Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MonteKarlo schreef:pien_2010 schreef:Zijn er mensen die het seminar vh leger hebben gezien? Zo ja welke belangrijkste punten werden er genoemd?
Nee maar ik ga m wel nog even terug kijken als dit mogelijk is!
Stripe000 schreef:Ik werk in het ETZ
daar waar de eerste Corona patiënt was opgenomen en daar waar het nu echt overvol begint te raken .
Tis roeien met de riemen die we hebben.
Alles lijkt nog steeds heel onwerkelijk , alsof we in een droom, of eerder gezegd, nachtmerrie leven.
Wordt wel goed gekeken naar wat verpleegkundigen nodig hebben. Er wordt meegedacht en er is veel morele steun , onder andere door psychologen.
Het is niet niks wat we te zien krijgen.
Daar moet je wel mee om kunnen gaan.
lovee schreef:Even een vraagje hier. Ik ben net 6 weken zwanger. Maar vind het werken met corona patiënten wel een beetje spannend. Wat is hiervoor bij jullie het beleid?
lovee schreef:Even een vraagje hier. Ik ben net 6 weken zwanger. Maar vind het werken met corona patiënten wel een beetje spannend. Wat is hiervoor bij jullie het beleid?
timokyana schreef:lovee schreef:Even een vraagje hier. Ik ben net 6 weken zwanger. Maar vind het werken met corona patiënten wel een beetje spannend. Wat is hiervoor bij jullie het beleid?
Ik werk als verpleegkundige in de VVT, bij ons staat in het protocol/ draaiboek dat collega's die zwanger zijn niet de positief geteste cliënten mogen verzorgen.
Barbabientje schreef:timokyana schreef:
Ik werk als verpleegkundige in de VVT, bij ons staat in het protocol/ draaiboek dat collega's die zwanger zijn niet de positief geteste cliënten mogen verzorgen.
Volgens het RIVM heeft het geen gevolgen voor evt zwangerschap. Alleen natuurlijk de koorts die erbij hoort.
Ik probeer zwanger te worden en werk op een cohort afdeling, maar voor alsnog maak ik me niet veel zorgen.
Joman schreef:Barbabientje schreef:Volgens het RIVM heeft het geen gevolgen voor evt zwangerschap. Alleen natuurlijk de koorts die erbij hoort.
Ik probeer zwanger te worden en werk op een cohort afdeling, maar voor alsnog maak ik me niet veel zorgen.
Dit is natuurlijk hoe ze er nu over denken. De gevolgen weten ze uiteraard nog maar weinig over.
Koorts en ook benauwdheid zijn niet goed; in België en Engeland word je bovendien aangemerkt als risicocategorie.
Over het laatste onderdeel in je bericht: leuk, maar ik zou er even over nadenken. Minder echo's, partners mogen niet mee naar echo's, bij een echo sta je met een kwartier buiten etc... Het is niet echt leuk in deze tijd.
Barbabientje schreef:Joman schreef:
Dit is natuurlijk hoe ze er nu over denken. De gevolgen weten ze uiteraard nog maar weinig over.
Koorts en ook benauwdheid zijn niet goed; in België en Engeland word je bovendien aangemerkt als risicocategorie.
Over het laatste onderdeel in je bericht: leuk, maar ik zou er even over nadenken. Minder echo's, partners mogen niet mee naar echo's, bij een echo sta je met een kwartier buiten etc... Het is niet echt leuk in deze tijd.
Ze hebben ook al wat onder zoeken gedaan met name in vruchtwater en navelstrengvocht enz. Daar kwam ook nog niets verontrustends naar boven.
Klopt, minder leuk. Maar ik weiger om mijn leven on hold te zetten, mijn sociale leven (door werk) oké, maar de rest eigenlijk niet tenzij echt niet mogelijk.
Barbabientje schreef:Ik heb net een miskraam achter de rug, maar bedankt voor deze info. Erg nuttig om mensen bang te maken.
Joman schreef:Barbabientje schreef:Ik heb net een miskraam achter de rug, maar bedankt voor deze info. Erg nuttig om mensen bang te maken.
Wat een onzin. Bang maken. Ik vertel je alleen hoe het er nu aan toe gaat, en je hebt nu nog een keuze.
Weet je wanneer je bang bent? Als je daar in je eentje een echo krijgt en je hebt geen idee of alles goed zit. En je bent daar helemaal alleen. Dan ben je bang. Ik waarschuw je alleen. Doe ermee wat je wil
Barbabientje schreef:Joman schreef:
Wat een onzin. Bang maken. Ik vertel je alleen hoe het er nu aan toe gaat, en je hebt nu nog een keuze.
Weet je wanneer je bang bent? Als je daar in je eentje een echo krijgt en je hebt geen idee of alles goed zit. En je bent daar helemaal alleen. Dan ben je bang. Ik waarschuw je alleen. Doe ermee wat je wil
Nee correctie; jij zou dan bang zijn. Je kunt niet voor anderen bepalen of zij in dezelfde situatie dezelfde gevoelens en emoties hebben.
Barbabientje schreef:Ik ben verpleegkundige op een cohort afdeling, ik weet hoe het er aan toe gaat, maar bedankt.