Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boras schreef:Als ik je update lees, dan bekruipt me de vraag wil hij eigenlijk wel verder? Probeert hij je niet, bewust of onbewust,, ervan te overtuigen dat je beter kan gaan niet in jouw belang maar eigenlijk (ook) in zijn eigen belang?
Wil hij diep van binnen in een hetero relatie blijven? Hij heeft al genoeg om zich rot over te voelen. Kan hij/durft hij eerlijk te zijn over zijn diepste toekomstwensen?
Iets anders: er was kort geleden een tv programma op NPO over vaders die uit de kast waren gekomen. Misschien dat het bekijken van dat programma je wijzer kan maken.
Joltsje schreef:Hm memsen die het slappe hap vinden, ben ik het niet helemaal mee eens.
De man van TS zit ook in een lastog pakket. Getrouwd, kids, huisje boompje beestje zoals het hoort en wat iemamd van hem verwacht. Terwijl hij ook (lust)gevoelens voor mannen heeft.
Joltsje schreef:Hm memsen die het slappe hap vinden, ben ik het niet helemaal mee eens.
De man van TS zit ook in een lastog pakket. Getrouwd, kids, huisje boompje beestje zoals het hoort en wat iemamd van hem verwacht. Terwijl hij ook (lust)gevoelens voor mannen heeft.
fokfanaat schreef:Joltsje schreef:Hm memsen die het slappe hap vinden, ben ik het niet helemaal mee eens.
Idd zou je ook zo meelevend zijn als hij al 7 jaar onbeschermde seks met prutsmutsen zou hebben?
Ik vind dat echt onvergeeflijk, je wil niet weten wat je (en je kids) had kunnen oplopen
Nadia85 schreef:Hij vraagt wel eens wat er is, maar dan is het niet het juiste moment om het er over te hebben.. (visite, afspraken etc etc)
Janneke2 schreef:Mbt 'slappe hap en wees een vent': ik praat onbeschermde sex niet goed, maar schaamte plus sexualiteit is een erg stevige combinatie.
De teneur van een aantal reacties bevestigt mij er in dat die schaamte "terecht" is.
Chubby schreef:Nadia85 schreef:Hij vraagt wel eens wat er is, maar dan is het niet het juiste moment om het er over te hebben.. (visite, afspraken etc etc)
Nadia, hoe is jouw zelfbeeld? Is jullie relatie gelijkwaardig? Ben je bang om alleen verder te moeten met je kindjes?
Uit je posts in dit topic denk ik te lezen dat je je erg afhankelijk van hem opstelt, terwijl je volgens mij in wezen een sterke vrouw bent.
Hoezo próbeert hij het niet weer te doen? Hoezo verandert hij zijn verhaal in dit laatste gesprek? Hoezo zou jij bij hem weg moeten gaan omdat hij jou niet waard is?
Ik heb één ding geleerd over veel vreemdgangers (en liegebeesten): meestal zijn ze vooral verdrietig over dat ze betrapt zijn, niet over hun daden.
MarliesV schreef:TS, wat is je gevoel over de omslag in zijn verhaal? Geloof je deze versie of heb je het idee dat hij nu zit te liegen.
Want dat zou mij enorm doen twijfelen, liegen over jaren lang vreemd gaan en dan ook nog eens 2 verhalen ophangen.
Ken jouw man niet en jou niet, maar mijn eerste gevoel zegt: hij liegt om de boel wat af te zwakken. Van 7 naar 2-3 jaar en van maandelijks naar 5x per jaar is een flink verschil.
Wens je wijsheid en kracht. En hoop dat als je bij elkaar blijft, dit voor de liefde is en niet om praktische redenen.
JoT schreef:Fijn dat jullie een gesprek hebben kunnen voeren. Naar mijn idee stel jij je erg redelijk en oplossingsgericht op. Ik hoop dat hij dat ook gaat doen. Maar bovenal hoop ik dat jij je grenzen heel erg in de gaten gaat houden. Van het zinnetje 'misschien dat hij het ooit weer gaat doen met een man, maar dan probeert hij je daar wel van op de hoogte te houden' gaan mijn nekharen recht overeind staan. Dat is geen respect tonen naar jou toe. Ook ik vraag me af of hij wel verder wil met jou en een toekomst wil gebaseerd op openheid en eerlijkheid en met voorwaarden waar beide partijen het over eens zijn.
Nogmaals heel veel sterkte in deze hele moeilijke en verwarrende tijd.