. Hoop dat het wat rust brengt dat een heel aantal voedingsmiddelen niet gewogen moeten worden.

Kan ik mij helemaal voorstellen! Ach en als je eruit haalt wat je zoekt, is het het geld helemaal waard. Wat ook scheelt; op ten duur kan je het zelf. Je hebt de app/het programma op ten duur eigenlijk niet echt meer nodig en dan kun je gewoon gratis zelf verder zeg maar haha. Het is vooral een manier van eten wat je jezelf aanleert, veel fruit, groentes, kip, magere producten etc. Veel succes!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:02

__Sannne schreef:

@DeMolenhoek ik ben zelf erg te spreken over WW, of in ieder geval over het concept! Ik ben er destijds wel weer mee gestopt omdat ik het best wat geld vind, en je moet je maaltijden echt goed vooruit plannen.

Omdat ik nu al lang niet kom aan 1500 en ik geen gram afval. Vroeger sportte ik en was er geen probleem. Nu niet meer en dat maakt best een verschil. Ik eet niet veel maar afvallen doe ik niet. Maar ik eet verkeerd, dat weet ik zelf ook. Ik vind brood zo lekker en dingen met suiker.
Dat zal ik eerst moeten veranderen.
Ik zeg wel altijd: als je mij op een onbewoond eiland neerzet ben ik degene die het langste overblijft zonder eten. :+ Mijn lichaam heeft maar heel weinig calorieën nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:05

Heeft er ook iemand ervaring in ww samen met intermittent fasting? Als ik het zo zie moet dit prima kunnen, je eet je punten dan binnen de 8 uur toch?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:15

Suzanne F. schreef:
__Sannne schreef:

Omdat ik nu al lang niet kom aan 1500 en ik geen gram afval. Vroeger sportte ik en was er geen probleem. Nu niet meer en dat maakt best een verschil. Ik eet niet veel maar afvallen doe ik niet. Maar ik eet verkeerd, dat weet ik zelf ook. Ik vind brood zo lekker en dingen met suiker.
Dat zal ik eerst moeten veranderen.
Ik zeg wel altijd: als je mij op een onbewoond eiland neerzet ben ik degene die het langste overblijft zonder eten. :+ Mijn lichaam heeft maar heel weinig calorieën nodig.

Hou je echt alles bij wat je eet dan? Dus ook de olie waar je in bakt, de boter die je op brood smeert afwegen etc.? Vaak onderschatten mensen de hoeveelheid kcal die ze naar binnen werken gigantisch.

@Relaxed, jaa imo is WW prima te combineren met IF. :)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:21

DeMolenhoek schreef:

Ik doe ook groen. Bij blauw en paars zijn er meer nul punten opties en ik kan 'm we zelf heel goed saboteren door dan heel veel nul punten te eten.....

Bij groen is alleen groente en fruit gratis ( behalve avocado en peulvruchten zijn geen groente of fruit en dus ook punten).

Meerdere aardbeien mag gewoon.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:24

Ja kijk, er komt wel een beetje logisch nadenken kijken bij WW. Toen ik het deed was het programma nog een beetje anders volgens mij, en waren eieren bijvoorbeeld 0 punten, maar iedere snuggere Henkie snapt wel dat het dan niet de bedoeling is om 10 eieren op een dag te gaan eten. Het was juist de bedoeling om die 0 punten producten als basis te gebruiken voor je maaltijd, en daar omheen te bouwen.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:30

Ww klinkt op zich wel goed. Ik doe dit zelf gewoon door in een app alles bij te houden. Ik kijk goed wat mijn dietiste me net na mijn maagverkleining heeft aangeraden qua calorieën, vetten en eiwitten en stel dat dus voor mezelf in.
Dan probeer ik in e ochtend mijn eten te plannen in de app en binnen die waardes te blijven. Dat werkt op zich wel goed.

Ik merk nu alleen dat ik nu bijna een week actief aan t sporten ben en mijn calorie inname en koolhydraat inname flink verminderd heb. Mijn eiwitten opname verhoogd. Dus echt weer richting begin van mijn echte afvalperiode en ik kom juist aan.
Zou dat kunnen liggen aan een te lage calorie inname? Of heeft iemand andere ideeën?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:52

Wow Emma, wat knap. Heel inspirerend ook.

Brood is bij mij ook wel een valkuil, daar eet ik snel veel te veel van. Beter dus om daar een alternatief voor te verzinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:02

Ik ben ook op dieet, ik volg wel kda. Ik ben al eerder 15kg afgevallen heel wat jaar terug maar was voor de corona crisis geblesseerd waardoor het sporten eruit ging, nu met de crisis al helemaal en ik alleen nog paard rijd 1 x per dag. Ik hoop dat ik +-10 kg kan afvallen :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:32

Ik lees hier goede ervaringen met WW, weet iemand of dit werkt bij een glutenvrij dieet?
Calorieën en producten zijn natuurlijk anders dan bij glutenvolle..

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:36

Relaxed schreef:
Heeft er ook iemand ervaring in ww samen met intermittent fasting? Als ik het zo zie moet dit prima kunnen, je eet je punten dan binnen de 8 uur toch?

Ik denk inderdaad niet dat het uitmaakt.
Zolang je je gewoon aan het aantal punten houdt.

Wel interessant :)

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:23

DeMolenhoek schreef:
Klopt, ik doe het ook digitaal :j Maar ondertussen heeft het systeem mij al plan groen gegeven :) Misschien weet jij antwoord op mijn vraag: Bij de zero punten staat aardbei. Maar daarbij staat 1 stuk. Wil dit zeggen dat maar 1 aardbei zero points is en ik de rest wel moet tellen?

Ik volg ook groen, gezonde gewoontes + afvallen.
Aardbeien kun je gerust 100 tot 200 gram van eten hoor, soms klopt het aangegeven aantal/porties in de Zero's lijst niet. Advies van voedingscentrum is 250 gram fruit per dag.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:45

Emma_V schreef:
Minder eten dan wat je verbruikt :) het aantal kcal wat je verbruikt kun je op internet makkelijk berekenen. Ik ben daar dagelijks 500-800 kcal onder gaan zitten wat neerkwam op ongeveer 1500 kcal per dag. Met uiteraard af en toe ruimte voor wat lekkers.

Super knap!

Ik ben wel.heel benieuwd... hoe lang heb je er over gedaan en heb je nu van die losse vellen?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:01