Ik vrees een té onzekere toekomst hier. Ik las net een artikel over terras etiquette voor komende zomer in NL. Roken is zo goed als not done. Dat is hier gewoon nog niet. Natuurlijk weet iedereen dat roken ongezond is, we/ze zijn niet gek! Maar ondanks verplichte afbeeldingen op pakjes, rookverboden in openbare ruimtes en ook hier stijgende prijzen: roken is nog steeds een deel van de cultuur. Hier is de damper de rare, niet de roker. Maar dat maakt mij niet uit. Ik heb dag 6 succesvol doorstaan!
Moet wel moeilijk zijn om te stoppen als sigaretten waarschijnlijk nog goedkoper zijn dan een vapor en al die liquid en filters. Knap dat je het toch kan!
Ik weet niet wat de prijzen in NL zijn? Ik betaal 6 euro voor 10ml liquid. Ik hou hoe dan ook geld over als ik van de sigaretten afblijf. Toch zo'n 45 euro per maand.
Dit was dag 7, hij is nog niet om, maar aangeziem er thuis geen sigaretten zijn is de dag geslaagd.
Rond de 5€ klaar uit de winkel maar ik maak t zelf Hoe lang doe je met n flesje? Ik rook voor 10€ per week denk ik (potten shag zelf schieten)
Dus dampen is eerder duurder dan goedkoper voor mij Heb gister Mn dampers weer gepakt ben nu aardbei-witte chocolade en appel kaneel aan het dampen Wel nog met gewoon roken erbij aangezien ik weer een smaakblock heb
Dag 7 is een week goed bezig!
Palmera
Geplaatst: 12-03-18 01:55
Top dat je weer dampt naast het roken! Hopelijk kun je het doorzetten en langzaamaan de sigaretten afbouwen. Ik heb echt een tijd zowel gerookt als gedampt, afgewisseld met alleen maar roken. Het gekke is dat ik nu niet eens kan zeggen waarom die knop vorige week omging. Ik kan ook niet zeggen waarom ik op de zware momenten niet gerookt heb. Een hele spontane actie, ik ben er blij mee!
Zoals het er nu naar uitziet doe ik een week met een flesje. Ik weet het pas zeker als ik dit eerste nieuwe flesje, sinds ik geen sigaretten meer erbij rook, op heb. Dat is dus 6 euro. Mijn sigaretten hier kosten 2.60 per pakje en ik rookte een ruim pakje per dag.
Dus ja, er is winst.
Gentlegiant
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-18 02:27
Ja wil het inderdaad gaan afbouwen rustig aan misschien dat ik het dan wel vol houd
Een flesje in n week hoe krijg je dat voor elkaar? Ik vul alleen Mn tank al n keer of 3 op n dag als ik enkel damp
vopo914
Geplaatst: 12-03-18 02:35
Hier ook een stevige damper Ik Rookte ongeveer 28 sigaretten per dag en nu nog maar 2 en dat gaat al 2 jaar zo.. Ik ben de nicotine van de liquids aardig aan het afbouwen, ik kom van 18 mg en zit nu op 6 mg Nu de 2 sigaretjes er nog af en dan op naar 0mg Wel bouw ik dat heel langzaam af Dampen scheelt mij bijna 150 euro in de maand ten opzichte van gewoon roken..en dan bedoel ik dat dampen dus veel voordeliger is...
Nynkefleur
Geplaatst: 12-03-18 09:10
Gentlegiant schreef:
Nynkefleur wat voor damper heb je? En welke vloeistof ik heb belachelijk veel damp altijd uit beide apparaten
Ik heb de justfog q16 , klein dingetje, ben er erg blij mee
Ik neem de hele dag door trekjes. Dat waren vroeger hele sigaretten. Maar pas na het werk, als ik een wijntje drink, rook ik echt van die damper alsof het een sigaret is.
Ik rookte in twee uur tijd na het werk rustig een half pakje weg!
Goed bezig Palmera! Als je nu nog is goesting hebt in een sigaret is dat gevoel verwaarloosbaar, zo van "als ik het de voorbije 10 dagen niet nodig had, nu ook niet!"
Dat is nu mijn stok achter de deur, ja. Wat ik 10 dagen kon kan ik vandaag ook.
DezeNaam
Geplaatst: 15-03-18 12:07
Goed bezig zeg!
Kleine frustratie hier; de dampshop waar ik altijd naartoe ga heeft nu plots geen coils van 0.25ohm meer, enkel van 0.15. Vraag ik wanneer ze nieuwe binnenkrijgen, vraagt hij van 'Wat vind je slecht aan deze dan?' Goh, ze verbranden binnen een dag misschien... Op de verpakking staat ook letterlijk dat de 15 gewoon voor meer rook is, 25 is voor smaak. Denk dat de keuze voor mij dan wel snel gemaakt is. Gelukkig was er die dag nog iemand anders in de shop die per se 25 wou dus ze gaan het wel weer bestellen.. Ben nu enkel zo dom geweest om die van 15 nog eens te kopen terwijl ik gewoon even naar een andere shop had kunnen gaan.
Als ik mensen op TV zie roken krijg ik wel nog steeds soms ZO EEN ZIN. Heel raar dat ik het in het openbaar niet zo fel heb als ik mensen zie roken.
Ik stond net buiten te dampen, komt er een collega met een gewone sigaret naast me staan. Dan heb ik het zó moeilijk, ik wist niet hoe snel ik terug binnen moest zijn.
Wat frustrerend DezeNaam, maar fijn dat ze nu alsnog weer besteld worden. Ook naar dat jullie nog steeds zo'n zin in een sigaret hebben. Niet fijn.
Ik ben sinds 2 uur door mijn vloeistof heen dus de damper gaat terug de doos en kast in. Ik heb net gegeten en merk dat ik dan uit gewoonte er behoorlijk naar snak (dampen). Ik vind het zo stom. Ik ben toch al zeker 10 a 11 dagen nicotine vrij dus nu mezelf dat mentaal nog even heel duidelijk maken
Je kunt het dampen gewoon meteen weer oppakken, hè. Dan vergeet je deze sigaret, ga je je er niet schuldig over voelen en geen bakken met geld aan die pakjes uitgeven.
Je was hardstikke goed bezig, een uitglijder kan gebeuren!
Ik zoek niet weer terug te beginnen, want eigenlijk was echt weer te smerig Ik ga inderdaad zo even dampen, de lekkere smaak de bovenhand laten nemen en die sigaret inderdaad proberen vergeten.
Ik zou jezelf er niet te druk over maken. Je moet gewoon vooral denken aan alle sigaretten die je NIET gerookt hebt. Het wil niet zeggen dat het vanaf nu fout gaat of iets dergelijks, je had gewoon een zwak moment.
Ik zou me er ook niet druk om maken. Als je weer zin krijgt in een sigaret gewoon even er bewust stil bij staan hoe smerig je het roken vandaag vond. Je kan het!
Ik ben nu bijna 24 uur van het dampen en roken af. Ik ben er zo ontzettend blij mee. Het gaat niet vanzelf, maar het gaat. Ik heb vanochtend even flink wat stress gehad (auto bij de APK en niet zo'n fantastisch nieuws) en toen had ik het zwaar. Ook na het eten van een maaltijd heb ik het even zwaar. Echt van die typische (gewoonte) momentjes voor mij.
Maar de trots dat ik nu verslavingsvrij ben weegt veel zwaarder, gelukkig. Hopelijk morgen weer wat minder 'zin' momentjes en zo verder.