elnienjo schreef:Noek_Bronco schreef:Hier overtuigd ja. Als ik er niet meer ben, wil ik graag de vele mensen op de wachtlijst helpen. Mijn man is ook donor. En ik hoop dat het ons nooit overkomt, maar mocht er iets met onze kinderen gebeuren, mogen hun organen ook gebruikt worden. Wij hebben dit beslist nadat mijn broer die op de spoeddienst werkt, dit aankaartte. Ouders die deze beslissing moeten maken zijn heel vaak te ver in hun verdriet en kunnen dan die keuze maar moeilijk maken.
Mogen jullie kinderen donatie van één van jullie tegenhouden ivm hun verwerking?
Ze zijn nu nog niet oud genoeg om daarover te beslissen (4jaar en de tweede zit nog veilig tussen mijn te doneren organen
) maar als er ze oud genoeg zijn, dan wil ik wel het gesprek met hun aangaan en er vertellen dat ik dat jammer zou vinden. Maar dood is dood en mochten ze het toch niet doen, ga ik het niet weten he.                                                         
 ) had ik altijd in mijn hoofd dat ik meteen 'JA' in zou vullen. Toen der tijd ook aan mijn ouders gemeld dat mocht er opeens iets met mij gebeuren, dat ik het prachtig zou vinden als mijn organen een ander zou kunnen helpen.

).