Intermittent fasting

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:51

Hier dag 3 , tot nu toe bevalt het mij nog steeds goed.
Ik had wel echt honger deze ochtend maar heb het met zwarte koffie en thee kunnen stillen.

Zo een honger had ik dus eigenlijk niet want om 11±30 dacht ik , ohja eten.

Nu is wel echt de beerput open en heb ik overal trek in.
Ik heb gelukkig alleen maar gezond vullend eten bij me , want begon te trillen van de trek in chocola ( hallo suiker verslaving )

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:06

ik merk wel dat ik ind zin heb om te snaaien.. maar als ik af wilt vallen moet ik mij toch echt inhouden.


ligt ook nog 3 stukken taart van gister van mn verjaardag nog in de koelkast en shushi. oeps haha

maar ik mag maar tot 19.00 eten.. en moet straks nog naar mijn paard dus kan ik niet eten. Daarna wordt het koken en moet ik om 18.15 uiterlijk met me hond in de auto zitten. Voor de trimmer dus wordt weinig eten zo en geen taart/shushi voor mij :p

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:23

Ik meld me ook! Eet al jaren min of meer automatisch zo, vooral voor de calorieen.

Ik merk alleen dat het lastig is als er iets uitloopt op m'n werk en ik pas na 1 uur kan eten. Dan word ik heel chagrijnig :+

Sall

Berichten: 6789
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:03


Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:54


Elinaa

Berichten: 7502
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:28

Ik stap dagelijks in een koud bad, is een stuk kouder dan de douche maar ik vind het makkelijker om doorheen te gaan voor een paar minuten. Heeft echt wel een flink effect op hoe ik me daarna voel.

listiglistje

Berichten: 14428
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:35

Ik ga echt niet overdrijven :+ dat soort fratsen begin ik niet aan!

Oud worden is ook een kwestie van geluk/genen, ik ken genoeg mensen die erg slecht
hebben geleefd, geen beweging, drank, roken als een ketter en ongezond eten, nou die werden gewoon 80 +.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:46

Even de eerste pagina's gelezen, en nu even reageren, lees straks verder.
Ik wil hier als diëtist graag bijlezen over jullie ervaringen met IF. Ik heb zelf een stofwisselingsziekte waardoor ik streef naar 10 kleine maaltijden per dag (het compleet tegenovergestelde dus), maar zie wel baat bij IF bij mijn patiënten, maar heb er zelf compleet geen ervaring mee, wat dan moeilijk is om te bespreken met mijn patiënten. Nu begeleid ik vooral medische diëten, dus mijn patiënten hebben vaak meer problemen dan alleen: gezonder willen leven en daarbij wat afvallen.

Ok, ik ga verder lezen, en ook zoeken naar nog wat wetenschappelijke artikels.

Sall

Berichten: 6789
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:10

Nadir schreef:
Sall schreef:

Hey Sallie :*

Zo te lezen ben ik best goed op weg, maar die koude douche sla ik nog even over :D


Hey!! Wat leuk

Nou ik ook hoor
Moet wel leuk blijven en ik ‘moet’ al zoveel v mijzelf ;-)

Heb net een Thaise massage ondergaan, heb nog nooit zoveel pijn gehad op plekken waarvan ik niet wist dat ze pijn deden -O-

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 17:12

Elinaa schreef:
Ik stap dagelijks in een koud bad, is een stuk kouder dan de douche maar ik vind het makkelijker om doorheen te gaan voor een paar minuten. Heeft echt wel een flink effect op hoe ik me daarna voel.


Laat je het daarna weglopen en neem je dan warm water?

Sall

Berichten: 6789
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:13

Ik heb een tijdje freezlab gedaan, ook ivm die ontstoken ellebogen. Werkte daar wel goed voor alleen kreeg ik elke x zware migraine van die behandeling :brr:
Mijn huisarts zei dat je dat kon vergelijken met een mega brainfreez xxxl

Elinaa

Berichten: 7502
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:42

PSvanLot schreef:
Elinaa schreef:
Ik stap dagelijks in een koud bad, is een stuk kouder dan de douche maar ik vind het makkelijker om doorheen te gaan voor een paar minuten. Heeft echt wel een flink effect op hoe ik me daarna voel.


Laat je het daarna weglopen en neem je dan warm water?



Nee ik zit er ongeveer 5 minuten in en wissel het water om de dag/2 dagen. Echt alleen koud.

Ik ben er mee begonnen omdat ik regelmatig depressies had en dit werkt erg goed. Dat het ook nog eens heel goed voor je weerstand en gezondheid is is extra mooi meegenomen.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 18:11

Knap van je! Ik bibber al bij handen wassen met koud water haha.

Zo even langs de supermarkt voor nieuwe thee.

Elinaa

Berichten: 7502
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:36

Haha dankjewel, ik eerder ook hoor maar het went blijkbaar.

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:40

Vandaag ging niet zo lekker haha
Om 11 begin ik met een klein bakje soja yoghurt. Dan heb ik ook echt trek. Tussen 12 en 13 uur eet ik een salade met of kip of zalm oid en dan rond 18 uur gewoon avond eten.
Gaat best goed alleen vandaag ineens rond 16 uur enorme trek een was al thuis en had nog meuslierepen. Nu met de nadruk op had. Dit was dus echt een snaai aanval .... Iemand tips daarvoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:41

Ik ben vandaag begonnen! De zwarte koffie ipv mijn gebruikelijke kinderkoffie met veel melk vanmorgen viel mee gelukkig. Maar ik vond de laatste twee uur wel lastig, mijn maag was vreselijk aan het rommelen. Ga vandaag proberen een half uur eerder met eten te stoppen, zodat ik morgen iets eerder mag eten. Al met al viel het niet tegen vandaag voor zo'n eerste dag.
Nu lekker iets koken en eten. :9

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:44

MiniMaxi, dan doe je vandaag toch gewoon van 11:00 tot 19:00? Weet niet hoe lang je al bezig bent, maar je kunt t altijd nog gaan verlaten.

En wat betreft de snaaiaanvallen, dat is een kwestie van alleen gezonde dingen in huis halen, dan heb je geen keuze.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 19:40

Wat gek, op de pakjes thee staat heel wisselend wat er in zit qua kcal.
Op heel je pakjes staat helemaal niks.

Op de site van pickwick staat het wel zie ik. Van de week eens een lijstje maken.

Deze meegenomen, waren de enige waar het op stond haha
Afbeelding

silverdapple
Berichten: 811
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:11

Aanvullend op de theevraag:
het Voedingscentrum schreef:
Kruidenthee, zoals rooibos- of kamillethee, is geen echte thee. Deze soorten thee zijn niet afkomstig van de theeplant. Het zijn aftreksels van planten of vruchten, of mengsels van kruiden, bloemen en specerijen zoals zoethout, kaneel of kamille. Kruidenthee telt daarom niet mee met de 3 koppen thee die gezondheidsvoordelen opleveren*. Drink gerust een kop rooibosthee, kamillethee of brandnetelthee als je dit lekker vindt. Of bijvoorbeeld (verse) muntthee of gemberthee. Het helpt om voldoende vocht binnen te krijgen en bevat geen calorieën. Dat geldt natuurlijk alleen als je er geen suiker indoet.

Sommige kruidentheeën, zoals zoethoutthee en sterrenmix, kunnen de bloeddruk verhogen. Af en toe een kopje van deze thee kan geen kwaad. Maar drink het niet te veel en niet te vaak. In venkel-en anijsthee zitten bepaalde plantengifstoffen (aromastoffen), dus drink dit ook niet te veel.

* Hiermee wordt groene en zwarte thee bedoeld.

Pickwickvarianten zonder calorieën:
English Tea Blend, Ceylon, English Leaf tea, Kaneel, Zoethout, Pure Green, Green Mint, Rooibos original, Slaap lekker, Spijsvertering, Kamille, Munt, Venkel, Sterrenmunt, Organic varianten

Pickwickvarianten mét calorieën (1kcal/100ml):
Earl Grey, Dutch Tea Blend, Pineapple & Lemon, Raspberry & Strawberry, Blackchurrant & Cherry, Citroen, Aardbei, Bosvruchten, Sinaasappel, Kers, Mango, Caramel Vanilla, Caramalised Pear, Minty Morocco, Turkish Apple, Autumn storm, Winter glow, Apple Pie, Apple & Lemongrass, Cucumber Mint, Grape & Lemonverbena, Coconut, Mint, Lemon, Cranberry, Ontspanning, Rooibos Honey, Rooibos Citrus, Rooibos Mango Peach, Pickwick even..., energie, keelverzachtend, Kids Tea
bron

Daarnaast bevat Coca Cola zero wel degelijk calorieën dankzij de toegevoegde zoetstoffen, circa 0.3kcal/100ml. Valt terug te vinden op de ingrediëntenlijst op ah.nl als je het product opzoekt.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 20:25

Zwarte thee daar geef ik zo weinig om. Het liefst zo licht mogelijk hihi.

Op zich dus wel wat keuze bij Pickwick. Morgen nog wat bijhalen. Op zoethout en green mint stond niets, die durfde ik niet mee te nemen haha

Lize92Jarig

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:37

Ik heb ook een poosje IF gedaan en viel hier best van af! Helaas toen een periode met 3 verschillende banen waardoor ik het niet langer vol kon houden, maar nu ik vaste uren heb wil ik er wel weer aan beginnen :j moet alleen nog even bedenken welke tijden handig zijn.. Mijn werk is van 6 tot 15 en lichamelijk vrij zwaar, dus daar wil je dan ook wat rekening mee houden. :') moet er nog maar eens even voor gaan zitten haha

Chantalla

Berichten: 1444
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:38

Ik was inmiddels ook aan het kijken naar de waarden van thee. Nu snap ik dat het principe van vasten is dat je geen calorieën binnen krijgt, maar maken die 8kcal 's avonds en 8kcal 's ochtends een heel groot verschil? Gooi je dan zelf alles in de war?

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 20:40

mag ik vragen welke thee 8kcal heeft? Ik vond enkel met 0.5 of 1 kcal.

Ja de 8kcal maken echt wat uit. Ze activeren je systeem weer en die heb je juist stilgelegd door te vasten (als ik het zo goed uitleg)

Chantalla

Berichten: 1444
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:43

Die 1 kcal is per 100ml. Dus 2 grote koppen 's avonds en 1 grote en 1 of 2 kleine 's ochtends.

Misschien dan toch op zoek naar wat anders. Beetje jammer dat ik de meeste theesoorten waarvan ze aangeven dat die 0kcal hebben, niet echt lekker vind.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 20:44

Gebruikt hier iemand de app Yazio, net gedownload en ziet er wel veelbelovend ook.