Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:30

Maar wat ontbijten jullie dan? Want je kan toch niet elke dag ei bakken :+. Is yoghurt kha? Ik vind het ontbijt echt moeilijk hoor.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:44

Ik ontbijt niet. Nooit gedaan. Ik krijg smorgens echt niks weg. Ik ben al blij als ik mn tanden krijg gepoetst zonder over te geven. :+
Yoghurt kan wel. Geen magere.

cstok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:57

Atkins crackers zijn 1,2 kh per stuk, dus als je crackers wilt eten, dan kan je die best gebruiken. Er zijn wel veel mensen die vinden dat je de produkten van Atkins niet zou moeten gebruiken. Dat is weer een andere discussie :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:29

Okee, dan haal ik die wel. Wat nemen jullie dan mee als lunch? Ik hou namelijk niet zo van kwark, maar kwark met diepvries fruit kan dat?

Ik vind het zo moeilijk om te beginnen en vind internet sites best onduidelijk. Ben een moeilijke eter en word daar een beetje gek van :=

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:30

Ik zou griekse yoghurt pakken. Je mag zo vette yoghirt pakken als je wilt. En gebruik dan als diepvriesfruit alleen maar bessen.

Ik gebruik ook wel eens soja yoghurt. Is nog lager in kh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-22 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:15

die luchtige bolletjes heb ik al vaak gemaakt! zijn heerlijk <3
Wel opletten met je amandelmeel. Koop altijd dezelfde maar was deze keer eens in een andere winkel geweest.. Normaal altijd maar 1,2/100gr en deze 18/100gr :oo

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:30

Ah ik heb weer veel inspiratie gevonden! Ik ben ook vanaf vandaag begonnen en begin op 74,9 kg. Heb wel een gezond BMI maar het doel is nu onder de 70 kg te wegen. Ik ben 1.75 meter.

Ik ga er ook minimaal 3 keer per week bij sporten.

Die broodjes zien er allemaal heerlijk uit daar kan ik wel op vertoeven! Ben een groot kaas liefhebber :D. Ga zo naar de AH xl voor amandelmeel en lijnzaad. En natuurlijk andere ingrediënten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:57

Op het moment doe ik een ketogeen dieet maar ik ben er nog maar een paar dagen mee bezig. Momenteel zit ik al een paar dagen in ketose maar ik zit er heel erg over te denken om toch iets hoger met de koolhydraten te gaan zitten wwnt ik heb er wel mijn twijfels bij of dit nog wel gezond is. Aangezien je hele tegenstrijdige berichten leest over ketose.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:05

@Loretta: hoeveel gram kha eet je per dag. Voor je gezondheid is 20gr toch wel het minimum. Ik ben van mening dat als je dit doet als dieet er geen probleem is, want dan is het tijdelijk. Daarna zal je een evenwicht moeten vinden in hoeveel kha je per dag zal eten. Moest ik van jou zijn dan zou ik het nog even volhouden. Ik vind de eerste dagen de moeilijkste, die heb je nu achter de rug, vanaf nu kan het alleen maar beter gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:20

Nele80 schreef:
@Loretta: hoeveel gram kha eet je per dag. Voor je gezondheid is 20gr toch wel het minimum. Ik ben van mening dat als je dit doet als dieet er geen probleem is, want dan is het tijdelijk. Daarna zal je een evenwicht moeten vinden in hoeveel kha je per dag zal eten. Moest ik van jou zijn dan zou ik het nog even volhouden. Ik vind de eerste dagen de moeilijkste, die heb je nu achter de rug, vanaf nu kan het alleen maar beter gaan.

Het is nket zozeer dat ik mij hele erge zorgen maak over een paar lichte symptonen maar meer omdat ik hele tegenstrijdige berichten lees over ketogeen. Volgens het ene artikel is het heel erg gezond terwijl het andere artikel zegt dat het ronduit gevaarlijk is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:49

meelezer komt even een vraag stellen :D Heeft iemand van jullie ervaring met het 50-dagen koolhydraatarm receptenboek?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:12

Ik kom weer even 'opscheppen' hoor. Ben vandaag precies 4 weken geleden begonnen met GOK (wat in dit geval ook een maand is haha) en woog vanmorgen 76,9 had gehoopt op 77 maar kreeg er dus nog een onsje bij af als verrassing. Ben in een maand dus 5,1 kilo kwijt :D Wat fijn dat je ook op deze manier kan afvallen, zonder honger en strijd. <3

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:17

Top alwiene !
Hoe werkt dat gokken? Dan heb je 1 koolhydraatmoment per dag toch ?
Ik ga morgen weer verder. Heb deze week even gewoon gegeten nadat ik de week ervoor de griep heb gehad. Ik was weer 1.5 kg aangekomen. Maar dat is ook niet zo gek als je een week lang niks eet, 2 kg afvalt en daarna weer begint met eten. Al met al valt het me nog mee, Want ik heb ook pizza friet en chips gegeten.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:40

Ik heb het echt niet goed gedaan deze maand (februari) dus vanaf morgen terug beginnen ..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:45

Ik zit op een kilo of 4 in 3 weken, weet het niet precies mijn weegschaal stond zonder batterijen, maar ben er erg blij mee. Net 2 bestellingen geplaatst voor kruiden, notenmeel en pitten enzo en suikervervanger.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:46

Ik ben 3 februari begonnen en woog toen 87,9
Gister gewogen en stond op 79,9. :oo Ik ben zo blij! Ik ben rondom mijn buik meer dan 5 cm kwijt!
Terwijl ik best vaak ‘in de fout’ ben gegaan. 4 x wezen uit eten waar ik gewoon lekker geniet. Mijn grootste verandering is denk ik geen sappen/frisdranken meer drinken. Ik drink wel Cola zero. <3

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:59

Frisdrank scheelt echt heel veel!
Ik had vanmorgen opeens weer een kg eraf. Dat is nog eens fijn! :))

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:18

Mag ik hier mee kletsen? Ik volg een dieet samengesteld door Fitroosje (http://www.fitroosje.nl/)
Wat in essentie een ketose dieet is.
Ik ben erg benieuwd omdat ik met alleen Kcal beperken en sporten weinig tot niet afval.
Ik eet ook niet zozeer ongezond maar meer te veel van het gezonde.

Sidenote: Dit dieet duurt 28 dagen, maar als het goed bevalt ga ik het wel doorzetten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:52

fokfanaat schreef:
Mag ik me ook aansluiten hier, ben ook weer 2 weken bezig met Kha, ben al eerder 25 en 2 x 10 kilo afgevallen hiermee. Helaas steeds weer van de wagen gevallen.
Ik ontbijt meestal met wat Griekse yoghurt.

wellicht komt dat omdat je als je af wilt vallen een geheel andere manier van eten aanwendt, en daarmee eigenlijk nog steeds niet hebt geleerd hoe je een goede gebalanceerde voeding met koolhydraten eet waarmee je op gewicht blijft?

ik heb wel eens het gevoel dat dat bij veel mensen gebeurd die koolhydraatarm alleen gebruiken om af te vallen.. wellicht is het dan beter om of, koolhydraatarm/beperkt te beginnen en te blijven eten.. of om af te vallen op de 'ouderwetse' manier, een gezondere voeding aanleren met koolhydraten (wat je dus gewoon daarna altijd blijft doen).

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:09

ElenaMM77, Ik eet beperkt. Ik ben overigens nu 10 kilo afgevallen sinds 4 februari. :)) Ik heb het idee dat dit grotendeels komt door frisdrank af te schaffen en snoep/nachtelijke snacks.
Ik sport er niet bij trouwens.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:27

Ik zou daarom ook nu willen afvallen door koolhydraat arm en daarna koolhydraat beperkt willen blijven eten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:29

NiNa_14 schreef:
Ik zou daarom ook nu willen afvallen door koolhydraat arm en daarna koolhydraat beperkt willen blijven eten.

khda lijkt mij super moeilijk. Ik eet nu nog wel eens 2 khda boterhammen per dag als ik bvb een dag naar school moet. Ik vind het nml echt een kriem om voor lunch te zorgen. Elke keer een ei bakken oid, wat een werk. Pfff.
Maar ook laat ik me regelmatig helemaal gaan in het restaurant hoor. Ik ga niet zitten prikken over wat ik wel en niet mag eten als ik uit ben. Laatst een feestje en daar gaat ook gewoon alles naar binnen wat niet mag. De volgende dag beginnen we gewoon weer op nieuw. :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:31

Giolli schreef:
ElenaMM77, Ik eet beperkt. Ik ben overigens nu 10 kilo afgevallen sinds 4 februari. :)) Ik heb het idee dat dit grotendeels komt door frisdrank af te schaffen en snoep/nachtelijke snacks.
Ik sport er niet bij trouwens.

dat is geen lichaamsvet dat je dan kwijt bent?
want om 1 kg lichaamsvet kwijt te raken moet je 7500 kcal besparen.. dat wil zeggen 7500 kcal minder eten dan je verbrand. 10 kilo in ruim 5 weken is dan vrijwel niet te doen zonder sporten..

als je naast frisdranken laten staan ook veel koolhydraten geschrapt hebt, zonder ze te vervangen door vetten (dus zeer weinig brandstof), dan heb je inderdaad met een groot te kort geleefd, maar ook veel vocht kwijtgeraakt (koolhydraten hebben veel meer vocht nodig om verwerkt te worden dan vetten.. waardoor iemand die koolhydraten eet, een hoger vochtpercentage heeft en dat voor een deel kwijtraakt als ze kha gaan).

want anders zou je 15.000 kcal meer moet hebben verbrand dan gegeten per week.. een gemiddelde vrouw (tenzij je echt heeeel veel overgewicht heeft) verbrand bij een matig actief leven zo'n 2000 kcal per dag.. x 7 dagen is 14.000 kcal.. betekent dat je dan vrijlwel niets gegeten hebt, om zonder sport/beweging 2 kilo per week kwijt te raken.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 12-03-18 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:34

Ik denk inderdaad dat ik een groot vochtgehalte had. Ik ben daarnaast zwaar verslaafd aan zout, dus dat zou niet gek zijn hoor. Ik denk dat ik maar een kilo of 4 kwijt ben aan vet. Ik hou mijn eiwitten en vetten overigens wel goed bij dus zorg dat alle balkjes vol zijn. :j Ik eet zo'n 50/75 gr khd per dag.