Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:56

Ik droog echt spontaan op van een condoom. :n

Ik ben echt zo benieuwd hoe ik zonder de pil zal zijn. Aangezien ik deze temidden van mijn pubertijd ben gaan slikken weet ik niet beter dan dat ik onder invloed van hormonen ben.
Natuurlijk heb ik 15 jaar van mijn leven zonder pil geleefd maar toen was ik natuurlijk een stuk jonger en dan sta je iets anders in het leven. Ik vraag me af hoe ik als 'normaal volwassene' zal zijn, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:04

Mijn vriend vind het geen enkel probleem om condoom te gebruiken, nu hij ziet hoeveel ik nu positief veranderd ben. En hij de juiste maat condoom gebruikt nu, de standaard knelde nogal :+ En na de tijd geen last meer van uitlekken en met handdoek tussen de benen, naar de wc rennen. En hopen dat je je schoonouders niet tegenkomt :')

Tjah en de pil is ook niet 100% betrouwbaar.

xJennifx

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:16

Wat een wisselende gevolgen na het stoppen van de pil zeg! Ik denk er de laatste tijd ook vaak over na om te stoppen, maar voor mij is het enige echte puntje dat ik dan mijn ongesteldheid niet meer kan regelen. Maar de invloed van hormonen op gesteldheid geven me ook geen goed gevoel. Nu wel een lichtere pil gekregen omdat die ik gebruik niet meer geleverd werd. Ben benieuwd of daar ook merkbaar verschil tussen zit!

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:38

love_western schreef:
Mijn vriend vind het geen enkel probleem om condoom te gebruiken, nu hij ziet hoeveel ik nu positief veranderd ben. En hij de juiste maat condoom gebruikt nu, de standaard knelde nogal :+ En na de tijd geen last meer van uitlekken en met handdoek tussen de benen, naar de wc rennen. En hopen dat je je schoonouders niet tegenkomt :')

:') raap me op
Zo herkenbaar

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:40

Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% betrouwbaar.

Toch haat ik condooms ook. Maar ik ben toch gestopt met de pil. Geen vaste partner en ik ben benieuwd wat het met m'n gesteldheid doet.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:50

Susan88 schreef:
Zijn er ook mensen die nooit aan de pil zijn begonnen?

Ik heb sinds een paar maanden een vriend en aangezien ik de pil niet gebruik, is de condoom het voorbehoedsmiddel. Ik hou netjes bij wanneer ik ongesteld wordt, zodat ik inzicht heb wanneer ik weer ongesteld zou moeten worden (en dus niet zwanger ben). Dit gaat nu ruim een half jaar goed.
Toch twijfel of ik misschien iets extra's moet doen (pil of spiraaltje). Bij goed gebruik is de condoom bijna even betrouwbaar als de pil (98% t.o.v. 99%) dus ik snap ook niet zo goed waarom er zo spastisch wordt gedaan als de vrouw geen pil/spiraaltje gebruikt.

Ik heb nooit de pil geslikt. Volgens mij ligt de betrouwbaarheid van spiraal en pil wel nog wat hoger dan condoom. Ik zou een condoom alleen toch wel wat spannend vinden maar ook onhandig. Zelf heb ik de Kyleena spiraal. :)

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:53

Zijn er ook mensen die een mirena en kyleena hebben (gehad)? Ik ben wel benieuwd naar het verschil daar tussen

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:05

sharon488 schreef:
Zijn er ook mensen die een mirena en kyleena hebben (gehad)? Ik ben wel benieuwd naar het verschil daar tussen

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb de mirena gehad, maar dat was drama.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:07

MariekeTV schreef:
sharon488 schreef:

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb de mirena gehad, maar dat was drama.

Ja hier dus ook..

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:13

Ik ben sinds mijn 15e aan de pil en weet dus niet hoe ik ben zonder de pil en wel als mijn volwassen zelf haha. Moet zeggen dat ik eigenlijk wordt omschreven als vrij constant in mijn emoties en heb gelukkig geen lichamelijke klachten zoals hoofdpijn etc. De eerste dag van mijn menstruatie heb ik een beetje buikpijn, maar dat is natuurlijk heel normaal! Ik was pas op mijn 14e ongesteld maar was onregelmatig waardoor ik soms (na lange tijd zonder menstruatie) ongesteld werd waar ik super veel last van had en daardoor mijn dagelijkse dingen niet eens kon doen. Op dat moment heb ik besloten om aan de pil te gaan en had daar toen in ieder geval geen last meer van.
Ik vind zelf de pil tot nu toe nog ideaal, vooral omdat je nu ook weet wanneer je ongesteld gaat worden en dit een beetje kan plannen i.v.m. vakanties o.i.d.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:25

love_western schreef:

_O-

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:31

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:36

love_western schreef:

:') :') Veeg me op!

De eerste keer dat wij seks hadden met condoom en we klaar waren, sprong ik er vanaf deed een dansje en liep naar de wc. Waarop mn vriend zegt wat doe je.. ik zeg: ohh dit is toch relaxed ik stap er af loop naar de wc, ik loop niet meer leeg! *\o/* *\o/*

Maar, ik ben t er ook mee eens, Seks zonder condoom is way better. :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:03

Nadeel van stoppen met de pil, bloed bloed bloed ;(.

*Vraagt zich af waarom ze ook weer gestopt is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:32

_San87_ schreef:

Ik denk zelf.. Het hoort er gewoon bij :( Er valt omheen te werken. Wil zelf graag aan de mirena, moet het alleen nog even regelen :+ En wellicht een menstruatiecup zodat dat feestje ook weer wat makkelijker gaat.

Persoonlijk vind ik het eerder niet normaal dat "wij" het normaal vinden dat meisjes vanaf hun 14e-15e dagelijks hormonen slikken voor een jaar of 10 (of langer zelfs). Ik vind het dan ook niet raar als je heftige reacties op stoppen krijgt, dat klinkt mij als ontwenningsverschijnselen :\

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:46

Je lichaam moet zich inderdaad daarna ook weer helemaal herstellen en aanpassen en dat kan nog aardig lang duren. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:58

Magrathea schreef:
_San87_ schreef:

Ik denk zelf.. Het hoort er gewoon bij :( Er valt omheen te werken. Wil zelf graag aan de mirena, moet het alleen nog even regelen :+ En wellicht een menstruatiecup zodat dat feestje ook weer wat makkelijker gaat.

Persoonlijk vind ik het eerder niet normaal dat "wij" het normaal vinden dat meisjes vanaf hun 14e-15e dagelijks hormonen slikken voor een jaar of 10 (of langer zelfs). Ik vind het dan ook niet raar als je heftige reacties op stoppen krijgt, dat klinkt mij als ontwenningsverschijnselen :

Ik vind het in dusverre normaal, dat het voor een vrouw de makkelijkste manier van anticonceptie is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:05

En toch is het prettig dat vrouwen de mogelijkheid hebben om zelf de anticonceptie te regelen en dat ze niet per sé hoeven te vertrouwen op de onenightstand met zijn mooie, blauwe ogen.
Dan nog ben je met de (prik)pil of een spiraaltje beschermd tegen SOA's maar je hoeft in ieder geval niet bang te zien dat jij straks met een kleine zit en meneer is gevlogen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:58

Mwah mijn menstruatie is zo heftig dat ik blij ben dat er een oplossing voor is in de vorm van niet meer ongesteld worden. Als je op een gegeven moment op school huilend van de pijn aan het kotsen bent op de wc door de kramp heb je het al snel gehad ermee :'). Het is ook echt niet zo dat iedereen zich minder goed voelt door hormonen. Ik voel mij nu met de Mirena juist veel stabieler (wellicht omdat ik niet een kwart van de maand aan het leeg lieden ben :')) en mijn vriend houd mijn libido maar nauwelijks bij, dus ik ben er heel blij mee :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:59

Jolien87 schreef:
En toch is het prettig dat vrouwen de mogelijkheid hebben om zelf de anticonceptie te regelen en dat ze niet per sé hoeven te vertrouwen op de onenightstand met zijn mooie, blauwe ogen.
Dan nog ben je met de (prik)pil of een spiraaltje beschermd tegen SOA's maar je hoeft in ieder geval niet bang te zien dat jij straks met een kleine zit en meneer is gevlogen.

Euhm met pil of spiraaltje ben je alleen beschermd tegen zwangerschappen. En niet tegen soa's.

Of ik lees het verkeerd.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:24

@love_western Ik denk dat ze een ontkennend woordje is vergeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:01

Urbiezira schreef:
@love_western Ik denk dat ze een ontkennend woordje is vergeten!

Kans is groot ja.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:47

Hier ook alleen maar goede ervaringen! Het heeft overigens bij mij wel een aantal maanden geduurd voordat de bijwerkingen verdwenen waren. Hier komt absoluut geen hormonale anticonceptie meer binnen.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:21

Poeh.. Ik ben zoooo blij dat ik na 14 jaar de pil gebruikt te hebben ben gestopt. Voelde me zooooo veel beter!!

Mijn cyclus begon een beetje op hol te slaan.. Ene keer werd ik door de pil heen ongesteld, dan duurde het een week voor ik ongesteld was, daarna was ik bijna 2 weken lang ongesteld.. Ik dacht bij mezelf, dit lijkt me niet helemaal de bedoeling. Maar wilde wel een alternatief. Ben toen met de pil gestopt en overgestapt op de Nuvaring.. 2 maanden later was ik zwanger :+

Nu na de zwangerschap weer met de pil begonnen, werd mij verteld dat mijn lichaam nu weer 'normaal' op de pil kon gaan reageren door de hormonen etc. Nou ik heb 2 cyclussen geslikt en ben er daarna meteen weer mee gestopt. Voelde mij zo neerslachtig nadat ik was begonnen, prikkelbaar. Echt een ellende! Nu weer vele malen beter, ik begin er echt niet meer aan, rommel is het :n

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:45

Iemand ervaring met de nuvaring (mag ook in PB)