postnatale depressie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: postnatale depressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:00

Zo, dat komt even aan zeg.
Kan me voorstellen dat je dan even van slag bent.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:31

Oei dat is inderdaad heftig.
Klinkt fijn,twee kinderen op elkaar. Is het misschien ook wel uiteindelijk. Maar wel loodzwaar, hopelijk als het zo is heb je dan een fijne achterban want dat is naar mijn mening dan echt heel belangrijk.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 20:53

Morgen, als ik tijd heb, beantwoord ik iedereen :)

We zijn in ieder geval niet in paniek, we ademen nog en zijn niet te erg van slag. Het is een beetje op de achtergrond geschoven totdat we duidelijkheid hebben

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:19

Heel verstandig. Rustig blijven ademen, morgen opnieuw testen en aan de hand daarvan een afweging maken.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 08:40

Zo, daar gaan we dan *\o/*

Jolstje- ik woon absoluut niet bij friesland in de buurt, maar je aanbod is lief <3

lizy29- het eerste jaar topsport kan ik me voorstellen, jij was dus weer zwanger toen je kindje 5 maanden was. Goede begeleiding lijkt me inderdaad wel een must!

Bhriseis- wat een heftig verhaal van je moeder! Ik heb gelukkig wel hulp om me heen al is het niet veel, het is denk ik ook een questie van durven. Er zijn echt wel mensen waar ik een beroep op zou kunnen doen eventueel, als het echt nodig is. Dat ze haar identiteit verloor is wel sneu, ik ben me er heel bewust van dat ik naast moeder ook vrouw, dochter, vriendin en over het algemeen een heel leuk mens ben! Ik heb leuke hobby's die ik ook met twee kindjes uit kan blijven oefenen.. dus ik hoop niet te verdrinken in het moederschap.

zuchini- wij zagen dit ook niet echt aankomen nee. jij hebt je kindjes dus ook kort op elkaar gehad met dubbele luier periode.. wel fijn dat je zegt dat je niet anders zou willen :)

quera- rustig nadenken is inderdaad een must. Voor mij staat het eigenlijk al wel vast dat het afbreken van de zwangerschap een no-go is.

Shirley- dankjewel lieverd :)

Keet- daar snijdt je een interessant punt aan, geloof. Vanuit het geloof is het afbreken van een zwangerschap not-done. Daarom verbaasd het me ook zo dat hij zo 'makkelijk' zegt dat hij dit nu niet wil, heb ook gezegd dat ik dat wel erg heftig vind om uit zijn mond te horen. We doen veel binnen onze kerkgemeenschap, mijn man brengt het woord, ik zing en draai de zondagsschool, en dan overweegt hij het afbreken serieus. -O- Wat zegt dat over zijn geloof? Ik vind het zo moeilijk om daarover na te denken dat ik er maar niet teveel over nadenk. Zoals ik eerder zei, als het zo is en we zijn zwanger, is de enige mogelijkheid om het niet door te laten gaan, een miskraam. En dat zou ik ook vreselijk vinden.

Britta- misschien is het ook wel vals alarm, al acht ik die kans niet zo groot. vanmiddag ga ik een test halen en dan zullen we t' weten!

Kaygee- ik geloof dat de huisarts inderdaad een notitie in mijn dossier heeft gemaakt dat ik een ; kwetsbare zwangere' zou zijn als er nog een zwangerschap zou komen. Die POP polie zal ik zeker aankaarten!

Kimbers- digitale test doe ik vanmiddag! Met trillende handjes denk ik. Gisteren was ik ook blij, bang, flabbergasted en alles in één eigenlijk! Moest ook echt gaan zitten. Maar aan de andere kant, mensen die een tweeling krijgen, redden het ook. Ik zei gisteren tegen hubby; dit is een beetje twee voor de prijs van één!

Cayenne- ik snap dat je zegt dat je niet begrijp dat we niet voorzichtiger zijn geweest. Aan de andere kant, stél deze zwangerschap (als we inderdaad echt zwanger zijn) bewust afgebroken word met de gedachte over 2 jaar weer te proberen. Stél dat het dan niet lukt en mijn man dan natuurlijk nóg ouder is.. dan vergeef ik het mezelf nooit dat ik dit kindje dan gehad zou kunnen hebben maar het het leven niet wilde schenken. Over kleintje hebben we ook ruim 4 jaar gedaan. Dus heel makkelijk zwanger wordt ik niet, behalve als ik net zwanger ben geweest blijkbaar :+

Sizzle- even van slag is zacht uitgedrukt. Ik denk ook dat de boodschap nog niet 100% geland is. Al denk ik wel na over hoe we het aan kunnen pakken, praktisch gezien. Ons huis is groot genoeg voor wel 4 kinderen dus dat is geen probleem :)

Saskia- een fijne achterban is er tot op zekere hoogte. De achterban die ik 100% vertrouw woont in brabant, 50 km bij mij vandaan. De achterban die ik hier in de buurt heb zijn op zich ook prima maar daar zegt mijn gevoel nog even nee tegen.

Goed. Iedereen beantwoord. Hoe gaat het met mij? Ik kan eigenlijk wel volmondig GOED zeggen! Ik geniet van kleintje, klets met haar, kus haar helemaal plat, doe leuke strikjes in haar haren, speel met haar en ik realiseer me nu eigenlijk pas dat ons bloed door haar lijfje stroomt, ons DNA heeft dat mensje gemaakt, ze is deel van mij, haar wenkbrauwen, mondje, ogen en kin zijn echt helemaal mij, ik zie de donkere ogen van papa terug, het neusje, het voorhoofd en de gevouwen oortjes van mijn man..

mensen, ik heb gewoon een prachtige dochter! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:00

Mooi verslag TS! Succes met je test! En klinkt alsof je goed op weg bent! Geniet van je kleine meisje!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:04

Ik wil toch even reageren in je topic na al onze pb's :) je bent een powervrouw! En hoewel het als een enorme schok komt deze zwangerschap (er maar even vanuit gaande dat dit idd raak is), kun jij dit! Zoek optijd hulp (hier hebben ze ook zoiets als Stevig Ouderschap waar ze je al vanaf het begin vd zwangerschap gaan ondersteunen, via de GGD) en als ik bovenstaand berichtje lees heb ik het gevoel dat je sowieso al een eind gegroeid bent :)

Keep up the good work girl! <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:15

Eleionomae schreef:
Ik wil toch even reageren in je topic na al onze pb's :) je bent een powervrouw! En hoewel het als een enorme schok komt deze zwangerschap (er maar even vanuit gaande dat dit idd raak is), kun jij dit! Zoek optijd hulp (hier hebben ze ook zoiets als Stevig Ouderschap waar ze je al vanaf het begin vd zwangerschap gaan ondersteunen, via de GGD) en als ik bovenstaand berichtje lees heb ik het gevoel dat je sowieso al een eind gegroeid bent :)

Keep up the good work girl! <3

Helemaal mee eens!

Er komen hier ineens ongekende oerkrachten naar boven :7

Ontroerend om te lezen :*

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 09:46

Bedankt elei! En shirley!

Er komen inderdaad oerkrachten naar boven waar ik geen weet van had

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:12

Goed zo TS. +:)+
En ik vond de 3 maanden grens echt geweldig. Ineens krijg je meer interactie, de krampjes worden minder en over het algemeen krijg je eindelijk een beetje het idee dat je weet wat je doet :')
Het word alleen maar leuker!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:31

Mijn vader zei toen onze oudste dochter begon te brabbelen en lachen dat ze nu een echt mensje aan het worden was.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:04

Je posts maken me happy TS. Blijf gewoon praten met je man, is er niemand van de kerkgemeenschap waarmee jullie eens kunnen praten? Ik ben zelf ook pro-life (maar er zijn altijd omstandigheden mogelijk dat het gewoon echt niet gaat, het zou kunnen dat je man jullie situatie op deze manier inschat op dit moment ter bescherming van jou), maar na 2 kindjes heb ik er wel een knoopje in laten leggen O:)

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 12:18

Ik heb getest

Afbeelding

Mijn man zei nog even dat hij dit echt niet wil. Het is te vroeg. Vanavond praten we verder

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:19

Gefeliciteerd, of niet. Maar lastig met je man, zeker als jullie zo gelovig zijn is een abortus niet de meest logische oplossing.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:30

Jeetje TS wat een twist in het verhaal! Heel fijn dat het wat beter met je gaat! Een zwangerschap zo snel op de vorige is fysiek een groot risico en wordt ook afgeraden, dus misschien is dat ook nog iets om mee te wegen in jullie beslissing. Wel een lastige beslissing zeker omdat jullie wel de wens hebben voor een tweede. Heel veel sterkte en kracht gewenst!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:32

Ik ben een stille meelezer, maar na deze onverwachte twist wil ik toch even reageren.
Wat ik heb begrepen is het nieuwe kindje wat jou betreft welkom, maar voor jouw man gaat dit niet op. Ik wil jullie beiden veel sterkte en wijsheid toewensen bij deze lastige keuze.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 12:37

Hij wil ook wel een tweede kindje maar op z'n hoogst over 2 jaar. Ik wil het risico eigenlijk niet nemen om deze zwangerschap af te breken om erachter te komen dat het over 2 jaar niet lukt. En mijn man is dan ook weer ouder, en hoe praat ik dit goed voor mezelf qua geloof? 'U had leuke plannen maar het kwam ons even niet uit, sorry!'

Ga ik ons kindje opgeven voor mijn man is misschien wel de hamvraag. Of hij moet bijtrekken

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:42

Je man is ook gelovig, kan hij het niet accepteren als de wil van God?

Laat je in elk geval niets opdringen waar je niet achter kan staan, dat achtervolgt je je hele leven en dan ben je straks je kindje èn je man kwijt :(:)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:43

Ik gok dat je man hierbij ook om jou denkt. Omdat je een pittige periode hebt( gehad).

Ik ben zelf tegen abortus( voor mezelf ) maar denk dat jullie hier samen over moeten praten. Leg ook je angst bij hem neer en vraag naar die van hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:48

Praat er goed over, zet alles op een rijtje. Maar blijf ook denken aan het feit dat het jouw lichaam is, ondanks dat jullie het kindje samen hebben gemaakt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:03

Ik zou het gesprek vanavond (en eventuele volgende avonden) even afwachten met je man, zoals ik het begrijp heb je nu niet de mogelijkheid om dit face to face met hem te bespreken in alle details.

Verder heb ik je topic stil gevolgd en wil ik je toch wel feliciteren met je zwangerschap, al is ie nog zo pril.

Je kunt wel een kind 'willen' over of binnen een bepaalde tijd, maar zo werkt het niet echt blijkt wel weer.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 13:31

Nancy- Hubby komt om half vijf uit zijn werk, dus kunnen het vanavond in alle rust, face to face, bespreken. En inderdaad een kind willen is nog niet zo makkelijk. Op kleintje hebben we ook 4 jaar gedaan met vele fertiliteitsbehandelingen die geen resultaat hadden, we moesten door naar het ivf traject maar werden in de wachttijd toch spontaan zwanger.

Ik moet vanavond echt opletten niet in de aanval te gaan. Begrip hebben en aandachtig luisteren naar elkaar.. Onze communicatie is altijd heel goed alleen hebben we nog nooit zo'n heftige situatie aan de hand gehad.

Als het er nu op uitkomt dat hij het kind niet wil en ik wel, dan laten we het een weekje rusten denk ik. Dan kan het bezinken en kunnen we verder praten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:00

Je klinkt heel redelijk en doordacht. Probeer dat vast te houden. Komt tijd, komt raad.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:09

Pffff, ik wil je veel sterkte en wijsheid wensen, TS. En natuurlijk ook felicitaties :(:) Wellicht helpt het om te weten want de hoofdreden is dat je man er geen kindje bij wilt, en hoe je daar aanpassingen kan maken? Bijvoorbeeld, als hij vooral bezorgd is om jou, dat hij actief betrokken is bij jouw welzijn/hulp die je krijgt/zicht krijgt op alle mogelijkheden om het jou zo makkelijk mogelijk te maken?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:13

grijs_wolkje schreef:
Nancy- Hubby komt om half vijf uit zijn werk, dus kunnen het vanavond in alle rust, face to face, bespreken. En inderdaad een kind willen is nog niet zo makkelijk. Op kleintje hebben we ook 4 jaar gedaan met vele fertiliteitsbehandelingen die geen resultaat hadden, we moesten door naar het ivf traject maar werden in de wachttijd toch spontaan zwanger.

Ik moet vanavond echt opletten niet in de aanval te gaan. Begrip hebben en aandachtig luisteren naar elkaar.. Onze communicatie is altijd heel goed alleen hebben we nog nooit zo'n heftige situatie aan de hand gehad.

Als het er nu op uitkomt dat hij het kind niet wil en ik wel, dan laten we het een weekje rusten denk ik. Dan kan het bezinken en kunnen we verder praten

TS, ik raad je aan om het nu niet over de telefoon/whatsapp/sms met hem hierover te hebben. Dit is echt een onderwerp wat gewoon een goed gesprek nodig heeft.

Ik wens je heel veel succes, sterkte en wijsheid!

En complimenten voor jou, volgens mij ben je op de goede weg. En je bent volgens mij ook onwijs gegroeid sinds het begin van dit topic!

- Een stille meelezer