Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Nota bene terwijl ik mijn vorige bericht typte in dit topic heb ik dus ook iets laten aanbranden in de oven. Man man het is een wonder dat ik nog nooit een woningbrand heb veroorzaakt.
Magrathea schreef:Pfff, ik ben nu een tijdje van de medicatie af. De bijwerkingen werden een beetje eng (pijn op de borst, associeer ik toch vooral met hartklachten). Maar ik merkte een week na de laatste keer medicatie dat het me toch wel echt hielp. Ik zit nu weer 100% in een oneindige stressflow van dingen vergeten.![]()
Gelukkig ga ik morgen weer praten met de ADD consulent. Is een tof mens, ik ben blij dat ik die stap heb gezet.
_lautje_ schreef:Ik mag nu vanwege zwangerschap geen methyl slikken, maar is maar goed dat ik niet veel moet.
Functioneer gewoon niet. Was in begin gewoon echt gedeprimeerd (kan ook hormonen zijn). Krijg huishouden moeilijk gedaan. Slaap veel slechter. Snoep meer.
Ben gewoon blij als ik weer mag slikken.
Azmay schreef:Ik begin mezelf onderhand ook wel beu te worden. Heb mezelf echt voorgenomen om elke dag iets te doen en het zo goed bij te houden. Is een week goed gegaan en toen stond ineens de hele keuken weer vol afwas en rommeltjes overal zodat ik er echt weer niet tegenop zie het op te lossen![]()
Morgen maar weer opnieuw proberen, loop ondertussen ook al weer achter met alles wat boven gedaan moet
Nou heb ik meer dan alleen add maar denk dat het een heel groot deel is. Misschien volgende keer bij de psychiater toch maar vragen of ik weer mag proberen medicatie te slikken.
Unseen schreef:Knap van je dat je leuke activiteiten wel probeert te doen! Denk je niet dat juist bij de paarden zijn (rijden of niet) je wat rust kan geven?
Die verplichtingen zijn er voor jou dan misschien niet, bedenk wel dat de hoeveelheid aan gedachten/piekeren/somberheid die je vaak ziet bij ADD ontzettend vermoeiend is. En dat je jezelf helemaal gek kan maken met nadenken over ogenschijnlijk onbelangrijke dingen. Overspannenheid staat niet gelijk aan overwerkt zijn, al komt dat vaak samen voor. Van teveel werk in te weinig tijd, verplichtingen, nare sfeer op werk kan overspannenheid ontstaan. Maar overspannenheid is zoals het al zegt; teveel spanning. Die je in sommige gevallen ook zelf creëert door bv. zo veel te piekeren. Niet zo gek dus dat je je vaak overspannen voelt ook al heb je voor jouw idee geen verplichtingen.
Azmay schreef:Unseen schreef:Knap van je dat je leuke activiteiten wel probeert te doen! Denk je niet dat juist bij de paarden zijn (rijden of niet) je wat rust kan geven?
Die verplichtingen zijn er voor jou dan misschien niet, bedenk wel dat de hoeveelheid aan gedachten/piekeren/somberheid die je vaak ziet bij ADD ontzettend vermoeiend is. En dat je jezelf helemaal gek kan maken met nadenken over ogenschijnlijk onbelangrijke dingen. Overspannenheid staat niet gelijk aan overwerkt zijn, al komt dat vaak samen voor. Van teveel werk in te weinig tijd, verplichtingen, nare sfeer op werk kan overspannenheid ontstaan. Maar overspannenheid is zoals het al zegt; teveel spanning. Die je in sommige gevallen ook zelf creëert door bv. zo veel te piekeren. Niet zo gek dus dat je je vaak overspannen voelt ook al heb je voor jouw idee geen verplichtingen.
Ik heb ze aan huis en heb 2,5 jaar met veel lol de verzorging gedaan ondanks dat ik weinig aan rijden toe kwam maar ben het helemaal beu. Heb er geen lol meer in![]()
Dus ben aan het plannen en kijken hoe ik het op kan lossen, waarschijnlijk komt er een te koop en gaat de ander in pension.
Ik pieker inderdaad enorm veel, al voelt het nu of het mee valt maar ik ken mezelf en stress gewoon veel (ook vaak om niets of dingen waar ik niets aan kan doen). Ben er aan aan het werken maar partonen die er 25 jaar in zitten veranderen niet zomaar
Ik deed gewoon alles met methylfenidaat, koffie lijkt me geen probleem je mag immers ook cola drinken
Elinaa schreef:Goedemiddag, ik lees al een tijdje mee en herken ontzettend veel van jullie.
Momenteel zit ik met een burn-out thuis, het is al zo ver opgelopen dat ik mijn werkgever binnenkort voor de rechter sleep maar dat is een andere discussie. Gaat er iig om dat ik momenteel enorm veel stress heb en mijn (niet gediagnostiseerd maar voor mij nu overduidelijk) add niet bepaald mee werkt omdat ik een mega uitstelvermogen heb.
Mijn behandelaar wilde mij al aan de medicatie maar ik ben hier erg huiverig voor omdat ik nooit goed reageer op dingen. Zijn er hier mensen die hun voeding aangepast hebben en flinke verbetering ondervonden?
Elinaa schreef:Goedemiddag, ik lees al een tijdje mee en herken ontzettend veel van jullie.
Momenteel zit ik met een burn-out thuis, het is al zo ver opgelopen dat ik mijn werkgever binnenkort voor de rechter sleep maar dat is een andere discussie. Gaat er iig om dat ik momenteel enorm veel stress heb en mijn (niet gediagnostiseerd maar voor mij nu overduidelijk) add niet bepaald mee werkt omdat ik een mega uitstelvermogen heb.
Mijn behandelaar wilde mij al aan de medicatie maar ik ben hier erg huiverig voor omdat ik nooit goed reageer op dingen. Zijn er hier mensen die hun voeding aangepast hebben en flinke verbetering ondervonden?
Unseen schreef:Ik ben er echt even te lang uit, maar mag je koffie drinken icm methylfenidaat? Van alcohol weet ik nog dat ik dat maar liever niet deed omdat ik dan als een blok in slaap viel, maar mijn lijf schreeuwt nu om koffie
Elinaa schreef:Dankjewel voor jullie reactie.
Suikers eet ik al een hele tijd zo min mogelijk maar heeft helaas nog te weinig effect (is is 6 kilo eraf wel leuk meegenomen ).
Azmay, mag ik vragen welk verschil je merkt door dat pilletje?
Mijn hoofd zit overvol en ik word knettergek van alle gedachten en de dingen die ik vergeet. Ik probeer van alles te doen maar er komt overal net niks van terecht.
Wel top dat je je psych gebelt hebt!