Citaat:
Respectvol ? Ik probeer altijd beleefd te blijven, maar ik heb geen enkel respect voor mensen die complete onzin uitkramen. Waarom zou ik ?
Dat zegt meer over jouw dan over een ander, aangezien het voor jou misschien onzin is maar iemand anders misschien niet, daarom kun je toch wel gewoon normaal reageren?
Citaat:
Best mogelijk dat een acupuncturist weet hoe het menselijk llichaam in elkaar zit, maar traditionele Chinese geneeskunde weet dat niet. Met andere woorden, traditionele Chinese geneeskunde is gebaseerd op ideeën omtrent het menselijk lichaam die compleet onjuist zijn.
Weer heb je het fout, aangezien je dus GEEN therapeut kunt worden zonder de westerse medische basiskennis. Daarnaast is acupunctuur hetzelfde als TCG alleen een therapeut die TCG doet die gebruikt dus ook nog kruiden.
Citaat:
Indrukwekkend.
Twintig lesdagen van 4 uur, waarin je alles leert over Anatomie, Fysiologie, Pathologie, Psychologie, Psychiatrie, Farmacologie.
Als je even verder zou hebben gelezen als de 1e alinea dan kun je zien dat dit voor een groot deel een thuis/zelf studie is. Ik heb toevallig de boeken hier nog liggen over alle kennis die je moet hebben om examen te kunnen doen, gaat wel wat meer tijd in zitten dan 20 lesdagen van 4 uur..
Mijn moeder(en een hoop andere vast en zeker ook) heeft 2 jaar kei hard zitten blokken om dit examen te behalen..
Zou je toch aanraden om te zorgen dat je overal van op de hoogte bent voor je hier dingen gaat roepen, want je denkt dat je alles zo goed weet, maar je geeft mij het gevoel dat je alles maar een beetje van google af trekt om je gelijk te halen.. Zonder dat je daadwerkelijk weet wat het allemaal in houd.
Maar ook nog leuk nieuws:
3 maanden terug kwam een vrouw bij ons in de praktijk die niet zwanger kon worden, zei was hier al 4 jaar mee bezig en zowel in Nederland als in België in het ziekenhuis geweest en verschillende dingen geprobeerd.
Deze vrouw kwam bij ons nadat ze positieve verhalen had gehoord over acupunctuur, dus mijn moeder heeft samen met haar leraar deze vrouw behandeld. Vanochtend kreeg ik een hele blije mevrouw aan de telefoon dat ze een test had gedaan en ze zwanger is

. Het is echt nog heel erg pril en we hopen natuurlijk voor deze vrouw dat alles goed gaat verlopen