Gezonder leven challenge!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura12

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 16:38

bedankt voor de tips! alleen pure chocola vind ik dus echt niet te eten hahaha

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:05

AmoorM ik heb het even opgezocht:

Afbeelding

Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:18

Hoi! Ik kom ook meepraten :)
2 jaar geleden was ik heel goed bezig en was ik 10 kilo afgevallen, toen zelfs nog op een blog gestaan over afvallen met mijn verhaal. Alleen nu ben ik weer terug bij af, er zit weer 9 kilo aan -O-.
Nu was 10 kilo voor mij ook net wel echt te veel hoor, dus dat hoeft er niet af, maar 6 kilo zou ik echt top vinden!

Ik zit momenteel helaas thuis met een burn-out, en dan komt snel verveling om de hoek kijken. En dan ga ik eten. En vooral heel veel vette dingen. Ik hoop dat dit topic mij een duwtje in de rug kan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:19

Afbeelding

Net boodschappen gedaan en voor de gezonde balans toch een pakje koekjes!
Gisteren ook wat gesnaaid, maar dan is het gezond eten toch makkelijker vol te houden als dat zo af en toe mag! Maar normaal eten wij op zaterdag patat, maar vandaag gekozen voor vis, wortelen en een salade van courgette, paprika, geitenkaas en walnoten. Na z'n bord patat elke week heb ik een heel vies vol gevoel, dus dan vind ik het ook zonde!

Ik heb ook Hummus gekocht, voor op een rijstwafel of met een paprikaatje. Kijken of dat lekker is. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik heb bij veel producten als ik het google dat het allemaal heel erg ongezond blijkt te zijn. Mag je dan alleen nog maar sla en water eten/drinken? :')

Thanks Supervixen! Dus het valt nog mee...

Ja, Laura pure chocolade is inderdaad beter! Veel dingen wennen vanzelf wel..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-18 17:28, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:22

Maanlicht schreef:
Hoi! Ik kom ook meepraten :)
2 jaar geleden was ik heel goed bezig en was ik 10 kilo afgevallen, toen zelfs nog op een blog gestaan over afvallen met mijn verhaal. Alleen nu ben ik weer terug bij af, er zit weer 9 kilo aan -O-.
Nu was 10 kilo voor mij ook net wel echt te veel hoor, dus dat hoeft er niet af, maar 6 kilo zou ik echt top vinden!

Ik zit momenteel helaas thuis met een burn-out, en dan komt snel verveling om de hoek kijken. En dan ga ik eten. En vooral heel veel vette dingen. Ik hoop dat dit topic mij een duwtje in de rug kan geven.

Dat is heftig met een burn-out thuis zitten! Heel veel sterkte en succes gewenst met het herstel. Hoe kwam het zo ver? (als ik vragen mag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:37

AmoorM, wat betreft de sinaasappelsap is het inderdaad zoals Supervixen uitlegt. Qua calorieën en suikers heeft het amper verschil met cola en je lichaam maakt geen onderscheid tussen tafelsuiker en fruitsuiker, maar de toegevoegde waarde die de vitamines in sinaasappelsap heeft maakt het misschien wel de moeite waard. Ik zou alleen wel zeggen met mate.

En wat betreft de chocola... Gewoon niet eten en dus niet kopen? Ik kan me niet voorstellen hoe je ergens 'niet vanaf kan blijven', je hebt toch gewoon handen en een stel hersenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:39

Emmaa_ schreef:
AmoorM, wat betreft de sinaasappelsap is het inderdaad zoals Supervixen uitlegt. Qua calorieën en suikers heeft het amper verschil met cola en je lichaam maakt geen onderscheid tussen tafelsuiker en fruitsuiker, maar de toegevoegde waarde die de vitamines in sinaasappelsap heeft maakt het misschien wel de moeite waard. Ik zou alleen wel zeggen met mate.

En wat betreft de chocola... Gewoon niet eten en dus niet kopen? Ik kan me niet voorstellen hoe je ergens 'niet vanaf kan blijven', je hebt toch gewoon handen en een stel hersenen?

Vandaag toch best wel 2 lange glazen sap gehad. Gaan iets van 8 sinaasappels in. Maar handig dat ik het nu weet! :j 1x in de week in het weekend een glaasje is best lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:39

OMG hummus is echt heeeerlijk! <3

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 19:25

AmoorM schreef:

Wat voor hummus heb je? Ik vind het een beetje eng, ik durf het steeds niet te proberen :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:44

E_J schreef:
AmoorM schreef:

Wat voor hummus heb je? Ik vind het een beetje eng, ik durf het steeds niet te proberen :') _O-

Ik ga zo een foto voor je maken! Het veel lekkerder dan ik had verwacht. Wel heel erg scherp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:51

Afbeelding
Heerlijk kopje munt thee met een beetje honing. <3

Afbeelding
Hummus!

Afbeelding
Snack paprika!

Hebben jullie wel eens de bananen pannekoekjes geprobeerd? Is ook erg lekker en vullend!

Afbeelding

Je prakt gewoon 2 bananen plat, je doet daar 2 eieren door heen en mixen! Dan gewoon bakken als een normale pannenkoek. Beetje kwark en wat fruit erbij en je hebt een heerlijk ontbijt! :j

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:03

Deetjeeuh schreef:
Laura12, wat bij mij heel goed heeft geholpen is om een zo min mogelijk suikers te eten. Helemaal suikervrij is vrijwel onmogelijk en zo streng hoeft het ook absoluut niet! Maar als ik geen hagelslag, pasta, koekjes, snoepjes etc. eet (geraffineerde suikers dus) heb ik er ook veeeel minder behoefte aan! Het is echt een opluchting. := Als ik dan heel erg zin heb in chocola neem ik inderdaad pure chocola (vanaf +75%). Bij mij heeft dat echt goed geholpen. Ik merk ook dat zodra ik een keer héél veel suiker eet ik er de dagen erna meer moeite mee heb om vanaf te blijven. Terwijl ik, nu ik dat nauwelijks meer eet, er veel minder moeite mee heb om ervanaf te blijven. :)

Amoor, dit is een goed artikel over sinaasappelsap en cola: http://www.womb-project.nl/is-cola-echt ... sappelsap/

Stille meelezer meldt zich even, dit topic is namelijk een goede stok achter de deur!

Nog een stille meelezen die eens wat zegt!

Wat je zegt heb ik ook precies! Ik at suikervrij, melkerij en graanvrij. Nou vond ik dat in begin even lastig, het meeste moeite had ik met suikers laten staan.
Toen ik even bezig was ging het me super makkelijk af en had ik er niet eens meer behoefte aan!
Een week terug werd mijn paard ingeslapen en toen kreeg ik etenbuien, met veel suikers. Nu vind ik het zo ontzettend moeilijk om weer te stoppen met suiker en vraag me af hoe ik het ooit zonder moeite liet staan...
Maarja even volhouden. Je moet gewoon heel even discipline hebben en daarna gaat het vaak gemakkelijk en bijna vanzelf :))

O en die pannenkoeken zijn inderdaad super lekker <3

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:24

Tja, die leefstijl is wel deels te herkennen. Lekker lang uitslapen om dan vervolgens niet al te gezond te ontbijten. Dan de hele dag stilzitten en 's avonds met een vette hap naar bed. Nu heb ik het geluk dat mn huisgenoot vaak kookt, omdat ik gewoonweg geen tijd heb, dus valt het al met al wel mee. Maar als de pizzas in de aanbieding bij de Lidl zijn, koop ik meteen een container, wanneer ik ze zo snel mogelijk weer wil opeten om v die ongezonde troep af te komen. Geef de laatste pizzas vaak maar aan de hond of de katten, want ik heb dan echt geen trek meer.
Mn nachtkastje staat vol met blikjes cola, een hoeveelheid waar je "U" tegen zegt.
Bewegen doe ik de laatste tijd bijna echt niet meer, alhoewel zo'n wandeling door het bos met de honden nog best ontspannen is. Ik bedoel; ik heb een goede en slechte conditie; hardlopen houd ik nog geen 20 min vol, terwijl ik een wandeling v 40 km makkelijk volhoud.
Nu de lente dr aan komt ben ik zeker v plan om dr lekker op uit te gaan, maardas soms makkelojker gezegd dan gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:25

Carol: gelijk 20 minuten hardlopen is ook best een eind hoor voor als je verder niet aan sport doet! Maar wandelen met de honden is al zeker goed!

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:29

Hier gaat het goed! 5 ipv 6x gesport maar vandaag eigenlijk work-out 5 en 6 samen gepakt. Eten gaat ook prima. Vandaag ietsje minder, maar dat is wel te verklaren. Een hele stressvolle, emotionele, drukke week gehad en dan merk ik dat ik gewoon even geen puf/energie/inspiratie meer heb om dan ook weer allerlei ontbijtjes/lunches in elkaar te zetten. Dan blijft het gewoon bij wat crackers met kaas en pasta-salade. Kortom, dan gaan we weer koolhydraten eten :D Ach, ik weet waar het vandaag komt en het blijft allemaal keurig binnen de perken, dus dan sta ik het mezelf ook wel toe tot bepaalde hoogte.

Ik heb een hekel aan banaan, dus bananenpannenkoekjes eet ik niet. Ik eet meestal in de ochtend pannenkoekjes van eiwitpoeder, havermout, een ei en wat water. Dit eet ik met een appel. Prima te doen en het vult goed.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:31

Koolhyrdraten eten is juist prima als je sport.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:32

AmoorM schreef:
Carol: gelijk 20 minuten hardlopen is ook best een eind hoor voor als je verder niet aan sport doet! Maar wandelen met de honden is al zeker goed!

Tja, de honden hebben zelf ook wat meer beweging nodig, die beginnen ook al aardig rond te worden.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:35

xVera94 schreef:
Hier gaat het goed! 5 ipv 6x gesport maar vandaag eigenlijk work-out 5 en 6 samen gepakt. Eten gaat ook prima. Vandaag ietsje minder, maar dat is wel te verklaren. Een hele stressvolle, emotionele, drukke week gehad en dan merk ik dat ik gewoon even geen puf/energie/inspiratie meer heb om dan ook weer allerlei ontbijtjes/lunches in elkaar te zetten. Dan blijft het gewoon bij wat crackers met kaas en pasta-salade. Kortom, dan gaan we weer koolhydraten eten :D Ach, ik weet waar het vandaag komt en het blijft allemaal keurig binnen de perken, dus dan sta ik het mezelf ook wel toe tot bepaalde hoogte.

Ik heb een hekel aan banaan, dus bananenpannenkoekjes eet ik niet. Ik eet meestal in de ochtend pannenkoekjes van eiwitpoeder, havermout, een ei en wat water. Dit eet ik met een appel. Prima te doen en het vult goed.

Bananenpannekoeken zijn de hemel. Eigenlijk vinnd ik mixen altijd lekker; met verschillende fruit enzo. Eet de laatste tijd vooral veel krakers, met name met humus, spread en rucola, want da's de slasoort die een eigen kerk verdient. Verder mix ik zelf nog veel salades en sauzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:40

Afbeelding

Hmmm best lekker!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:41

AmoorM, dat is de hummus van de Lidl, toch?
Die pikante vind ik echt heerlijk!
Ik gebruik em ook voor vanalles.. wraps, tosti, pizza, om te dippen, smeren, zelfs door de salade ipv slasaus :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:42

8nnemiek schreef:
AmoorM, dat is de hummus van de Lidl, toch?
Die pikante vind ik echt heerlijk!
Ik gebruik em ook voor vanalles.. wraps, tosti, pizza, om te dippen, smeren, zelfs door de salade ipv slasaus :9

Ja komen bij de liddle weg! Erg lekker! Maar las op internet dat het best ongezond is...

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:47

Vandaag mijn laatste obstacle training gehad voor de mudmasters van volgende week, na zo'n aanslag op mijn lichaam kan ik me er alleen niet toe zetten om gezond te eten. Morgen pak ik het wel weer op.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:52

Ik ben sinds januari begonnen met op mijn eten letten en dit werpt toch zijn vruchten af! Ben nu zo’n 10 kilo kwijt waardoor ik mezelf wat zekerder voel. Via zo’n app houd ik bij wat ik eet, en geloof me ik schrok me wezenloos van hoeveel kcal overal inzitten....

Ik pak ook vaker de fiets en ben begonnen met hardlopen. Mijn paard is helaas geblesseerd en hoop vanaf volgende week weer te kunnen opbouwen. Dan kan ik weer zo’n 4/5 keer in de week rijden. Dit scheelt enorm nu, want deze ‘workouts’ mis ik nu al 6 weken!

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:58

Supervixen schreef:
Koolhyrdraten eten is juist prima als je sport.

Dat zeker, maar ik refereer terug naar een van mijn eerdere posts ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:59

Hummus is best gezond. Er is wat vet en zout aan toegevoegd, maar het bestaat voor het grootste deel uit kikkererwten en heel veel kruiden.