Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 15:30

GDG schreef:
Laibadji schreef:
Ik heb deze week nog een keer 's ochtends vroeg gereden voor mijn zoon wakker werd. Papa heeft het ochtendritueel gedaan (opstaan, ontbijt)

We hebben het mooie weer benut om de paardenweides op orde te brengen. Onze 4 jaar is weg om te rijden, dus eentje minder om te verzorgen. Ons oudje staat op de grote weide met nog een oudje dus daar is de zorg ook minder intens en ik heb een voorlopige paddock gemaakt dus de overblijvers kunnen nu dagelijks buiten en kan de weide thuis herstellen van de winter.

Ik hoop morgen voormiddag of avond te kunnen rijden. Duimen alvast! ;)

Klinkt goed. Waar hangt het van af of je morgen wel of niet kunt rijden?

Ik had nog een afspraak tussen 13u en 16u. Deze voormiddag zat ook al vol mat klusjes. Dus ik hoop dat het straks nog lukt en niet regent. Beetje regen is ok maar geen onweer zoals voorspeld.

Vandaag al de hele dag met mijn zoon gespeeld en knutselwerkjes gemaakt m. Ook leuk enkel knaagt het deeltje rijden stilaan omdat het weer een kleine week geleden is.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:52

Laibadji schreef:
Ik had nog een afspraak tussen 13u en 16u. Deze voormiddag zat ook al vol met klusjes. Dus ik hoop dat het straks nog lukt en niet regent. Beetje regen is ok maar geen onweer zoals voorspeld.

Vandaag al de hele dag met mijn zoon gespeeld en knutselwerkjes gemaakt m. Ook leuk enkel knaagt het deeltje rijden stilaan omdat het weer een kleine week geleden is.

Ik pik deze er even tussenuit: er zullen áltijd grotere en kleinere klussen op je liggen te wachten maar dat wil nog niet zeggen dat ze altijd voor moeten gaan. Hou het rijden ook klein, daarmee bedoel ik: even kort een borsteltje erover, zadelen en dan een minuut of 20 rijden. Met een half uur ben je dan klaar en heb je tóch gereden. Een andere keer kan het weer wat langer, of niet, maar deze keer heb je dan toch weer te pakken ook al was het kort.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 17:54

GDG schreef:
Laibadji schreef:
Ik had nog een afspraak tussen 13u en 16u. Deze voormiddag zat ook al vol met klusjes. Dus ik hoop dat het straks nog lukt en niet regent. Beetje regen is ok maar geen onweer zoals voorspeld.

Ik pik deze er even tussenuit: er zullen áltijd grotere en kleinere klussen op je liggen te wachten maar dat wil nog niet zeggen dat ze altijd voor moeten gaan. Hou het rijden ook klein, daarmee bedoel ik: even kort een borsteltje erover, zadelen en dan een minuut of 20 rijden. Met een half uur ben je dan klaar en heb je tóch gereden. Een andere keer kan het weer wat langer, of niet, maar deze keer heb je dan toch weer te pakken ook al was het kort.

Ja je hebt daar gelijk in. Ik heb altijd het gevoel dat ik zeeën van tijd nodig heb om te rijden. Uiteindelijk is dit niet zo. Heb mezelf deze bedenking gemaakt. Ik ben dus zelf het grootste probleem van mijn probleem.

Ergens moet ik inzien dat het al bij al niet zo veel tijd vraagt. Nu dit nog in mijn hoofd prenten.

En soms gewoon doen... Fort zeggen en doen... Blijkbaar is dit moeilijk.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:24

Laibadji schreef:
GDG schreef:

Ja je hebt daar gelijk in. Ik heb altijd het gevoel dat ik zeeën van tijd nodig heb om te rijden. Uiteindelijk is dit niet zo. Heb mezelf deze bedenking gemaakt. Ik ben dus zelf het grootste probleem van mijn probleem.

Ergens moet ik inzien dat het al bij al niet zo veel tijd vraagt. Nu dit nog in mijn hoofd prenten.

En soms gewoon doen... Fort zeggen en doen... Blijkbaar is dit moeilijk.

Goed dat je het inziet, dat is al het halve werk. En inderdaad: gewoon doen! Jij wil graag weer (vaker) rijden, dus hup, met je kont op dat paard gaan zitten ~~}> .

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:26

enjoy86 schreef:
Dorine92 schreef:
Ik ben zelf ook opgeleid als docent maar dat heeft maar heel kort ge duurd. Wat een rotbaan zeg! Ben je klaar met de uren draaien, ben je nog niet klaar. Arme jij. Maargoed dat is eigen keuze en jij geeft aan dat je er gelukkig van wordt. Jij zoekt de uitdaging in het lesgeven, ik in het mooi maken van mijn tuin en erf en het paardrijden/de wedstrijdsport
Ik zou je nog als tip willen meegeven dat je vriend zijn klanten ook thuis kan ontvangen. Scheelt enorm veel tijd dus kan hij in dezelfde tijd meer verdienen. Grote stallen waar meerdere beslagen moeten worden kan hij heen, maar individuele eigenaren kunnen naar jullie huis toe. Sommigen hebben daar wellicht geen zin in. Nou prima dan zoeken ze toch een andere hoefsmid. Er is werk zat voor hoefsmeden

Ik denk dat je het met die instelling heel zwaar krijgt als zelfstandige. Denk dat er dan heel veel klanten zullen afhaken.
Neemt niet weg dat hij het werk wel zelf "beter" kan inplannen om zo TS een beetje te ontlasten.

Mijn hoefsmid doet dat ook en dat gaat prima. Als je echt goed bent in je werk weten mensen je wel te vinden

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:09

Hier in deze regio zijn er redelijk wat goede hoefsmeden te vinden, dus denk dat de situatie hier anders is. Hier is de klant echt koning, komt de hoefsmid naar je paard, want de concurrentie is te groot om klanten te verliezen.
(en als je de keuze hebt is het in de meeste gevallen toch gewoon fijner als de hoefsmid naar je paard komt dan wanneer je moet gaan opladen en ergens naar toe moet met je paard, zou mijn voorkeur in ieder geval niet hebben)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:31

Ik heb zelf er geen ervaring mee. Maar heb dit wel meegemaakt met een stalgenootje. Lette totaal niet op wat er gebeurde. Degene eiste nog net het kind niet aan de rest van de stalgenoten toe.

Liep altijd maar in de pad. En als iemand anders wilde longeren kon dat niet altijd omdat dat kind dan niet uit de longeerbak wilde. Liep zo ongevraagd alle weides op, maakte op een gegeven staldeuren open, gelukkig dan wel niemand in de boxen, maar toch! Etc etx...

Ik zal niet zeggen dat dat bij jou gebeurt maar toch...

Laibadji

Re: Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 22:00

Eventjes een update voor wie interesse heeft.

Tijdens de Paasvakantie toch een paar keer per week kunnen rijden. Joepie! Paard komt stilaan weer wat losser.

De paddock is ook een aanwinst en paardjes zijn gelukkig en ik dus ook. Iets meer rust in mijn hoofd.

Onze 3 jaar doet het top op haar nieuwe plekje dus ook een pak van mijn hart.

Zelfs deze avond opgezadeld ondanks dat ik heel moe was en zware benen had. Het was leuk en paard liep goed. Lekker geknuffeld en gekroeld.

Morgen start ik een sportcursus van 10 weken samen met een goede vriendin en er zijn plannen om met een andere naar de fitness te gaan tijdens het groot verlof.

Ik heb met deze vriendinnen gesproken en beiden zaten in hetzelfde schuitje en waren blij dat ik stilaan uitbrak en me time realiseer. Nu zijn we samen sterk en doen ze mee. :D

Ik ben blij!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:05

Wat een geweldige update +:)+

Heel veel plezier met je activiteiten!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:54

Goed zo +:)+ , fijn voor je!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:56

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 21:15

Hahaha :D en je ziet de paarden echt kijken van huh???? :(:) _O-

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:43

Hoi TS, ik herken je probleem heel goed. Ik heb er zelf ooit een topic over geopend. Vicky_Belle @ [MWS] Paardrijdende mama's met weinig tijd - tips gevraagd !

Ik heb alle tips van de bokkers geprobeerd maar nog steeds niets gevonden dat echt werkt. (bijrijder inclusief) en zelfs ondertussen een paard verkocht om wat minder druk te hebben. Als je geen vaste makkelijke oppas in de buurt hebt is het moeilijk om echt te kunnen werken met het paard.
De ene dag kan kindje makkelijk spelen in zijn piste-speelplaatstje en is hij heel flink maar de dag erna mag je 5 keer afstappen en is het een gejengel. Ik ga jouw hele topic nog eens doorlezen, misschien heb ik wel over de toptip gelezen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 17:37

Succes! Misschien vind je iets.

Ik heb gewoon mijn doelen bijgesteld. Ik rij minimaal 1 maal per week en als het lukt meer.

Soms met mijn zoontje in een hoekje van de piste maar dat gebeurt niet zo vaak.

Ook zijn we gestart met mennen en gaan we met ons drietjes op pad met pony en koets. Lekker ijsje eten. Ook fijn echter mis ik dan het rijden. De ultieme droom is vader en zoon met het koetsje en ik mee te paard. Ooit lukt dit!

En altijd onthouden: kinderen worden groter en ouder waardoor er tijd vrij komt. *\o/*

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:42

Laibadji schreef:
En altijd onthouden: kinderen worden groter en ouder waardoor er tijd vrij komt. *\o/*

dat is de laatste jaren zo'n beetje mijn mantra ;-)

Mijn kindje speelt ook naast de piste en heel soms rijd hij op de pony.
Hij heeft weinig interesse in paarden maar wel in de traktor. Hopelijk kan hij later mama helpen met de traktor te rijden.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 21:14

Net mijn grote droom beleefd! Dankzij vriend met koetsje, kindje, ventje en ik op mijn paard een uur en een half gaan wandelen.

Mijn paard kan nogal kijkerig zijn maar achter de koets was hij doodbraaf!

I was in haven!! *\o/*

Hopelijk volgen er zo nog meer!

Living the Dream! :D