Werken met corona patiënten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:07

Zijn er mensen die het seminar vh leger hebben gezien? Zo ja welke belangrijkste punten werden er genoemd?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:45

pien_2010 schreef:
Zijn er mensen die het seminar vh leger hebben gezien? Zo ja welke belangrijkste punten werden er genoemd?

Nee maar ik ga m wel nog even terug kijken als dit mogelijk is!

SecretLIN

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:47

Was benieuwd of het in het umcg ook zo druk was al, je leest zoveel tegenstrijdige dingen.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:51

pien_2010 schreef:

Ik ga hem vanavond terug kijken!
Dus aan dit antwoord heb je eigenlijk niks haha.

Ik ga vanavond weer werken, ben benieuwd hoe de verhuizingen van de afdelingen is verlopen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:55

MonteKarlo schreef:
pien_2010 schreef:

Nee maar ik ga m wel nog even terug kijken als dit mogelijk is!

Terugkijken is mogelijk via deze link: https://www.onlineseminar.nl/ministerie ... tch-player. Heb ik ook nog op de planning staan. Er waren gisteravond al teveel aanmeldingen om live aan te kunnen sluiten.

Ik kwam net dit bericht tegen op LinkedIn over het nu bespreken van palliatieve wensen https://www.linkedin.com/posts/dani%C3% ... 94368-tbzZ
Heel actueel, herkenbaar en urgent.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:57

SecretLIN schreef:
Was benieuwd of het in het umcg ook zo druk was al, je leest zoveel tegenstrijdige dingen.

ik werk in de bkz. daar is het nog rustig. enkel de ic is daar druk

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:34

Even een vraagje hier. Ik ben net 6 weken zwanger. Maar vind het werken met corona patiënten wel een beetje spannend. Wat is hiervoor bij jullie het beleid?

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:50

Ik werk in het ETZ
daar waar de eerste Corona patiënt was opgenomen en daar waar het nu echt overvol begint te raken .
Tis roeien met de riemen die we hebben.

Alles lijkt nog steeds heel onwerkelijk , alsof we in een droom, of eerder gezegd, nachtmerrie leven.

Wordt wel goed gekeken naar wat verpleegkundigen nodig hebben. Er wordt meegedacht en er is veel morele steun , onder andere door psychologen.

Het is niet niks wat we te zien krijgen.
Daar moet je wel mee om kunnen gaan.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:55

Stripe000 schreef:
Ik werk in het ETZ
daar waar de eerste Corona patiënt was opgenomen en daar waar het nu echt overvol begint te raken .
Tis roeien met de riemen die we hebben.

Alles lijkt nog steeds heel onwerkelijk , alsof we in een droom, of eerder gezegd, nachtmerrie leven.

Wordt wel goed gekeken naar wat verpleegkundigen nodig hebben. Er wordt meegedacht en er is veel morele steun , onder andere door psychologen.

Het is niet niks wat we te zien krijgen.
Daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Heel veel sterkte en kracht gewenst!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:59

lovee schreef:
Even een vraagje hier. Ik ben net 6 weken zwanger. Maar vind het werken met corona patiënten wel een beetje spannend. Wat is hiervoor bij jullie het beleid?

Vriendinnetje van mij is zwanger (14 weken) en heeft diabetes. Zij werkt in het ziekenhuis, maar niet met de corona patiënten.
Ik zou als zwangere, niet met corona patiënten willen werken (geen idee in hoeverre je dat kunt weigeren?)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:09

lovee schreef:

Ik werk als verpleegkundige in de VVT, bij ons staat in het protocol/ draaiboek dat collega's die zwanger zijn niet de positief geteste cliënten mogen verzorgen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:36

timokyana schreef:
lovee schreef:

Ik werk als verpleegkundige in de VVT, bij ons staat in het protocol/ draaiboek dat collega's die zwanger zijn niet de positief geteste cliënten mogen verzorgen.

Volgens het RIVM heeft het geen gevolgen voor evt zwangerschap. Alleen natuurlijk de koorts die erbij hoort.

Ik probeer zwanger te worden en werk op een cohort afdeling, maar voor alsnog maak ik me niet veel zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:38

Barbabientje schreef:
timokyana schreef:

Volgens het RIVM heeft het geen gevolgen voor evt zwangerschap. Alleen natuurlijk de koorts die erbij hoort.

Ik probeer zwanger te worden en werk op een cohort afdeling, maar voor alsnog maak ik me niet veel zorgen.

Dit is natuurlijk hoe ze er nu over denken. De gevolgen weten ze uiteraard nog maar weinig over.
Koorts en ook benauwdheid zijn niet goed; in België en Engeland word je bovendien aangemerkt als risicocategorie.

Over het laatste onderdeel in je bericht: leuk, maar ik zou er even over nadenken. Minder echo's, partners mogen niet mee naar echo's, bij een echo sta je met een kwartier buiten etc... Het is niet echt leuk in deze tijd.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:40

Wat een heftige verhalen hier te lezen! Heel veel sterkte voor iedereen die werkt met Coronapatiënten en heel veel beterschap voor iedereen die ziek is <3

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:43

Joman schreef:
Barbabientje schreef:

Dit is natuurlijk hoe ze er nu over denken. De gevolgen weten ze uiteraard nog maar weinig over.
Koorts en ook benauwdheid zijn niet goed; in België en Engeland word je bovendien aangemerkt als risicocategorie.

Over het laatste onderdeel in je bericht: leuk, maar ik zou er even over nadenken. Minder echo's, partners mogen niet mee naar echo's, bij een echo sta je met een kwartier buiten etc... Het is niet echt leuk in deze tijd.

Ze hebben ook al wat onder zoeken gedaan met name in vruchtwater en navelstrengvocht enz. Daar kwam ook nog niets verontrustends naar boven.

Klopt, minder leuk. Maar ik weiger om mijn leven on hold te zetten, mijn sociale leven (door werk) oké, maar de rest eigenlijk niet tenzij echt niet mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:47

Barbabientje schreef:
Joman schreef:

Ze hebben ook al wat onder zoeken gedaan met name in vruchtwater en navelstrengvocht enz. Daar kwam ook nog niets verontrustends naar boven.

Klopt, minder leuk. Maar ik weiger om mijn leven on hold te zetten, mijn sociale leven (door werk) oké, maar de rest eigenlijk niet tenzij echt niet mogelijk.

Klopt. Daar komt vooralsnog uit, dat je het tijdens de zwangerschap niet kunt doorgeven.
Maar koorts is enorm slecht en te weinig zuurstof ook. Je mag niet voor niets niet op vakantie boven bepaalde hoogtes; het gebrek aan zuurstof kan natuurlijk funest zijn.

En dat snap ik, hoeft van mij ook niet :) Ik waarschuw je alleen. Ook bij een slechte echo zit je namelijk alleen. En bij een eventuele miskraam, maken ze geen controlerende echo. Sterker nog, in de meeste ziekenhuis curetteren ze niet meer en moet je lichaam het zelf maar oplossen, als het fout gaat.
Dat heeft misschien niks te maken met je leven on hold zetten, maar wel met eventuele consequenties die je bereid bent te nemen.
Een zwangerschap brengt veel onzekerheden met zich mee, en in deze tijd al helemaal. Ik kan je vertellen, een echo waarbij je helemaal alleen bent, is echt niet leuk. En de meeste echo's doen ze niet eens meer. Je krijgt alleen het hoognodige, de rest wordt allemaal geschrapt. Doe ermee wat je wil :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:48

Ik heb net een miskraam achter de rug, maar bedankt voor deze info. Erg nuttig om mensen bang te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:50

Barbabientje schreef:
Ik heb net een miskraam achter de rug, maar bedankt voor deze info. Erg nuttig om mensen bang te maken.

Wat een onzin. Bang maken. Ik vertel je alleen hoe het er nu aan toe gaat, en je hebt nu nog een keuze.
Weet je wanneer je bang bent? Als je daar in je eentje een echo krijgt en je hebt geen idee of alles goed zit. En je bent daar helemaal alleen. Dan ben je bang. Ik waarschuw je alleen. Doe ermee wat je wil :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:52

Joman schreef:
Barbabientje schreef:

Wat een onzin. Bang maken. Ik vertel je alleen hoe het er nu aan toe gaat, en je hebt nu nog een keuze.
Weet je wanneer je bang bent? Als je daar in je eentje een echo krijgt en je hebt geen idee of alles goed zit. En je bent daar helemaal alleen. Dan ben je bang. Ik waarschuw je alleen. Doe ermee wat je wil :)

Nee correctie; jij zou dan bang zijn. Je kunt niet voor anderen bepalen of zij in dezelfde situatie dezelfde gevoelens en emoties hebben.

Maar goed dat is een hele andere discussie die hier niet thuishoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:53

Barbabientje schreef:
Joman schreef:

Nee correctie; jij zou dan bang zijn. Je kunt niet voor anderen bepalen of zij in dezelfde situatie dezelfde gevoelens en emoties hebben.

Nee klopt. Ik ben bang ja, als ik daar alleen zit. Goh, wees blij dat iemand je laat zien hoe het er op dit moment aan toe gaat. Ik probeer je nergens van te overtuigen, alleen te laten inzien hoe het op dit moment is om zwanger te zijn.
Doe lekker je eigen ding.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:55

Ik ben verpleegkundige op een cohort afdeling, ik weet hoe het er aan toe gaat, maar bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:57

Barbabientje schreef:
Ik ben verpleegkundige op een cohort afdeling, ik weet hoe het er aan toe gaat, maar bedankt.

Ja, maar niet in de verloskundige praktijk :+
Fine, je hoeft de discussie niet met me aan te gaan he? Volgens mij vertel ik alleen hoe het eraan toe gaat (bij de verloskundige). Dat jij daar niks van wil horen, prima. Wat ik opschrijf is louter informatief

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:14

Houden jullie elkaar een beetje heel? Als we elkaar al niet meer kunnen steunen zijn we helemaal nergens.
Als je wilt kan ik de richtlijnen van mijn ziekenhuis voor je opzoeken Lovee. Voor mij is het niet van toepassing, dus ik ken ze niet uit mijn hoofd.
Aan de andere kant denk ik dat je haast nergens veiliger ben dan in een corona-isolatie. Daar weet je nl waar je aan toe bent.
Waar ik nu werk, op een niet-coronaplek, ga je onbeschermd naar patiënten toe, maar ik trof er maandag wel een geplande patiënt met koorts en hoesten. Die is dus uiteindelijk doorgeplaatst naar isolatie, maar weet nog niet of de test wel of niet positief was...

@Stripe000:
Wil even laten weten dat ik aan jou en je collega's denk. Ik werk op een plek waar de grootste toestroom nog moet komen en voelde mij mijn laatste diensten haast schuldig tegenover mijn collega's in andere ziekenhuizen die wel al vol in de crisis zitten. Ik krijg veel waardering, maar die voelt nog niet zo terecht. Wil die complimenten graag aan jou doorgeven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:19

Barbabientje schreef:
Ik heb net een miskraam achter de rug, maar bedankt voor deze info.
:(:) ach wat sneu. Sterkte Barbabientje.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:22

Bedankt voor jullie reactie. Omdat ik pas 6 weken ben en er zo weinig over bekend is vind ik het eng, wie zegt dat het geen invloed heeft op de groei?
Maarja ik mag op de andere afdelingen werken..

Laten we in deze moeilijke tijd elkaar juist steunen :)