Levenslang depressief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:13

Heb je de storm overleefd Ts? Stacaravans zijn hartstikke zwaar, die waaien echt niet zomaar weg.

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 15:27

Ik heb het overleefd. Gelukkig zonder schade, al ben ik een paar keer bang geweest dat de caravan het niet zou volhouden. Maar ondanks het het geklapper, gewiebel, de in en uitdeukende zijwanden en de wind onder de caravan waardoor hij nogal rammelde, heeft hij zich goed gehouden. 1 lekkage gevonden, gelukkig boven de douchebak en die zijn ze nu aan het repareren. Daar zit een kleine koepel die kapot gewaaid is.

Ik hoop dat er bij jullie geen schade is?

Ondanks de slapeloze nacht, door het weer dit keer, gaat het redelijk goed. Ik heb genoten van de tijd alleen vandaag. Lekker mijn eigen ding gedaan. Straks naar de snackbar met zoontje en dan lekker vroeg slapen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:42

Oe lees nu je reactie. Meestal zijn de caravans daar wel tegen bestand en gelukkig klopt dat zo te lezen.
Heerlijk ff met je mannetje snacken en een goede nachtrust doet ons allemaal goed!

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 14:31

Hier ben ik weer.
Het gaat redelijk goed. Wel met ups en downs, maar niks onoverkomelijk.

Ik ben gisteren wel weer door een diep dal gegaan, maar heb mij na 1 uur verplicht om mijn eigen te herpakken. Ik begin namelijk grijs te worden. In eerste instantie (ik heb al langer een paar grijze haren) was ik daar gevoelloos onder. Gisteren zag ik ineens hoeveel grijze haren er inmiddels al zijn en was ik blij, eindelijk volwassen :') Daarna drong ineens tot mij door dat ik tot nu heel mijn leven heb "verpest" met depressief zijn. Mijn jonge jaren zijn voorbij, zonder te genieten van het leven, kansen zijn verkeken en mijn schooldiploma stelt niks voor, zonder praktijk ervaring kan ik daar niks mee doen. De kans om die ervaring op te doen krijg ik niet meer. Te oud om te beginnen, mijn kennis is niet meer up to date en een zeer onstabiel CV.

Ach ja, nieuwe ronde van het leven, nieuwe kansen zullen zich voordoen en ik wil een nieuwe opleiding volgen. Ik weet alleen nog niet wat ik zou willen doen, maar alles op zijn tijd.
De grijze haren mogen blijven staan. Zij staan symbool voor mij, alles wat mij in mijn jonge jaren is aangedaan, het heeft mij niet klein gekregen. Ze staan voor ervaringen die ik heb, de wijsheid die ik inmiddels in pacht heb, voor het vechten voor/tegen het leven. Kortom ze staan voor wie IK ben en niet wat de buitenwereld denkt of wilt. Ze zijn eigenwijs, net zoals ik. Blinken in de zon, net zoals ik. Het worden er steeds meer, net zoals ik steeds meer mezelf begin te worden.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:05

Goed zo.
Blik op vooruit, en wees maar trots op wie je nu bent, ondanks wat er allemaal gebeurd is.
Je bent toch maar gekomen waar je nu staat.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 09:53

Wat kun jij toch mooi je gevoel beschrijven!! Je leest gewoon hoe sterk je bent en hoe je kijk op het leven aan het veranderen is. Heel mooi!!!

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 17:46

Op wat voor wonderlijke weg begeef ik mij toch nu. Ik leer mezelf kennen, mijn grenzen zijn aan het verleggen en ook qua uiterlijk ga ik er op vooruit.

Ik kan meer verdragen, de confrontatie angst word minder, mijn gevoel voor humor begint naar boven te komen en ik word weer actiever.

Waar ik heel blij mee ben, is dat de pijngrens zich verlegd. Ik zal even een voorbeeld geven om aan te tonen wat ik bedoel.
Afgelopen zomer had ik voor het eerst een zware kaakontsteking, ik ging door de grond van de pijn. Ik werd huilend wakker van de pijn en mijn gezicht stond op barsten van de zwelling. Ik heb toen zelfs mijn hoofd tegen de muur geramd om maar een andere pijn te kunnen voelen, puur voor de afleiding. Pijnstillers hielpen namelijk niet, ze gingen binnen als snoepjes, maar de pijn werd niet minder. In oktober heb ik dit nog eens gehad, weer hetzelfde als de eerste keer.
Afgelopen week had ik weer dat zeurende gevoel in mijn kaak, wetende wat mij te wachten stond, bereide ik mij voor op het ergste. Echter valt de pijn tot nu toe mee, het is leefbaar en tast mijn humeur niet zo hard meer aan. De zwelling is nog erger als de 2 voorgaande keren, maar ik beleef het anders. Heel raar, maar als het niet erger word dan het nu is, dan is het uit te houden. Alleen de gloeiende zwelling en het prikken van de huid die op barsten staat is natuurlijk erg vervelend. Pijnstilling neem ik nu bijna niet. Alleen voor het slapen. Ach ja, nog een paar dagen en ik ben er weer (tijdelijk) vanaf. Met een beetje (heel veel) geluk, kan ik binnenkort de oorzaak aanpakken, dan zijn de ontstekingen verleden tijd. Ik kijk er naar uit, dat zal mijn zelfvertrouwen ook een boost geven. Ik weet dat een groot deel van de negativiteit hier mee te maken heeft.

Qua uiterlijk ben ik zo blij! Heel jammer dat ik die metamorfose niet kan laten zien in dit topic, maar eventueel via pb kan dit wel, als jullie nieuwsgierig zijn. Van de week een selfie gemaakt en ik straal op die foto. Mijn gezicht is minder/nauwelijks ingevallen, mijn ogen glinsteren en ik heb zowaar weer kleur in mijn gezicht :D

Ik ben er nog lang niet, de weg is nog ontzettend lang, maar ik geniet van de veranderingen en ik ben oprecht trots op mezelf vanwege de manier dat ik het aanpak nu. Voor het eerst kan ik in de spiegel kijken zonder een mager scharminkel te zien, zonder haatgevoelens naar mezelf. Nee ik kijk nu in de spiegel naar een mens van vlees en bloed, iemand die beschadigd is door haar verleden, maar die ook weer naar de toekomst kan kijken.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:57

Wat een heerlijk bericht!!!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:58

Wat kan jij alles mooi omschrijven!
Ik vind je zonder dat ik je ken een mooi mens!!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:58

Wauw wauw wauw, ook al ken ik je niet, en voor mijn gevoel toch een beetje wel, ik ben zo ontzettend trots op jou... Ben echt blij om je berichtje zo te lezen.
Wat vervelend zeg van de ontsteking, hopelijk binnenkort voorgoed verleden tijd.
Ik zou graag je stralende selfie willen zien hoor <3

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:03

Wat een goed nieuws, lieve TS!

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:16

Goed nieuws ts! Ik ben ook heel benieuwd naar de stralende selfie. Heel knap hoe jij alles zo goed kan omschrijven! En heel fijn om te zien dat het steeds wat beter gaat!

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:46

Wauw kanjer! Wees trots op jezelf!!

suusantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:07

Wat een mooi positief bericht! Je mag trots zijn op jezelf!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:12

Kippenvel door je stukje. Wat maak jij een sprongen en wat mag jij trots zijn op jezelf!!!! Echt jeetje sprakeloos. Ook ik ben benieuwd naar je foto!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:14

Schitterend...!
(En: pijn komt harder binnen als je depressief bent, kort door de bocht gezegd. Heb je meer serotonine ter beschikking, is je pijngrens hoger.)

Hopelijk kan een kaakchirurg jou snel helpen!
(...en aangezien ik geen held ben: toitoitoi en sterkte! "Later ben ik mijzelf dankbaar".)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:23

Wauw _/-\o_
(Ik ben stiekem wel benieuwd naar de metamorfose :):) )

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 21:11

Heel erg bedankt allemaal.

@ Janneke2, het verschil in pijn ervaren is echt heel groot. Ook andere pijnen zijn heel anders. Zelfs de migraine aanvallen zijn sterk afgenomen. Tot een paar weken geleden waren dat er meerdere per week, nu enkel nog wat lichte hoofdpijn af en toe.

Nu genieten van een weekje vakantie met mijn zoontje. Samen leuke dingen doen en lekker ontspannen.

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:38

Ik ben heel blij voor jou, je doet het super en relativeert goed. Je mag trots zijn op jezelf, keep it going!!

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:26

Wat bijzonder om het verloop van je topic te lezen zeg. Je mag ontzettend trots zijn op jezelf en ik ben heel erg blij voor je <3

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:57

Hoe is de week vakantie met je zoontje gegaan?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 09:15

Niet goed. Hij logeert momenteel bij mijn stiefzus.
De grond is onder mijn voeten weggeslagen, een nieuwe zware tegenslag is te veel. Mijn hoop en dromen voor de toekomst zijn weggeslagen, door 1 stom telefoontje woensdag.

Ik moet eerst mezelf weer herpakken ipv dat ik mijn zoontje weer meesleur.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:16

Wat naar TS, het zit je ook niet mee :(:)

Ik wil je veel sterkte wensen!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:19

Oei doe zag ik ff niet aankomen....maar je weet nu dat het kan hé...jezelf herpakken. Al zal dat vaker met tegenslagen gaan :(
Kop op wijvie :(:)

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:53

Lieverd, de afgelopen weken zijn het bewijs geweest dat jij, ondanks alles wat je hebt meegemaakt, er bovenop kan komen. Wees niet te hard voor jezelf, gun jezelf de tijd om rust te vinden zodat je beter met je slechte gevoelens kunt dealen en kaart het alsjeblieft aan bij de psych, misschien heeft die ook tools die jou kunnen helpen ook met deze tegenslag om te gaan.

Laat je ons weten hoe het je vergaat?