Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:09

@Repelsteel, jij neemt vrijwillig deel aan deze discussie, jij bent degene die beweert dat de informatie van skepticalraptor onbetrouwbaar is, maar als er dan om onderbouwing van jouw stelling gevraagd wordt, dan geeft je niet thuis. Sterker nog dan ga je naar de tegenpartij wijzen en op de persoon spelen. Voor mij is het dan wel duidelijk, je hebt blijkbaar geen argumenten.

@Maxima_S, In de wetenschap gaat het er niet om dat iedereen het met elkaar eens is, in de wetenschap gaat het er juist om dat je gaten probeert te schieten in elkaars theorie. Dat is de manier waarop wetenschap steeds verder komt. Als je een andere mening hebt, dan zijn er genoeg andere wetenschappers die dat willen toetsen en op het moment dat die resultaten verifieerbaar zijn, dan zijn er voldoende tijdschriften die willen publiceren.

Het gaat er dus ook niet om dat zij data van andere onderzoekers gebruikt, het gaat erom dat zij andere conclusies trekt dan de rest van het wetenschappelijk veld. Op het moment dat haar conclusies door geen enkele wetenschapper onderschreven worden, moet je je echt afvragen hoe zinnig haar conclusies zijn. Wetenschappers zijn niet een eng clubje mensen, die in opdracht van een geheime wereldmacht ons dom proberen te houden. Wetenschappers zijn gewoon mensen, die door hun opleiding bovengemiddeld goed in staat zijn om onbevooroordeeld naar informatie te kijken. Dat wil niet zeggen dat ze altijd gelijk hebben, maar hun wetenschappelijke mening is een stuk minder bevooroordeeld dan de mening op facebook. In dit geval praat je over wetenschap waar heel veel data bekend is en waar echt de hele wetenschappelijke wereld het er over eens is dat vaccinaties werken en de bevolking gezonder maken. Ik snap echt met mijn volle verstand niet waarom die conclusie voor antivaxxers ongeloofwaardig is. Ik snap het gewoon niet en ik zou het fijn vinden als iemand mij dat uit kan leggen.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:51

Karl66 schreef:
@Repelsteel, jij neemt vrijwillig deel aan deze discussie, jij bent degene die beweert dat de informatie van skepticalraptor onbetrouwbaar is, maar als er dan om onderbouwing van jouw stelling gevraagd wordt, dan geeft je niet thuis. Sterker nog dan ga je naar de tegenpartij wijzen en op de persoon spelen. Voor mij is het dan wel duidelijk, je hebt blijkbaar geen argumenten.

@Maxima_S, In de wetenschap gaat het er niet om dat iedereen het met elkaar eens is, in de wetenschap gaat het er juist om dat je gaten probeert te schieten in elkaars theorie. Dat is de manier waarop wetenschap steeds verder komt. Als je een andere mening hebt, dan zijn er genoeg andere wetenschappers die dat willen toetsen en op het moment dat die resultaten verifieerbaar zijn, dan zijn er voldoende tijdschriften die willen publiceren.

Het gaat er dus ook niet om dat zij data van andere onderzoekers gebruikt, het gaat erom dat zij andere conclusies trekt dan de rest van het wetenschappelijk veld. Op het moment dat haar conclusies door geen enkele wetenschapper onderschreven worden, moet je je echt afvragen hoe zinnig haar conclusies zijn. Wetenschappers zijn niet een eng clubje mensen, die in opdracht van een geheime wereldmacht ons dom proberen te houden. Wetenschappers zijn gewoon mensen, die door hun opleiding bovengemiddeld goed in staat zijn om onbevooroordeeld naar informatie te kijken. Dat wil niet zeggen dat ze altijd gelijk hebben, maar hun wetenschappelijke mening is een stuk minder bevooroordeeld dan de mening op facebook. In dit geval praat je over wetenschap waar heel veel data bekend is en waar echt de hele wetenschappelijke wereld het er over eens is dat vaccinaties werken en de bevolking gezonder maken. Ik snap echt met mijn volle verstand niet waarom die conclusie voor antivaxxers ongeloofwaardig is. Ik snap het gewoon niet en ik zou het fijn vinden als iemand mij dat uit kan leggen.

Dat is inderdaad de discussie. Je zou inderdaad kunnen aannemen dat vaccinatie ziektes heeft geëlimineerd en hierdoor heeft gezorgd voor minder sterfgevallen door complicaties van deze ziekten.

Mijn grootste vraagteken is of, op lange termijn, het niet veel schadelijker is de doorgegeven natuurlijk immuniteit van moeder op kind een veel betere bescherming is dan die van vaccinatie.

De conclusie van de video is dat iedereen verschillend reageert op vaccinatie en niet dezelfde hoeveelheid antistoffen aanmaakt. 600 kinderen verdeeld in 4 groepen van 25% waar een gemiddelde over deze vier groepen is gemaakt van elke groep na de 2e bmr vaccinatie van de hoeveelheid antistoffen na 3 maanden, 6 maanden, 2, 4, 6 en 10 jaar. Alles via een titer bepaling. Ook voor het 2e vaccin is een titerbepaling van de nog aanwezige antistoffen voor de booster.

Als dus minimaal 25% van deze 600 kinderen voor de booster al te weinig antistoffen hadden en 6 maanden erna ongeveer op hun uitgangshoeveelheid zaten dan heeft vaccinatie voor deze groep toch weinig zin?

Dan kom je met 100% vaccinatie graag dus niet aan een bescherming van 75%. En van de andere 75% is er dus ook een groot deel wat niet of te weinig bescherming heeft 6 maanden na een booster.

Dat neemt dan dus niet weg dat de vaccinatie werkt als in de antistoffen stijgen na de vaccinatie maar of jou kind voldoende beschermt is kan alleen na een titer bepaald worden en als je kind dus onder de "low responders" valt dan moet je elke 6 maanden gaan vaccineren om toch voldoende beschermd te zijn?

Hoe zou je deze data dan anders kunnen interpreteren en niet willen publiceren... DAT begrijp ik niet. Is dit onderzoek dan niet waar? Heeft een pannenkoek deze data verzameld?

De exacte presentatie van dit voorbeeld bevindt zich dus in de video.

En dan nog het vraagstuk wat voor mij open blijft, is natuurlijke immuniteit gegeven via de moeder in het eerste jaar en door het doormaken van ziektes op lange termijn niet veel gezonder voor ons allemaal. Wat niet betekend dat het een ethisch vraagstuk blijft wie er dan de dupe hiervan kunnen worden.

Het begrip Herd immunity wordt in elk geval door deze data al als twijfelachtig beschouwd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:57

Maxima_S schreef:
Mijn grootste vraagteken is of, op lange termijn, het niet veel schadelijker is de doorgegeven natuurlijk immuniteit van moeder op kind een veel betere bescherming is dan die van vaccinatie.

Nee, dat blijkt dus niet zo te zijn. Vaccinaties werken beter dan natuurlijke bescherming.
Citaat:
En dan nog het vraagstuk wat voor mij open blijft, is natuurlijke immuniteit gegeven via de moeder in het eerste jaar en door het doormaken van ziektes op lange termijn niet veel gezonder voor ons allemaal. Wat niet betekend dat het een ethisch vraagstuk blijft wie er dan de dupe hiervan kunnen worden.

Dat is niet gezonder en levert bewezen meer complicaties en sterfgevallen op.

Die vraagstukken die voor jou open blijven hadden de wetenschappers ook, en daarom wordt dat dus ook onderzocht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:58

Karl66 schreef:
@[naam], jij neemt vrijwillig deel aan deze discussie, jij bent degene die beweert dat de informatie van skepticalraptor onbetrouwbaar is, maar als er dan om onderbouwing van jouw stelling gevraagd wordt, dan geeft je niet thuis. Sterker nog dan ga je naar de tegenpartij wijzen en op de persoon spelen. Voor mij is het dan wel duidelijk, je hebt blijkbaar geen argumenten.

Precies Karl, ik neem vrijwillig deel, ik hoef van jou dus ook geen opdrachten aan te nemen.
Ik wacht overigens nog steeds op excuses van jouw kant, je noemde me een moordenaar, weet je nog? Over het algemeen praat ik helemaal niet meer met mensen die zich zo zwakzinnig uitdrukken dus wat dat betreft heb je geluk dat ik überhaupt nog op je reageer.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:00

Verootje heb jij een onderzoek dat dit bewijst?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:04

Ja tig...
staan vast allemaal nog in dat andere topic :')
Ben een beetje lui om ze op te zoeken, weet eigenlijk niet waarom ik blijf reageren in zulke topics.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:14

verootjoo schreef:
Maxima_S schreef:

Nee, dat blijkt dus niet zo te zijn. Vaccinaties werken beter dan natuurlijke bescherming.
Citaat:

Dat is niet gezonder en levert bewezen meer complicaties en sterfgevallen op.

Die vraagstukken die voor jou open blijven hadden de wetenschappers ook, en daarom wordt dat dus ook onderzocht...

Daarvan zou ik dan wel het onderzoek willen lezen, mocht je die dus in een linkje willen zetten dan graag.

Wat ik wel jammer vindt is dat je alleen ingaat op mijn persoonlijke vraagstukken en met geen woord rept over de uiteenzetting (die ik zo duidelijk mogelijk heb verwoord) met de daarin ook bekende feiten wat dus ingaat op het vraagstuk of vaccinatie dan daadwerkelijk beter beschermt.

De low responders waar dus gemiddeld 25% van alle gevaccineerde onder vallen hebben dus niet zoveel aan de (in dit geval) mazelen vaccinatie en kunnen alsnog ziek worden.
Laatst bijgewerkt door Maxima_S op 06-06-19 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:16

verootjoo schreef:
Ja tig...
staan vast allemaal nog in dat andere topic :')
Ben een beetje lui om ze op te zoeken, weet eigenlijk niet waarom ik blijf reageren in zulke topics.

Als je hem hebt graag!
Vind het juist interessant om alles te lezen namelijk. En me niet vast te pinnen bij de ‘anti’ of de ‘pro’

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:27

@Repelsteel, ik geef helemaal geen opdracht, ik vraag je gewoon om onderbouwing van je mening. Dat is hoe discussies normaalgesproken werken, iemand komt met een mening en dan wordt er gevraagd naar argumenten die die mening onderbouwen. Het is natuurlijk jouw goed recht om je mening niet te onderbouwen, maar daarmee ondergraaf je je eigen geloofwaardigheid. En voor alle duidelijkheid, daar heb ik dan weer geen enkel probleem mee.

Wat het wel of niet reageren op mij betreft, die keuze is helemaal aan jou en daar kan ik me niet echt druk over maken. Sterker nog, als dat betekent dat er minder antivax leugens verspreid worden, dan kan ik dat alleen maar toejuichen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:03

Anoniem schreef:
Karl66 schreef:

Precies Karl, ik neem vrijwillig deel, ik hoef van jou dus ook geen opdrachten aan te nemen.
Ik wacht overigens nog steeds op excuses van jouw kant, je noemde me een moordenaar, weet je nog? Over het algemeen praat ik helemaal niet meer met mensen die zich zo zwakzinnig uitdrukken dus wat dat betreft heb je geluk dat ik überhaupt nog op je reageer.

Ga je weer op de man. Zou je eens inhoudelijk willen reageren op de vraag die wordt gesteld? Waarom is de conclusie van wereldwijd decennialang ge-peer reviewed medisch onderzoek niet geloofwaardig, maar de mama van Merel op facebook of 1 enkele, eenzame wetenschapper wel?

Ik wacht ook nog steeds op antwoord op deze: wat voor baat heeft de overheid erbij haar beroepsbevolking ziek te maken?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:17

Waarom zou de vraag moeten zijn "of het op natuurlijke wijze beter is dan via vaccinatie"?

Zou niet gewoon de vraag moeten luiden 'hoe bereiken we de beste gezondheid cq de minste risico's op complicaties en sterfte'?

Zo ben ik bijvoorbeeld ingeent tegen pokken (smallpox) gescreend op tuberculose en kreeg ik AB tegen mazelen en roodvonk ('waar halve steden aan zijn doodgegaan').
Inmijn geval een prima combinatie.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:25

Omdat als je het zelf doormaakt je voor altijd antistoffen hebt. Uitzonderingen daar gelaten.

En er wordt nu gezegd dat dit met mazelenvaccin dus niet zo is..
waarna er gezegd word door iemand anders dat dit veiliger is.

Je kan pas een goede conclusie trekken als je alles leest en niet alleen de pro of anti sites.
Dus ja daarom ben ik nieuwsgierig.

Mijn dochter word misschien gevaccineerd. Maar daarvoor moet ik nog wel dingen uitzoeken. En of het überhaupt mag met mijn situatie op het moment.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:34

Maar als iedereen het zelf doormaakt, dan is dat nadelig voor onze algemene gezondheid. Er komen dan meer gehandicapten en er vallen dan meer doden. Dus zelf antistoffen aanmaken heeft aantoonbaar geen voordeel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:38

Karl66 schreef:
Maar als iedereen het zelf doormaakt, dan is dat nadelig voor onze algemene gezondheid. Er komen dan meer gehandicapten en er vallen dan meer doden. Dus zelf antistoffen aanmaken heeft aantoonbaar geen voordeel.

Maar hoe zit dat dan als het vaccin niet( goed genoeg) werkt zoals dat in de link wordt verteld.

Daarom zou ik graag die link willen krijgen waarom het veiliger enz is.
Om het plaatje completer te krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:45

Ik heb even geen tijd om uitgebreid te pubmedden enzo helaas. Maar staat je vrij om zelf te zoeken.

Het is veiliger oa vanwege de groepsimmuniteit. En zelf doormaken kent veel risico’s op complicaties en die risico’s en complicaties zijn veel kleiner dan bij vaccinaties. Statistisch.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:45

quera schreef:

Er is geen relatie gevonden met het optreden van DM1 en de BMR vaccinatie.
Er is zelfs gevonden dat het mazelen vaccin iets verlaging geeft op het risico op diabetes.
(maar niet statistisch significant)

https://diabeter.nl/nl/over-diabeter/ni ... -diabetes/

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:04

Ik sla hem op en ga hem van de week even lezen. Nu net chemo gehad en er blijft toch niets hangen :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:01

quera schreef:
Ik sla hem op en ga hem van de week even lezen. Nu net chemo gehad en er blijft toch niets hangen :')

Oh poeh...sterkte daarmee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:31

NatasjavE schreef:
quera schreef:

Er is geen relatie gevonden met het optreden van DM1 en de BMR vaccinatie.
Er is zelfs gevonden dat het mazelen vaccin iets verlaging geeft op het risico op diabetes.
(maar niet statistisch significant)

https://diabeter.nl/nl/over-diabeter/ni ... -diabetes/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4705121/

Our findings in humans do not support animal studies which have suggested that vaccination timing affects diabetes development in rodents [27].

Although studies have found that countries without vaccination programmes have lower rates of type 1 diabetes and that diabetes rates have increased over time with the introduction of vaccination programmes [28], our findings suggest that these differences are not due to the vaccination programmes but rather to other differences between countries or to other changes over time.

Tja, dan heb ik alweer gegeten en gedronken.

Vooral als je dan ook leest dat er geselecteerd is in welke onderzoeken er mochten deelnemen en werden afwezen, en in de Discussion staat ook het nodige waarvan je wenkbrauwen gaan fronsen.

Als een antivaxxer met zulke onderzoeken gaat schermen wordt hij door de pro vaxxers meteen compleet afgebrand.

Het onderzoek gaat trouwens niet over het verband tussen het BMR vaccin en diabetes mellitus type 1 maar over het verband tussen childhood immunizations en diabetes mellitus type 1, dus alle vaccins die kinderen krijgen.
Dan vertekent het beeld qua verband BMR-diabetes type 1 behoorlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:42

Ja Repelsteel, je hebt ook gelijk. Wat weet dr Henk Jan Aanstoot er ook van. :roll:

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:00

Nou ja, deze dokter zegt letterlijk het volgende:

Er zijn inmiddels veel onderzoeken in veel landen uitgevoerd over de vraag of vaccins een rol zouden kunnen spelen bij het ontstaan van T1D. De groep van Morgan (1) heeft al die onderzoeken samengebundeld en doorgelicht. Zo keken ze naar de gebruikte methode (of het onderzoek wetenschappelijke wel juist was uitgevoerd) en of de conclusies die getrokken werden wel juist waren. Immers, je kunt wel een associatie vinden, maar heeft het verband met elkaar? Als ik me in deze donkere wintermaanden scheer, gaat even later de zon opkomen. Een duidelijke correlatie! Maar is het een associatie en heeft het oorzakelijk met elkaar te maken? Ik denk het niet…

Hoezo hij denkt het niet....de conclusies uit dit onderzoek worden niet direct verteld en ook wordt er geen bronvermelding geplaatst naar " de bundels van de groep van Morgan".

Dat gaat dan toch niet meer over of het zo is of niet? Er is een associatie waarvan we "denken" dat deze niet komt door vaccinatie maar door andere invloeden maar we kunnen niet ontkennen dat vaccinatie er ook mee te maken heeft. Dat zou dan toch de conclusie moeten zijn?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:01

Stel dat hier een flinke ebola epidemie zou uitbreken, zou je als antivaxxer er dan ook voor kiezen om jezelf en je kind niet te laten inenten??
Ben ik wel benieuwd naar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:02

Dus deze onderzoekers doen een metastudie over een mogelijk verband tussen vaccinatie en diabetes. Voor die metastudie gebruiken ze alle beschikbare relevante onderzoeken die aan een aantal kwalitatieve criteria voldoen. En als dan uit dat onderzoek blijkt dat er geen verband is, dan heb jij al gegeten en gedronken? Jij ziet liever dat ze niet relevante onderzoeken gebruiken die niet aan een aantal minimale criteria voldoen? Dat is wel een typische aluhoedjes-reactie, kwaliteit en relevantie zijn niet belangrijk, als het eigen gelijk maar bevestigd wordt. Maar helaas zo werkt wetenschap niet.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:08

verootjoo schreef:
Ik heb even geen tijd om uitgebreid te pubmedden enzo helaas. Maar staat je vrij om zelf te zoeken.

Het is veiliger oa vanwege de groepsimmuniteit. En zelf doormaken kent veel risico’s op complicaties en die risico’s en complicaties zijn veel kleiner dan bij vaccinaties. Statistisch.

Ik heb in een vorige post geschreven dat er, uit wetenschappelijk onderzoek blijkt, dat minimaal 25% van alle gevaccineerde na 2x een BMR vaccinatie te hebben ontvangen maximaal 6 maanden na de eerste en tweede vaccinatie minimaal antistoffen hebben aangemaakt en daarna dus niet voldoende meer hebben om het virus "mild" te laten verlopen of geen symptomen te krijgen.

Dit heet in de wetenschap dan "low responders".

Daar gaat de groepsimmuniteit. In het geval van mazelen een fabeltje want zelfs bij 100% vaccinatie graad is dus minstens 25% niet tot nauwelijks beschermd.

Een low responder zijn kan dus iedereen gebeuren. Het blijkt genetisch te zijn hoe je op een vaccin reageert maar welke genen zorgen voor welk effect, daarover is geen onderzoek gedaan.

Hier stapt iedereen maar met gemak overheen terwijl dit dus gaat over een heel belangrijk statement van de pro vaccinatie aanhangers.
Dit statement is dus, in geval van het mazelen vaccin, achterhaald. En laat dat nou het vaccin zijn wat verplicht zou moeten worden...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:11

Maxima_S schreef:
Een vaccin wordt overigens wel ingespoten in weefsel wat anders niet direct bloot staat aan deze stoffen en waarbij het lichaam eerst de kans krijgt deze stoffen, via organen die wel gewend zijn met de buitenwereld in contact te staan, te verwerken.

Even terzijde maar dit is ook de bedoeling he?
Je wilt het immuunsysteem activeren!

De brandweer houdt bv regelmatig oefeningen hoe om te gaan met bepaalde gevaarlijke situaties. Dan kun je zeggen "jamaar normaal gesproken zouden die situaties helemaal niet voorkomen, want rookmelders, brandalarmen en sprinklerinstallaties voorkomen dat het zo ver komt."
Maar in de praktijk blijkt het wel degelijk af en toe behoorlijk mis te gaan, en dus oefent de brandweer met moeilijke scenario's, zodat ze weten wat ze dan moeten doen.

En bij het immuunsysteem geldt dit ook. Je wilt dat de antistoffen die het lichaam aanmaakt al klaarliggen, voor het geval er een virus / bacterie door de eerdere verdedigingslinies heenbreekt.