Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:32

Citaat:
Ik schaam me diep dat een collega vpk zo laks met de privacy van haar cliënten omgaat. Cliënten zijn in dit soort situaties op hun kwetsbaarst en jij stapt daar zonder pardon overheen, zelfs als je erop gewezen wordt door meerdere mensen dat dit alle grenzen voorbij is.
Ik heb er een paar dagen over nagedacht, maar nee, ik ga het niet laten rusten en je werkgever is op de hoogte gesteld.

Wat is dat voor onzin, foto is toch verwijderd?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:39

Ik heb even getwijfeld of ik het wel wilde delen. Ik heb heel lang geautomutileerd, en daar zal ik natuurlijk nooit een wond van laten zien! Helaas heb ik ook een bindweefsel aandoening, waardoor wondgenezing bij mij heel moeizaam gaat. Mijn littekens zien er dan ook.. spectaculair slecht uit! Wanneer mijn huid gehecht wordt, blijven de hechtingen nooit langer dan een dag zitten, mijn huid splijt weer open. De verpleegsters vinden dit altijd de grootste onzin wanneer ik dit vertel, en ze namen me niet serieus waardoor sommige littekens extra lelijk zijn geworden :+

Om een beeld te geven: alle littekens op de foto zijn ouder dan een jaar, en de grootste is gehecht geweest (volgens de verpleegster waren er echt niet meer voor nodig "want je huid kan niet zomaar open gaan", voordat ik thuis kwam van het ziekenhuis lagen ze er al uit). De hele donkere littekens waren als wond ongeveer zo indrukwekkend als een krab van een kat: ze bloedde niet eens, maar mijn huid maakt er zo'n potje van dat de littekens drie keer zo groot worden _O- ze doen ondanks dat ze 13 maanden oud zijn ook nog steeds behoorlijk pijn.

Laatst maakte iemand de opmerking dat ze mijn littekens op veren vond lijken, persoonlijk vind ik ze meer lijken op wormen. Gelukkig zitten deze op mijn been en zijn die op mijn arm na 5 jaar bijna allemaal wit geworden
Spoiler:
Afbeelding

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:45

Eline_S_S schreef:
@schuimpie, ik denk dat dit netter was geweest als je dit via pb had gedaan... Maar goed.

Niet mee eens. Veel mensen hebben zich aan deze situatie gestoord, mede ook door de reacties van Jester_ die er duidelijk zo makkelijk over denkt.

Ik ben juist heel blij en gerustgesteld om te lezen dat haar werkgever op de hoogte is gesteld!

En dat de foto inmiddels verwijderd is dat is niet heel relevant. Deze persoon stapt veels te makkelijk over de privacy van anderen heen. Mogelijk is dit dus ook niet de eerste keer.

.......

En nu ga ik weer genieten van de smeuïge foto's in dit topic!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:50

Ik vond dit een ‘leuk’ topic om mee te lezen maar ik vind het nu een beetje een trieste bedoeling worden.
Lekker kinderachtig klikken en aannames doen over mensen die je niet kent.......
‘Mogelijk is dit niet de eerste keer’
Bemoei je lekker met je eigen leven, of mogelijk heb je die niet?

Iedereen in dit topic is net zo erg als de plaatser van de fistel foto want jullie hebben er allemaal naar gekeken........

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:53

Tatyana schreef:
Citaat:
Ik schaam me diep dat een collega vpk zo laks met de privacy van haar cliënten omgaat. Cliënten zijn in dit soort situaties op hun kwetsbaarst en jij stapt daar zonder pardon overheen, zelfs als je erop gewezen wordt door meerdere mensen dat dit alle grenzen voorbij is.
Ik heb er een paar dagen over nagedacht, maar nee, ik ga het niet laten rusten en je werkgever is op de hoogte gesteld.

Wat is dat voor onzin, foto is toch verwijderd?

Foto is door een mod verwijderd op vraag van mij, NIET door degene die hem gepost had. Dat maakt wel duidelijk hoe serieus de privacy genomen werd ondanks dat meerdere mensen hierop gewezen hebben.
Mijn bericht is bewust openbaar gezet omdat ik vind dat iedereen mag weten dat zoiets echt, echt, echt niet kan en dus ook consequenties heeft!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:03

Ik vind het wel bijzonder dat privacy blijkbaar erg belangrijk is maar dat je vervolgens wel de privacy van een bokker schend door de werkgever in te lichten?

Ik vind het zeker niet netjes om dit soort foto's zonder toestemming te plaatsen maar om hier nou direct de werkgever mee te belasten vind ik wel heel bijzonder. Er staan geen namen, patiëntgegevens of andere gegevens op die kunnen herleiden naar de patiënt zelf.

En nee ik heb deze foto niet gepost maar schrik wel van de gevolgen die aan de hand van een nietszeggende foto op een paardenforum ontstaan.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:05

Guys, kan deze discussie gewoon naar een inbox ofzo verplaatsen en kunnen we hier gewoon weer ranzige foto's plaatsen om bij te gruwelen? :D

Mars

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:13

Ik vind t ook kwalijk, fijn dat de foto verwijderd is. Lijkt me het beste om alleen foto’s van je eigen wonden etc te plaatsen?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:20

Ik vind het ook te ver gaan dat een werkgever word ingelicht.
Je had ook perfect een pb kunnen sturen van , hé ik vind het niet zo netjes . Kan je de foto misschien verwijderen? En er in de toekomst opletten? Want anders zie ik mij toch genoodzaakt om je werkgever iets te laten weten.

Maar hierbij mijn “patient”
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:20

Gewoon alleen foto's van eigen wonden plaatsen, of anders met toestemming (van bv partner), dan is er niets aan de hand.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:26

schuimpie schreef:
schuimpie schreef:

Respectloos dit... Je plaatst een foto van de blote stuit/bilnaad van 1 van je cliënten op een openbaar forum! :?
Ik zou je adviseren die foto zo snel mogelijk te verwijderen als je baan je lief is, heb er ook al op getemd.

Je weet niet welke client, waar ik werk? Het had ook me eigen wond kunnen zijn

:r :r
Speel lekker even voor eigen rechter...
Dit gaat veel te ver voor een foto die volledig onherkenbaar is. Hoop dat ze eerder jou op de vingers tikken. Wat een belachelijk pestgedrag.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:30

Moderatoropmerking:
Bij deze verzoek ik jullie dringend om deze discussie te staken. Dit is niet langer relevant voor het topic, aangezien de foto in kwestie inmiddels verwijderd is.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:36

Mijn man’s oorlogswond ;)
Bleef met zijn vinger hangen in de radarbeugel van onze boot :o
Spoiler:
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:39

@lesstrange dat zijn inderdaad heftige littekens

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:40

Vooral verbazend hoe 'goed'de meeste wonden nog zijn geheeld. Er komen echt nare voorbij :oo Die voet in de ballustrade :oo

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 00:22

Geweldig topic!

Kmbrly, wat is dat wat je daar uit je patiënt haalt?

Het gevolg van een paard dat schrikt, op je teen springt en zich afzet:

Spoiler:
Afbeelding

Gelukkig had ik stevige laarzen aan. Kleine breuk in de dikke teen, en de nagel is uiteindelijk helemaal uitgevallen. Daar heb ik ook foto's van voor de liefhebbers.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 03:15

Lestrange01 schreef:
Ik heb even getwijfeld of ik het wel wilde delen. Ik heb heel lang geautomutileerd, en daar zal ik natuurlijk nooit een wond van laten zien! Helaas heb ik ook een bindweefsel aandoening, waardoor wondgenezing bij mij heel moeizaam gaat. Mijn littekens zien er dan ook.. spectaculair slecht uit! Wanneer mijn huid gehecht wordt, blijven de hechtingen nooit langer dan een dag zitten, mijn huid splijt weer open. De verpleegsters vinden dit altijd de grootste onzin wanneer ik dit vertel, en ze namen me niet serieus waardoor sommige littekens extra lelijk zijn geworden :+

Om een beeld te geven: alle littekens op de foto zijn ouder dan een jaar, en de grootste is gehecht geweest (volgens de verpleegster waren er echt niet meer voor nodig "want je huid kan niet zomaar open gaan", voordat ik thuis kwam van het ziekenhuis lagen ze er al uit). De hele donkere littekens waren als wond ongeveer zo indrukwekkend als een krab van een kat: ze bloedde niet eens, maar mijn huid maakt er zo'n potje van dat de littekens drie keer zo groot worden _O- ze doen ondanks dat ze 13 maanden oud zijn ook nog steeds behoorlijk pijn.

Laatst maakte iemand de opmerking dat ze mijn littekens op veren vond lijken, persoonlijk vind ik ze meer lijken op wormen. Gelukkig zitten deze op mijn been en zijn die op mijn arm na 5 jaar bijna allemaal wit geworden
Spoiler:
[ [url=m/DKPEVy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vervelend zeg dat je huid zo slecht heelt! En vooral ook dat ze er niks mee doen in het ziekenhuis als jij dat verteld.
Heb zelf wel heel snel blauwe plekken en altijd overal littekens van (zelfs draadjes van hechtingen worden littekens). Maar niet zo erg als jij.
Vind je het zelf vervelend dat je alles zo goed blijft zien of heb je dat wel geaccepteerd?

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 03:27

Pijnlijk Singa!

Mijn jonkie wilde altijd graag op schoot kruipen als ze iets eng vond dus eerste half jaar continu met blauwe voeten rondgelopen :')

Afbeelding

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 07:53

@singa : wij vermoeden een vetbolletje wat was gaan ontsteken. Een beetje a la pimple popper.
Dag ervoor was daar al heel veel etter uitgekomen.
Dag 2 was duw er nog eens op.. en kwam dit er uit en een gat in het hoofd :+

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:55

Mijn twenter die even op schoot wou

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aanvaring met een rottweiler

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:57

Hanmar schreef:
Moderatoropmerking:
Bij deze verzoek ik jullie dringend om deze discussie te staken. Dit is niet langer relevant voor het topic, aangezien de foto in kwestie inmiddels verwijderd is.

Moderatoropmerking:
Ik quote mijn collega mod maar even, was de mod opmerking onduidelijk?
Nogmaals het dringende verzoek deze discussie te staken in dit topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:00

Dracarys, je laatste foto is een pareltje <3
Maar... Auw :x geen ontstekingen gehad zeker?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:12

Ruzie met de zware houten tuinpoort :')
Een hechting in je vinger doet echt mega pijn kan ik je zeggen! :=

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:57

Voor alle brokkenpiloten mocht je nagel er af gaan en nog klein stuk vast zit, niet trekken! Ze kunnen dit vaak nog weer vast zetten of een kunstnagel plaatsen omdat er anders kans is dat hij niet of niet mooi terug groeit. Ik heb dat 1.5 jaar geleden geleerd toen ik mijn lompe merrie een rondje liet draaien op mijn voet. Ik had vroeg wedstrijd dus haast en mijn paard kan daar niet heel geweldig tegen+dat een stalgenoot in ene er langs moest met paard waardoor ze dacht ik moet mee. Gevolg paard staat met achtervoetje op mijn grote teen en draaide een rondje. Paard als nog in geladen en het pas daar gekeken, mijn sok was 1 en al bloed. Thuis sok uit gedaan en daar bleek op 1 mini randje na mijn teennagel er uitgerukt te zijn, laatste stukje zelf gedaan %) . Dag later naar het ziekenhuis omdat het ging ontsteken waren ze kwaad dat ik niet meteen kwam en de nagel er af had getrokken omdat ze nu niks meer terug konden plaatsen... Ik heb nog gezocht maar geen foto's van bloedbad+wond. Oja had heerlijk een proef gereden met als commentaar dat ik voorzichtig reed :+

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:06

Spoiler:
Afbeelding

Even van je paard af stuiteren.