Vrouwen en kort haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:02

Kijk hebt vrouwen lekker pittig kort en die voor de rest ook niets meer aan zichzelf doen :o

Maar je hebt ook vrouwen welke heel verzorgd zijn, aan hun uiterlijk werken en een hip of mooi geknipte korte coupe hebben.dan

Het is maar net hoe je het draagt.

Ik ben zelf 43 en heb lang haar, onderin is het inderdaad voortaan dun, maar daarvoor gebruik ik clip in extensions.
Ik vind lang bij mezelf wel mooi :)

Mijn eigen haar

Afbeelding

Net extensions

Afbeelding

En ik doe er ook gekke dingen mee...wild messy hair :+

Afbeelding

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:06

Kinke schreef:
ik zal wel een uitzondering zijn, maar ik snap echt niet wat er zo mooi is aan extreem lang haar.

Extreem lang vind ik ook niet echt mooi :n De mooiste haarlengte vind ik ergens tussen de schouders en bh-bandje in. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Mijn haar is wel extreem lang nu, maar dat is omdat ik een lange vlecht wil doneren en zelf wel nog wat aan lengte over wil houden. Bij mij blijft het niet lang meer zo lang als het nu is ;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:09

Listiglistje 43??? Als je 19 had gezegd had ik het ook geloofd :')

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:09

uhm gemakzucht? De meeste hebbe kinderen rond die leeftijd en geen tijd/zin om veel aan hun haren te moeten doen elke ochtend voor de kids naar school gaan.

Mijn moeder heeft het 1x kort gehad toen ze een jaar of 30 was en ze vond het verschrikkelijk :P
nu 51 en mooi lang donkerbruin haar

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:10

DiantaM schreef:
Listiglistje 43??? Als je 19 had gezegd had ik het ook geloofd :')

ja echt :P wat zie jij er goed uit voor iemand van 43 zeg

theadora99

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:14

Ik ben 19 en heb kort haar. Ik heb heel dik haar (dat mensen met dik haar zeiden, wow jij hebt pas écht dik haar). Ik heb toen 30 cm gedoneerd aan stichting haarwensen en ik vond mijn korte haar zó fijn. Heb het lang laten groeien en toen toch besloten gewoon weer te knippen. Maar mijn haar vind ik ook helemaal niet zo belangrijk ofzo, ik word wakker en het zit gewoon prima, haal er soms een borstel doorheen en dan is het wel weer prima haha.

Denk zelf dat het veel bij oudere dames zal zijn ivm kinderen. Kort haar kan je minder makkelijk aan trekken :+

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:20

Ik wissel erg veel van kapsel. Maar voorbij mijn schouders heb ik het sinds mijn 28ste niet meer gehad. Heb krullen van mezelf en heel veel haar. Zodra het te lang wordt is het dun en futloos..

Nu is het sinds een paar maanden weer kort. Maar het liefst draag ik het in een korte bob.
Ik ben gelukkig ook gezegend met een man die niet van lang haar houdt <3

Maar eerlijk....ik snap niet dat vrouwen lang haar zo geweldig vinden. Het hangt daar maar, zit 9 van de 10 keer geen model in.
En ik hoor vaak "er mag niemand aan mijn haar komen hoor"
Nee dat is te zien, het stro op stal is er niets bij! >;)

Sorry, ik vind het vaak gewoon niet mooi of verzorgd er uit zien
Laatst bijgewerkt door TheWelsh op 27-05-18 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:22

Nou hier gaat er morgen de schaar weer in!! Tot net onder of boven mn schouders, ben het zo zat dat lange haar en korter mag niet van manlief :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:32

Ik heb vrijwel altijd kort haar gehad. Ik heb extreem dun en stijl haar, en het valt heel raar als het lang is, waardoor los dragen geen gezicht is. Een staart werkt ook niet, alles glijdt uit mn haar. En het breekt heel snel af, waardoor het er ook nog heel snel onverzorgd uitziet. Ik heb het meerdere keren lang laten groeien, maar er steeds uit wanhoop de schaar weer ingezet. Kort haar staat ook echt beter, wanneer ik het weer eens laat groeien moedigen veel mensen me aan om het weer af te knippen :')

Overigens is het nooit voor het gemak geweest. Ik moet 's morgens op zn minst mn haar nat maken (het liefst wassen) en daarna weer drogen om het te kunnen stylen, zonder is er niets mee te beginnen. Ook moet ik echt iedere 6 weken naar de kapper, anders ziet t er echt niet uit.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:36

Afbeelding
Over het algemeen is het gewoon gemakzucht. Hoeveel vrouwen maken nog een beetje werk van zichzelf na het huwelijk en kids? Het moet vooral allemaal ' makkelijk'...over het algemeen. Volgens mij sluipt het erin zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Ik heb mijn man dus maar gevraagd mij te waarschuwen als het mij overkomt. :-) Ik ben 49, niet verder vertellen :-)
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 27-05-18 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:39

Dit topic gaat over kort haar en iedereen deelt foto’s van lang haar. Ik ben wel benieuwd naar hippe, korte kapsels :Y)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:41

Ik snap het niet meer, men geeft hier heel vaak aan dat kort haar juist veel meer werk is, en diegenen met lang haar vinden het lekker gemakkelijk, ff een staart erin en klaar. En dan opeens is kort haar 'gemakzucht'.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:42

Selina schreef:
Dit topic gaat over kort haar en iedereen deelt foto’s van lang haar. Ik ben wel benieuwd naar hippe, korte kapsels :Y)

Nee hoor, de vraag van dit topic was: waarom knippen vrouwen hun haar op hun 30/40ste eigenlijk af? De lang haar foto's worden geplaatst om te laten zien dat echt niet iedereen dat doet?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:43

Kinke schreef:
Ik snap het niet meer, men geeft hier heel vaak aan dat kort haar juist veel meer werk is, en diegenen met lang haar vinden het lekker gemakkelijk, ff een staart erin en klaar. En dan opeens is kort haar 'gemakzucht'.

Het verschil zal in kortpittig en korthip zitten. :+

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:45

Van internet geplukt. Zoiets vind ik als kort kapsel leuk.

Afbeelding

Overigens snap ik heel goed dat als je haar dunner wordt of lang haar staat je niet, je kiest voor een kort kapsel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:50

AbbyBlues schreef:
Lillian__ schreef:
Mijn broer zijn vriendin dreigt haar haar in een boblijn te knippen als mijn broer zijn baard afscheert :=

_/-\o_

Dat is hier ook het dreigement. :=

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:02

Majabeestje schreef:

[ [url=m/a0LFf4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens snap ik heel goed dat als je haar dunner wordt of lang haar staat je niet, je kiest voor een kort kapsel.

Ja maar dit vind ik dus ook echt geen echt kort kapsel.. dit is gewoon super mooi.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:06

listiglistje schreef:
Kijk hebt vrouwen lekker pittig kort en die voor de rest ook niets meer aan zichzelf doen :o

Maar je hebt ook vrouwen welke heel verzorgd zijn, aan hun uiterlijk werken en een hip of mooi geknipte korte coupe hebben.dan

Het is maar net hoe je het draagt.

Ik ben zelf 43 en heb lang haar, onderin is het inderdaad voortaan dun, maar daarvoor gebruik ik clip in extensions.
Ik vind lang bij mezelf wel mooi :)

Mijn eigen haar

[ [url=m/Q1Q8pm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net extensions

[ [url=m/wpdZYv.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik doe er ook gekke dingen mee...wild messy hair :+

[ [url=m/LxiZmF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat laatste vind ik echt tof :))

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:06

Kinke schreef:

heel veel vrouwen met kort haar doen er niks aan dus ja dan gemakzucht.
Maar er zijn ook zat vrouwen bij wie het heel goed staat en ook elke ochtend voor de spiegel staan om het in model te brengen. Dus het is idd maar net hoe je het bekijkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:07

maar in dit topic blijkt dat heel veel vrouwen met lang haar er niets aan doen, behalve even snel in een staart oid

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:08

DiantaM schreef:
Majabeestje schreef:

[ [url=m/a0LFf4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja maar dit vind ik dus ook echt geen echt kort kapsel.. dit is gewoon super mooi.

Maar als dat al geen kort kapsel is, wat is het dan wel :')
Zoiets heb ik als het net geknipt is

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:10

Ik vind zoiets heel leuk als je er het haar en de tijd voor hebt, komt de kaaklijn en nek super mooi uit. Uiteraard staat dat ook niet iedereen.

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:12

maras schreef:
bigone schreef:
Lang of kort maakt niet zoveel uit, goed geknipt model des te maar en daar schort het nog wel eens aan. Echt van die gevallen van achter 16 (lang haar in een staart en jeans) en van voren 60 .

Mag je als je 60 bent geen spijkerbroek meer of je haar in een staart? Waar moet ik dan mee naar de paarden? En hoe moet ik dan mijn haar uit mijn gezicht houden als ik aan het uit mesten ben? Dankzij het fysieke werk op stal heb ik inderdaad het figuur van een 16 jarige ( ik denk zelfs dat veel 16 jarige willen ruilen :')) en van voren ben ik geen 16 meer maar hoe kan ik dat dan het beste oplossen naar jouw idee?

Juist wel een jeans, doe ik ook, heb geen andere broeken maar wel kort haar, een kekke bril. Een aantal keren ook wel lang haar gehad en ja, ik ben superslank en altijd in jeans en sneakers. Wanneer ik dan een foto van mijzelf zag, vooral van achteren dan had ik toch het gevoel dat het niet past. Hoe goed ik de boel ook bijhield, ik vind het heel eerlijk geen gezicht. Ondanks een dikke bos haar had ik toch het gevoel dat het kort veel beter zou passen en dat is ook zeker zo. Heel veel(bijna alle) tienermeiden hebben lang haar en jeans en daar komt die uitdrukking vandaan. En heel eerlijk, ik vind kort haar veel vlotter en leuker staan bij de meeste oudere vrouwen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:18

Ik vind een kort kapsel bij de oudere dames wel netjes staan. Maar bedoel dan ook niet van die stekels en opgeschoren nekken in een kekke kleur. Vooral bij stevige dames vind ik dat niet zo mooi omdat het hun figuur geen goed doet ofwel, zo een klein Koppie op een groot lijf krijgen. Weet ook niet waarom ze dat willen. Ik bedoel een klassiek kapsel wat mooi staat. Wil je heel kort, dan een leuke pixiecut. Een wat langer model is mooi maar niet langer dan op de schouder. Heel lang haar vind ik bij oudere dames niet mooi mits het mooi opgestoken is als bij een ballerina. Het moet gewoon verzorgd zijn.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:18

Oke vooruit :o Twee keer ik. Wel in spoiler.
Spoiler:
Afbeelding

Ik moet bij deze foto wel ff melden dat ik mijn pony eigenlijk nooit naar beneden heb hangen, meer omhoog geföhnd.
Spoiler:
Afbeelding

Ik wissel zoals ik al zei nogal makkelijk kwa kapsel.
Laatst bijgewerkt door TheWelsh op 27-05-18 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt