Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:58

MarlindeRooz schreef:
Castilja schreef:
Zijn er hier mensen vegetarisch? Ik eet zo weinig mogelijk vlees, alleen als ik er niet onderuit kom. Eet ook wel eens kip dus wil mezelf niet helemaal vegetarisch noemen :') Anyway, ik heb soms moeite om genoeg eiwitten binnen te krijgen zonder vlees dus was benieuwd hoe andere mensen dat doen?

Noten, groente, hummus, kikkererwten en eiwit shakes. Ik krijg helaas buikpijn van veel eiwitten. Meer dan 50 gram per dag is funest.

Dit had ik ook toen ik in het begin mijn eiwitten omhoog gooide! Mijn buik leek het amper aan te kunnen. Gaat nu wel beter, is het niet gewoon een soort gewenning? Weet ik niet hoor, vraag het me gewoon af. :) En ja toch die shakes. Moet maar even gaan kijken naar lekker poeder.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:59

Maar je kunt BCAA’s dus gewoon uit je voeding halen en waarschijnlijk goedkoper.
Natuurlijk is het ook wel makkelijker en sneller zo uit een potje.

antje_vip

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 13:21

Ik bestel ook vaak eiwit bij XXLNutrition. De pistachesmaak is echt lekker! <3
Ik heb op een beurs een vegan shake gehad, was echt super lekker maar een keer zo duur als gewoon eiwit, dat heb ik er niet voor over :( Hij was van www.naturall.eu

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:23

Ik bestel meestal bij bulkpowders. Of ik ga langs bij decathlon.

Margot1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:25

Hallo, Ik ben eigenlijk een stille meelezer maar hier heb ik misschien wel wat goede informatie ;)

Ik doe zelf al een aantal jaren aan krachttraining naast het paardrijden;) De volgende website heb ik veel van kunnen leren. Mijn tip is wel als je met kracht training start is goede begeleiding wel erg belangrijk!

https://www.bell-coaching.com/voeding/p ... plementen/ Hier staat heel veel informatie op over voeding en training etc! dus ook dat BCAA's onzin is:D.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:48

Jullie gaan echt te snel, ik houd het niet bij!

Ik gebruik geen supplementen, wel een tijdje gedaan in combinatie met vasten, maar ik merkte er niet genoeg van. Ik sport meestal 's ochtends terwijl ik nog aan het vasten ben (doe intermittent fasting), en sport dan op een kop sterke koffie.

Ik heb vanmorgen mijn Body Engineers setje binnen gekregen! Heel blij mee, maar voelt nog wel wat onwennig:

Afbeelding

Afbeelding

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:55

Maanlicht oef heel mooi setje <3

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:27

Mooi maanlicht!! Hoe is de pasvorm? Ik heb altijd zo’n hangkruis in bodyenineers :o

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:51

Ik meld me. Ik fitness weer sinds een jaar, daarvoor een halfjaar rust gehad ivm rugblessure. Daarvoor 2 jaar gefitnest. afgelopen paar weken maar 1 keer geweest ivm het weer, en deze week wordt het helaas ook niets ivm klussen in ons huis. Maar wil vanaf volgende week weer gaan.
Door het half jaar niet trainen behoorlijk wat spiermassa verloren, maar moet zeggen, valt mij niets tegen hoe snel het in grote lijnen weer terug is.

Wie heeft ervaring met de workouts van Bret Contreras? Ik ben benieuwd hoe zijn schema's in elkaar steken en welke oefeningen er ongeveer inzitten voor ik mijn geld erin steek en ik de helft niet kan doen ivm blessure.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:18

Als je me n pb doet met je e-mail wil ik je wel t programma van deze maand sturen

Overigens hebben ze n fb community waar je ook altijd kan vragen naar vervangende oefeningen als je bepaalde dingen niet kan/mag
Laatst bijgewerkt door Needje op 06-08-19 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:19

Nou ik ben ook aan het denken over eiwit shakes maar weet niet goed of dat wel de moeite is -O- . Ik ben student en betaal mijn paarden zelf dus probeer zoveel mogelijk te besparen.
Daarbij mag ik ook geen lactose en wil ik geen soya ivm milieuvriendelijk zijn etc.
Ik heb ook altijd gehoord (van mijn sportschool verslaafde ex-vriend) dat de eiwitten uit soya niet goed zijn voor spieropbouw?
Laatst bijgewerkt door Luca03 op 06-08-19 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 18:19

Maanlicht die set is mooi!
Ik plaats zelf nog even geen foto's, te veel vetjes :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:37

Waarom overal die voet naar voren?
Of is dat gewoon automatisme? _O-

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:09

Zo heurt 't gewoon Lous :D
Mooi setje hoor!!!! Die top is ook echt heel erg gaaf.Ik heb zo'n zelfde soort legging besteld bij MyProtein, komt waarschijnlijk dit weekend binnen.

Pfoe net een les Club Power gedaan, mijn armen begaven het bijna. Teeeeering wat kan dat pijn doen lol. Gewoon een stang met gewichten honderdduizend keer omhoog duwen en ik had 2,5 kilo aan elke kant. :') Nog een lange weg te gaan sjalalie sjalala.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:40

Ik lees ook graag mee! :D
Ik doe sinds begin dit jaar aan crossfit en vind dat ontzettend leuk en afwisselend naast waterpolo, wat ik ook doe. Doen nu 1x per week aan crossfit maar wil eigenlijk 2x. Wil graag afvallen en meer spiermassa kweken.
Zit zelf te denken om misschien een abonnement te nemen bij personal body plan. Zodat ze me op weg kunnen helpen qua voeding.
Heeft iemand hier ook begeleiding van pbp gehad?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:43

Castilja schreef:
Zo heurt 't gewoon Lous :D
Mooi setje hoor!!!! Die top is ook echt heel erg gaaf.Ik heb zo'n zelfde soort legging besteld bij MyProtein, komt waarschijnlijk dit weekend binnen.

Pfoe net een les Club Power gedaan, mijn armen begaven het bijna. Teeeeering wat kan dat pijn doen lol. Gewoon een stang met gewichten honderdduizend keer omhoog duwen en ik had 2,5 kilo aan elke kant. :') Nog een lange weg te gaan sjalalie sjalala.

Hahahaha, jup dat van club power ken ik. Zit nu op 3,75 per kant en doet ook flink zeer...

Vandaag leg day gedaan, als ik nu geen spierpijn krijg weet ik het ook niet meer. Begon ook bijna door te lekken in de sportschool en had nou niet het meest absorberende materiaal aan aka een string onder mijn sportbroekje hehe. Daarom maar even buikspieren ingekort en eerder naar huis. :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:50

Oh goed om te lezen dat het ook echt best pittig is, ik zag allemaal mensen om me heen met zware gewichten en ik voelde me een beetje een schriel kippetje :))
Was wel echt leuk want er deden ook een aantal bejaarden mee (die ook best zware gewichten hadden?!?!), paar mensen beetje out of shape en een paar mensen behoorlijk afgetraind. Vind het cool dat je dan echt met z'n allen keihard aan het beuken bent =:)

Had in eerste instantie dus een maand abonnement gekocht. Mijn studie laat het niet toe doordeweeks te sporten (aanwezigheidsplicht van 9 tot 6 en dan weer huiswerk maken/leren) alleen vind ik het zo leuk dat ik toch denk mijn abonnement te verlengen. Weet alleen echt niet of ik er dan gebruik van kan maken maar ik wil gewoon niet weg daar :') :') :')

En LOL stel je doet squats oid en bent doorgelekt als heb ik jou daar... Fun. :Y)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:58

Club power vind ik altijd wel echt nuttig. Binnen een uurtje ben je wel helemaal gesloopt maar dus ook weer lekker snel klaar. Vind het idd ook weleens leuk om groepslessen toe te voegen vanwege het groepselement. Bij ons ook een gevarieerde groep inderdaad. :Y)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:08

Ik ook net terug van sportschool. Uur krachttraining met focus op benen en billen. En voor en na 2x 10 minuten wandelen op 5% helling en dan nog 2 minuten op 10% helling. Cardio maar wat omhoog, meer verbranden in plaats van minder eten :')

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:46

Ook ik heb de 2e training voor deze week er weer opzitten vandaag rug en borst gedaan.
In totaal 50 min gefietst vandaag op en neer naar mijn werk dus cardio hoefde niet meer.

En net lekker een sportmassage gehad dus alles voelt weer lekker los +:)+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:08

Oehhh een massage klinkt goed! Doe jij dat bij je sportschool Iris of boek je dat gewoon los ergens?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 22:10

Wat leuk dat jullie Club Power doen, ik geef die lessen :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:11

Een sportmassage vind ik vooral pijnlijk :') Maar het is wel goed! Mijn vriend is fysio gelukkig dus als ik ergens last van heb kan ik bij hem terecht, hij is ook mijn coach.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:18

antje_vip schreef:

Ah wat vet!!! Wat voor opleiding heb je daar voor moeten doen? Waar geef je les? :D (En welke gewichten raad je aan voor een nog niet al te sterke vrouw die een uur wil beuken maar ook nog wil lopen de volgende dag :') )

Een fysio als vriend.. Goeie lijkt me dat. :9

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:21

Castilja schreef:
antje_vip schreef:

Ah wat vet!!! Wat voor opleiding heb je daar voor moeten doen? Waar geef je les? :D (En welke gewichten raad je aan voor een nog niet al te sterke vrouw die een uur wil beuken maar ook nog wil lopen de volgende dag :') )

Een fysio als vriend.. Goeie lijkt me dat. :9

Ik zou gewoon lekker doorgaan met 2,5 per kant. Het went echt heel erg snel! Je zult zien dat je na de 2de of 3de keer veel minder/ geen spierpijn meer hebt. :D