Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rocamor schreef:Ik lees hier al een tijdje mee. Hoeven jullie met die stootkuren geen Vit K2 bij te slikken? Mijn arts gaf aan:
100 mcg vit K2 bij elke 2500 iu Vitamine D3, startend vanaf 4000 iu Vitamine D3. Omdat je vitamine D anders niet goed / op de juiste manier zou worden opgenomen.
Ik slik in de winter daarom ook dagelijks 5000 iu Vit D3 icm 200 mcg vit K2
Rocamor schreef:Ik lees hier al een tijdje mee. Hoeven jullie met die stootkuren geen Vit K2 bij te slikken? Mijn arts gaf aan:
100 mcg vit K2 bij elke 2500 iu Vitamine D3, startend vanaf 4000 iu Vitamine D3. Omdat je vitamine D anders niet goed / op de juiste manier zou worden opgenomen.
Maris schreef:Volgens filmpje van arts op vorige bladzijde hebben veel mensen een vitamine K2 tekort. Plus meer vitamine D = meer calcium in het bloed en dat wil je dan wel naar de goede plaats hebben lijkt me ?!
Kimberley_ schreef:k mag woensdag weer naar de huisarts.
Na drie maanden bij slikken is mijn vitamine D voor bijna de helft gezakt en vitamine B12 gelijk gebleven.
Heb maar even een lijstje gemaakt met klachten aangezien ik altijd de helft vergeet te vertellen.
-Vergeetachtig, geirriteerd
-Brandend/zwaar gevoel in armen en benen
-Moeite met lopen en staan, geen kracht meer, trillende benen en handen
-Ontzettend moe
-Misselijk, geen honger
-Uitblijvende menstruatie
-Of heel koud of heel warm (bij heel warm lijkt het koortsig)
-Laatste tijd onverklaarbare blauwe plekken/ gevoelige huid
-IJzersmaak in mond/gevoelig tandvlees
-Wazig zien/vlekken
-Pijnlijke gewrichten vooral pols, enkels, heup en schouders.
Geconstateerde ziekten: Hypertrofische myopathie, astma, hypermobiel en Fibromyalgie
Overige bloedwaarden die al meer als een halfjaar niet goed zijn:
-Leukocyten
-Neutrofielen
-Monocyten
-GammaGT
-Hematocriet
-Lymfocyten
-Ckd-Epi
Ben benieuwd wat de huisarts wil gaan doen.
liespr schreef:Kimberley_ schreef:k mag woensdag weer naar de huisarts.
Na drie maanden bij slikken is mijn vitamine D voor bijna de helft gezakt en vitamine B12 gelijk gebleven.
Heb maar even een lijstje gemaakt met klachten aangezien ik altijd de helft vergeet te vertellen.
-Vergeetachtig, geirriteerd
-Brandend/zwaar gevoel in armen en benen
-Moeite met lopen en staan, geen kracht meer, trillende benen en handen
-Ontzettend moe
-Misselijk, geen honger
-Uitblijvende menstruatie
-Of heel koud of heel warm (bij heel warm lijkt het koortsig)
-Laatste tijd onverklaarbare blauwe plekken/ gevoelige huid
-IJzersmaak in mond/gevoelig tandvlees
-Wazig zien/vlekken
-Pijnlijke gewrichten vooral pols, enkels, heup en schouders.
Geconstateerde ziekten: Hypertrofische myopathie, astma, hypermobiel en Fibromyalgie
Overige bloedwaarden die al meer als een halfjaar niet goed zijn:
-Leukocyten
-Neutrofielen
-Monocyten
-GammaGT
-Hematocriet
-Lymfocyten
-Ckd-Epi
Ben benieuwd wat de huisarts wil gaan doen.
Ik kom even in dit topic binnen vallen. Jouw klachten doen me namelijk erg denken aan de klachten die ik zelf jaren heb gehad. Ik bleek 3 tekorten te hebben als gevolg van coeliakie. Zelf ontdekt overigens, op advies van een kennis mijn dieet aangepast en nooit meer veranderd. De huisarts reageerde wat vlak, die had andere klachten bij coeliakie verwacht. Sinds ik aan het dieet ben en vita D bijneem voel ik me zowel fysiek als mentaal zooooo veel beter...
Vajramani schreef:@ Kimberley_: heb jij ook wel eens b12 laten testen. Veel klachten komen daar mee overeen.
Ik slik ook vit K2 bij. Misschien voor sommige een handige pagina: op FB vitamine D en K2 tekort.
Ik heb daar veel informatie vandaan gehaald en bestel daar ook mijn vit d en K2 capsules.
Vajramani schreef:b12 zit je al in een grijs gebied. Wanneer je een opname probleem hebt gaat bij slikken voor b12 je niet helpen.
Kimberley_ schreef:Vajramani schreef:b12 zit je al in een grijs gebied. Wanneer je een opname probleem hebt gaat bij slikken voor b12 je niet helpen.
Ik weet het.. vandaag ook weer geprobeerd duidelijk te maken maar helaas.
Ook omdat mijn leverwaardes niet goed zijn en deze als ik het goed begrepen heb zorgt voor opname.
superpony schreef:Nu zijn mijn trombocyten altijd wat hoog, dus dat ga ik toch niet nemen en kijk het met de vit D los eerst aan.
Nadeel is dat ik tegen de zomer pas weer geprikt wordt en vit D dan sws vast beter is.