Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maanlicht schreef:Hoi! Ik kom ook meepraten
2 jaar geleden was ik heel goed bezig en was ik 10 kilo afgevallen, toen zelfs nog op een blog gestaan over afvallen met mijn verhaal. Alleen nu ben ik weer terug bij af, er zit weer 9 kilo aan.
Nu was 10 kilo voor mij ook net wel echt te veel hoor, dus dat hoeft er niet af, maar 6 kilo zou ik echt top vinden!
Ik zit momenteel helaas thuis met een burn-out, en dan komt snel verveling om de hoek kijken. En dan ga ik eten. En vooral heel veel vette dingen. Ik hoop dat dit topic mij een duwtje in de rug kan geven.
Emmaa_ schreef:AmoorM, wat betreft de sinaasappelsap is het inderdaad zoals Supervixen uitlegt. Qua calorieën en suikers heeft het amper verschil met cola en je lichaam maakt geen onderscheid tussen tafelsuiker en fruitsuiker, maar de toegevoegde waarde die de vitamines in sinaasappelsap heeft maakt het misschien wel de moeite waard. Ik zou alleen wel zeggen met mate.
En wat betreft de chocola... Gewoon niet eten en dus niet kopen? Ik kan me niet voorstellen hoe je ergens 'niet vanaf kan blijven', je hebt toch gewoon handen en een stel hersenen?
Deetjeeuh schreef:Laura12, wat bij mij heel goed heeft geholpen is om een zo min mogelijk suikers te eten. Helemaal suikervrij is vrijwel onmogelijk en zo streng hoeft het ook absoluut niet! Maar als ik geen hagelslag, pasta, koekjes, snoepjes etc. eet (geraffineerde suikers dus) heb ik er ook veeeel minder behoefte aan! Het is echt een opluchting.Als ik dan heel erg zin heb in chocola neem ik inderdaad pure chocola (vanaf +75%). Bij mij heeft dat echt goed geholpen. Ik merk ook dat zodra ik een keer héél veel suiker eet ik er de dagen erna meer moeite mee heb om vanaf te blijven. Terwijl ik, nu ik dat nauwelijks meer eet, er veel minder moeite mee heb om ervanaf te blijven.
Amoor, dit is een goed artikel over sinaasappelsap en cola: http://www.womb-project.nl/is-cola-echt ... sappelsap/
Stille meelezer meldt zich even, dit topic is namelijk een goede stok achter de deur!
xVera94 schreef:Hier gaat het goed! 5 ipv 6x gesport maar vandaag eigenlijk work-out 5 en 6 samen gepakt. Eten gaat ook prima. Vandaag ietsje minder, maar dat is wel te verklaren. Een hele stressvolle, emotionele, drukke week gehad en dan merk ik dat ik gewoon even geen puf/energie/inspiratie meer heb om dan ook weer allerlei ontbijtjes/lunches in elkaar te zetten. Dan blijft het gewoon bij wat crackers met kaas en pasta-salade. Kortom, dan gaan we weer koolhydraten etenAch, ik weet waar het vandaag komt en het blijft allemaal keurig binnen de perken, dus dan sta ik het mezelf ook wel toe tot bepaalde hoogte.
Ik heb een hekel aan banaan, dus bananenpannenkoekjes eet ik niet. Ik eet meestal in de ochtend pannenkoekjes van eiwitpoeder, havermout, een ei en wat water. Dit eet ik met een appel. Prima te doen en het vult goed.