Tsja en toen kwam je er achter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vidya

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:53

Als de behoefte weer zou ontstaan, dan zou hij PROBEREN hier eerlijk over te zijn?... Hoor je zelf ook de vrijblijvendheid hierin?

Als ik in jou schoenen had gestaan (ervan uit gaande dat je verder wilt) dan had ik graag gewild dat m'n partner voor me zou willen vechten en er alles aan zou doen om t weer recht te krijgen. Ik zou op basis van wat je schreef hier niet van overtuigd zijn.

Met alle respect TS, hij komt een beetje over als slappe hap. Niet durven zeggen dat hij andere gevoelens heeft gehad, niet erop staan om t veilig te willen doen. Nu beetje terug krabbelen en eigenlijk in de slachtoffer rol kruipen. Ik neem aan dat hij niet meteen de telefoon van een relatie therapeut heeft opgezocht..
Hij heeft maar in 1 ding gelijk, je verdient echt beter!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 00:11

Hm memsen die het slappe hap vinden, ben ik het niet helemaal mee eens.

De man van TS zit ook in een lastog pakket. Getrouwd, kids, huisje boompje beestje zoals het hoort en wat iemamd van hem verwacht. Terwijl hij ook (lust)gevoelens voor mannen heeft. Ik denk dat jullie samen openlijk moeten praten met elkaar en kijken wat de beste oplossing is. Jullie moeten beide in een relatie waar je je goed bij voelt.

Enige opties:
Bij elkaar blijven en monogaam zijn (ik betwijfel of hij dat kan)
Bij elkaar blijven en de behoeften en acties van je man accepteren (kan maar lijkt me heel zwaar)
Uit elkaar gaan en elkaar het beste gunnen.

Het is aan jullie en kan alle kanten op. Nogmaals jullie moeten je er goed bij voelen. Dat hij van veel mammen naar 1 man gaat valt bij mij ook noet heel goed. Waarom verdraaid hij zijn verhaal nou? En als het er maar 1 is, heeft hij dan niet meer dan alleen lust gevoelens?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 00:27

Fijn dat jullie hebben kunnen praten en dat jij je ook zo redelijk hebt opgesteld tegenover hem. Mensen oordelen zo makkelijk, maar jullie houden toevallig wel van elkaar en niemand kan zich in jullie schoenen plaatsen, want iedereen is anders.

Ik kan echt niet tegen vreemdgaan en ben heel lastig met vertrouwen. Toch snap ik heel goed hoe je man zich voelt en dit een groot probleem is of was voor hem. Een beetje flirten met vrouwen, mogen mannen bijvoorbeeld doen. Een beetje stoer praten ook. Zelfs als ze vreemd zijn gegaan, is het een vertrouwens kwestie. Dit is ook echt schaamte omdat er een taboe op rust.
Dat hij die gevoelens had, had hij moeten vertellen, maar doe het maar.............Misschien wilde hij er niks mee doen, maar is wat gaan surfen en kwam bij deze mannen uit. Als het je makkelijk wordt gemaakt is de verleiding weerstaan vast heel moeilijk geweest. Voor hem was het misschien niet vreemd gaan, maar zijn gevoelens ontdekken en eraan toegeven. Althans, zo komt het voor mij over.

Iedereen kan wel zeggen, het was niet 1x, maar lange tijd. Maar het wordt ook gewoon voor hem om dat stukje dubbel leven te verdoezelen en ervoor uitkomen is op elk moment moeilijk.

Het gesprek zal vaker herhaald moeten worden om te zien of jullie eruit gaan komen. Wat gaat hij ermee doen? Dat is toch wel erg belangrijk. Hij heeft nu wat verteld en dingen toegegeven. Dit was de top van zijn schaamte, dus de kans dat hij nog meer verbergt, lijkt me wel klein.

Ik zou er wel echt op aandringen dat hij zich ook laat testen, want zelfs als jij nu negatief test en hij nog onveilige sex heeft, kan het zomaar anders zijn, als jullie toch weer samen intiem worden.

Het is heel netjes hoe je ermee omgaat en hoe goed je beseft wat het allemaal voor gevolgen kan hebben. Nu helemaal uit je plaat gaan en dingen zeggen, helpt vaak niet bij een fijne oplossing voor iedereen, dus ook de kinderen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:43

Als ik je update lees, dan bekruipt me de vraag wil hij eigenlijk wel verder? Probeert hij je niet, bewust of onbewust,, ervan te overtuigen dat je beter kan gaan niet in jouw belang maar eigenlijk (ook) in zijn eigen belang?

Wil hij diep van binnen in een hetero relatie blijven? Hij heeft al genoeg om zich rot over te voelen. Kan hij/durft hij eerlijk te zijn over zijn diepste toekomstwensen?

Iets anders: er was kort geleden een tv programma op NPO over vaders die uit de kast waren gekomen. Misschien dat het bekijken van dat programma je wijzer kan maken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:51

Boras schreef:
Als ik je update lees, dan bekruipt me de vraag wil hij eigenlijk wel verder? Probeert hij je niet, bewust of onbewust,, ervan te overtuigen dat je beter kan gaan niet in jouw belang maar eigenlijk (ook) in zijn eigen belang?

Wil hij diep van binnen in een hetero relatie blijven? Hij heeft al genoeg om zich rot over te voelen. Kan hij/durft hij eerlijk te zijn over zijn diepste toekomstwensen?

Iets anders: er was kort geleden een tv programma op NPO over vaders die uit de kast waren gekomen. Misschien dat het bekijken van dat programma je wijzer kan maken.

Dit is ook wat er in mijn opkwam.
Nu is mijn ex natuurlijk niet jouw man en nu heeft hij ook niet gedaan wat jouw man heeft gedaan, maar toen hij eens de fout in is gegaan heeft hij ook dagenlang gezegd dat ik hem niet verdiende en dat hij vond dat hij moest boeten voor wat hij had gedaan. In de tussentijd zag hij dat als groen licht om buiten de pot de pissen. Wat een manier om jezelf te straffen.

Wat ik wil zeggen: ik zou niet zomaar zijn woorden aannemen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:00

Wat fijn dat jullie toch zo hebben kunnen praten. En ik vind het heel dapper van je dat je hem hebt durven en kunnen aanhoren.

Heb jij het idee dat hij nu eerlijk tegen je was?

Verder nog een overdenking mijnerzijds op basis van jouw berichten. Is jullie relatie nog wel een echte liefdesrelatie of leven jullie meer zo met elkaar door het werk, het bedrijf en jullie kinderen? Ik lees dat hij veel weg is met vrienden en sport. Dat jullie elkaar eigenlijk heel weinig zien. Het lijkt erop (althans voor mij) dat jullie redelijk langs elkaar heen leven. Bewust of onbewust. Is er naast al die tijd voor werken, kinderen, sporten, vrienden, het bedrijf etc nog wel tijd voor jullie tweetjes?

Uiteraard hoef je op dat laatste niet te antwoorden, maar dat gevoel bekroop me een beetje naar aanleiding van je berichtjes.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:14

Ik vind dat je als vrouw op handen gedragen moet worden. Zeker als moeder van zijn kinderen.
In woorden en daden.

Nu zijn zijn daden (om wat voor reden ook) niet goed te praten.

Je hoeft hier niet op te antwoorden hoor, maar:
- was er een liefdevolle hechte band in jouw optiek?
- waren jullie intiem?
- wat delen jullie samen? Hobby's, vakanties, andersoortige dingen?
- voelde jij je als moeder van zijn kinderen gewaardeerd?
- staat hij "daar" als jij het moeilijk hebt en neemt hij zorgen of taken over?
- zou je kunnen accepteren dat je met elkaar verder leeft onder het mom van scheiding van tafel en bed?

En wat zou je willen (als je mocht kiezen voor jezelf)?
Wat gun je jezelf, en je kinderen?

Tuurlijk wel leven niet in een ideaal wereld, maar wat is het maximale wat jij eruit wilt halen voor je verdere leven met hem?

Y;(

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:16

Ik denk dat lezers zich hier wel even moeten realiseren dat wat je hier leest een vertaal slag is van wat ts heeft besproken met haar man. Ga daar nou niet te diep op in of het te veel interpreteren. Dit soort gesprekken zijn al moeilijk genoeg face to face. Laat staan als je een verkorte transcriptie te lezen krijgt.

Ook ik wil je een compliment maken ts. Zoals je het omschrijft vind ik je een echte kanjer die echt probeert deze situatie goed aan te pakken. Je moet af en toe wel echt gillend gek worden. Wat een bizarre situatie. Niemand verdient het om hier in te verzeilen.

Ik heb eigenlijk óók begrip voor je man. In de ideale wereld had hij dit gewoon 'effe' moeten aankaarten maar dat is lang niet in alle kringen even vanzelf sprekend. Dat maakt niets goed van wat hij gedaan heeft overigens. Maar dat het gruwelijk moeilijk is snap ik wel.

Als ik jou reacties tot nu toe zo lees ben ik er wel van overtuigd dát je hier uit gaat komen. En als een sterk persoon met opgeheven hoofd. Met of zonder hem. Ik hoop voor hem ook dat daar voor hem een soortgelijke toekomst uit komt.
Heel veel sterkte voor jou en je gezin!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:24

TS, ik lees al een tijdje mee. Wat een pittige tijd voor jou zeg! Ik wil eigenlijk alleen zeggen: volg je hart... Doe wat voor jou een “juist” gevoel geeft en probeert te regelen dat je met iemand kan praten (wellicht ook een aantal sessies met hem erbij). Heel veel sterkte! :(:)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:27

Fijn dat jullie hebben kunnen praten. Hopelijk worden daardoor zaken voor jou ook duidelijker.
Lastig dat je op alle vlakken zo aan hem gebonden bent doordat je ook voor hem werkt.

Op basis van jouw verhaal lijkt hij wel erg in een slachtofferrol te stappen, mocht dat echt zo zijn dan hoop ik dat je realiseert dat hij geen slachtoffer is, maar zelf verantwoordelijk is voor zijn daden. Jij hebt hierin geen keuze gehad, hij wel.

Let goed op jezelf :(:)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:27

Joltsje schreef:

De man van TS zit ook in een lastog pakket. Getrouwd, kids, huisje boompje beestje zoals het hoort en wat iemamd van hem verwacht. Terwijl hij ook (lust)gevoelens voor mannen heeft.

Zou je dat ook zeggen als een man stelselmatig slippertjes maakte met andere vrouwen vanwege lust?
Ik snap werkelijk waar niet wat hier lastig aan is.
Ja, hij heeft blijkbaar lustgevoelens. Dat is heel normaal en heel menselijk.
Hij is een volwassen man, die daarmee in staat is om zelf een keuze te maken wat hij met deze gevoelens doet. En daarmee verantwoordelijk voor de schade die hij hiermee veroorzaakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:31

Lustgevoelens prima, maar als je daar iets mee gaat doen zonder dit met je partner te overleggen ben je gewoon fout bezig.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:54

Misschien bestaat zoveel zelfbeheersing wel niet en ja, je kunt er een ooreel over hebben. Maar waarom zou je? Je hebt het te doen met elkaar en wat je daarin aankunt. Oordelen van anderen brngen je daar vanaf. En wat anderen in zo'n situatie zouden doen? In werkelijkheid kan dat weer best anders zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:57

TS, wat is je gevoel over de omslag in zijn verhaal? Geloof je deze versie of heb je het idee dat hij nu zit te liegen.
Want dat zou mij enorm doen twijfelen, liegen over jaren lang vreemd gaan en dan ook nog eens 2 verhalen ophangen.

Ken jouw man niet en jou niet, maar mijn eerste gevoel zegt: hij liegt om de boel wat af te zwakken. Van 7 naar 2-3 jaar en van maandelijks naar 5x per jaar is een flink verschil.

Wens je wijsheid en kracht. En hoop dat als je bij elkaar blijft, dit voor de liefde is en niet om praktische redenen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:58

Joltsje schreef:

De man van TS zit ook in een lastog pakket. Getrouwd, kids, huisje boompje beestje zoals het hoort en wat iemamd van hem verwacht. Terwijl hij ook (lust)gevoelens voor mannen heeft.

Idd zou je ook zo meelevend zijn als hij al 7 jaar onbeschermde seks met prutsmutsen zou hebben?

Ik vind dat echt onvergeeflijk, je wil niet weten wat je (en je kids) had kunnen oplopen

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:42

fokfanaat schreef:
Joltsje schreef:

Idd zou je ook zo meelevend zijn als hij al 7 jaar onbeschermde seks met prutsmutsen zou hebben?

Ik vind dat echt onvergeeflijk, je wil niet weten wat je (en je kids) had kunnen oplopen

...... ja of waar ze mee geboren hadden kunnen worden...
Ik kan mij ook gewoon niet voorstellen waarom je kinderen met iemand verwekt maar buiten de bloementjes buiten zet in deze vorm....

Zeg dan gewoon. Sorry. Hier scheiden onze wegen (want ik wil alleen zijn oid. Dan had hij nog niet eens hoeven zeggen dat hij mannen ook wel wat vond). Wees dan een vent.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:11

Nadia85 schreef:
Hij vraagt wel eens wat er is, maar dan is het niet het juiste moment om het er over te hebben.. (visite, afspraken etc etc)

Nadia, hoe is jouw zelfbeeld? Is jullie relatie gelijkwaardig? Ben je bang om alleen verder te moeten met je kindjes?

Uit je posts in dit topic denk ik te lezen dat je je erg afhankelijk van hem opstelt, terwijl je volgens mij in wezen een sterke vrouw bent.

Hoezo próbeert hij het niet weer te doen? Hoezo verandert hij zijn verhaal in dit laatste gesprek? Hoezo zou jij bij hem weg moeten gaan omdat hij jou niet waard is?

Ik heb één ding geleerd over veel vreemdgangers (en liegebeesten): meestal zijn ze vooral verdrietig over dat ze betrapt zijn, niet over hun daden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:13

Mbt 'slappe hap en wees een vent': ik praat onbeschermde sex niet goed, maar schaamte plus sexualiteit is een erg stevige combinatie.

De teneur van een aantal reacties bevestigt mij er in dat die schaamte "terecht" is.

@TS: goed dat jullie hebben gepraat...! +:)+
En overweeg om via stichting Orpheus verder te praten...!

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:35

Janneke2 schreef:
Mbt 'slappe hap en wees een vent': ik praat onbeschermde sex niet goed, maar schaamte plus sexualiteit is een erg stevige combinatie.

De teneur van een aantal reacties bevestigt mij er in dat die schaamte "terecht" is.

Ik geloof dat er geen enkele reactie is geweest die negatief is over homo- of biseksualiteit of die het uit de kast komen afdoen als iets 'eenvoudigs'.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:37

@janneke, ik ben zelf in een voorgaande relatie bedrogen.
Ik vind vreemdgaan slappe hap ja.

Toen hij kinderen verwekte was hij er ook bij...

Ik ben altijd zelfstandig geweest en heb toen die vent uitgezwaaid....
Ik verdien beter dan dat. Los van de achterliggende achtergrond of sekse.

Ik maar ook zij verdient het om op handen gedragen te worden in een relatie....

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 14:20

Chubby schreef:
Nadia85 schreef:
Hij vraagt wel eens wat er is, maar dan is het niet het juiste moment om het er over te hebben.. (visite, afspraken etc etc)

Nadia, hoe is jouw zelfbeeld? Is jullie relatie gelijkwaardig? Ben je bang om alleen verder te moeten met je kindjes?

Uit je posts in dit topic denk ik te lezen dat je je erg afhankelijk van hem opstelt, terwijl je volgens mij in wezen een sterke vrouw bent.

Hoezo próbeert hij het niet weer te doen? Hoezo verandert hij zijn verhaal in dit laatste gesprek? Hoezo zou jij bij hem weg moeten gaan omdat hij jou niet waard is?

Ik heb één ding geleerd over veel vreemdgangers (en liegebeesten): meestal zijn ze vooral verdrietig over dat ze betrapt zijn, niet over hun daden.

Of ik bang ben alleen verder te gaan. Niet direct. Maar wel omdat je niet weet wat de toekomst brengt en je alleen het beste wil voor de kinderen.. Maar omdat ook nog onduidelijk is of en hoe we met deze situatie en elkaar om zullen gaan (blijven we samen of niet) Maakt het allemaal wat onduidelijkheid..

Het enige wat je zeker weet. Is wat je nu hebt.

Ik heb altijd elders gewerkt buiten het bedrijf om. Sinds dit jaar eigenlijk meer gaan doen in het bedrijf, en ja dat maakt me meer afhankelijk van hem dan dat mij nu lief is. Maar ik kan wel hals over kop zelf werk zoeken maar dat valt zo 123 niet allemaal te regelen hier, en is makkelijker gezegd dan gedaan.. En dat heb je nu eenmaal met een eigen bedrijf..

Ik denk niet dat ik me afhankelijk van hem op stel. Ik doe nu eerst de dingen die voor mij goed zijn..En hoop dat hij hier in meegaat..
Maar dat moet hij zelf willen..
Ik kan het hem wel opleggen,maar dat werkt niet.. Hij moet het zelf willen.. En als hij dat niet wil, houd het op..

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:22

Fijn dat jullie een gesprek hebben kunnen voeren. Naar mijn idee stel jij je erg redelijk en oplossingsgericht op. Ik hoop dat hij dat ook gaat doen. Maar bovenal hoop ik dat jij je grenzen heel erg in de gaten gaat houden. Van het zinnetje 'misschien dat hij het ooit weer gaat doen met een man, maar dan probeert hij je daar wel van op de hoogte te houden' gaan mijn nekharen recht overeind staan. Dat is geen respect tonen naar jou toe. Ook ik vraag me af of hij wel verder wil met jou en een toekomst wil gebaseerd op openheid en eerlijkheid en met voorwaarden waar beide partijen het over eens zijn.

Nogmaals heel veel sterkte in deze hele moeilijke en verwarrende tijd.

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 14:33

MarliesV schreef:
TS, wat is je gevoel over de omslag in zijn verhaal? Geloof je deze versie of heb je het idee dat hij nu zit te liegen.
Want dat zou mij enorm doen twijfelen, liegen over jaren lang vreemd gaan en dan ook nog eens 2 verhalen ophangen.

Ken jouw man niet en jou niet, maar mijn eerste gevoel zegt: hij liegt om de boel wat af te zwakken. Van 7 naar 2-3 jaar en van maandelijks naar 5x per jaar is een flink verschil.

Wens je wijsheid en kracht. En hoop dat als je bij elkaar blijft, dit voor de liefde is en niet om praktische redenen.

Of ik hem geloof
Deels, maar niet in alles..
Hij zei dat meneer x in plaats a woont
Maar zag op zijn bankrekening een pin bedrag van plaats b staan..(moest geld overmaken en toe zag ik dat)

Dus ja daar is hij weer niet eerlijk
Alleen heb ik nu gewoon geen zin om hem hier nu mee te confronteren
En ik heb helemaal geen behoefte om telefoon, mails, afschriften uit te pluizen..

Ik wil gewoon dat hij eerlijk is..
En denk ook wel dat hij zijn best doet, maar er zelf ook moeite mee heeft om er over te praten.
Hij laat steeds stukjes van de puzzel zien.. En eens is hij helemaal compleet.. Of ik ben het al zat en vertrokken..

En of hij echt oprecht verder met mij wil. Dat zal de tijd leren, dat moet ik ervaren..

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 14:36

JoT schreef:
Fijn dat jullie een gesprek hebben kunnen voeren. Naar mijn idee stel jij je erg redelijk en oplossingsgericht op. Ik hoop dat hij dat ook gaat doen. Maar bovenal hoop ik dat jij je grenzen heel erg in de gaten gaat houden. Van het zinnetje 'misschien dat hij het ooit weer gaat doen met een man, maar dan probeert hij je daar wel van op de hoogte te houden' gaan mijn nekharen recht overeind staan. Dat is geen respect tonen naar jou toe. Ook ik vraag me af of hij wel verder wil met jou en een toekomst wil gebaseerd op openheid en eerlijkheid en met voorwaarden waar beide partijen het over eens zijn.

Nogmaals heel veel sterkte in deze hele moeilijke en verwarrende tijd.

Dit is idd waar ik naar toe wil werken
Alleen zijn mijn grenzen nu een puinhoop.. Dus die eerst weer op orde krijgen :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:39

maar serieus he, waarom zou hij eerst zeggen dat het al 7 jaar is en veel vaker, terwijl het korter en minder vaak is?

lijkt me zo klaar als een klontje dat hij niet eerlijk en het nu probeert te bagatelliseren.