Ik ben om een serie redenen geen fan van een paar eetklinieken.
Wat ik keurig netjes vind: 'een' kliniek heeft met TS gesproken en gezegd dat haar problemen niet aansluiten bij hun aanbod. Natuurlijk is het balen dat ze niet kunnen helpen, maar wel eerlijk.
TS wil best eten, alleen lukt het niet, ook niet met hulp van huisarts (nu ja, valium, maar dat is geen lange termijn oplossing) of diëtist.
Zoals ik het lees en begrijp : een deel van de problemen gaat over misselijkheid, de misselijkheid reageert op valium etc., dus dat lijkt op / wijst naar angst; en TS heeft stevig ondergewicht.
Verder zijn de maag en misselijkheid ingewikkeld: een maag moet bijvoorbeeld zuur zijn. Het kan bij misselijkheid goed zijn om zure dingen te eten of drinken, of het good old pepermuntje. (Al dan niet als sterremuntthee

)
En op een moment dat het kan: eet eieren. (Helpt bij het aanmaken van gastrine: dat produceer zowel dat zure maagsap, maar tegelijkertijd ook de beschermende slijmlaag.)
Noch de maag, noch de slokdarm of dunne darm kunnen tegen het maagzuur.
Toch is het maagzuur een nuttig goedje - daar is die slijmlaag in de maag voor. En hopelijk werkt het klepje tussen maag en slokdarm goed; en wordt de alvleesklier niet overbelast met dertig tussendoortjes, zo blijven slokdarm en dunne darm beschermd.
En in de natuurgeneeskunde geldt dat misselijkheid een gebrek is aan "leverenergie", daar kun je acupunctuur voor doen, er zijn leverkruiden (inclusief curcuma) - en psychologisch komt "gebrek aan leverenergie" neer op 'gooi je woede er maar uit ipv het in te slikken'.
Dat valt allemaal uit te zoeken, en dat lijkt mij - iedereen houde zich voor mijn vooroordeel - dan allerlei moeite doen om bij 'een' eetkliniek binnen te komen.