Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:29

Ik wilde een bel afspraak met de huisarts. Maar die vertrouwde het niet en kwam langs.
Stootkuur prednison en mijn longen klonken niet schoon. Maar ik gebruik al dagelijks prednison. Bij verslechtering of koorts meteen weer contact opnemen.

Vrijdag is het 3 weken geleden dat de test werd afgenomen.
Het duurt lang.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:31

Heel veel sterkte Raket! Dat klinkt inderdaad niet goed!
Heb je het nog steeds benauwd of wat zijn momenteel je klachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:38

Ik begon hier met hoofdpijn, verkouden en keelpijn. Maar dat past opzich ook nog wel prima bij een dubbele jetlag en vermoeidheid van 5 dagen reizen in 6 dagen 'vakantie'. In het weekend kreeg ik onwijze spierpijn tussen mijn schouders. Ik gaf het thuis sporten de schuld. Maar ik had het ook telkens heel erg warm. Thermometer was het daar niet mee eens. Maandag beroerder en wat hoesten. Dinsdag meer hoesten, brandend gevoel in mn longen en wat benauwd. Spierpijn zat toen meer tussen mijn ribben. Vandaag wakker geworden alsof mijn ribben gekneusd zijn, maar geen hoestbuien meer en verder eigenlijk wel fit. Tot eind ochtend de hoofdpijn weer kwam opzetten en ik het nu weer bloedheet heb. Thermometer zegt nog steeds niks aan het handje. En de keelpijn is helaas ook weer terug, net als een brandend gevoel in m'n longen.

Maar goed, mag wat dat betreft verder absoluut niet klagen als het hierbij blijft..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:40

Ahhh ok! Dus niet per sé koorts?
De assistente van de huisarts zei dat ik me bij koorts pas zorgen hoef te maken, vandaar dat ik het vroeg.
Want ik lees dat koorts toch niet altijd opspeelt bij dit virus.
Ik heb het juist ontzettend koud :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:42

Akelig dat het zolang duurt raket, beterschap :(:)
Gisteren is mijn oom opgenomen in het ziekenhuis, hij was wezen skiën in Zwitserland en is bij thuiskomst ziek geworden. Na 11 dagen hoge koorts en hoesten is hij nu opgenomen, hij heeft inderdaad corona. 66 jaar, fitte sportieve man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:44

Nee geen koorts.. althans niet gemeten, maar heb al meer gehoord dat sommige niet of heel kort verhoging hadden.

Raket, wat een ellende dat het zo lang duurt!

Anna, beterschap voor je oom! Hopelijk knapt hij weer op! Schrikken als een fit iemand het zo te pakken heeft.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:48

Ik heb helemaal geen koorts gehad. De hele 4 weken niet.
Als de koorts weg is mag ik uit isolatie zegt iedereen steeds.
Maar als ze dan mijn volle hoest, gepiep en benauwdheid horen dan toch maar weer niet....

Ik zit dus voorlopig nog binnen.
Gelukkig ben ik op het: ik wil werken frustratie na, vrij goed in me niet druk maken en wachten tot het beter gaat.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:52

Vervelend al die mensen met klachten hier, of zelfs bekenden in het ziekenhuis. Daar krijg je wel angstige gedachten van. Ik zou idd ook zonder koorts met klachten gewoon lekker binnen blijven! Je besmet anders alsnog iedereen.
Dank voor de adviezen. Ik ga morgen gewoon werken en als ik weer klachten krijg ga ik gewoon naar huis en weer in isolatie. Heel eng dat het bij sommigen ineens zo heftig wordt..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:54

Hier sinds vandaag hoofdpijn, schuurpapier keel en verhoging. Normaal 36.3 en nu 37.6. voor mijn lichaam dus behoorlijk hoog. Voel me alleen niet ziek verder, beetje 'meh' zoals anderen hier dat zo mooi zeiden.
Enge is alleen dat ik in een risicogroep zit (diabetes).

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:57

Mijn vader is ook al 14 dagen ziek, geen koorts wel heel koud (kan niet warm worden). Af en toe 's avonds wat verhoging. Heel erg moe, heel de dag slapen en begint nu ook wat kortademig te worden. Saturatie was nog net goed. (ook nog geen longontsteking) Duurt allemaal wel erg lang. Partner heeft geen klachten alleen geen reuk meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:04

Ik heb zojuist toch ook maar even de HA gebeld. Sinds zaterdag hoesten, zondag en maandag koorts. Buik doet raar. Koorts is weg sinds gisteren maar hoest me rot, knisperend geluid in mn longen en vandaag gewoon last met goed ademhalen en voel mw een vaatdoek. Zo snel moe. Werd er duizelig van. Maar idd... gewoon thuis uitzieken. Pas als je stil zit en amper kan ademen weer bellen. Ik wilde ze ook eigenlijk niet lastig vallen maar je gaat toch piekeren :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:16

suze_ schreef:
Ik heb zojuist toch ook maar even de HA gebeld. Sinds zaterdag hoesten, zondag en maandag koorts. Buik doet raar. Koorts is weg sinds gisteren maar hoest me rot, knisperend geluid in mn longen en vandaag gewoon last met goed ademhalen en voel mw een vaatdoek. Zo snel moe. Werd er duizelig van. Maar idd... gewoon thuis uitzieken. Pas als je stil zit en amper kan ademen weer bellen. Ik wilde ze ook eigenlijk niet lastig vallen maar je gaat toch piekeren :o

Het devies is toch alleen bellen als het echt slecht gaat. Een huisarts wordt waarschijnlijk platgebeld met telefoontjes zoals deze. Wat wil je ermee bereiken?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:20

Duidelijk toch? Even gerustgesteld worden dat het gewoon even afwachten is. Iemand die dat tegen jou persoonlijk zegt is toch anders dan dat je het leest als algemeen advies. Als je het niet nodig vindt hoef je niet te bellen, maar als je jezelf helemaal in de knoop draait met je gedachten en een telefoontje helpt, dan is ook dat zorg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:21

Veel mensen extra aan de kwakkel :(:) raket jij nog extra beroerd bah.

Hier gisteravond spoedeisende hulp nodig. Moest daarheen want alle autos van ze waren onderweg. Was er erg rustig, speciale corona tent ook. Geen desinfectiemiddel voor de leenrolstoel en de receptionist zonder beschermingsmiddelen verbaasde ons wel.

Lijf had er geen zin meer in even. -O- Hoofd vaag met een barstende hoofdpijn, benen waar de kracht uit was, kon niet meer uit mijn woorden komen en ik blijf het nu koud houden. Hoesten erger weer. Gelukkig klinken longen nu eindelijk wel schoon. Maar lichaam gewoon redelijk verzwakt na 27 dagen klachten af en aan alweer. Moet nog meer rust nemen. Alleen bed uit nu voor de hoogstnoodzakelijke dingen. Ben het nu wel zat eigenlijk -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:31

In de corona-tent een receptionist zonder beschermingsmiddellen en geen desinfectie ??

Dat zou in een belgisch ziekenhuis in elk geval niet mogelijk zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:32

Dank je Shadow...

Ik bel niet voor de lol. Ik wil ze al helemaal niet lastig vallen. Onze HA mag gebeld worden als er klachten zijn van koorts of verhoging trouwens.
Met een recente historie van hyperventilatie en paniekaanvallen, was het gevoel wat ik vandaag had voor mij reden om na 5 dagen toch even te bellen en ze was blij dat ik dat even had gedaan, want ze weet ook dat ik dus juist iemand ben die je eerder aan haar haren naar haar toe moet slepen.

Ben niet eens iemand verantwoording schuldig zeg... maar misschien kan je even nadenken voor je iemand zo 'aanvalt' . Waarom moet dat onaardige gedoe toch altijd zo.... het maakt me echt verdrietig. Zit je met ongerustheid en emoties, je zit alleen thuis met je kind je groot te houden. Je wilt het gewoon even delen. Ik snap weer waarom ik amper hier nog deelde en vooral meelas. #doeslief

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:39

Cayenne schreef:
De meeste mensen met Corona hebben ook koorts dacht ik?

Ik krijg de indruk dat veel ook alleen maar verhoging hebben / tegen koorts aan zitten. Dus koorts is niet 'nodig'.

En gerustgesteld willen worden is prima. Ik ben gisteren toch naar het speciale spreekuur gegaan, had zo'n moeite met ademen. Erg getwijfeld maar toch blij dat ik ben gegaan. Voelde voor mij ook als 'lastigvallen', maar ze zijn er ook voor, en liever toch heen en dat het goed is, dan niet gaan en permanente longschade.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:40

Was hier best groot ziekenhuis. We waren al verbaasd dat we daarheen moesten. Gewoon zonder mondkapje naar binnen de normale spoedruimte moesten gaan en daar door een onbeschermde medewerker een mondkapje uitgereikt gekregen. Waarna we buiten in de corona tent moesten wachten op telefoontje dat we weer naar binnen mochten naar de arts. Weer door de zelfde wachtkamer met mensen ook zonder kapje naar een speciale onderzoekskamer en een beschermde arts. Waar vervolgens de onbeschermde medewerker langs heen liep weer. 8)7

Dus tjsa -O- tenzij de beste man al imuun is natuurlijk. Ik ga ervan uit dat erover is nagedacht door het ziekenhuis. Maar we waren wel erg verbaasd ja. gelukkig lijkt het zwakte en geen verergering van klachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:44

Century schreef:
Cayenne schreef:
De meeste mensen met Corona hebben ook koorts dacht ik?

Ik krijg de indruk dat veel ook alleen maar verhoging hebben / tegen koorts aan zitten. Dus koorts is niet 'nodig'.

En gerustgesteld willen worden is prima. Ik ben gisteren toch naar het speciale spreekuur gegaan, had zo'n moeite met ademen. Erg getwijfeld maar toch blij dat ik ben gegaan. Voelde voor mij ook als 'lastigvallen', maar ze zijn er ook voor, en liever toch heen en dat het goed is, dan niet gaan en permanente longschade.

Door naar het speciale spreekuur te gaan voorkom je geen permanente longschade.

Het gaat me erom, dat de gehele zorg overbelast is. Het is niet zo fraai om voor griepsverschijnselen/tamelijk milde coronaverschijnselen artsen 'lastig' te vallen. Een huisarts, of iedere andere arts, kan je enkel wat bemoedigde woorden geven. Ook zij tasten in het duister met betrekking tot het verloop van corona. Gisteren nog, werd duidelijk dat patiënten van redelijk oke, ineens kunnen instorten. Daar kan een huisarts, of welke andere arts geen voorspelling voor doen.

Beterschap aan allen.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:48

Hmm ik lees hier al eventjes mee.
Ben al een aantal dagen wat benauwd/kortademig, maar ook hier bronchitis en astma.
Vandaag voel ik me slechter dan andere dagen. Maar wel uit de houden.
Maar wel wat meer hoesten dan normaal, wat hoofdpijn en ik hou mn temperatuur wat meer in de gaten en ik had 38,1. Vanmorgen ook enorme buikpijn, maar dat vond ik niet verdacht tot ik dat hier ook las.
Toch spannend... naar buiten ging ik al niet meer, maar toch

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:48

Cayenne schreef:
Ahhh ok! Dus niet per sé koorts?
De assistente van de huisarts zei dat ik me bij koorts pas zorgen hoef te maken, vandaar dat ik het vroeg.
Want ik lees dat koorts toch niet altijd opspeelt bij dit virus.
Ik heb het juist ontzettend koud :+

10% heeft geen koorts

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:50

Jolmer, dat vind ik toch wel zorgwekkend klinken :(:) Doe rustig aan!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:26

Ik heb minder moeite met mensen die even bellen voor de zekerheid dan met de figuren die met lichte of zelfs zwaardere klachten doodleuk de deur uit gaan voor het een of ander. Met het risico anderen te besmetten, ook op bokt lees je over zulke acties. Niet gek dat het virus zich zo hard blijft verspreiden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:29

Mars schreef:
Ik heb minder moeite met mensen die even bellen voor de zekerheid dan met de figuren die met lichte of zelfs zwaardere klachten doodleuk de deur uit gaan voor het een of ander. Met het risico anderen te besmetten, ook op bokt lees je over zulke acties. Niet gek dat het virus zich zo hard blijft verspreiden...

Het is geen wedstrijd wat je liever niet hebt. Naar buiten gaan met klachten slaat gewoon nergens op. Dat heeft niets te maken met het bellen van de huisarts voor geruststelling.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:31

Ok, rustig maar hoor :=