[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:13

http://www.songteksten.nl/songteksten/3 ... -leven.htm

:')

Er komt een tijd dat de spelling aangepast gaat worden naar de kennis van de mens -O-

Vanmorgen een email met reclame van een niet nader te noemen bedrijf: mooi weer opkomst.
Goh, ja leuk, een opkomst voor het mooie weer _/-\o_

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:14

Valt trouwens nog mee, vorig jaar waren mijn zusje en ik bij een hardloopwedstrijd en zag ik nogal een apart type. Ik keek naar zijn arm om te lezen wat er stond.. ik stootte mijn zusje aan en zei: staat daar nou fishing?? Maar nee, we keken wat beter. Op de ene arm stond met megadikke letters 'fisting' en op de andere 'jerking' :wow: . We hebben er zo om gelachen!!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:14

Supervixen schreef:
Ik was net bij de action,zag ik iemand met 'ik leef me eigen leven' op zijn arm getatoeëerd :')

Afbeelding

Supervixen

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:18

Ook een pareltje!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:22

Joolien schreef:
Supervixen schreef:
Ik was net bij de action,zag ik iemand met 'ik leef me eigen leven' op zijn arm getatoeëerd :')

:') Ach, wat maakt taal nou uit... :')

Ik denk dat het gros van de NLers de fout niet eens ziet. Dat is nog het erge.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:42

Haunting schreef:
Tattoo Hans is inderdaad een hele goeie maar ook een lange wachtlijst. Uiteraard is hij het wachten wel waard.

Ja idd

Een kennis van ons had ook een afspraak staan, maar omdat er iemand uitviel kon hij daarvoor in de plaats.

Aangezien mijn tattoo ook klein is, hoop ik dat dit ook kan, en zo niet ook prima.

Heb ook nog wensen voor op bovenarm, maar als die volgend jaar ergens geplaatst word is dat prima kan ik intussen er nog eens over nadenken (al doe ik dat al jaren haha)

Maar idd mooi werk en zeker het wachten waard

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:57

Spelfouten in een tattoo geven het intelligentie nivo van beide partijen goed weer!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:07

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:20

Ik dacht dat ze nivo expres deed. :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:34

Wij wonen vlak naast de Efteling en komen er geregeld (abbonement) en we hebben al 2 mensen gespot met een Efteling tattoeage.
Blijf het bijzonder vinden :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:26

Supervixen schreef:

Ik lees dat zoveel, dat ik bang ben, dat dit ooit normale taal gaat worden.

Je leest het niet alleen bij mensen die niet geleerd hebben, maar ook bij mensen die bijv HBO doen. Ik schrik daar erg van, maar blijkbaar is het niet erg moeilijk om een HAVO of VWO diploma te halen als je zo schrijft.

Hetzelfde als dat ik Chinese tekens wel mooi vind, maar het nooit zou durven.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:46

Ik snap eerlijk gezegd dat afgeven op anderen niet, tattoo's zijn zo persoonlijk wat voor taal daarin gebruikt word is toch aan de gene die het neemt.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:49

jessdaniels schreef:
Kris schreef:
Spelfouten in een tattoo geven het intelligentie nivo van beide partijen goed weer!

Niveau :+

nee, mag niet allebei hihi http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... do_cadeau/

Volgens het automatische woordenboek in mijn telefoon mag het wel allebei hihi.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:01

Ik stik in mijn drinken, wat erg zo'n spelfout :x

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:11

Ik denk dat het zo bedoeld was, maar mijn juffenhart gaat ervan huilen.
Het is geen afgeven op anderen, het was meer verbazing.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:12

Seven, dat is ook persoonlijk en iedereen moet zelf weten wat hij of zij laat zetten. Ik verbaas meer er echter gewoon over dat je zo'n spelfout voor de rest van je leven op je lijf hebt staan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:19

Seven schreef:
Ik snap eerlijk gezegd dat afgeven op anderen niet, tattoo's zijn zo persoonlijk wat voor taal daarin gebruikt word is toch aan de gene die het neemt.

Dat is niet afgeven. Als iemand zo praat en de tekst zo gekozen heeft, is dat prima. Maar stel dat iemand niet weet dat het ''fout'' is en achteraf spijt krijgt, is dat best rot. Er wordt vaak gewaarschuwd om goed te controleren op spelfouten, want in principe is een tattoo blijvend. Ik zou het graag willen weten.

Maar als Amsterdammer maak ik ook fouten en zou ik er misschien wel voor kiezen in een bepaalde tekst om van mn eigen te schrijven bijv ipv van mezelf. Ik zeg ook altijd; hun hebben. Tja, sorry....Maar zodra je iets blijvends op je lijf zet moet het wel een bewuste keus zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:21

Ik zal er zelf ook niet voor kiezen om iets zo'n schrijffout te nemen maar snap ook wel dat mensen die het altijd zo zeggen het ook zo willen hebben. Ieder z'n eigen denk ik dan, ik wil ook geen pinup of vrouw op mn lichaam om een voorbeeld te noemen betekend niet dat ik de gene die dat wel hebben met verbazing aan kijk ;)

Mijn ex is tatoeëerder en ik heb de meest maffe en absurde tattoo's voorbij zien komen waar mensen dol gelukkig mee waren.

Ik vind het wel afgeven als er over niveau etc word gepraat maar dat zal wel aan mij liggen.

Edit
Ga er vanuit dat zoiets ook bewust gezet is en jij wil het weten maar wat wil je dan doen naar iemand met zo'n tattoo lopen en zeggen het is niet me maar mijn := dat word vast ook niet gewaardeerd. Als iemand het hier zegt dit wil ik en iemand zegt realiseer je dat dit de correcte spelling is snap ik het wel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:28

Ja, ben het wel met je eens.

Maar het is wel zo dat iedereen tegenwoordig maar zo praat en ik mag daar best van schrikken dat het tegenwoordig algemeen geaccepteerd is. Je niveau maakt me niet uit, maar ik ga er wel vanuit dat je Nederlands op school hebt gehad en enige basis kennis wel bevestigd is. Als ik meiden op fb me paard zie schrijven, terwijl ze op het HBO zitten, mag ik dat slecht noemen, want het is echt behoorlijk fout. Die generatie is onze toekomst, dus ik schreef dat ik bang ben, dat het nieuw Nederlands wordt.

Laten we eerlijk zijn, Nederlands heeft al tig keren aanpassingen gehad en dit zal in de toekomst ook dan normaal zijn. Neemt niet weg dat het mijn persoonlijke mening is dat er dan wel iets fout is gegaan in het onderwijs. ( Onze zoon heeft net 1e jaar leraar Engels achter de rug en is ook niet zo onder de indruk van de opleiding )

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:36

Ik snap het ook best hoor, ik was vroeger een kei om Nederlands examens enkel 9 of meer en nu nee dat zit er niet meer in. In het dagelijkse leven gast de praattaal toch overheersen zeker nu we niet meer zelf schrijven. Viel me voor me zelf ook vies tegen toen ik vorig jaar een niveau test moest doen moest flink graven om alles terug te vinden :=

Maar dat staat los van tattoo's waar het hier natuurlijk om gaat :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:48

We weten niet of het een fout is of expres zo is gedaan, dus kunnen feitelijk niet oordelen.

Er is gewoon een generatie die nu in de overgang zit dat deze spreek/schrijftaal storend is, naar gewenning.

Onze zoon is 20 en ik ben altijd bang geweest niet meer bij te kunnen blijven. Zelf dacht ik dan meer aan muziek bijvoorbeeld. We zijn jonge ouders en het leek me niet moeilijk, omdat we altijd goed ''bij'' waren, maar we lopen inmiddels al een stukje achter.

Zo weet ik bijv echt niet alle afkortingen die veel gebruikt worden.........dat heeft al een keer voor een situatie gezorgd, omdat ik toen niet wist wat Milf betekende :p

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:04

Ik vind dat ik het wel over het niveau van een tatoeëerder mag hebben, wanneer hij iets met spelfouten zet. Imo moet je dat als artiest niet willen lijkt me.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:21

Als iemand daar om vraagt ja wat doe je dan. Lastige kwestie enige wat je kan doen is of weigeren of enkel adviseren

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:48

Deze vind ik ook mooi.... :+

Afbeelding

Snap een fout nooit zo goed. Je kijkt toch zelf 10x en de tattoo artiest ook lijkt me?