Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:12

Elitedeux schreef:
Ik ben afgelopen week lekker fanatiek bezig geweest, 4 x naar de sportschool geweest :D Ik wil aankomende zondag voor het eerst "hiit power" proberen, daarbij heb je elke 30 seconden een intense workout en dan ga je door naar het volgende onderdeel. Zit van alles tussen, en lijkt mij wel leuk om te doen :)

Klinkt best pittig! Hier hebben ze dat niet.

XxLMMxX

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:08

Ja alles goed hier.
Afgelopen tijd een dipje gehad.
Maar dit weekend de hele dag yoga gedaan op het festival in Terschelling.
En mijn zin om te bewegen is weer helemaal terug.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:11

Vanmorgen al begonnen met een lesje bodypump :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:10

Zo, 2 weken vakantie zitten er weer op.
In 13 dagen 13x gezwommen, 240 km gefietst, ruim 50 km gewandeld, 14 km gekanood en de rest luieren en relaxen en snacken en borrelen.
Heerlijke vakantie aan de Overijsselse Vecht.
Gisteravond thuisgekomen, vanmorgen op de weegschaal.
Niks erbij!
Ook niks eraf, maar heb echt helemaal niet op m'n eten gelet, gewoon genoten.
Eten en bewegen was dus mooi in balans.

Vanavond meteen weer rondje knallen in de sportschool. We hadden een nieuw circuit, was de eerste les die dit circuit deed, eerste rondje even wennen en aftasten, tweede rondje vol ervoor gegaan.
Morgen lekker rondje paardrijden (vandaag de pony los aan 't werk gehad, morgen mag die me weer op z'n rug dragen), zondagochtend weer zelf sporten.
Vanaf maandag ook 't eetregime weer echt aanscherpen, morgen nog een straatbbq, zal overdag wel opletten wat erin gaat, maar 's avonds zal 't toch al gauw net wat minder gezond nog zijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:47

@Marije: Wat goed! :D En fijn dat je zo genoten hebt.

Ik wil op maandagavond, woensdagochtend de bodypump gaan doen. En op donderdagavond de B-kick. Paardrijden ga ik weer oppakken volgende week, maar dat zal een keer per week worden en is prima zo. Het is voor mij écht een hobby en ook niet mijn eigen paard. Paard staat anders stil en wordt alleen mee gedekt dusja, maakt ook niet uit of er wel of niet iemand op rijdt. Komt ook elke dag de hele dag buiten.

Ik zou in de vakantie wel meer kunnen rijden, maar ik ben afhankelijk van eigenaar. Ken het paard niet zo goed. Mijn vorige verzorgpaard (zelfde eigenaar) is in april plots overleden, en daar kon ik gewoon geheel zelfstandig op rijden etc. Nu ligt dat even anders... En ook omdat merrie een veulentje heeft. Eigenaar is overdag van huis en in de avonden vaak ook bezig met paardensport. Dus even kijken hoe dit gaat uitpakken.

De rest van de week dat ik niet in de sportschool ben wil ik gaan wandelen. En vanaf maandag weer op mijn eten letten. Heb een lijst gemaakt met vaste tijden waarop ik mag eten en ook wat ik dan mag eten. Anders werkt het voor mij niet...

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:22

Super Marije! Zo hoort het te gaan tussen sporten en genieten van het leven! :D Hou dat vast!

Inmiddels was klimmen en paardrijden nog niet genoeg en heb ik geprobeerd mijn hardloop conditie te verbeteren met onder andere zwemmen. Dat heeft goed uitgepakt, want mijn record vanochtend was 5,6 kilometer!! Ik heb mezelf totaal niet doodgelopen en functioneer de rest van de dag rustig aan prima, dus ik ben marathon-ready voor in ieder geval de 5KM Bridge to Bridge in september! *\%/* Ondanks mijn niet-afstuderen gaat het sporttechnisch opeens gigantisch lekker. Dat is mij eigenlijk wel net zo veel waard, voelt onwijs goed namelijk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 15:00

Oh dat klinkt ook goed, Canon +:)+

Hardlopen is idd m'n volgende plan om weer op te pakken.
Wilde eerst m'n endurancewedstrijd en m'n vakantie achter de rug hebben.
Beiden zijn nu geweest, ponylief moet nu weer vnl dressuurmatig aan 't werk, dan houd ik dus in principe tijd over om zelf hard te lopen, ipv de uren die het trainen voor de endurance in beslag namen.
Eens zien of dat van de week ook weer wil lukken.

Vanmorgen wel stijve benen van het rondje sporten van gisteren, ben benieuwd hoe het morgenochtend opnieuw sporten gaat.

Pony was blij om na 3 weken rust weer wat te mogen doen, alleen hij vond de 15 km wel wat weinig :))

Die had nog energie genoeg toen we weer terug waren.
Gelukkig maar, die mag nog genoeg gaan doen de komende tijd, wilde alleen rustig opstarten.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:29

Ik blaas weer wat leven in dit topic!

Hoe gaat het bij iedereen? Zijn we nog lekker aan het sporten?

Ik heb tijdens de zomer vrij weinig gedaan.. geen puf of tijd.
Ik probeer het nu weer een beetje op te pakken. Kan wel merken dat ik een hele poos niet veel gedaan heb.
Deze week heb ik een lesje boxfit gedaan en vanavond weer naar zumba.
Volgende week wil ik ook mijn trainingsschema weer oppakken :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:18

Plukt ons topic weer even onder het stof vandaan.

Hier een heel lekkere week achter de rug.
Lekker gesport in de sportschool, het hardlopen weer opgepakt en zat voor mijn werk een nachtje in een hotel en daar lekker een half uur gezwommen voor het ontbijt.
Nu helaas ontzettend takkeweer, dus buiten sporten zit er vandaag echt niet in.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:25

Marije_jiplover schreef:
Gisteren strand was heerlijk.
Ook nog 25 km getraind, heerlijk gereden!
[ [url=m/ouzGaB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zelf wel gaar, 2x 2 uur autogereden met de trailer erachter is alleen al best inspannend, daarnaast dus nog een goede 2,5 uur op m'n pony z'n rug gezeten.

Vandaag zelf dus even een rustige dag naast m'n werk.
Morgenavobd weer een uurtje sporten.

Gaat niet over paarden.... weet ik, maar dit paard ziet er echt geweldig goed uit.... echt precies perfect!!!

En meer 'on-topic'; welke dingen zetten jullie in om meer gebalanceerd/ centered te zijn? Dus je zit nog meer te verbeteren? Dus naast het paard....

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:40

Hier gaat wel.. druk met verhuizen. Maar zitten nu in. Dus tijd om te sporten! Nu nog ff droog weer kan ik in t bos hardlopen ipv loopband want dat vind ik zo saai!! Dan duurt een minuut, 10 minuten..

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:29

Goede vraag ninx, ik ben daar ook wel benieuwd naar :D

Fijn dat je weer tijd hebt om te sporten plutolover.

Hier gooit een val van paard roet in het eten.. Ik was weer lekker op weg met het sporten, maar zit nu met een kapotte knie en een gekneusde heup.. -O-
Ik heb vorige week een kleine 20 minuten gezwommen, zodat mijn heup weer wat soepeler wordt.
Deze week wil ik ook weer gaan zwemmen en eigenlijk ook wel naar de sportschool. Misschien kan ik wat oefeningen doen waarbij ik mijn heup en knie niet zoveel hoef te belasten.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 19:33

Hier ging het heel lang echt even niet. Werk zat niet lekker en dat sleepte thuis nogal na, zelfs zo erg dat de paarden me meer energie kosten dan ik wilde. Morgen begin ik met een nieuwe baan, dus hopelijk gaat het dan weer beter. Ik probeer nu wel iedere ochtend squats te doen :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:38

Dank voor het compliment Ninx.

Bij mij helpt core training goed voor mijn houding en zit op het paard, heb ik gemerkt na bijna een jaar trainen nu.
En algemene balans training.
Beiden zitten standaard in het circuitrondje op de sportschool wat ik 2 à 3x per week doe.

Core training krijgt nu in oktober een maand lang nog wat extra aandacht in een half uur PT per week.

Wat balen S_imone! Beterschap!

@plutolover op de loopband is idd saai.
Is leuk voor stukje warming-up voordat ik verder ga met de training, of het zit soms in ons circuit, maar dan ook hooguit 2-3 minuten.
Verder is een loopband echt supersaai, in het bos lopen is veel leuker!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:49

ik heb nog een curves abbo lopen tot feb. Nu nog de motivatie weer vinden om te wintermaanden te gaan. Anders is het zonde van mijn geld..

Maar ben sinds kort verhuisd.. Gelukkig is er wel een curveslocatie in de buurt. Dus vanmiddag maar eens daar kijken.. denk ik haha..

kwa eten ben ik wel weer goed bezig

vanmorgen volkoren beschuitje op,

voor straks 2 mandarijnen. kwark met wat honing en frambrozen.

En brood met eiersalade, en brood met humoes. Geen idee of ik het op krijg. haha

savonds: spinazie en aardappel. en dan voor mn vent bal gehakt. Ik zelf eet zo min mogenlijk vlees.

woensdag wil ik wel bij die locatie kijken.

De herfst/winter kan prachtig zijn.Maar niet altijd voor mij, ik heb het super snel koud en warm niet snel op.... Waardoor ik snel in een winterdepri krijg. Nu hoop ik als ik meer sport dat het dan minder wordt...

elke winter is het raak bij mij...

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:57

Jaa het topic leeft weer een beetje! Ik heb jullie gemist! *\o/* (Maar was zelf ook mentaal te druk om iets te kunnen..)
Hier is alles op zich goed. Ik heb een wat harde slag in mijn relatie mogen meemaken waarin ik me een beetje onderuit gehaald heb gevoeld afgelopen weken.. Sporten heeft ervoor gezorgd dat ik bezig bleef en ik mij ei kwijt kon en ruimte kon geven.. :j Dat was heel fijn.

Daarnaast was er de Bridge to Bridge in Arnhem..! :D (Een herdenkings-run, met dat gekke idee van mij om 5 of 10 kilometer mee te gaan doen en keihard te gaan trainen..) Dat is gelukt! Ik heb gekozen voor safe en de 5km meegelopen. Super goed gevoel naartoe gehad, tot ik daar stond.. "Was ik hier echt klaar voor? Kan ik dit? Gaat mijn horloge dit goed tracen?" Pure paniek bijna.. := Maar! Alles gerend, niet gestopt en ook niet uitgedaagd met de hele meute veel te hard te gaan lopen (een hele rare verschijning van groepsdruk, ieder die je inhaalt zorgt ervoor dat je harder gaat lopen..) uiteindelijk de tijd van mijn leven gehad daar! Ik zou dit mensen écht aanraden, wat een ervaring! Wat een medaille én wat een herinnering. Ik ben helemaal om, volgend jaar weer! <3

Afbeelding

Nu ligt hardlopen volledig stil.. := Ik heb geen uitdaging meer. :') En ook klimmen is er even niet bij, ik heb een pees in mijn vingers gescheurd.
Maar des te beter raak ik gemotiveerd weer erop uit te gaan en mezelf aan te pakken. Aankomende zaterdag is er een trailrun in het bos in mijn woonplaats, ik zit te denken datzelfde geintje weer te doen en last-minute in te schrijven.. :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:11

Lekker bezig geweest Canon.
Wegvallen van een doel is wel lastig hè.
Balen van je blessure in je hand. Hopelijk is dat snel weer over.

Ik ben vanavond afgebeuld door m'n PT.
Pffttt, het ging uiteindelijk wel lekker, en als ik gewoon in de groep had meegetraind, dan had ik waarschijnlijk lang zo fanatiek niet meegedaan vanavond, dus dat is wel echt de meerwaarde van de PT.
Denk dat m'n buikspieren en m'n hamstrings mij en m'n trainer morgen niet lief meer vinden, maar dat merken we dan wel weer _O-

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:31

Lekker bezig iedereen! Ik doe even een maand niks qua sportschool, ben nu lekker een maand aan het rondreizen door Australië met m'n vriend. We hiken wel heel veel dus ik beweeg iig wel voldoende zodat ik niet veel aankom. Eind oktober ben ik weer terug en ga ik zeker weer beginnen in de sportschool!

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:41

Wat mooi hoe iedereen toch nog bezig is en lekker doorgaat! Dat motiveert enorm. :o
Ik wilde deze zondag meelopen bij een trailrun event, maar dat wordt het toch niet.. Ik mis 1,5 kilometer in mijn energie en haal dan de eindstreep niet. := Ik ga er een paar beelden schieten als fotograaf. Dan krijg ik toch de sfeer mee en wordt ik aangestoken door te gaan met trainen. :D

Hiken door Australië lijkt me immens gaaf! En dat geeft aardig veel beweging! Dat doen wij een x aantal weken in Zwitserland per jaar en dat merk je goed achteraf! :D Geniet ervan!

Haha, afbeulen is soms niet erg hoor Marije, dan weet je weer een beetje waar je grens ligt. ;)
Is het goed gegaan met de spierpijn achteraf? :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:00

Nou, de hamstrings waren gisteren nog steeds pijnlijk en vandaag nog gevoelig.
Maar vanavond gewoon in de groep getraind (bij dezelfde trainer) en na de training was alles weer aardig soepel en los.

Idd echt de meerwaarde van de PT, dat ik niet kan smokkelen en extra aangemoedigd en uitgedaagd word :j

En hij dreigde al voor nog meer uitdaging de volgende keer :')

Jammer dat je te weinig energie hebt voor het trailrunevenement, maar verstandig om dan toch niet te gaan al is het wel jammer natuurlijk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:32

Hoe gaat het hier, dames?
Afgelopen weekend hadden wij een familieweekend (lees, weekend vol met vreterij).
En ben zo trots op mezelf!
Vrijdag voor vertrek een uur wezen sporten in de groepsles, zaterdagochtend (samen met mijn man) 3 kwartier wezen hardlopen voor het gezamenlijke ontbijt en blijkbaar ondanks alle vreterij toch de juiste keuzes gemaakt over wat ik wel en niet heb gegeten, want ik was na het weekend zowaar een paar ons lichter van voor vertrek!
Maandag was ik nog vrij, dus de dag begonnen met een uur sporten in de groepsles, lekker 15 km met ponylief het bos in geweest en 's avonds nog op de fiets naar stal om binnen te zetten en te voeren.
Vanavond weer PT, dat geeft echt wel meerwaarde merk ik, die 100% aandacht.
Donderdagmiddag waarschijnlijk een rondje hardlopen, of samen met een stalgenootje en onze paarden een uur wandelen door het bos (haar paard heeft last van de rug en mag niet gereden worden, maar moet wel sterker worden, bv door in het bos de heuvels in te gaan stappen).

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:15

Goed bezig marije_jiplover. Knap dat jullie zijn gaan hardlopen tijdens het familieweekend.

Ik ben vandaag weer gaan sporten en het voelde goed! Met mijn heup wil het ook al weer aardig.
Vorige week had ik een lesje dna geprobeerd, maar dat wilde nog niet zo best.. Donderdag ga ik het weer probwren.
Vorige week heb ik een meting gedaan bij de sportschool. Ik was helaas een paar kilootjes gegroeid en ook in vet massa wat gegroeid.. over vier weken ga ik weer meten en dan hoop ik dat ik weer op mijn oude gewicht zit en qua vet ook weer gezakt ben.

En morgen ga ik ook weer proberen te rijden.
Het heeft een paar weken geduurd, maar ik heb nu het gevoel dat ik het weer kan :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:41

hier gaat minder, ik wil heel graag. Maar pff leven is al zo druk. Dat ik ook vaak heb nu even niet, moet ook kunnen relaxen.

ik werk nu partime. soms denk hoe deed ik dat toch toen ik meer uren werkte.. maar toen deed ik ook niet aan sport.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:52

Hey iedereen! Wat is het hier stil geworden plotseling.. -O-

Ik was benieuwd hoe het met jullie is en of alles nog goed en sportief gaat. :o
Dus hoe is het met jullie? Nog steeds allemaal lekker bezig, of toch wat meer de rust genomen?
Hebben jullie nog doelen gehaald van dit jaar wat je graag wilde? :D Ik ben heel benieuwd!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:09

Hé goed dat je ons topic weer afstoft!
Hier gaat 't nog steeds best goed.

Ga 2-3x per week naar de sportschool, waarvan 1x per week een half uur PT, de andere 1 of 2x groepsles Funxionall nog steeds.
En probeer ook minimaal 1x per week, maar als ik maar 2x naar de sportschool ga ook 2x per week te gaan hardlopen.
Dat ben ik weer lekker op aan 't bouwen, gaat goed.