Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:06

Laux schreef:
Haha dat kan ook anoniem online :Y)

dan nog niet...... op mijn leeftijd, pakje zal bij de buren gebracht worden, zou ze nooit meer aan durven kijken.....

billionache

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:08

@Morrie: ik werk bij de drogist en je wordt echt niet raar aangekeken hoor als je wat glijmiddel koopt :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 17:20

Het kopen vind ik geen probleem maar om het in mijn haar te doen.. wordt het niet ontzettend vettig?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:23

billionache schreef:
@Morrie: ik werk bij de drogist en je wordt echt niet raar aangekeken hoor als je wat glijmiddel koopt :D

wel in een dorp waar iedereen je kent...... ik hoor het gebep al en voel de blikken al :') :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:25

@Morrie: gebeurt er eindelijk eens wat ...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:33

C_arola schreef:
Het kopen vind ik geen probleem maar om het in mijn haar te doen.. wordt het niet ontzettend vettig?

Nee hoor... het is exact hetzelfde als serum.
Ik gebruik het en ben er erg tevreden over :)
Qua kopen... het zit toch echt tussen je oren dat het raar is. Niks mis met het kopen ervan, waar je t ook voor gebruikt.

Daarbij kan je t ook prima online kopen en staat dat niet op de doos met wat je koopt dus dat is ook geen probleem. Jouw buren mogen jouw post niet open maken dus niemand die ziet wat er in zit.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:40

Morrie schreef:
Laux schreef:
Haha dat kan ook anoniem online :Y)

dan nog niet...... op mijn leeftijd, pakje zal bij de buren gebracht worden, zou ze nooit meer aan durven kijken.....

Maar die maken het pakje toch niet open? :')
Aan de buitenkant staat er niks op en kunnen ze dus totaal niet weten wat erin zit.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:23

Kunt 't ook via Bol.com kopen bijvoorbeeld. Dat valt toch niet op?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:39

ivm glijmiddel: die op waterbasis zijn echt niet vet :P online verdelers gaan er prat op dat ze het discreet verzenden en ik heb ooit ene flesje gehad en dat leek in eerste instantie op geparfumeerde bodymousse :P

Maar het juiste product is alles voor een weelderige bos krullen ;)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:13

Morrie: ik heb het samen met mijn moeder gekocht.. meteen 2 flessen. Maar het interesseert me geen bal wat mensen van me denken. Het werkt voor mij perfect.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:21

Morrie schreef:
billionache schreef:

wel in een dorp waar iedereen je kent...... ik hoor het gebep al en voel de blikken al :') :+

Nee, joh! Gewoon al je shampoo en ander spul online kopen bij de kruidvat en thuis laten bezorgen. Zou me er niet druk om maken!

Ik lees al een poosje mee.
Ik had krullen, of flinke slag ooit. Sinds een jaar of 6 is het weg.. foetsie!

Nu denk (of wishfull thinking?) ik soms dat het weer terug komt.. ik ga met mijn zowat stijle haar niet naar een Curlsys kapper.. := maar misschien moet ik eerst de andere tips hier eens goed gaan gebruiken (de siliconen vrije shampoo etc etc.. de krullen had ik er vroeger zo in. Dat gaat echt niet meer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:52

@IMJ gewoon naar die kapper in Amersfoort gaan, de kniptechniek van curlsys is heel anders dan bij een gewone kapper. Jij had onwijs mooie krullen vroeger, die toveren ze zo weer terug daar!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:19

kan me niet voorstellen! ze zijn gewoon echt weg hoor! 8)7

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:23

Hoeft niet :D zijn er zat die dat ook denken. Maar begin eens met laagjes knippen en inderdaad je haar anders behandelen. Krult t als je onder de douche vandaan komt ?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:24

nee hoor, wat hele grove slag..
Laagjes heb ik zo vaak gehad, doet het ook niet meer.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:27

IMJ, ik dacht super stijl haar te hebben. 1 plukje krulde altijd wel.
Toch is laten knippen met krullenkniptechniek, en t krult steeds meer.
Tis echt waard is te proberen.
Tips in dit topic helpen mij enorm.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:30

Ik ga er eens over nadenken, gewoon laagjes does not do the trick iig!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:33

IMJ schreef:
Ik ga er eens over nadenken, gewoon laagjes does not do the trick iig!

nee klopt, bij mij ook niet, maar ze knippen bundel voor bundel in met een speciaal schaartje. En, heel knap, de ene kant van m'n hoofd werd met de linkerhand geknipt en de ander kant met de rechterhand. Veel oefenen zei ze, toen ik vroeg hoe ze dat geleerd had :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:36

Ik heb beide. Inderdaad de curlsys manier door de kapper en zelf met unicorn cut laagjes omdat t bovenop nog niet genoeg kon krullen.
Begin nu steeds mooiere krullen te krijgen :))
Ben wel nog steeds zoekende naar de juiste producten. T is t allemaal net niet maar maak t wel eerst op

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 19:27

Ik heb vandaag voor het eerst CG milde shampoo en cremespoeling zonder parabenen en siliconen gebruikt maar mijn haar is erg ruw en vol klitten terwijl ik het op dezelfde manier heb gebruikt als mijn niet CG proof producten. Herkennen jullie dit of passen deze shampoo en cremespoeling niet bij mijn haar?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:07

Heb je je elasticiteit getest? Want als je al een overload aan proteïne in je haar hebt, kan je haar heel droog en onhandelbaar worden bij gebruik van producten waar (veel) proteïnes inzitten.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 20:16

billionache schreef:
Heb je je elasticiteit getest? Want als je al een overload aan proteïne in je haar hebt, kan je haar heel droog en onhandelbaar worden bij gebruik van producten waar (veel) proteïnes inzitten.

Mijn haar is juist niet droog, daarnaast is het niet onhandelbaar, ik heb alleen weinig krul in mijn bovenlaag die ik er wel in zou willen hebben.

Met de milde shampoo en cremespoeling die ik vandaag voor het eerst gebruikte voelt mijn haar ruwer aan en heb ik meer klitten. Ik wil graag weten of dit normaal is bij siliconen en parabenen vrije producten of dat ik het krijg door deze specifieke producten.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:22

C_arola schreef:
billionache schreef:

Mijn haar is juist niet droog, daarnaast is het niet onhandelbaar, ik heb alleen weinig krul in mijn bovenlaag die ik er wel in zou willen hebben.

Met de milde shampoo en cremespoeling die ik vandaag voor het eerst gebruikte voelt mijn haar ruwer aan en heb ik meer klitten. Ik wil graag weten of dit normaal is bij siliconen en parabenen vrije producten of dat ik het krijg door deze specifieke producten.

Welke producten heb je gebruikt? Heb je een final wash gedaan? En na de final wash een deep co? En wat gebruik je voor deep co? En inderdaad, heb je je elasticiteit getest?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:24

Heb je je elasticiteit getest? Dat is eigenlijk het belangrijkste en oa daar pas je je productkeuze op aan.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:25

Ja, dat bedoel ik ook juist :j ruwer en onhandelbaar = klitten.

Maar om te weten of het de juiste producten zijn zal je toch je elasticiteit moeten testen en op basis daarvan producten moeten kiezen. Zoals hierboven al aangegeven.

Het is trouwens normaal dat je haar plots erg beschadigd aanvoelt als je overstapt naar CG. Je wast nl als het goed is alle siliconen en andere zooi eraf, en die zorgen juist voor glans en de indruk dat je haar heel gezond en zacht is. Haal je dat laagje eraf, komt vaak de 'ware aard' en toestand van je haar naar boven.