Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cursebreaker schreef:Dat lijkt me ook spannend MizzMontana!
Ik kreeg vandaag te horen van een nicht van me dat ze vorig jaar pap2 had als uitslag en nu was het al pap3b geworden, waar ze erg van is geschrokken. Dus zij krijgt begin januari verdere onderzoeken/behandeling. Hoe snel het kan veranderen zeg. Ik vind het dan wel vreemd dat ze een heel jaar gewacht hebben met een volgend onderzoek, maar misschien denk ik dan te makkelijk en werkt het zo niet. Zo zie je dus idd wel maar hoe snel het gaat zeg, brr. Weer een wake up call dat ik mezelf ook echt eens naar de huisarts moet gaan slepen voor het uitstrijkje - nog niet gedaan uit luiigheid, wat zo slecht is.
MizzMontana schreef:Dat zijn er behoorlijk wat lieffiefie, lijkt me niet niks als je zo jong bent en al zo vaak voor een uitstrijkje bent geweest.
Cursebreaker wat schrikken zeg dat het zo snel veranderd is bij je nicht. Zo ziende maar hoe belangrijk het kan zijn om te testen.
Even een belletje doen! Ik zat er ook tegen aan te hikken en was het voor me uit aan het schuiven. Inmiddels ben ik een stuk bewuster van wat er mis kan gaan en heb snel een afspraak gemaakt.
djuulsie schreef:cursebreaker schreef:Dat lijkt me ook spannend MizzMontana!
Ik kreeg vandaag te horen van een nicht van me dat ze vorig jaar pap2 had als uitslag en nu was het al pap3b geworden, waar ze erg van is geschrokken. Dus zij krijgt begin januari verdere onderzoeken/behandeling. Hoe snel het kan veranderen zeg. Ik vind het dan wel vreemd dat ze een heel jaar gewacht hebben met een volgend onderzoek, maar misschien denk ik dan te makkelijk en werkt het zo niet. Zo zie je dus idd wel maar hoe snel het gaat zeg, brr. Weer een wake up call dat ik mezelf ook echt eens naar de huisarts moet gaan slepen voor het uitstrijkje - nog niet gedaan uit luiigheid, wat zo slecht is.
Wat ik ervan begreep is dat het 'normaal gesproken' niet zo snel gaat, dus dan is een half jaar of een jaar een prima tussenpoze. Natuurlijk zijn er uitzonderingen.
Ik heb volgende week mn scopie. Begin er steeds meer tegenop te zien. Gelukkig gaat mijn schoonzus mee als support.
Tanya schreef:BloemBloem schreef:Wat fijn om te horen Djuulsie.
Ik vraag me af wat voor sommige hier de reden is geweest om de HA tussentijds in te lichten. Wat waren jullie "klachten"?
Dus los van het bevolkingsonderzoek.
Contactbloedingen
Henniie schreef:Wat ik me afvraag hè ik krijg de oproep ook pas over 5jr dan pas 30 alleen als je ingeënt bent voor het hpv zou je dan ook opgeroepen worden want dan is de kans toch al minimaal.
Ik ben namelijk als kind zijnde ingeënt 2x als ik me niet vergis
Tanya schreef:Henniie schreef:Wat ik me afvraag hè ik krijg de oproep ook pas over 5jr dan pas 30 alleen als je ingeënt bent voor het hpv zou je dan ook opgeroepen worden want dan is de kans toch al minimaal.
Ik ben namelijk als kind zijnde ingeënt 2x als ik me niet vergis
Ja, op de site van het RIVM:
Ja. Het blijft belangrijk om vanaf je 30e een uitstrijkje te laten maken, ook al ben je gevaccineerd tegen HPV humaan papillomavirus . De inenting beschermt namelijk niet tegen alle HPV-varianten die baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken. In het kader van het bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker krijg je vanaf je 30e tot je 60e elke vijf jaar een uitnodiging van je huisarts om een uitstrijkje te laten maken om te onderzoeken of je baarmoederhalskanker hebt.