Welke zorgverzekering past mij ?(2019)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:32

vec schreef:
Ik ga er zo eens voor zitten.

Vanmiddag naar mijn arts. Die zal denk ik aan kunnen geven hoeveel fysio ik nodig zal hebben.

Wie weet hoe het werkt met een chronische fysio verklaring?

Stel ik ben verzekerd voor 21x fysio. Die heb ik op. Kan deze na 21x dan omgezet worden naar chronisch en kan ik dan kosteloos verder (wanneer een verzekering dit aanbiedt?)

Een chronische code heb je nodig en die hangt samen met een aandoening die op de lijst staat. Ik weet niet of een fysio je die kan geven of dat door een arts met worden vastgesteld.
Zo had ik na een hernia operatie een chronische code voor 1 jaar fysio. Dan moet je de eerste 20 behandelingen zelf betalen (bij mij uit mijn aanvullende verzekering). Vervolgens eerst je eigen risico opeten (nog eens zo'n 12 behandelingen) en daarna loopt de fysio door uit het basispakket. Kom je vervolgens door een jaargrens heen dan moet je opnieuw eerst je eigen risico opmaken (weer 12 behandelingen) voordat de behandelingen weer verder gaan uit het basispakket.
Voor 1x per week heeft het bijna weinig zin, maar ik moest 3x per week komen en dan ben je blij met zo'n verzekering :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:06

vec schreef:

Vanmiddag naar mijn arts. Die zal denk ik aan kunnen geven hoeveel fysio ik nodig zal hebben.

Stel ik ben verzekerd voor 21x fysio. Die heb ik op. Kan deze na 21x dan omgezet worden naar chronisch en kan ik dan kosteloos verder (wanneer een verzekering dit aanbiedt?)

Chronisch fysio krijg je alleen uit de basis als de aandoening waarvoor je fysio krijgt op de chronische lijst staat.
Artsen weten daar helaas vaak weinig van, en schrijven wel eens ‘chronisch’ op de verwijzing, voor een aandoening die niet op de lijst staat, maar daar heeft de verzekering geen boodschap aan.
In zou dus even bij je fysio vragen of je in aanmerking komt voor fysio uit de basis. Dat gaat dan idd pas vanaf de 21e behandeling.
Voor welke aandoening heb je fysio nodig? Dan kan ik ook kijken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:08

vec schreef:

Ligt eraan wat de chronische indicatie is. Er is namelijk een lijst met indicaties die onder de chronische noemer vallen en die zouden dan vanaf de 21ste behandeling uit de basisverzekering vergoed worden. Dan betaal je wel eerst je eigen risico en soms moet er een machtiging aangevraagd worden. Dus is echt afhankelijk van de indicatie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:10

Levitate schreef:
Tot je 18de zit anticonceptie in het basispakket (dus na je eigen risico is het gratis) na je 21ste moet het vergoed worden uit een AV anders is het zelf betalen.

Onder de 18 betaal je geen ER....

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:25

LadyMadonna schreef:
Levitate schreef:
Tot je 18de zit anticonceptie in het basispakket (dus na je eigen risico is het gratis) na je 21ste moet het vergoed worden uit een AV anders is het zelf betalen.

Onder de 18 betaal je geen ER....

Sorry ik schreef het verkeerd. Ik bedoelde: Voor je 18de wordt het vergoed vanuit de basisverzekering (geen ER) vanaf je 18de tot je 21ste wordt het vergoed vanuit de basisverzekering, maar dan moet je dus eerst je eigen risico opmaken. Vanaf je 21ste wordt het niet meer vanuit de basisverzekering vergoed en moet het dus uit een AV komen, anders zelf betalen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:36

vec schreef:

Ik heb ook een chronische aandoening en belde ZV omdat ik ook hoorde dat ik de eerste 20/21 behandelingen “zelf” zou moeten betalen. Blijkt dat je, als je fysiobehandelingen uit je AV op zijn, je er nog 12 uit de BV hebt, nooit geweten!

Edit, en daarna kan je verder met de fysio van de lijst van Borst mits je aandoening daarop staat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:51

Chanicha, die 12 behandelingen zijn niet voor zomaar fysio, voor artrose knie/heup zijn die... denk dat je die bedoeld, dat zijn er 12 nl

Er zit geen standaard fysio in de basis. Alleen dus na de 20e behandeling als je indicatie van de chronische lijst hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:57

x_spekkie_x schreef:
vec schreef:

Een chronische code heb je nodig en die hangt samen met een aandoening die op de lijst staat. Ik weet niet of een fysio je die kan geven of dat door een arts met worden vastgesteld.
Zo had ik na een hernia operatie een chronische code voor 1 jaar fysio. Dan moet je de eerste 20 behandelingen zelf betalen (bij mij uit mijn aanvullende verzekering). Vervolgens eerst je eigen risico opeten (nog eens zo'n 12 behandelingen) en daarna loopt de fysio door uit het basispakket. Kom je vervolgens door een jaargrens heen dan moet je opnieuw eerst je eigen risico opmaken (weer 12 behandelingen) voordat de behandelingen weer verder gaan uit het basispakket.
Voor 1x per week heeft het bijna weinig zin, maar ik moest 3x per week komen en dan ben je blij met zo'n verzekering :)

Ik zit gelukkig bij de sportarts bij fysio. Dat zal misschien het een en ander schelen. Ik ga het vanmiddag eens overleggen. thanks voor je info.

love_mandy

Re: Welke zorgverzekering past mij ?(2019)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:10

Ik kreeg ook net mijn nieuwe premie binnen, zou 140 worden. Zit bij VGZ nu en heb basis+aanvullend beter.

Wil toch kijken of ik dit jaar goedkoper kan (of rond dezelfde premie die ik nu betaal, maar dan met tandarts verzekering erbij) dus dat word even goed rondkijken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:15

Pfieuw.... sterilisatie (man) wordt eigenlijk overal alleen uit de hoogste pakketten vergoed %)

Dat wordt rekenen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:15

Wanneer ik bij Anderzorg zou blijven zou mijn premie met 4 euro omhoog gaan in totaal. Helaas bieden zij onvoldoende fysio.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:16

Mijn polis gaat van 135 naar 141,

Moet dit jaar een nieuwe implanon laten zetten en steunzolen. Heb al even gekeken maar uit eigen zak betalen loont niet. Dus kan hem beter mee verzekeren.

Voordeligste dat ik in mijn situatie kan vinden is de Friesland verzekeraar.

Tandarts € 250 100 %
Anticonceptie 100 % 1x per 3 jaar (stap zo goed als ieder jaar over maar dat ding mag ook 3 jaar blijven zitten :'))
Steunzolen € 100 per 2 jaar
Fysiotherapie 18 behandelingen waarvan maximaal 9 manuele therapie mogen zijn.

€ 140,15 per maand

Zit nu bij de vgz en betaal dit al zonder anticonceptie en zonder steunzolen en 75 % tot max 250 euro tand.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:36

LadyMadonna schreef:
Pfieuw.... sterilisatie (man) wordt eigenlijk overal alleen uit de hoogste pakketten vergoed %)

Dat wordt rekenen...

Ik denk dat sterilisatie (voor een man dan) goedkoper is om zo te betalen als via een pakket. Voor een man is het niet zo duur. Voor een vrouw wel.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:45

love_mandy schreef:
Ik kreeg ook net mijn nieuwe premie binnen, zou 140 worden. Zit bij VGZ nu en heb basis+aanvullend beter.

Wil toch kijken of ik dit jaar goedkoper kan (of rond dezelfde premie die ik nu betaal, maar dan met tandarts verzekering erbij) dus dat word even goed rondkijken

Misschien een alles in 1 aanvullend? Zoals de Jong Uitgebreid ofzo. Als je bij VGZ wil blijven dan.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:07

rockwitch schreef:
love_mandy schreef:

Misschien een alles in 1 aanvullend? Zoals de Jong Uitgebreid ofzo. Als je bij VGZ wil blijven dan.

Heb even gekeken, maar dan zou ik 149 gaan betalen.
Maar andere verzekeringen zullen ook wel zoeits hebben, dus ik ga gewoon even wat rondkijken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:56

Zo een flinke tijd met vezekeraar aan de telefoon gehangen. Wat blijkt de collectoviteit die ik nu heb geldt voor nieuwe niet meer per 2019 maar kan nog wel. Pfff scheelt me 20 euro per maand anders zou ik 162 per maand kwijt zijn, idioot gewoon,

Maar ik ga met geknepen billen mijn aanvullende terugzetten een klasse. En dan duimen dat fysio niet teveel nodig is komend jaar. En ik ga in een keer hele jaar betalen wat me ook weer 2% scheelt, een flinke bak geld maar dan rest van jaar iedere maand niet dat eraf. Heb het nu staan op spaarrekening al is het wel een flinke hap. -O-

Zou dan zonder de extra korting van 2% 135 per maand kwijt zijn nu. En hopen dat lijf zich een beetje braaf gedraagt dan dit jaar, heb zo dan 18 behandelingen die ik kan gebruiken, rest moet dan uit eigen zak -O-

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 13:07

De revieuws over ditzo zijn niet best, iemand ervaring?

In de jaren dat ik er zat heb ik nooit iets gedeclareerd, dat zal dit jaar anders zijn, dus ik heb geen idee hoe ze dan zijn

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:12

Ik was erg tevreden bij Ditzo, uiteindelijk alleen naar DSW gegaan omdat ik daar meer kreeg voor hetzelfde geld.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:36

Wij ook tijd bij Ditzo gezeten. Maar ook weggegaan omdat independer een andere verzekering aan gaf toen wij onze eisen erin hadden gezet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:37

sanso schreef:
LadyMadonna schreef:

Dat wordt rekenen...

Ik denk dat sterilisatie (voor een man dan) goedkoper is om zo te betalen als via een pakket. Voor een man is het niet zo duur. Voor een vrouw wel.

Ja misschien wel, lees dat het rond de €400 kost (maar ze vergoeden tot €800 :?)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:11

Mijn verzekering gaat in 2019 naar €204, met al maximaal eigen risico. Dat word me eigenlijk iets te gortig, ga rustig om me heen kijken. Ik ben vooral op zoek naar een zeer uitgebreide tandarts verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:13

Wow mag ik vragen hoe je aan de 204 per maand komt?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:16

Ik ben heel uitgebreid verzekerd bij ONVZ met maximaal aanvullende tandartsverzekering. Dat is echt een fijne verzekeraar maar ik vind het echt extreem veel geld worden nu. Ik betaalde dit jaar nog €189.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:30

Ik zit ook al jaren bij ONVZ...durf niet te kijken wat het nu wordt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:31

Kinke schreef:
Ik zit ook al jaren bij ONVZ...durf niet te kijken wat het nu wordt

Ik heb net de mail binnen met mn premie, schrok me rot.