Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Katharinaa schreef:ontherun schreef:Ik denk jij nooit plezier haalt uit het trainen daarvoor SV. Je houdt veel te veel van lange afstanden en mooie omgeving. Dat gaat niet samen.
Maar het is toch niet zo, dat wanneer je traint om sneller te worden of een bepaalde afstand te halen in een bepaalde tijd, dat je niet kan genieten van het lopen? En van de afstanden en de omgeving?
Ik volg altijd een schema met als doel beter (sneller te worden op langere afstanden), bijna alle hardloopschema's zijn opgebouwd met intervaltrainingen, lange duurlopen tempolopen en herstellopen.
Om lange trailruns te lopen met hoogtemeters, heb je ook veel kracht nodig in je benen. En trailruns zijn vaak veel dalen en stijgen en daar is intervaltraining net heel goed voor, effe doorbenen bergop en snel kunnen recupereren bergaf.
Katharinaa schreef:Ahja ik denk dat ik jullie inderdaad niet goed heb begrepen dan. Ik denk dat ik me wat had verkeken op het zinnetje: 'dat gaat niet samen'.
Ik kan me niet voorstellen dat SV zou trainen voor een snelle 5km nee. Maar wel dat ze een snelle 5 km kan lopen en er toch genot uit halen (wat ze zeker gedaan heeft nu).