Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:26

Sure_lee schreef:
Pff jeetje zeg. Wat wordt er soms overtrokken gereageerd. Een beetje hygiene is niet erg. Maar het lijkt wel of veel mensen een soort vorm van smetvrees hebben ofzo.
Ik ga gerust uitmesten en dan vervolgens een broodje smeren zonder mijn handen te wassen. En ik kan nog wel 10000 dingen opnoemen die ik doe die vast heel veel mensen smerig vinden.

Het enige wat ik iedere dag anders aan doe is een onderbroek en sokken..... en voor de rest... lekker boeiend.

Iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt en niet omdat andere mensen dingen vies vinden.

_/-\o_ Dit dus.

Als ik dit tegen mensen zeg word ik heel snel vies aangekeken. Maar mijn hygiene is gewoon goed. Ik stink nooit, mijn haar is verzorgd, ik zie er verzorgd uit. Daar hoef ik niet iedere dag, laat staan 2x per dag, voor te douchen. Ik douche overigens 5x in de week.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:29

ik snap dat extreem gedoe van x-aantal keer douchen,elke keer een verse handdoek,washandje 2 keer gebruiken is walgelijk,.... ook niet.

te veel hygiene is echt een stuk schadelijker dan te weinig.
nog nooit is iemand ziek geworden van bv een bezweet shirt nog eens aan te doen.
wel krijgen zat mensen allergie door te veel te doden en op de duur niets meer te verdragen.
(niet voor niets ligt het aantal kinderen met allergie ontelbaar keer hoger dan bv 50 jaar terug.50 jaar terug zagen kinderen er vaak grauw en grijs uit,maar waren nooit ziek en allergie bestond bijna niet,nu zouden sommige ouder een speen steriliseren als die eens op de grond valt en schrobben ze hun huis en handen met detol die zo goed als alles doodt..... en dan hebben we met z'n allen kinderen die massaal niet tegen huisstofmijt kunnen en eczeem hebben en ......tja....)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:35

tengeltje11 schreef:
ik snap dat extreem gedoe van x-aantal keer douchen,elke keer een verse handdoek,washandje 2 keer gebruiken is walgelijk,.... ook niet.

nog nooit is iemand ziek geworden van bv een bezweet shirt nog eens aan te doen.
wel krijgen zat mensen allergie door te veel te doden en op de duur niets meer te verdragen.
(niet voor niets ligt het aantal kinderen met allergie ontelbaar keer hoger dan bv 50 jaar terug.50 jaar terug zagen kinderen er vaak grauw en grijs uit,maar waren nooit ziek en allergie bestond bijna niet,nu zouden sommige ouder een speen steriliseren als die eens op de grond valt en schrobben ze hun huis en handen met detol die zo goed als alles doodt..... en dan hebben we met z'n allen kinderen die massaal niet tegen huisstofmijt kunnen en eczeem hebben en ......tja....)

Wat men met de kinderen doet zal me worst wezen, die interesseren me niet.

Ik heb geen allergieën, ik heb een gezonde huid en haren en: ik word graag vies! Heerlijk, mijn dagelijkse zweetsessie, knuffel en borstelpartij met de honden of wroeten in de tuin!

Maar: ik voel me graag fris. Ik moet schoon op mijn werk komen. En na het werk duik ik graag schoon in bed. Dus douche ik me minimaal 2x per dag.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:43

Ik had aan de wereld kampioenschappen douchen mee kunnen doen een aantal jaar geleden, zo vaak en lang stond ik te douchen. Tot ik ( niet geheel onlogisch)eczeem kreeg, dusdanig erg dat mijn normale leven niet meer normaal was ( verschrikkelijke jeuk en onsmakelijk uitziende uitslag). En toen werd het pas echt vervelend.........6 weken geen water op mijn hoofdhuid of rug mogen krijgen.........als je het over vet jaar hebt of jezelf ontzettend vies voelen dan weet ik hoe het voelt. Daarna langzaam opbouwen met douchen, lauw water, kort en geen shampoo maar blokken zeep en azijn. Weg waren de zachte, heerlijk naar shampoo geurende haren. Maar nu 10 jaar later heb ik nooit meer vet haar, dikke krullen die 1x per week gewassen worden ( elke keer als ik rijd een schoon doekje over mijn haar onder mijn cap) matig eczeem en ik zweet niet meer, ook niet als ik hardloop en ook niet als het heel warm is. Dus ik ben noodgedwongen voorstander geworden van maximaal 3 x per week douchen. Heb wel elke dag een schoon katoen shirt aan en geen synthetische rommel, ook niet met sporten, dat scheelt een hoop zweet oksels.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:44

tengeltje11 schreef:

Ik vind dit ook een beetje overtrokken hoor. Dat ik 1x per dag douche omdat ik lekker schoon in m'n bedje wil liggen betekend niet dat ik bang ben om smerig te worden. In tegendeel zelfs. Ik loop lekker op blote voeten door de wei, heb er geen moeite mee om iets uit de bek van m'n hond te trekken wat zij niet mag hebben, en eet ook gewoon een broodje met blote handen na het uitmesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:48

AbbyBlues schreef:
Vind het wel grappig dat veel van de '<2x per week wassers' zich beledigd voelen en meteen in de verdediging kruipen als er gezegd wordt dat mensen het vies vinden. Maar ze mogen wel zeggen dat de '>3x in de week wassers' maar rare mensen met smetvrees zijn. :Y)

Blijkbaar voel jij je ook aangevallen dat ik als 'vieze, maar 3x per week doucher' het raar en onnodig vind dat je zo vaak doucht. :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:50

Een keer of 3 per week. Als ik vaker douche, speelt m'n eczeem op.
Soms wil ik wel eens tussendoor met een washandje aan de slag, vooral na het sporten en weinig tijd.
Sowieso was ik elke avond mijn handen, om daarna mijn gezicht goed te reinigen. En elke ochtend een deo (en als ik werk, ook een beetje parfum). Overdag ook regelmatig m'n handen wassen of ontsmetten (werk in ziekenhuis), heb echt nooit last van zwarte randjes onder m'n nagels.

Over de mensen die sportkleding direct na 1x dragen in de wasmachine steken: hoe doen jullie dat met sportschoenen dan? Als er IETS zweet, zijn het je voeten. Gooi je die ook na 1x in de wasmachine of vriezer?
Grote kans van niet ;) hypocriet

Fearn

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:53

Om de dag :) Heb gewoon geen zin om elke dag te douchen :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:54

@Rebel_Jits: de meeste mensen zijn zo slim sokken in hun schoenen te doen. ;)

Een sok is een soort hoesje van katoen dat je over je voet schuift. Daarna stop je de voet met sok in de schoen.
Het allerhandigste van die sok is dat ne hem ook weer van je voet af kunt halen en in de wasmand kunt doen. De volgende dag pak je schone. :+

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:54

Amy schreef:
Blijkbaar voel jij je ook aangevallen dat ik als 'vieze, maar 3x per week doucher' het raar en onnodig vind dat je zo vaak doucht. :')

Vond jouw reacties nog heel netjes. :o Zaten ook iets minder ehm... 'frisse' reacties bij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:00

AbbyBlues schreef:
[naam] schreef:

Vond jouw reacties nog heel netjes. :o Zaten ook iets minder ehm... 'frisse' reacties bij :')

Mooie woordspeling :')

Ach ja leven en laten leven. Ik maak me er verder niet zo druk om hoe vaak iemand doucht. Ik ruik liever een paarden geur dan een wolk parfum van iemand die het halve flesje heeft opgespoten. Maak ik regelmatig mee in de stad en dat vind ik écht vies (en benauwend).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:08

Ik douche ook gewoon om wakker te worden, niet alleen om mezelf schoon te maken

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:27

Palmera schreef:
@Rebel_Jits: de meeste mensen zijn zo slim sokken in hun schoenen te doen. ;)

Een sok is een soort hoesje van katoen dat je over je voet schuift. Daarna stop je de voet met sok in de schoen.
Het allerhandigste van die sok is dat ne hem ook weer van je voet af kunt halen en in de wasmand kunt doen. De volgende dag pak je schone. :+

maar toch volg ik Rebel_Jits.
de binnenkant van sportschoenen bestaat nu eenmaal uit absorberende stof.
dus tuurlijk is die ook vochtig,bezweet en 'vuil' na het sporten.

en ja,als je verse sokken aandoet,is dat geen direct contact,maar zodra je begint te zweten,komen ook die stoffen van maanden in je schoenen,gewoon weer in contact met je huid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:31

Ja maar dat is met je broek en je onderkant ook zo. Dat dunne stofje van je onderbroek zal ook wel wat doorlaten, net als sokken. Je moet gewoon niet overal bij nadenken. Ik denk dat mensen inderdaad ook te schoon kunnen zijn. En er zijn ook mensen die dagelijks douchen en toch stinken, die hebben een hele overheersende zweetlucht.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:31

Rebel_Jits schreef:
Een keer of 3 per week. Als ik vaker douche, speelt m'n eczeem op.
Soms wil ik wel eens tussendoor met een washandje aan de slag, vooral na het sporten en weinig tijd.
Sowieso was ik elke avond mijn handen, om daarna mijn gezicht goed te reinigen. En elke ochtend een deo (en als ik werk, ook een beetje parfum). Overdag ook regelmatig m'n handen wassen of ontsmetten (werk in ziekenhuis), heb echt nooit last van zwarte randjes onder m'n nagels.

Over de mensen die sportkleding direct na 1x dragen in de wasmachine steken: hoe doen jullie dat met sportschoenen dan? Als er IETS zweet, zijn het je voeten. Gooi je die ook na 1x in de wasmachine of vriezer?
Grote kans van niet ;) hypocriet

Inderdaad, en hoe zit dat met de paardenjassen? Gaan die ook iedere dag in de was?
Ik voel me altijd fris en fruitig ;)
Vaak heeft stinken ook helemaal niets met zweten te maken. Een vriendin van mij stinkt altijd (zeg ik ook tegen haar }> ) en die gaat 1 tot 2 keer per dag in de douche. Maar zei eet niet gezond, altijd fast food of vettig eten.. Sinds ik haar heb geholpen met haar eetpatroon te verbeteren stinkt ze een heel stuk minder..

Maargoed stinken kan zo zijn voordelen hebben als je op een drukke plek bent en ruimte nodig hebt :') :')

@ Tengeltje11: Die gekke dingen voor om je voeten heb ik ook toevallig, maar denk niet dat je jouw neus in mijn sportschoenen wil stoppen hoor :') :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:46

spookyjim schreef:
Ik douche ook gewoon om wakker te worden, niet alleen om mezelf schoon te maken

Same here. Is gewoonte om meteen uit bed de douche in te stappen. Ben altijd binnen 5 minuten klaar.

Aan de andere kant was ik truien en vesten wel weinig, ik was truien en vesten met de hand dus is veel werk :Y) . Onder een trui of vest heb ik altijd een t-shirt of longsleeve aan. Die was ik vervolgens na 2 dagen dragen.

Tja zo heeft ieder zijn of haar manier, zolang iemand niet stinkt of er onverzorgd bij loopt moet ieder doen waar hij of zij zich fijn bij voelt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:47

Bedenk me net dat ik ooit een huisgenoot had (man) die eens in de 2 weken douchte. Dan wel meteen een uur ter compensatie overigens :Y)
Maar hij stonk ook niet en had geen vet haar.

Mijn vriend gebruikt geen deo, douchet ook om de dag en stinkt alleen als er echt iets bijzonders is (bloedheet, hard werken oid).

Ik vind het prima wat je ook doet, maar vind het wel prettig als je niet enorm naast me zit te stinken in de bus ofzo O:)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:54

Wat is me afvraag he, degene die douchen om ff kort af te spoelen. Wordt je daar nou echt schoner van?
Voor mijn gevoel niet namelijk.

Verder douche ik gewoon wanneer mijn haar vies is. In praktijk is dat meestal na het sporten/paardrijden en ongeveer om de dag.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:00

Ik douche elke ochtend. Om wakker te worden en omdat ik het gewoon vies vind als je zo'n slaapgeur om je heen hebt hangen. :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:26

1 of 2 keer per dag
's Ochtends sowieso omdat ik nog weleens zweet 's nachts (bijwerking van m'n medicijnen helaas) en 's avonds als ik het koud heb/gesport heb/er zin in heb/net m'n bed heb verschoond etc.

Haar wassen is een beetje een dingetje. Het zit het mooist en voelt het fijnst als het die ochtend gewassen is, ik heb er alleen nooit zin in. Daarnaast vind ik vet haar heel vies. In de praktijk komt het daarom neer op om de dag.

Zolang ik een ander niet ruik en het m'n partner niet is, maakt het me echter niet uit hoe vaak een ander doucht...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:39

Ik douche altijd wel lang. Soms bijna een half uur. Dan kom ik er niet onderuit. En ook elke dag twee schone handdoeken. Natuurlijk heb ik wel eens een dag overgeslagen. Maar dan kom ik uit op zeker 6 keer per week.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:43

Goh.. Ik douche echt niet elke dag. Als ik dat zou doen zouden mn ouders ook zeggen dat ik zelf de waterrekening maar betaal denk ik := Heel vaak douchen is ook heel slecht voor je huid. Mn opa mocht van zijn dermatoloog niet te vaak douchen want dit is juist heel slecht.

Vies vind ik het ook niet.. Trekken jullie ook elke dag schone kleren aan dan?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:47

De optie die ik wil staat er niet bij. Douche minstens 1 keer per dag. Op dagen dat ik sport vaker. Dan in de ochtend en na het sporten
Ik douche dan ook maximaal 5 min. Meestal korter

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:51

Es_ther schreef:
Hoe vaak pakken jullie een schone handdoek?
Na ongeveer 3 douchebeurten pak ik een nieuwe. Handdoeken worden immers niet 'vies' als je schoon onder de douche vandaan komt.

Bravura schreef:
Joolien schreef:
Kom ik aan met een spijkerbroek die ik rustig 2 weken draag. Tenzij die echt vies wordt natuurlijk.

Zelfs die liggen hier met max 2 dagen in de was. Een spijkerbroek houd het doorgaans max een half jaar vol hier. Truien en shirts gaan dezelfde dag van dragen direct de wasmachine weer in.
Waarom? Of doe je dan werk waarbij elke dag je kleren vies (dus met vlekken enz) worden?

Melisssx schreef:
Heel vaak douchen is ook heel slecht voor je huid.
Ligt er aan of je elke keer ook zeep gebruikt..

Ik douche 5 a 6 keer per week, waarvan alleen na het sporten met zeep. Mijn haren was ik gemiddeld 2 a 3 keer per week.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:54

Ik gooi mijn broeken na 2 dagen in de was omdat ik in het onderwijs werk en ze daardoor nogal snel vies worden. Veel stofvlekken of verf, lijm, pen, snot van kinderen :') .