Help! Wat is er toch met mijn baby..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 09:16

verootjoo schreef:
Wat heerlijk zeg! Fijn dat het werkt.
Als moeder weet je het ook altijd het beste wat er met je kind aan de hand is.

Ja, als mn partner dit nou ook eens aannam :')
maar als ik hem n tip wil geven wordt hij geirriteerd.. maar dan denk ik, ik zit bijna 24/7 met hem.. ik weet inmiddels wel wat het beste werkt en hoe ik er t beste mee om kan gaan

kascar schreef:
Geef je ook nog de Hero pep voeding? Zou best kunnen dat je door de combi Pep en medicatie nu de juiste weg hebt gevonden! Heb gehoord dat als de maag ‘gewone’ voeding niet goed verdraagt, het de reflux versterkt. De maag gooit als het ware de voeding weer terug omdat het niet goed kan worden verwerkt door het lijfje. Door de Pep voeding wordt het dan nu rustiger in de maag en komt er minder omhoog. En omdat de medicatie de irritatie en pijn wegneemt, kan alles tot rust komen. Wie weet! Fijn dat je in elk geval vooruitgang merkt, word je zelf ook meteen een ander mens van!

De reflux zelf is niet verbeterd met de Hero Pep voeding, wel zijn zn darmen inmiddels n stuk rustiger, maar ik vraag me af of dat niet komt door de overstap van AR voeding naar pep waarbij wij zeld de jbpm toevoegde en er aanzienlijk minder bijdeden dan in de kant-en-klare voeding zat, dus krampjes door t blok beton wat zijn lijfje moest verwerken.

Vannacht had hij weer een poepluier en het was niet meer het diarree achtige van voorheen maar er zaten weer van die lekkere mosterdpitjes ( :+ ) in zoals ik t ken van de borstvoeding. Hij perst wel flink met poepen, maar is niet zo heftig meer aan het trappelen en krijsen :D ik ben benieuwd als we straks dan weer over moeten naar normale voeding..

lieveli schreef:
Wat is Sam een mooi jongetje, wauw!

Jaaa mijn knappe mannetje <3 ben verder niet bevooroordeeld :')

pmarena

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:47

Zoooo, die ziet er opgelucht uit +:)+

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:52

Wow TS, wat fijn! Hopelijk zet deze lijn zich door. En ik heb het knapste meisje al <<) , dus ik kan het er alleen maar mee eens zijn dat dit het knapste manneke is :D.

Oh en met 3 maanden wordt het echt wel leuker trouwens. Even om je goede moed in te spreken. Mijn brullertje huilt nu echt minder, kijkt vol om zich heen. Lacht naar iedereen, vooral naar de hond en begint steeds meer te reageren en terug te babbelen. Hierdoor raken ze ook meer afgeleid en gaat alles sowieso wat makkelijker. Dat was 3 weken geleden echt nog niet zo. Die kleintjes ontwikkelen zich zo snel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:45

Met 3 maanden kunnen ze ook al veel gerichter grijpen naar dingen enzo, dat is sowieso al prettiger dan zo'n extreem hulpeloos geval :(:)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 18:49

Hmmm, gezien Sam’s vroeggeboorte is dat voor mij dan 4 maanden...?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:14

In grote lijnen wel maar je hebt natuurlijk altijd ‘snellere’ en ‘langzamere’ kinderen.

Mijne is 8 weken te vroeg en daarbij heb ik wel steeds 2 maanden aangehouden.

Maar elk kind ontwikkelt in z’n eigen tempo.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 14-11-18 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:45

De lijntjes met wat wanneer moet heb ik toen echt losgelaten.
Mijn zoontje ( ook met 36w geboren ) deed alles op zijn eigen tijd.
Met sommige dingen was hij gewoon optijd, met sommige weer te laat, het zegt niks haha.

Fijn dat het wat beter gaat met je mannetje :(:)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:58

En vanaf 37 weken kijken ze helemaal niet meer met een vroeggeboorte lijntje dus gewoon rustig afwachten hoe hij zich ontwikkeld. Elk kind doet alles op z’n eigen tempo.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:29

Dat denk ik ook. Ik merk bijv sinds een week of 2 echt verschil. En vorige week paste mijn moeder op en ze zei dat ze nu echt naar haar handjes kijkt. Morgen is ze precies 3 maanden. En ik denk dat het sowieso niet op een dag of paar dagen hangt. Mijn moeder zei bijv dat ik met 6 weken lachte voor het eerst (en ik was met 38.5 week geboren geloof ik) en mn broertje lachte met 3 weken al. En die was met 41.5 week geboren. Maar ik stond wel als 1 van de eersten. Dus uiteindelijk volgen baby's gewoon hun eigen curve. En als het pubers zijn, merk je helemaal niks meer van die paar weken :+

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:15

Als puber wil je ze sowieso achter het behang plakken. Te vroeg geboren of niet....
Nu ik erover nadenk...als peuter eigenlijk ook al :')

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 21:54

Diddykong schreef:
Dat denk ik ook. Ik merk bijv sinds een week of 2 echt verschil. En vorige week paste mijn moeder op en ze zei dat ze nu echt naar haar handjes kijkt. Morgen is ze precies 3 maanden. En ik denk dat het sowieso niet op een dag of paar dagen hangt. Mijn moeder zei bijv dat ik met 6 weken lachte voor het eerst (en ik was met 38.5 week geboren geloof ik) en mn broertje lachte met 3 weken al. En die was met 41.5 week geboren. Maar ik stond wel als 1 van de eersten. Dus uiteindelijk volgen baby's gewoon hun eigen curve. En als het pubers zijn, merk je helemaal niks meer van die paar weken :+

Maar dan klopt het wel n beetje. Want als jij wel met 41.5 week was geboren dan had je dezelfde leeftijd als je broertje dat je ging lachen, 3 weken :P

Sam had bijvoorbeeld wel al met 2 weken oud dat hij waterige traanoogjes kreeg van het huilen, terwijl dat ‘normaal’ pas na de 1e sprong ergens is?

Maar net als met de krampjes die bij veel babies met 12wk heel veel minder zijn moet ik bij Sam wel 16 rekenen.. tis niet dat zijn darmen buiten de baarmoeder ineens sneller ontwikkelen, toch....?
Ik denk dat dat ook de reden is dat je met de sprongen (oei ik groei) ook de uitgerekende datum en niet geboortedatum

lizy29 schreef:
Als puber wil je ze sowieso achter het behang plakken. Te vroeg geboren of niet....
Nu ik erover nadenk...als peuter eigenlijk ook al :')

Dat belooft wat dan :=

Sam heeft het goed gedaan vandaag! Het is echt een ander kind, nu al. Ik kan hem gerust in de box leggen waar hij dan gewoon n beetje ligt wn om zich heen kijkt, of in zijn wipstoel.. dat kon voorheen echt echt écht niet! Vandaag n vriendin op bezoek gehad die zei ook “ohh hij isnrustig” zit gewoon n beetje te genieten. Voortaan na het flesje ook lekker in slaap dutten ipv huilen. Geeft zoooo veel meer rust. Heb kunnen opruimen zonder huilende baby of baby in draagdoek.. wat n feest (dat je daar ooit blij mee gaat zijn)
Laatst bijgewerkt door JLLN_ op 14-11-18 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:56

<3 heerlijk! Zo blij voor je!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:25

Heerlijk hè, je weet niet wat je overkomt als het ineens beter gaat! En dan ga je ineens beter snappen dat mensen zeggen "geniet er maar van" of "het gaat veels te snel" terwijl je middenin de ellende niet kon wàchten juist totdat die kleine wat ouder zou zijn :(:)

Super dat het nu beter gaat en ik duim voor je mee dat het steeds beter wordt en nieuwe problemen jullie ook bespaard blijven :j

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:50

Wat super TS. Heel fijn dat het nu beter gaat. Wat een drama kan dat zijn he. Maar nu kom je er wel achter hoe sterk wij moeders zijn! Ik vind dat je het heel goed hebt aangepakt.
Die medicatie heeft mijn dochter ook gehad. Het hielp na een dag. Wij hadden ook een heel ander kind. Gelukkig hebben wij niet zo lang hoeven aanmodderen. Slecht van ee artsen dat ze dit wel bij jou deden.
Ik dacht ook dat die medicatie alleen zuurremmend was. Maar we merkte ook dat ze aanzienlijk minder ging teruggeven.
Ik hoop dat de stijgende lijn doorzet *\o/*

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 05:37

Dan hoop ik ook dat dat zo doorzet!! Het gaat echt zoveel beter, wat een rust.

Slapen in zijn wieg gaat ook steeds beter, maarrrr... Doordat het bedje zo schuin staat, zakt hij soms weg onder de dekens. Ik probeer hem zo strak mogelijk in te stoppen maar helemaal voorkomen kan ik het daarmee niet.

Het zit me toch niet helemaal lekker, dus ik heb nu een snooozzz besteld. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Het ziet er heel handig uit, het enige wat ik jammer vind is dat ik hem dan niet in zijn puckababy kan doen.. dus dancmoet ik weer wat gaan verzinnen op die maaiende armpjes :') Mocht iemand tips hebben....

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 07:56

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:06

Op aanraden van onze kraamhulp, legde wij onze kleine zo veel mogelijk naar het voeteneind toe. Zo kon hij niet onder de dekens komen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:11

LuckyBoy90 schreef:
Op aanraden van onze kraamhulp, legde wij onze kleine zo veel mogelijk naar het voeteneind toe. Zo kon hij niet onder de dekens komen.

Dat deden wij ook. Bedje stond bij ons ook super schuin dus hij gleed zo naar beneden
:j

Heel kort opmaken en dan ging het goed.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:14

simongek schreef:
LuckyBoy90 schreef:

Dat deden wij ook. Bedje stond bij ons ook super schuin dus hij gleed zo naar beneden

Hier zakten ze dan gewoon door de beentje totdat ze dus met de billen tegen tegen het voeteneinde lagen dus die van ons lagen al snel zonder dekens.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 08:16

lizy29 schreef:
Je zou het bedje op kunnen maken als matrozenbedje
https://www.inbakeren.nl/blog/wat-is-een-matrozenbedje/
En anders gewoon de dekens weg laten en een dikkere pyjama aantrekken.

Hele handige link! Alleen is dat in principe hetzelfde idee as dat je baby met zn voetjes tegen het voeteneind ligt.

Wat er gebeurt is dat hij ofwel met gebogen beentjes in bed komt te liggen, doen we dat niet en hij strekt ze niet meer zal hij sowieso naar beneden zakken. Maar soms gaat hij er met gebogen beentjes in (en in principe vind hij dat ook wel fijn, geborgen) maar strekt hij ze gedurende de nacht. Hij zet zich dan dus af tegen uiteinde bedje. Omdat het matras schuin ligt kan hij zichzelf niet recht omhoog duwen dus hij zakt scheef weg, voetjes in een hoek van zn wiegje en zn hoofdje diagonaal naar de andere kant. Als de dekens dan niet straks genoeg meer zitten omdat hij zich heeft losgewoeld.. kan hij er dus min of meer onder rollen. Als hij zn beentjes dan weer intrekt zakt hij helemaal weg :oo

Het meest ideale zou zijn als hij met puckababy aan vast zou kunnen liggen.. maarja... volgens mij bestaat dat niet :')

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:40

Wat goed om te lezen dat het beter gaat. Hier ook de 1e 3 maanden heel pittig. Maar bij ons de 2e na een super makkelijke voorganger. Wij hebben dus echt alles geprobeerd om het te verhelpen. Ik heb alleen flesvoeding gegeven. Tegen de 3 maanden ineens verbetering en de ontlasting ging goed toen ik Davitamon Aquosum ging geven. Druppels op waterbasis en ineens elke dag ontlasting en geen huilende baby meer.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:54

Hier toentertijd met pucka in de snoozzz. Ging echt prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:30

Onze dochter had ook last van reflux (drama) en wij hebben het bedje met grote gevouwen handdoeken onder het matrasje wat omhoog gelegd. Dat hoeft namelijk echt niet heel veel te zijn, zij schoof helemaal niet. Het is misschien het proberen nog waard.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:58

Toen ons mannetje nog in het zih lag na keizersnee huilde hij veel (achteraf stierf hij van de honger omdat mijn voeding niet op gang kwam) en verpleging probeerde hem ook omhoog te leggen.
Wat zij deden was met een hydrofiel strak onder het matras en tussen de beentjes. Dat gaf genoeg steun om niet meer te zakken.
Dus een lange strook maken, 1 helft aan onderkant v matras instoppen en andere punt aan de zijkant en daaronder een beentje.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:24

simongek schreef:
LuckyBoy90 schreef:

Wij ook idd.
Had een hele stapel boeken onder de poten vh hoofdeinde liggen.