Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SRY schreef:Helaas kampen wij ook op het werk met dit probleem. Ze worden mondjesmaat uitgeleverd.
Vandaag gelukkig wel 20 doosjes microgynon 30 binnen gekregen, maar waren zo op aan de bestelde recepten.
Het is echt een typisch Nederlands probleem, want in België zijn ze volop verkrijgbaar. Dit weet ik doordat onze apotheker ook in België een apotheek heeft.
De pil is helaas al het zoveelste medicijn wat niet te leveren is.......
Voorheen kreeg je de pil maar voor 6 maanden, uitzondering voor een jaar was ivm stage/werk in het buitenland. Maar dit is blijkbaar gewijzigd. Wanneer/waarom geen idee. Dit kan wel nog afwijken per apotheek.
Judith_ schreef:SRY schreef:Helaas kampen wij ook op het werk met dit probleem. Ze worden mondjesmaat uitgeleverd.
Vandaag gelukkig wel 20 doosjes microgynon 30 binnen gekregen, maar waren zo op aan de bestelde recepten.
Het is echt een typisch Nederlands probleem, want in België zijn ze volop verkrijgbaar. Dit weet ik doordat onze apotheker ook in België een apotheek heeft.
Voorheen kreeg je de pil maar voor 6 maanden, uitzondering voor een jaar was ivm stage/werk in het buitenland. Maar dit is blijkbaar gewijzigd. Wanneer/waarom geen idee. Dit kan wel nog afwijken per apotheek.
Nee hoor, in België zijn ze ook niet leverbaar. Ik wacht nu al ruim twee weken op een nieuw doosje. Er schijnt in de hele omgeving nog één van dit merk/dosering te zijn en daarvoor heeft mijn apotheker zeker 15 collega's op moeten bellen.
SRY schreef:Helaas kampen wij ook op het werk met dit probleem. Ze worden mondjesmaat uitgeleverd.
M_D_H schreef:SRY schreef:Helaas kampen wij ook op het werk met dit probleem. Ze worden mondjesmaat uitgeleverd.
Ik weet niet wat de termijn voor "voorheen" is, maar ik ben nu 28 en ik bestel al sinds mijn 16 per jaar
Daarvoor was het al wel mogelijk om per jaar te bestellen maar vond ik dit zelf niet prettig
Lous schreef:Celiien schreef:Ze worden nu voor woekerprijzen op marktplats aangeboden door mensen die over hebben/niet meer gebruiken
Tjah wat moet je er anders mee, er is tekort en als je ze terugbrengt apotheek, sorden ze vernietigd
Slim.
Als de NVWA hierachter komt kun je een hoge boete verwachten.
flappie28 schreef:Denk eerder de Inspectie Gezondheidszorg in plaats van de NVWA, https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ptiepil-op