pmarena schreef:En als je zeg maar vindt dat het onverantwoord is om een (mogelijk) gehandicapt kindje te laten komen, is dat dan ook niet onverantwoord om iedereen die van nature geen kinderen kan krijgen, toch maar te helpen. Met het idee het zal wellicht niet voor niets zijn dat de natuur daar geen kindje laat komen.
Ik begrijp niet goed wat het een met het ander te maken heeft? Kan een stel die dmv fertiliteitsbehandeling een kindje krijgen niet de wens hebben dat ze alleen een gezond kind willen? Het feit dat iemand van mening is dat je een kindje de beste start moet geven en dat met een handicap niet doet staat toch los van de manier waarop een zwangerschap ontstaan is?
Waarom zou ik als ik “tegen” een gehandicapt kind geboren laten worden ook tegen een fertiliteitsbehandeling moeten zijn? Er zit toch totaal geen verband tussen die 2? Sterker nog, een fertiliteitsbehandeling kan het mogelijk maken dat er geen gehandicapt kind geboren wordt bij dragers. Het zou dan logischer zijn om dan juist vóór fertiliteitsbehandeling te zijn...
en tegen zet ik bewust even tussen haakjes, want ik vind het een verkeerd woord om te gebruiken. Ik ben namelijk nergens tegen, ik begrijp alleen niet waarom je daar voor zou willen kiezen. Ieder zijn keuze, maar ik snap niet goed waarom je dat wil.
Mazida schreef:Ik ken genoeg gehandicapte mensen die wel degelijk gelukkig zijn. Sterker nog, die helemaal niet weg hadden willen worden gehaald omdat andere mensen vinden dat ze te veel lijden. Ik ken trouwens ook genoeg gezonde ongelukkige mensen die het liefst morgen nog zelfmoord willen plegen. Gezond zijn betekent niet altijd dat je gelukkig en onbezorgd leeft...
Nee, maar vind je dat echt een argument? Ik denk dat als je die gehandicapte mensen zou vragen of ze liever gezond waren geweest dat ze dat zouden bevestigen. Maar goed, dan gaan we op de herhaaltoer