Rotgriep :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 00:21

Dat klinkt erg lekker! Kook je alweer zelf?

Ik had vandaag een maaltijdsalade met pasta, ook erg lekker.

Net geducht, maar dat was toch wel weer vermoeiend zeg :( wel langer dan gisteren en nog weer naar beneden om een fles te vullen. Geen zin in weer zo'n rare droge keel. Dus het duizelde wel even flink.

Wel een handige tip gelezen als je ff flink duizelig wordt moet je je kuiten even goed aanspannen, dan gaat daar minder bloed heen en meer maar je hoofd waardoor de duizeling verdwijnt.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:25

Gwenvd schreef:
Nou opzich gaat t hier iets beter maar ik blijf een weeeig gevoel in mijn maag houden. Alsof ik iets moet eten/drinken om t weg te krijgen maar
Ik weet niet wat.. als iemand nog tips heeft. Manlief had al cola gehaald, paar boeren hielpen even maar t kwam toch terug.

Ik heb zelfs al twee keer overgegeven (zondag en vandaag). Herken dat weeïge gevoel. Kan er alleen niets mee.

Had net een soort groundhogday droom. Elke 10 minuten dezelfde droom voor vijf uur lang. Ik dacht dat ik gek werd.

Wat een @#$%&griep is dit zeg.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:40

Janine1990 schreef:
Dat klinkt erg lekker! Kook je alweer zelf?.

Jup, ik heb 24 uur niet gegeten, en 24 uur slecht. Maar daarna alles weer eten, maar smaken deed het niet. Vooral brood, pasta, aardappelen enz. kreeg ik gewoon niet weg. Leek wel alsof ik op droge stof aan het malen was. En na elke hap hoesten niet normaal meer.

Maar goed moet er eerlijk bij zeggen dat ik een redelijk sterke maag heb. Als ik al eens overgeef kan ik met 5 minuten gerust weer vetpot, chips, snoepgoed, cake en koek eten. En dan bedoel ik ook letterlijk 5 minuten. Mams vond dat niet goed/gezond/normaal en die heeft mij eens een keer gedwongen tot 24 uur niet eten en daarna rustig op pakken. Ben 4 dagen toch beroerd geweest. Tot dat paps mij in de auto zetten en we naar de McD zijn gereden. Daarna niks meer aan de hand (ja moeders boos...)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 06:38

Koorts is mij mij nu weg, maar beweging zorgt ervoor dat de hele wereld tolt. Het hoesten is begonnen, dus ben net op mijn billen de trap af gegaan om op de bank te gaan liggen hoesten en zo niemand wakker te maken.

Spugen en gelijk eten kan ik ook en dan idd het liefst vet. Gelukkig spuug ik zeer zeer zelden

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:55

Hier het hoesten en verkouden ook gisteren begonnen, volgens mij niet echt koorts. Zo weer de hele dag op de bank liggen

Gisteren weer sinds maandag ochtend gegeten 2 beschuitjes 's ochtends en ook 's middags en 's avonds macaroni. Maar lang zitten word ik echt duizelig. Misschien omdat ik de hele dag lig.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:01

Het is echt zo'n klote griep.
Je krijgt echt alle klachten 1 voor 1 en nog dubbel ook.
Dus iedere dag mag je een kadootje uitpakken... _O-

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:45

Ik heb eindelijk voor het eerst in bijna 2 weken tijd weer eens de hele nacht doorgeslapen zonder koortsaanvallen of hoestbuien. Oke, een kort nacht met maar 6,5 uur maar toch, beter dan elke 10 minuten wakker worden. (al zit ik wel te gapen bij het typen van dit bericht)

Wel veel last van slijm, maar laat zich "makkelijk" weg kan werken.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:17

Ik heb sinds 2 dagen ook koorts en last van keel. Ik ben in lange tijd niet zo ziek geweest. Als ik dit zo lees duurt het ook best wel lang. Ik hoopte eigenlijk op kort en heftig ;(

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:24

Hier ook geveld...
Sliep al nachten slecht, rare droomachtige toestanden. Maandag op paracetamol overleefd, alles deed zeer en misselijk, hoesten... Dinsdag op m'n vrije dag de hele dag op bed gelegen. Heel even naar paard, want moest ze buiten zetten. Wat was dat zwaar.. goed geslapen, gisterochtend leek het wel oke, naar m'n werk en daar aangekomen meteen gezegd dat ik weer ging. Ging toch niet. Hele dag op bed weer. Vannacht wel weer iets meer aan t spoken geweest in de nacht. Vreselijke pijn in m'n nek/schouders en hoofd dus vandaag ook maar thuis. Lijkt wel iets beter dan gisteren...
Vind het wel altijd lastig, wanneer ga je dan weer naar je werk. 9 van de 10 keer ga ik te snel, maar voel me altijd schuldig dat ik er niet ben :=

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:35

Als ik te snel ga, lig ik na een paar weken weer. Ik vind het ook super lastig.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:37

Ja daarom, was niet zo heel lang geleden ziek en toen na 1 dag weer doorgegaan dus wie weet komt dit daar nog vandaan :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 10:41

Ik begin me echt weer wat beter te voelen, maar nog niet zo goed dat ik make up op doe. En alles duizelt ook nog behoorlijk. Met name bij zonlicht (stond zon op mijn badkamer, precies in mijn ooghoeken).
Wel heerlijk geslapen tot 9 uur :oo (oké, ook wat later op bed gegaan gisteravond)

Hebben jullie ook zo'n last van je ogen? Ik heb alleen maar cilinders en een prisma, maar jemig wat heb ik het er zwaar mee. Zowel met als zonder bril.

Goldie, vind ik een goede vraag inderdaad... Ik weet helemaal nog niet wat ik moet voor volgende week. Of ik morgen even iets moet laten weten of dat ik dat maandagochtend doe? Ze zullen raar op kijken, voor mijn vakantie was ik ook al ziek :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:43

Hier iets wat tussen verkoudheid en griep in zit. 2 weken geleden waarschijnlijk een bijholteontsteking en na nog geen 5 dagen "beter" sinds gisteren weer koorts en beroerd. Koorts valt vanochtend wel weer mee, maar nog wel hoofdpijn en verstopte neus.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:40

Ik voelde me gisteren beter dan vandaag, het lijkt wel of ik ook verkouden ben geworden??? Ondanks dat toch even een boodschapje gedaan om de hoek en even wat zonlicht mee gepakt onderweg. Nu proberen wat te eten en straks toch maar weer een paracetamol en een flinke kop citroentijm thee en bankhangen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:44

Ik heb vannacht weer een soort van oke geslapen *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 12:45

Opzich logisch Boompje, in feite is griep niets meer dan een luchtweginfectie door een virus natuurlijk... Maar al die ellende moet er toch wel weer uit...

Knap dat je even een boodschapje bent gaan doen! Lekker buiten?

mvdende, bah niks aan die sluimerende ellende!

Ik heb mijn bed afgehaal, dat was easy peasy... M'n moeder komt het zo ophalen om op te hangen bij haar thuis ofzo, of in de droger te stoppen? Ik heb geen idee.. Maar ik heb mijn droogmolen niet staan, de prikker zit ook niet in de grond en dat is ellende om te doen zeker als de grond te nat is zoals het nu is. :\ Meestal droog ik alles dan ook in huis. Ik wil nog wat meer was doen eigenlijk.
Ik denk dat met genoeg rust tussendoor ik de wc's ook goed kan doen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 12:46

theadora99 schreef:
Ik heb vannacht weer een soort van oke geslapen *\o/*

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

nog meer mensen aan de beterende hand? Luf? Gwen? Choco?
Nog niemand die zich echt beter heeft gemeld hier he?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:50

Ja hier ook beter tot ik van het erf af ging om in de stad even een boodschap te doen. Dan merk je dat je eigenlijk nog heel gammel bent. Was blij dat ik weer naar huis ging

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 12:52

Popstra schreef:
Ja hier ook beter tot ik van het erf af ging om in de stad even een boodschap te doen. Dan merk je dat je eigenlijk nog heel gammel bent. Was blij dat ik weer naar huis ging

Ondanks genoeg eten zeker?

Ik voelde me nog minder rot met een voedselvergiftiging.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:54

Ja gewoon na de lunch maar het was inderdaad wel zo een gevoel of je heel de dag nog niks op had.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 13:00

Heel herkenbaar Popstra! En super irritant inderdaad...

Ik moet wel zeggen dat ik me nu al beter voel dan net na het opstaan. Misschien ga ik ook nog wel even stofzuigen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:01

Je klinkt alsof het wel goed gaat zo :j
Ik heb net even lekker gedouched :) Nu op de bank met thee.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:03

Mama is nu niet thuis dus ben alleen tot morgen (dus moet ook zelf hondjes doen). Gelukkig losloop gebied op 5 meter vanaf het achterpad. Dan maar die 5 meter illegaal los mee, onze ene hond trekt enorm dus aan de riem ga ik nog niet redden. Morgen krijg ik wel hulp :o

Idd nog niemand zich echt beter zien melden... bweh

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 13:03

Ik denk dat het optimistischer klinkt dan ik me daadwerkelijk voel hoor :P
Maar stilzitten is zeg maar niet echt mijn ding... :')

Ben je wat opgeknapt van het douchen? Ik heb altijd het idee dat ik met koorts wat opknap onder de douche, alsof je lichaam dan wat beter kan reguleren weer. Oké, niet het eerste half uur :')

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:03

Fijn dat de meesten zich langzaam ieets beter voelen! Hier ook, ben erg trots dat ik vandaag al een half broodje kaas op heb :=
Nu even slapen met dochter, maar ben se afgelopen dagen daardoor wel steeds beroerdwr wakker geworden.

Dat hoesten moet zo diep uit m’n longen komen, stik er half in soms