vec schreef:Ik ga er zo eens voor zitten.
Vanmiddag naar mijn arts. Die zal denk ik aan kunnen geven hoeveel fysio ik nodig zal hebben.
Wie weet hoe het werkt met een chronische fysio verklaring?
Stel ik ben verzekerd voor 21x fysio. Die heb ik op. Kan deze na 21x dan omgezet worden naar chronisch en kan ik dan kosteloos verder (wanneer een verzekering dit aanbiedt?)
Een chronische code heb je nodig en die hangt samen met een aandoening die op de lijst staat. Ik weet niet of een fysio je die kan geven of dat door een arts met worden vastgesteld.
Zo had ik na een hernia operatie een chronische code voor 1 jaar fysio. Dan moet je de eerste 20 behandelingen zelf betalen (bij mij uit mijn aanvullende verzekering). Vervolgens eerst je eigen risico opeten (nog eens zo'n 12 behandelingen) en daarna loopt de fysio door uit het basispakket. Kom je vervolgens door een jaargrens heen dan moet je opnieuw eerst je eigen risico opmaken (weer 12 behandelingen) voordat de behandelingen weer verder gaan uit het basispakket.
Voor 1x per week heeft het bijna weinig zin, maar ik moest 3x per week komen en dan ben je blij met zo'n verzekering