Meld je aan voor de eerste virtuele bokt run!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:07

Ik loop sinds 2018. :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:12

Ik loop ook sinds 2018, met hier en daar een paar maanden zonder hardlopen (1 keer een paar maanden rust genomen na een evenement en 1 keer een longontsteking met een moeilijk herstel.

Ik hoop m'n 5 km onder de 22 minuten te kunnen lopen. Maar ik heb ook nog nooit een 5km 'wedstrijd' gelopen, dus weet niet goed wat ik kan.
Ik ga morgen m'n poging doen.

Ik ben ook benieuwd naar Venthe haar tijd! Vorige week heeft ze ook een virtual 5km race gelopen, zag ik op Strava, dus ik hoop dat ze deze week ook mee doet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 21:47

Katharinaa schreef:
ontherun schreef:
Ik denk jij nooit plezier haalt uit het trainen daarvoor SV. Je houdt veel te veel van lange afstanden en mooie omgeving. Dat gaat niet samen.

Maar het is toch niet zo, dat wanneer je traint om sneller te worden of een bepaalde afstand te halen in een bepaalde tijd, dat je niet kan genieten van het lopen? En van de afstanden en de omgeving?
Ik volg altijd een schema met als doel beter (sneller te worden op langere afstanden), bijna alle hardloopschema's zijn opgebouwd met intervaltrainingen, lange duurlopen tempolopen en herstellopen.
Om lange trailruns te lopen met hoogtemeters, heb je ook veel kracht nodig in je benen. En trailruns zijn vaak veel dalen en stijgen en daar is intervaltraining net heel goed voor, effe doorbenen bergop en snel kunnen recupereren bergaf.

Dat zegt ontherun ook niet. Ik denk dat zij het specifiek trainen voor een snelle 5km bedoelt waar ik het over had.

Je kunt zeker genieten van het lopen als je traint om sneller te worden. Ik ken er zat die daar enorme voldoening uithalen.
Voor mij is dat niet het geval.
Ik haal geen plezier uit het lopen met een schema. Dat levert me teveel stress op. Ik loop alleen maar op gevoel en heb niet het doel om sneller te lopen.
Mijn doel is vooral om zo'n goede conditie te hebben dat ik langere trails op een fijn tempo kan lopen.
En daar ben ik aardig naar op weg.
Ik kan overigens wel erg genieten van het opzoeken van de grens van wat mijn lijf aankan.

ontherun

Re: Meld je aan voor de eerste virtuele bokt run!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:56

Dat bedoelde ik inderdaad niet Katharina. Daar kun je zeker plezier uit halen! Maar ik denk dat een loper als SV niet zou genieten van die specifieke training als dat ze nu doet van het lopen van (lange) trails. Dat zijn toch wel echt twee verschillende dingen. Ik kan me herinneren dat ze inderdaad al eens eerder gezegd had niet van schemas lopen te houden. Ik houd zelf ook het meest van neus achterna en lekker lange duur lopen. Er zijn verschillende soorten lopers, waarvan SV niet degene is die ervan houd om specifiek voor een snelle 5k te trainen.
Zoals ze zelf zegt dus ;)

Neemt niet weg dat het af en toe leuk is om grenzen en pr’s op te zoeken :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 22:16

Dat zeker, ik heb er echt wel van genoten om even te knallen vanmorgen. Maar morgen weer heerlijk
het bos in.

Hoop dat er morgen weer veel mensen meedoen!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:33

Ahja ik denk dat ik jullie inderdaad niet goed heb begrepen dan. Ik denk dat ik me wat had verkeken op het zinnetje: 'dat gaat niet samen'.
Ik kan me niet voorstellen dat SV zou trainen voor een snelle 5km nee. Maar wel dat ze een snelle 5 km kan lopen en er toch genot uit halen (wat ze zeker gedaan heeft nu).
Laatst bijgewerkt door Katharinaa op 05-05-20 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 22:35

Dat klopt zeker wel hoor, hele dag runnershigh hier :+ :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:40

Wat een leuk initiatief! +:)+
Ik ga proberen om van de week ook nog een rondje te lopen.
Doordat mijn training vanwege Corona zijn komen te vervallen, is mijn snelheid behoorlijk afgenomen. Zelf wel wat blijven lopen maar dat is toch anders.
Maar onder de 30 minuten zou moeten lukken.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:55

Katharinaa schreef:
Ahja ik denk dat ik jullie inderdaad niet goed heb begrepen dan. Ik denk dat ik me wat had verkeken op het zinnetje: 'dat gaat niet samen'.
Ik kan me niet voorstellen dat SV zou trainen voor een snelle 5km nee. Maar wel dat ze een snelle 5 km kan lopen en er toch genot uit halen (wat ze zeker gedaan heeft nu).

Dat inderdaad :D

Ik ga morgen een poging wagen! Echt leuk dat er zoveel mensen mee doen *\o/*

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:01

Wat een leuk idee dit! Ik denk dat ik ook wel mee ga doen. Meer concurrentie voor troostprijs :)) Ik moet echt lachen om degenen die zichzelf langzaam noemen en dan tijden als 35 minuten noemen, dat is naar mijn idee al vet snel :') Ik verwacht eerder rond de 45-55 minuten uit te komen. Maar ik zal het zien. Normaal loop ik gewoon braaf m'n training (van de Zombies, Run app), wat inhoudt dat ik meer de helft nog wandel :'), maar zal nu dan een keer zo snel mogelijk proberen :j

Lopen jullie trouwens op verharde ondergrond of ook in het bos? Ik dat laatste namelijk maar dat is misschien wel zwaarder of niet? Merken jullie daar veel verschil tussen? Ik ben pas net begonnen en alleen nog maar in het bos hardgelopen, dus geen vergelijk nog.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:06

Ik kwam er pas achter dat ik op zachte ondergrond lekkerder loop maar dat kan ook zijn omdat ik dan zo moet opletten waar ik mn voeten zet dat daardoor de tijd sneller gaat voor het gevoel.

Ik kan hem donderdag pas lopen! Nu 2 lange werkdagen gehad en morgen nog 1 en donderdag ‘knallen’ hah rond de 40 minuten gok ik

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:11

Wat Melissa zegt inderdaad! Ik heb vorige week voor het eerste op een wat zachtere grond gelopen. Eerst op een fietspad met een soort kiezelsteentjes, echt geen idee wat dat precies is. Daarna rondje bos. Ik had dus ook echt het gevoel dat de tijd veel sneller ging.

Ik heb wel echt gemerkt dat ik een zachtere grond fijner vind, veel zachter aan mijn voeten en minder last van zere voeten door het harde asfalt. Maar dat kan ook komen dat ik eigenlijk op zoek moet naar nieuwe schoenen :=

Ondanks dat ik had gezegd dat mijn eerste poging definitief was, ga ik misschien toch even stiekem kijken of ik nog wat sneller kan :o

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 06:26

Ik denk dat ik zondag een poging ga wagen :D
Ben totaal geen snelle loper en zal dat ook niet worden, dus zou met 30 min al meer dan tevreden zijn.
Loop ook nog niet zo lang en niet zo vaak, dus mooie uitdaging!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 06:31

Ik ga kijken of het me lukt om morgen een rondje te doen! Leuk idee!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:26

Ik ga vandaag eens een rondje doen. Ik ga voor de troostprijs :+
Ik ren normaal hooguit 2,5 km, en heb al een tijdje niet veel meer gedaan, dus ben benieuwd hoe ver ik kom :))

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:02

Ik doe ook mee! Leuk initiatief! :D

Edit; Ik heb nog wel een vraagje. Ik heb een rondje van 5,2 km. Kan ik deze ook inleveren of moet ik tot de 5 km precies gaan en dan stoppen?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:54

Vanmorgen gelopen. Had er niet veel van verwacht. Maar ben best trots op mezelf :D

Afbeelding

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:46

Oh nog veel mensen die meedoen, veel succes!

Proficiat Biebz, you did it!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:32

Ik heb hem zonet ook gelopen! Was wel afzien seg! Kennen jullie dat gevoel dat wegen die normaal vlak lijken soms ineens bergop lijken te gaan?! Dat had ik dus, vooral tijdens de 2de en 3de km.
Ben niet 100% tevreden, maar heb gedaan wat ik kon.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 12:34

Super gedaan Katharinaa!

LoveMickey, geen probleem hoor.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:35

Ik begin vanmorgen gewoon rustig op mijn gemakje en dacht: ik zie wel waar ik uitkom, het gaat erom dat ik het volhou, maar na 3 km bleek ik best lekker door te rennen volgens mijn enthousiaste Runkeeper coach dus toch een poging gedaan wat harder door te lopen. Uiteindelijk mijn snelste 5km gelopen :) dus ik lever hem in.

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:46

Waaw wat zijn veel mensen snel!

Mijn eerste poging was niet zo geslaagd :+ Ik had de hond mee. De eerste paar km gingen prima. Halverwege kwam ik ineens iemand tegen die me even aan de praat hield, dus ik dacht, een goede tijd neerzetten gaat al niet meer lukken. Later kwam ik er achter dat die app automatisch op pauze springt als je even stil staat..
Op de weg naar huis had de hond ineens geen zin meer om te rennen ^) Dus met de hond op sleeptouw maar rechtstreeks naar huis gejogd.
Wel een persoonlijk record verbroken, maar de 5 km niet gehaald.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 13:30

Druif_01 wat een mooie tijd!

8nnemiek volgende keer de hond dan maar thuis laten? En een shirt aan met 'praat niet tegen me' erop? :')

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:42

Ik heb hem net ook gelopen en mijn resultaat ingestuurd. Heb hem gelopen in 21:52, geen pr, maar na een blessure een tijdje geleden heb ik mijn tempo nog niet teruggekregen naar waar hij voor die blessure was. Voor nu echt supertevreden met dit resultaat, want het is wel ruim 0,6 km/h sneller dan waar ik nu normaal op de 5 km ren :D

Werkt blijkbaar toch erg motiverend, het idee dat je toch meedoet aan een soort wedstrijd. Heel erg leuk!

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:46

Wow die tijden zeg, wat zijn jullie allemaal snel! Ben erg benieuwd naar de eindresultaten, volgens mij hebben echt een heel diverse groep aan lopers. Super leuk dat we op deze manier allemaal toch uitgedaagd worden *\o/*